Shoutbox 0 nowych PW 


 
Closed TopicStart new topic
> Swap z D16Y3 na D16Z9, buda MB1
Sane
post Thu, 20 Nov 2008 - 15:42
Post #1


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





Otóż sprawa wygląda tak:
W tej chwili posiadam silnik złożony przez jakiegoś megamózga... ma blok od D16Z2 (1.6 4gen 108hp) i głowicę wraz z całym osprzętem oryginalną D16Y3.
Silnik jest w stanie "obowiązkowy remont", więc szukam czegoś lepszego (tylko D series) i coś bardziej podatnego na Soft Turbo.

Znalazłem dawcę - D16Z9 ze znaną mi historią, 150kkm, zalewany Valvoline 10W40, nie biorący oleju ponadprzeciętnie.

Pytania:
1) Czy moja wiązka + komp P28 od D16Z9 + puszczone kable do sterowania VTEC'iem rozwiąże sprawę?
2) Czy mechanicznie mogą wystąpić jakieś komplikacje?
3) Co z mojego osprzętu podpasuje?
4) Jakie jeszcze problemy mogę napotkać przy swapie?

Z góry dzieki za odpowiedzi


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 20 Nov 2008 - 15:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kosiniak
post Thu, 20 Nov 2008 - 17:03
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





a nie z6 przypadkiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Thu, 20 Nov 2008 - 17:17
Post #3


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





CYTAT(kosiniak @ Thu, 20 Nov 2008 - 17:03) *
a nie z6 przypadkiem?


to to samo...
ale konkretnie chodzi mi o Z9 (w 5gen coupe z końca produkcji na 100% takie były)


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MlodyH22
post Thu, 20 Nov 2008 - 23:45
Post #4


User
Dołączył: Sat, 04 June 2005





CYTAT(Sane @ Thu, 20 Nov 2008 - 15:42) *
1) Czy moja wiązka + komp P28 od D16Z9 + puszczone kable do sterowania VTEC'iem rozwiąże sprawę?
2) Czy mechanicznie mogą wystąpić jakieś komplikacje?
3) Co z mojego osprzętu podpasuje?
4) Jakie jeszcze problemy mogę napotkać przy swapie?


AD1 . Oby dwa silniki sa OBD1 wiec sterowanie VTEC-iem plus ewentualnie jakis czujnik ktory ma jeden silnik a drugi nie, rozwiaze sprawe
AD2. Nie powinno byc zadnych komplikacji
AD3. Wydaje mi sie ze lepiej uzyc osprzetu od dawcy ( aparat zaplonowy zapewne inny , moze wtryski wieksze )
AD4. Nie powinno byc zadnych problemow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sane
post Mon, 08 Dec 2008 - 00:10
Post #5


Moderator
Dołączył: Thu, 17 March 2005
Skąd: ludzi znam tu i tam





Ogromne dzięki za odpowiedzi.
Swapa już ogarnęlismy, więc mogę coś więcej powiedzieć na temat szczegółów (może się komuś przyda).

1. Oba silniki są OBD1 i wszystkie czujniki są identyczne, więc żadnej rzeźby w wiązce nie było. Co do sterowania VTECiem, to VTEC solenoid podlączamy do pinu nr. 4 w kostce A, a czujnik ciśnienia oleju do pinu nr 6 w kostce D (mowa o komputerze P28). Do tego jeszcze jeden kabel masy i VTEC działa świetnie.

2. Ze starego silnika została tylko jedna linka, idąca do sterowania sprzęgłem, bo w D16Z9 jest krótsza i inaczej położona.

3. Na bank sprężarka klimy, alternator i pompa wspomy są takie same... aparat zapłonowy inny...

4. Swap p&p

Temat mozna zamknąć.


--------------------
Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:38