![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Na początku powiem, że szukałem w "szukajce" i nie znalazłem odpowiedzi.
Posta podzielę na 2 części: 1. Czy zdarzyło się komuś, żeby silnik mający olej, wodę i wszystkie inne media, zatarł się tak poprostu? Mowa tu o moim dupowozie - Opel Corsa 1.2 (C12NZ). Ani go nie pałowałem (nie ma co ), ani nie wydawał się dobity - fakt, że miał 180tyś ale to trochę za wcześnie. Wczoraj wieczorem przyjechałem ze sklepu, postawiłem go na parkingu a dzisiaj rano... DUPA. 2. Nie będę go remontował, bo to nie ma sensu. Kupię coś na swapa. Najlepiej, żeby to był taki sam silnik (C12NZ), ale nie miałbym nic przeciwko 1.4 lub nawet 1.6. Nie chodzi mi o to, żeby auto było szybsze - od tego mam Syrenę, którą swapuję z C20NE na C20XE. Chodzi raczej o to, żeby powiększyć szanse kupienia dobrego silnika, zyskując jednocześnie na trwałości, bo niewątpliwie trudniej jest zarżnąć większy silnik. Nie mam doświadczenia z małymi silnikami Opla i stąd moje pytania: a) Robił ktoś takiego swapa? ![]() c) Czy 1.4 lub 1.6 podejdzie do skrzyni od 1.2? d) Czy pompa paliwa w tych silnikach to to samo? e) O czym jeszcze powinienem wiedzieć? Z góry dzięki za pomoc |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2003 Skąd: Poznań ![]() |
a) tak
b)tak c)zależy jaka skrzynia- jeżeli f13 tak, jeżeli f10 może nie zmieścić się koło zamachowe. d)zależy czy jest spi czy mpi (ty masz mono, ale 1,4 i 1.6 były też na wielopunkcie ) e) zależy na jaki konkretnie silnik chcesz przełożyć.... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
CYTAT("Kristo_":2d9gr2j9) e) zależy na jaki konkretnie silnik chcesz przełożyć....
Idealnie by było, gdybym znalazł dobry C12NZ. Chciałbym jednak wiedzieć, czy jak znajdę 1.4 lub 1.6 to mogę to brać bez obaw, że przesiedzę tydzień w garażu i wydam kasę na łapy, skrzynię i półosie lub kilkaset euro na jakieś KIT'y do montażu. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
CYTAT("pieszy":3uxqnxzi) Idealnie by było, gdybym znalazł dobry C12NZ.
Jeśli szukasz dobrego C12NZ od ręki to znajdziesz go prawdopodobnie tutaj http://www.silniki.com.pl/oferta/silnik ... /corsa.htm plusy: - całkiem realny podział na klasy jakości/stanu silników - prawdopodobnie dostęp od ręki - spora gwarancja minusy: - cena nie będzie najbardziej okazjonalna na rynku -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2003 Skąd: Poznań ![]() |
Odczytałeś pw??
Jeżeli silniki z rodziny 14NZ i 16NZ- nie będzie problemu- cały silnik + nowy komputer- wiążka powinna być identyczna- albo delikatnie przerobiona. Reszta zostaje- nawet chłodnica- wreszcie będziesz wiedział że wentylator działa |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 March 2004 Skąd: dolny śląsk ![]() |
@pieszy
jeśli swapować c12nz to najprostszym rozwiązaniem jest silnik c16nz. i tak jak napisał Kristo jak masz f13 to praktycznie wszystko czego potrzebujesz to silnik i komp. z wiązką, choć nawet tą od c12nz można łatwo przerobić. ps. więcej informacji na forum CTM http://forum.tuning.info.pl/index.php?c=7 i przez szukajkę będzie masa informacji. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 20 May 2004 ![]() |
na ktk ktos sprzedawal c14nz po kapitalce za nieduze pieniadze...
edit dowiedzialem sie ze dzisiaj poszedl ... -------------------- Kadett gsi 8v
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 15 November 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
w idealnym stanie to raczej ciężko będzie dostać, chociaz niema rzeczy nie możliwych
reszta na pw poszło. -------------------- MPK
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:22 |