![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 December 2023 ![]() |
Witam,
do Alfy 147 z rocznika 2008 montuję napęd z lat 90-tych, z ECU bez CAN. Auto rzecz jasna ma sieć CAN i kłopot będzie z info, które szły z ECU na zegary(obroty, temp silnika, kontrolki ładowanie, ciśnienie oleju) poprzez Body Computer. Czy ktoś może pomóc to spiąć, z oryginalnymi zegarami? Nie chcę wymieniać zegarów czy montować innego ECU gdyż silnik jest wystrojony i tak ma zostać. Jest to napęd 2,0 16V Turbo z Delty/FC. Proszę o konstruktywne, rzeczowe informacje w temacie. Może ktoś coś podobnego przerabiał, zna kogoś. Wiem, że systemy stabilizacji czy kontroli trakcji nie będą działać bo przepustnica mechaniczna i stare ECU, ale to nieistotne. Przemek |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
dual ecu jest odpowiedzią
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Spróbuj zapytać usera Telewizoor. Kiedyś robił coś podobnego.
Opcja 2: obejrzyj dokładnie zegary z obydwu samochodów, może da się podmienić same mechanizmy zegarów. Jeśli skale są podobne, można zachować obecne cyferblaty zegarów, pod spód wrzucić bebechy z dawcy, będzie działać i wyglądać jak oryginał. Jeśli opcje 1 i 2 nie wypalą: można wstawić zegary od twojego silnika, a zrobić na zamówienie cyferblat o wzornictwie oryginału z twojego samochodu. Na pierwszy rzut oka będzie jak oryginał. Jest jeszcze opcja 4. Trzeba dobrać zegary (mechanizmy) z jakiegoś samochodu, tak aby ,,dogadywały" się z silnikiem, ale pasowały do twojego obecnego cyferblatu. Taki myk zrobiłem u siebie w jednym aucie, ale tylko z prędkościomierzem (samochód miał na linkę, a ja potrzebowałem elektryczny). U ciebie będzie robota ×3 (obroty, temperatura), lecz warto spróbować. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Poza tym, że lepiej motać 1.8vfd z wałem od 2.0 lub JTD(wtedy masz 1910ccm) oraz tłokami od 20VT; to taki moduł ogarnie Ci co potrzebujesz https://www.csselectronics.com/products/ana...s-digital-pulse
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Brałbym bez zastanowienia. Z samym licznikiem miałem tyle roboty (tarcza/zegary z auta A, napęd i czujnik z auta B, a mechanizm licznika z auta C), że kupiłbym taki moduł na sam licznik, gdyby wtedy były dostępne.
Zapytaj jeszcze usera którego podałem, może ogarnie to taniej. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 December 2023 ![]() |
Dzięki za podpowiedzi. Ceny tych modułów średnio atrakcyjne, ale coż, przynajmniej są.
Nad złożeniem "napędu" zegarów ze starszego typu alfy czy lancii myslałem, ale trzeba zacząć pruć i sprawdzić, porównać, przymierzyć. Może zadziała, może nie. Poszukam jeszcze kolegi Telewizoor-a. Może jeszcze komuś coś wpadnie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Ja zrobiłem tak że zostawiłem szczątkowe wiązkę ecu silnika który był. Czujnik wału zamontowałem aby czytał sobie z trigera nowego silnika - to uruchomiło obrotomierz
Czujnik temp płynu wrzuciłem w obudowę i w układ w chłodzenia. Itd Koszty minimalne, zegary działają. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 21 December 2023 ![]() |
Też o tym myślałem, ale to dodatkowe graty w komorze i "bałagan w instalacji - dwa sterowniki, wiązki, itp. Ale masz rację zasilając oryginał ECU i zostawiając czujnik obrotów, temp silnika, powinien czytać. Wolę "czyste " rozwiązanie, dziś na tym etapie rozwoju elektroniki ( te moduły wskazane wyżej) wydaje sie do zrobienia. Koszt to inna sprawa, ale b.ważna.
Dzięki. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:44 |