Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Swap Vr6 do BMW e36
muody
post Sat, 07 Feb 2015 - 14:26
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 20 April 2013





Witam szanownych forumowiczów.
Piszę do was z prośbą o poradę nt. swapu silnika VR6 do Bmki podanej w temacie.
Biorca ma teraz silnik 1.8 140 KM - z góry zaznaczam, że nie jest to mój osobisty samochód, tylko jest zamiar przekładki tego silnika, bo tanio się trafił zdrowy dawca.
Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak zrobić mocowania tego silnika ? Albo z czego przespawać ?
Z góry dzięki za odpowiedzi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Feb 2015 - 14:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jagus
post Sat, 07 Feb 2015 - 14:35
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





Skoro BMW ma takie silniki jak m50/m52/m54 to jaki sens bawić się w rzeźbę z VR-em? Wg mnie sensu ekonomicznego to nie ma nawet jeśli byś miał tego VR-a za free.


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
metan
post Sat, 07 Feb 2015 - 16:07
Post #3


User
Dołączył: Sat, 11 October 2008
Skąd: Włocławek





totalnie bez sensu moim zdaniem,tak jak przedmowca uwazam ze BMW ma taka game silnikow ze mozna cos z niej wybrac bez rzezbienia w g...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 07 Feb 2015 - 16:45
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





http://www.racingforum.pl/BMW-E36-R30-Turb...ft-t120255.html Uderz do twórców.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
muody
post Sat, 07 Feb 2015 - 17:14
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 20 April 2013





Pan. B, dzięki wielkie smile.gif
Co do ekonomii, to mnie to rybka, za duzo jest juz swapow na v8 r6 z turbo czy kompresorem.
Łatwiej po prostu to uturbić niż v'kę.
Można zamknąć temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jiGsaw
post Sat, 07 Feb 2015 - 20:09
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 03 September 2011





Po co pchać ten syf pod maskę BMW jak można wstawić silnik BMW, który będzie pasował i będzie lepszy pod każdym względem? ohmy.gif


--------------------
Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwcorjacek
post Sat, 07 Feb 2015 - 20:14
Post #7


User
Dołączył: Sun, 27 November 2005
Skąd: dolny śląsk





możesz rozwinąć temat syfu oraz wyższości silników bmw nad vr6?


--------------------
Corrado 4motion Limited Edition
VR6T
B2 CQ 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Sun, 08 Feb 2015 - 02:19
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





BMW ma M50B25, masz stroker na 2.8 tłoki z IS'a holseta od K64, robisz wmiare bezawaryjne 600 koni.
I poco Ci wyważać otwarte drzwi z tym vr6 ?


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Sun, 08 Feb 2015 - 09:52
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Dokładnie, do tego rzeźba ze skrzynią, wybierakiem, lapami, walem,elektroniką, chłodzeniem i wiele inny rzeczy. Dla mnie bezsensu nawet za free jak masz kompletny silnik.


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwcorjacek
post Sun, 08 Feb 2015 - 10:40
Post #10


User
Dołączył: Sun, 27 November 2005
Skąd: dolny śląsk





Wszystko się zgadza.Bmw ma silniki z potencjałem.Zgadza sie również to,że w tym wypadku taki swap jest ekonomicznie nie uzasadniony.Być może właściciel chce mieć cos nietypowego,a przy tym nie zważa na koszty.
Nie zgadza się tylko swierdzenie że vr6 to syf. gorszy pod każdym względem od silników bmw. wink.gif


--------------------
Corrado 4motion Limited Edition
VR6T
B2 CQ 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
metan
post Sun, 08 Feb 2015 - 11:10
Post #11


User
Dołączył: Sat, 11 October 2008
Skąd: Włocławek





gorszy czy nie gorszy ale ten silnik pasuje do BMW jak swini siodlo,w miedzyczasie wyjdzie jeszcze tyle niespodzianek ze utknie gdzies po drodze i zasypie forum pytaniami,w wiekszosci bez odpowiedzi,nastepnie zniecheci sie i zacznie pytac jaki silnik BMW wlozyc w ta bude.Wrzucaj od razu m50,m52,m54 i ciesz sie jazda,czasami nie warto za duzo kombinowac,a jak chcesz cos nietypowego to wrzuc m40b16 tego juz nie ma prawie laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwcorjacek
post Sun, 08 Feb 2015 - 11:24
Post #12


User
Dołączył: Sun, 27 November 2005
Skąd: dolny śląsk





widząc na wstępie pytania typu "z czego pasuje uchwyt" jestem w stanie wyobrazić sobie jak taki swap się skończy...ale to inna sprawa.


--------------------
Corrado 4motion Limited Edition
VR6T
B2 CQ 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jiGsaw
post Sun, 08 Feb 2015 - 17:14
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sat, 03 September 2011





CYTAT(vwcorjacek @ Sun, 08 Feb 2015 - 10:40) *
Wszystko się zgadza.Bmw ma silniki z potencjałem.Zgadza sie również to,że w tym wypadku taki swap jest ekonomicznie nie uzasadniony.Być może właściciel chce mieć cos nietypowego,a przy tym nie zważa na koszty.
Nie zgadza się tylko swierdzenie że vr6 to syf. gorszy pod każdym względem od silników bmw. wink.gif


O czym tu dyskutować? Lepsza charakterystyka, osiągi, spalanie, awaryjność, wyważenie, rozrząd na łańcuchu. Dźwięk to kwestia gustu i tutaj zdania są podzielone, VR6 na pewno brzmi ciekawie. To tyle. Dla mnie silniki bez turbo grupy VW nie istnieją.


--------------------
Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwcorjacek
post Sun, 08 Feb 2015 - 17:38
Post #14


User
Dołączył: Sun, 27 November 2005
Skąd: dolny śląsk





Po tym co piszesz można wnioskować że mało miałeś do czynienia z vr6.Osiągi niemal identyczne jak bmw z tamtych lat,spalanie przy obydwu zależy od ciężaru buta,awaryjność??? oświeć mnie co takiego sypie się w vr6 żeby go nazwać awaryjnym...aha vr6 jest na lancuchu.


--------------------
Corrado 4motion Limited Edition
VR6T
B2 CQ 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmer
post Sun, 08 Feb 2015 - 18:29
Post #15


User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SKL/Cz-wa





tylko Vr Vrowi nie równy - 2 zaworowe to stare grzmoty, 2.8 niby fajny ale jak miałbym bude e36 i chciał 2.8 w 6 garach to szukałbym M52. W vr łańcuch chyba nie wytrzyma tyle co w M5x, cudowany kolektor, pompy wody. awaryjność - coś musi być na rzeczy skoro VW chcąc zerwać z wizerunkiem g3/paskab3 VR6 zmieniło nazwę w g4 na V5/V6. osiągi niemal identyczne ale ze wskazaniem na BMW, tak samo spalanie, wyważenie bym pominął, problemy z przegrzewaniem - niby R6 jest mocno na nie narażone ale z VR wcale nie jest lepiej(w/w dwie pompy wody)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwcorjacek
post Sun, 08 Feb 2015 - 18:38
Post #16


User
Dołączył: Sun, 27 November 2005
Skąd: dolny śląsk





jestem tego samego zdania,mając tyle silników z rodziny bmw do wyboru nie wkładał bym tam vra,ale tylko z tego względu.Nie można mówić ze vr to gówno warty syf. Jeszcze pare lat temu wszyscy twierdzili że nic się z tego nie da zrobić a dziś turbi się to na potęge i jakoś dają rade.

No ale to chyba nie ten przedział a żeby zachwalać coś innego jak bmw laugh.gif


--------------------
Corrado 4motion Limited Edition
VR6T
B2 CQ 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jiGsaw
post Sun, 08 Feb 2015 - 22:13
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sat, 03 September 2011





Osiągi na tym samym prawie poziomie? Gdzie 200 kg lżejszy fwd golf nie daje rady z e36 rwd? Dla mnie to przepaść osiągów, bo jakby zamienić silniki w budach to byłaby miazga. Spalanie to samo, mniejsze mimo 200 kg roznicy i rwd... 90% VR6 nie trzyma mocy, a 80% ma problem z czapka. Tak jak pisałem, grupa VW ma dużo udanych i fajnych silników, ale nie są to na pewno wolnossące szóstki.


--------------------
Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmer
post Sun, 08 Feb 2015 - 22:36
Post #18


User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SKL/Cz-wa





tylko jakiego golfa do jakiego e36 porównujesz? g3 z starym vr 175km? wersja synchro ma więcej koni ale i napęd który zżera trochę mocy i te 200kg różnicy o których piszesz nagle ginie. g4? też ma 4motion i mase. Czapka M50 to może nie to co M20 ale jak się ma pecha to też jest problem co nie zmienia faktu że tylko Vr 2.8 z g4 jest "cywilizowany" i miałby sens lub r32
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jiGsaw
post Sun, 08 Feb 2015 - 22:42
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 03 September 2011





M20B25 to jedyny silnik, który miewal problemy z czapka, ale to tez była zasluga debilizmu wlascicieli, a nie wady fabrycznej jak w vr.

http://www.zeperfs.com/en/duel1966-680.htm tu masz przykładowo starcie cięższego e36 rwd z golfem fwd o podobnej mocy. Co ciekawe E36 mierzone RL robi 27 około 0 - 200...


--------------------
Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmer
post Sun, 08 Feb 2015 - 23:08
Post #20


User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SKL/Cz-wa





dlatego też napisałem że tylko nowsze konstrukcje są "jakotako", M52 jest dużo bardziej zaawansowany niż dinozaur z corka czy g3. problem z chłodzeniem to nie wada a przypadłość, vw znalazło sobie sposób żeby to ogarnąć, jak debil siądzie do M5x to czapka też w banan się wygnie, proste
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:31