![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
Otóż sprawa wygląda tak:
W tej chwili posiadam silnik złożony przez jakiegoś megamózga... ma blok od D16Z2 (1.6 4gen 108hp) i głowicę wraz z całym osprzętem oryginalną D16Y3. Silnik jest w stanie "obowiązkowy remont", więc szukam czegoś lepszego (tylko D series) i coś bardziej podatnego na Soft Turbo. Znalazłem dawcę - D16Z9 ze znaną mi historią, 150kkm, zalewany Valvoline 10W40, nie biorący oleju ponadprzeciętnie. Pytania: 1) Czy moja wiązka + komp P28 od D16Z9 + puszczone kable do sterowania VTEC'iem rozwiąże sprawę? 2) Czy mechanicznie mogą wystąpić jakieś komplikacje? 3) Co z mojego osprzętu podpasuje? 4) Jakie jeszcze problemy mogę napotkać przy swapie? Z góry dzieki za odpowiedzi -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża ![]() |
a nie z6 przypadkiem?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
a nie z6 przypadkiem? to to samo... ale konkretnie chodzi mi o Z9 (w 5gen coupe z końca produkcji na 100% takie były) -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 04 June 2005 ![]() |
1) Czy moja wiązka + komp P28 od D16Z9 + puszczone kable do sterowania VTEC'iem rozwiąże sprawę? 2) Czy mechanicznie mogą wystąpić jakieś komplikacje? 3) Co z mojego osprzętu podpasuje? 4) Jakie jeszcze problemy mogę napotkać przy swapie? AD1 . Oby dwa silniki sa OBD1 wiec sterowanie VTEC-iem plus ewentualnie jakis czujnik ktory ma jeden silnik a drugi nie, rozwiaze sprawe AD2. Nie powinno byc zadnych komplikacji AD3. Wydaje mi sie ze lepiej uzyc osprzetu od dawcy ( aparat zaplonowy zapewne inny , moze wtryski wieksze ) AD4. Nie powinno byc zadnych problemow |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
Ogromne dzięki za odpowiedzi.
Swapa już ogarnęlismy, więc mogę coś więcej powiedzieć na temat szczegółów (może się komuś przyda). 1. Oba silniki są OBD1 i wszystkie czujniki są identyczne, więc żadnej rzeźby w wiązce nie było. Co do sterowania VTECiem, to VTEC solenoid podlączamy do pinu nr. 4 w kostce A, a czujnik ciśnienia oleju do pinu nr 6 w kostce D (mowa o komputerze P28). Do tego jeszcze jeden kabel masy i VTEC działa świetnie. 2. Ze starego silnika została tylko jedna linka, idąca do sterowania sprzęgłem, bo w D16Z9 jest krótsza i inaczej położona. 3. Na bank sprężarka klimy, alternator i pompa wspomy są takie same... aparat zapłonowy inny... 4. Swap p&p Temat mozna zamknąć. -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:38 |