Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Subaru forester 2.0 turbo, Kilka pytań odnośnie tego autka:)
Rafciu
post Thu, 05 May 2011 - 21:01
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Siema wszystkim.
Mam do Was kilka pytań odnośnie tytułowego samochodu. Dodam może że autko jest z 2000 roku i legitymuje się mocą 177km, oraz posiada automatyczną skrzynie biegów.
No i pierwsze pytanie jest poniekąd związane z mocą. Planuje zmienić wydech, podpowiedzcie jaki najlepiej, 2,5 cala, a może 3? Warto pakować jakiś tuningowy kolektor? Czy po zmianie wydechu turbina się nie rozszaleje? Jak ją uspokoić?
Kolejne pytanie dotyczy blow offa, czy ktoś miał do czynienia z zaworami Properfect (made in Bydgoszcz)? Jak się spisują, czy wydają ładny dźwięk? No i czy warto zakładać taki zawór do samochodu z automatem?
Właśnie kolejne pytanie to skrzynia. Ile taki automat zniesie mocy?
I następna sprawa to ile w ogóle taki silnik zniesie mocy (pytanie raczej z ciekawości)?
Na koniec napiszę że nie chce z samochodu robić wyścigówki, chciałbym go delikatnie podkręcić, żeby przyjemniej się nim jeździło i żeby wydawał z siebie przyjemniejszy, rasowy dźwięk subaru, ale żeby nie ryczał w niebo głosy.
Mam nadzieje że ktoś mi podpowie coś sensownego, za co będę niezmiernie wdzięczny smile.gif
Pozdro!


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 05 May 2011 - 21:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Colin
post Fri, 06 May 2011 - 10:26
Post #2


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Jezeli nie przeszkadza Ci odglos, to kup wydech od Buriego (subaru dream na allegro czy jakos tak) - na tych wynikach z seryjnej sprezarki w wrx udawalo sie zrobic 280-290KM co na innych bylo nie mozliwe.
Doladowanie zapewne moze podskoczyc troche w gore, ew zaczac troche falowac, ale to sie da w kompie skorygowac przy okazji strojenia. Tutaj niestety maly zonk - te komputery programuje sie tylko ecutekiem, co finansowo jest miazdzace w porownaniu do wartosci samochodu.
Ewentualnie zostaje Ci jeszcze MBC do regulacji doladowania albo zabawa z ecumasterem jezeli chodzi o strojenie.
Co do automatu, to jest tam pancerny 4eat i jedyna rzecza jaka sie musisz martwic to temperatura oleju - dluzsze upalanie nie jest wskazane bez dodatkowej chlodnicy, czasem nawet sugeruje sie abby bandazem owinac wydech kolo skrzyni by poprawic jej chlodzenie.
Sam silnik zniesie wiecej niz ta sprezarka wydoli smile.gif Zasadniczo mowi sie o jakichs 260-270KM, ale smiem twierdzic ze i 300+ nie byloby problemem jak motor zdrowy oraz uzytkowany i strojony z glowa.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 06 May 2011 - 15:28
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Rafciu @ Thu, 05 May 2011 - 21:01) *
Planuje zmienić wydech, podpowiedzcie jaki najlepiej, 2,5 cala, a może 3? Warto pakować jakiś tuningowy kolektor? Czy po zmianie wydechu turbina się nie rozszaleje? Jak ją uspokoić?

Kolektora nie ruszaj, jest dobrze policzony. Mozesz zmienic uppipe i downpipe. Wydech 2,5", przy tej mocy grubszy tylko zaszkodzi.
Po tych zmianach remap raczej niezbedny.

CYTAT(Rafciu @ Thu, 05 May 2011 - 21:01) *
Kolejne pytanie dotyczy blow offa, czy ktoś miał do czynienia z zaworami Properfect (made in Bydgoszcz)? Jak się spisują, czy wydają ładny dźwięk? No i czy warto zakładać taki zawór do samochodu z automatem??

Mialem taki zaworek. Nic szczegolnego, acz glosny. Moim zdaniem lepiej zostan przy zaworze recyrkulacyjnym. Ew. daj duzy IC z STI i zawor recyrkulacyjny z STI.

CYTAT(Rafciu @ Thu, 05 May 2011 - 21:01) *
Właśnie kolejne pytanie to skrzynia. Ile taki automat zniesie mocy.

Jesli nie bedziesz dawal wiekszego turbo, to nie masz o co sie martwic.

CYTAT(Rafciu @ Thu, 05 May 2011 - 21:01) *
I następna sprawa to ile w ogóle taki silnik zniesie mocy (pytanie raczej z ciekawości).

Seryjnie do tych 280KM bez wiekszych problemow. Z seryjna TD04 czy co tam zakladano dosc bezpiecznie.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 06 May 2011 - 19:58
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Dzięki koledzy za szybkie i sensowne odpowiedzi.
Jeśli chodzi o moce to nie planuje dusić z niego więcej niż 250KM. Jeśli chodzi o silnik to jestem go pewny w 100%. Poprzednim właścicielem był mój kolega, fanatyk subaru. Samochód ma na szafie prawdziwe 130tyś, jest suchutki, cichutki, jeździ na pełnym syntetyku zmienianym co 10 tysi smile.gif
Skrzynia to samo, dzisiaj spuszczałem z niej olej, jak nowy. A właśnie, może orientujecie się jaki olej jest zalecany do tej skrzyni? Jeździła na ATF dexron III, taki jest odpowiedni?
Chłodnica skrzyni lepsza by była tak jak w oryginale woda olej, czy może jakaś wydajna olej, powietrze?
Czyli reasumując zawór upustowy, to tylko strata gotówki? Zależało mi głównie na dźwięku szczerze mówiąc smile.gif
Colin, mógłbyś nieco jaśniej rozwinąć temat z "zonkiem" odnośnie strojenia?


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 06 May 2011 - 20:38
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





A powiedzcie mi jeszcze, bo na pewno będziecie wiedzieć, jak w takim subaru jest rozwiązany napęd? Jest jakiś centralny, między osiowy dyferencjał, czy spięty jest na stałe?


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Sat, 07 May 2011 - 02:36
Post #6


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





W jakim kolorze ten Forester, przypadkiem nie zielony ze złotawymi zderzakami i szklanym dachem?

Mieliśmy w rodzinie S Turbo z 4AT. Skrzynia działała w miarę w sprawnie, ale zabijała połowę przyjemności z jazdy tym wozem. AFAIR reszta układu napędowego jest identyczna jak w GT/WRX.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Sat, 07 May 2011 - 11:33
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Subarak czarny, ze zderzakami w kolorze, również ze szklanym dachem smile.gif

Masz racje, skrzynia jest dość powolna i odejmuje nieco radości z jazdy, ale jestem niepełnosprawny i tylko taką skrzynię mogę mieć w samochodzie żeby bezpiecznie się poruszać smile.gif Oczywiście jeżdżę też manualami, ale jest to niewygodne i troszkę niebezpieczne bo muszę odrywać jedną rękę jaką mam od kierownicy. I to lewą jeszcze tongue.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Sat, 07 May 2011 - 11:36
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





A i może głupie pytanie, ale jak jest rozwiązany układ napędowy w GT/WRX, bo ja to nie mam pojęcia... Do tej pory ja to tylko BMW, ale jako że trafiło się to subaru to perzy okazji przekładki dość wnikliwie poznaje jego budowę. Mechanizmów nie rozbieram bo i po co skoro wszystko działało, dlatego ciekawi mnie co jest w środku smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sat, 07 May 2011 - 11:45
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





To zalezy...

WRXy z manualem maja centralny z wiskoza, tyl z wiskoza i przod otwarty.
N/A z manualem tylko centralna wiskoza, reszta otwarta.
Z automatem nie ma szpery centralnej, tym zarzadza skrzynia. Na "1" masz 50:50 a pozniej juz nie jest tak fajnie. Czesc Foresterow miala tylny dyfer z wiskoza, czesc otwarty.

Polecam forum poswiecone tej konkretnie marce, tam bedziesz mial wszystko rozpisane.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Mon, 09 May 2011 - 11:14
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Rozebrałem wczoraj tylny dyfer i niestety jest otwarty huh.gif można wsadzić do niego szperę z jakiegoś wrx? Ktoś coś modził w tym kierunku?
Na forum subaru owszem zaglądałem, nawet znalazłem kilka ciekawych wiadomości, natomiast o tuningu wiele się nie dowiedziałem, dlatego zadałem kilka pytań tutaj wink.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 09 May 2011 - 13:34
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Jak w A/T nie wiem.
Do wolnossacej Imprezy M/T wlozylismy (wlasnie z WRXa) i jest poprawa prowadzenia.

Pogadaj ze Zbyszkiem z B22 http://www.subaruauto.pl/kontakt.html , to jeden z lepszych 'napedowcow' od Subaru.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Mon, 09 May 2011 - 20:26
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Jeszcze małe pytanko, jakie luzy zaworowe ustawić w tym silniku?


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Wed, 11 May 2011 - 16:08
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Jak zaczniesz go kręcić mocą to nie przesadzaj - miałem takie cudo ;-( i dzięki temu samochodowi wyleczyłem się całkowicie z marki subaru a gwoździem do trumny był zakup przez mojego szwagra w 2008r STI z z 2007r który okazał się taką samą straszną kupą jak każde subaru które znam .

Jak masz subaru to go nie kręć mocą bo zaraz się obróci panewka, pęknięty tłok lub wydmuchana uszczelka pod głową a w manualu zaraz by skrzynia się rozsypała . Ta marka to strup ...

Jako seryjne auta i jeszcze jazda tylko do pracy czy sklepu są OK ;-)


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 13 May 2011 - 11:43
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Właśnie ma to być typowy dupowóz, po szybkie bułki do sklepu smile.gif
Znalazłem takie coś:
http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-gt-w...1603355487.html
Co prawda to impreza, ale mamy tutaj cały komplet, łącznie z up pipem i down pipem. Tylko 3 cale... Opłaca się?


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 13 May 2011 - 12:38
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Wojtek_GTX @ Wed, 11 May 2011 - 16:08) *
Jak zaczniesz go kręcić mocą to nie przesadzaj - miałem takie cudo ;-( i dzięki temu samochodowi wyleczyłem się całkowicie z marki subaru a gwoździem do trumny był zakup przez mojego szwagra w 2008r STI z z 2007r który okazał się taką samą straszną kupą jak każde subaru które znam .

Jak masz subaru to go nie kręć mocą bo zaraz się obróci panewka, pęknięty tłok lub wydmuchana uszczelka pod głową a w manualu zaraz by skrzynia się rozsypała . Ta marka to strup ...

Jako seryjne auta i jeszcze jazda tylko do pracy czy sklepu są OK ;-)

Coz, jesli z seryjnego silnika chce sie wykrzesac 300+ to tak masz racje.
Jesli liczy sie na grube efekty w starym pazdzierzu, to tez bedzie bolalo.

Dobrze zbudowane, serwisowane i uzywane z glowa Subaru jest jednak bardzo dobrym autem. Jak dla mnie konkurencja jest tylko EVO.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 13 May 2011 - 13:47
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Wczoraj dobrałem się do turbinki, zupełnie z ciekawości chciałem obadać czy nie ma luzów na wirniku. No i się zaskoczyłem, bo turbinka ma wirnik sztywno, jak by nowa była.
Ogólnie ten samochód nigdy mojemu koledze problemów nie sprawiał, pod maskę zaglądał tylko przy wymianie olejów, rozrządu no i raz mu chłodnica strzeliła ze starości. Nawet do zawieszenia nie zaglądał bo nie było takiej potrzeby, a samochód po polskich drogach przejechał 70 tyś km.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Fri, 13 May 2011 - 13:55
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Pamietaj zmianiac chlodziwo i to czesciej niz zalecaja. 2 lata max. Wiekszosc problemow z wydmuchnieta uszczeplka pod glowica bieze sie podobno z przegrzania, w ktorym znaczny udzial ma wlasnie stary plyn.

Oliwa max 10k km (ja do 7k km) i nie jakies lepiszcza, 5W-40 zazwyczaj wystarcza.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Fri, 13 May 2011 - 16:34
Post #18


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





olej sprawdzaj co tankowanie smile.gif

zawias jest naprawde wytrzymaly i sporo zniesie.

Ten wydech bedzie ogluszajacy. Poszukaj bo za te pieniadze mozna znalezc cos markowego i profi zrobionego.

Witek, jak dla mnie evo nie ma konkurencji smile.gif


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 15 May 2011 - 14:37
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





2.5 cala spokojnie wystarczy. Po wydechu doładowanie skoczy momentami na 1.1 bara. Kolektor zostaw w spokoju jest policzony z zapasem i ciężko go wykręcić, zrób za to program. IC możesz też sobie darować.

Co do skrzyni to polecam oryginalny olej z subaru. Nie jest jakoś specjalnie drogi czy nie do dostania, tylko sprawdź trzy razy jaki powinien być.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sun, 15 May 2011 - 21:57
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(the.wolf @ Fri, 13 May 2011 - 16:34) *
Witek, jak dla mnie evo nie ma konkurencji smile.gif

W sumie tutaj moge to przyznac bez ryzyka linczu wink.gif
Aczkolwiek Outback z H6 rolleyes.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:45