![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Siema wszystkim.
Mam do Was kilka pytań odnośnie tytułowego samochodu. Dodam może że autko jest z 2000 roku i legitymuje się mocą 177km, oraz posiada automatyczną skrzynie biegów. No i pierwsze pytanie jest poniekąd związane z mocą. Planuje zmienić wydech, podpowiedzcie jaki najlepiej, 2,5 cala, a może 3? Warto pakować jakiś tuningowy kolektor? Czy po zmianie wydechu turbina się nie rozszaleje? Jak ją uspokoić? Kolejne pytanie dotyczy blow offa, czy ktoś miał do czynienia z zaworami Properfect (made in Bydgoszcz)? Jak się spisują, czy wydają ładny dźwięk? No i czy warto zakładać taki zawór do samochodu z automatem? Właśnie kolejne pytanie to skrzynia. Ile taki automat zniesie mocy? I następna sprawa to ile w ogóle taki silnik zniesie mocy (pytanie raczej z ciekawości)? Na koniec napiszę że nie chce z samochodu robić wyścigówki, chciałbym go delikatnie podkręcić, żeby przyjemniej się nim jeździło i żeby wydawał z siebie przyjemniejszy, rasowy dźwięk subaru, ale żeby nie ryczał w niebo głosy. Mam nadzieje że ktoś mi podpowie coś sensownego, za co będę niezmiernie wdzięczny ![]() Pozdro! -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Jezeli nie przeszkadza Ci odglos, to kup wydech od Buriego (subaru dream na allegro czy jakos tak) - na tych wynikach z seryjnej sprezarki w wrx udawalo sie zrobic 280-290KM co na innych bylo nie mozliwe.
Doladowanie zapewne moze podskoczyc troche w gore, ew zaczac troche falowac, ale to sie da w kompie skorygowac przy okazji strojenia. Tutaj niestety maly zonk - te komputery programuje sie tylko ecutekiem, co finansowo jest miazdzace w porownaniu do wartosci samochodu. Ewentualnie zostaje Ci jeszcze MBC do regulacji doladowania albo zabawa z ecumasterem jezeli chodzi o strojenie. Co do automatu, to jest tam pancerny 4eat i jedyna rzecza jaka sie musisz martwic to temperatura oleju - dluzsze upalanie nie jest wskazane bez dodatkowej chlodnicy, czasem nawet sugeruje sie abby bandazem owinac wydech kolo skrzyni by poprawic jej chlodzenie. Sam silnik zniesie wiecej niz ta sprezarka wydoli ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Planuje zmienić wydech, podpowiedzcie jaki najlepiej, 2,5 cala, a może 3? Warto pakować jakiś tuningowy kolektor? Czy po zmianie wydechu turbina się nie rozszaleje? Jak ją uspokoić? Kolektora nie ruszaj, jest dobrze policzony. Mozesz zmienic uppipe i downpipe. Wydech 2,5", przy tej mocy grubszy tylko zaszkodzi. Po tych zmianach remap raczej niezbedny. Kolejne pytanie dotyczy blow offa, czy ktoś miał do czynienia z zaworami Properfect (made in Bydgoszcz)? Jak się spisują, czy wydają ładny dźwięk? No i czy warto zakładać taki zawór do samochodu z automatem?? Mialem taki zaworek. Nic szczegolnego, acz glosny. Moim zdaniem lepiej zostan przy zaworze recyrkulacyjnym. Ew. daj duzy IC z STI i zawor recyrkulacyjny z STI. Właśnie kolejne pytanie to skrzynia. Ile taki automat zniesie mocy. Jesli nie bedziesz dawal wiekszego turbo, to nie masz o co sie martwic. I następna sprawa to ile w ogóle taki silnik zniesie mocy (pytanie raczej z ciekawości). Seryjnie do tych 280KM bez wiekszych problemow. Z seryjna TD04 czy co tam zakladano dosc bezpiecznie. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Dzięki koledzy za szybkie i sensowne odpowiedzi.
Jeśli chodzi o moce to nie planuje dusić z niego więcej niż 250KM. Jeśli chodzi o silnik to jestem go pewny w 100%. Poprzednim właścicielem był mój kolega, fanatyk subaru. Samochód ma na szafie prawdziwe 130tyś, jest suchutki, cichutki, jeździ na pełnym syntetyku zmienianym co 10 tysi ![]() Skrzynia to samo, dzisiaj spuszczałem z niej olej, jak nowy. A właśnie, może orientujecie się jaki olej jest zalecany do tej skrzyni? Jeździła na ATF dexron III, taki jest odpowiedni? Chłodnica skrzyni lepsza by była tak jak w oryginale woda olej, czy może jakaś wydajna olej, powietrze? Czyli reasumując zawór upustowy, to tylko strata gotówki? Zależało mi głównie na dźwięku szczerze mówiąc ![]() Colin, mógłbyś nieco jaśniej rozwinąć temat z "zonkiem" odnośnie strojenia? -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
A powiedzcie mi jeszcze, bo na pewno będziecie wiedzieć, jak w takim subaru jest rozwiązany napęd? Jest jakiś centralny, między osiowy dyferencjał, czy spięty jest na stałe?
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
W jakim kolorze ten Forester, przypadkiem nie zielony ze złotawymi zderzakami i szklanym dachem?
Mieliśmy w rodzinie S Turbo z 4AT. Skrzynia działała w miarę w sprawnie, ale zabijała połowę przyjemności z jazdy tym wozem. AFAIR reszta układu napędowego jest identyczna jak w GT/WRX. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Subarak czarny, ze zderzakami w kolorze, również ze szklanym dachem
![]() Masz racje, skrzynia jest dość powolna i odejmuje nieco radości z jazdy, ale jestem niepełnosprawny i tylko taką skrzynię mogę mieć w samochodzie żeby bezpiecznie się poruszać ![]() ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
A i może głupie pytanie, ale jak jest rozwiązany układ napędowy w GT/WRX, bo ja to nie mam pojęcia... Do tej pory ja to tylko BMW, ale jako że trafiło się to subaru to perzy okazji przekładki dość wnikliwie poznaje jego budowę. Mechanizmów nie rozbieram bo i po co skoro wszystko działało, dlatego ciekawi mnie co jest w środku
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
To zalezy...
WRXy z manualem maja centralny z wiskoza, tyl z wiskoza i przod otwarty. N/A z manualem tylko centralna wiskoza, reszta otwarta. Z automatem nie ma szpery centralnej, tym zarzadza skrzynia. Na "1" masz 50:50 a pozniej juz nie jest tak fajnie. Czesc Foresterow miala tylny dyfer z wiskoza, czesc otwarty. Polecam forum poswiecone tej konkretnie marce, tam bedziesz mial wszystko rozpisane. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Rozebrałem wczoraj tylny dyfer i niestety jest otwarty
![]() Na forum subaru owszem zaglądałem, nawet znalazłem kilka ciekawych wiadomości, natomiast o tuningu wiele się nie dowiedziałem, dlatego zadałem kilka pytań tutaj ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jak w A/T nie wiem.
Do wolnossacej Imprezy M/T wlozylismy (wlasnie z WRXa) i jest poprawa prowadzenia. Pogadaj ze Zbyszkiem z B22 http://www.subaruauto.pl/kontakt.html , to jeden z lepszych 'napedowcow' od Subaru. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Jeszcze małe pytanko, jakie luzy zaworowe ustawić w tym silniku?
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Jak zaczniesz go kręcić mocą to nie przesadzaj - miałem takie cudo ;-( i dzięki temu samochodowi wyleczyłem się całkowicie z marki subaru a gwoździem do trumny był zakup przez mojego szwagra w 2008r STI z z 2007r który okazał się taką samą straszną kupą jak każde subaru które znam .
Jak masz subaru to go nie kręć mocą bo zaraz się obróci panewka, pęknięty tłok lub wydmuchana uszczelka pod głową a w manualu zaraz by skrzynia się rozsypała . Ta marka to strup ... Jako seryjne auta i jeszcze jazda tylko do pracy czy sklepu są OK ;-) -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Właśnie ma to być typowy dupowóz, po szybkie bułki do sklepu
![]() Znalazłem takie coś: http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-gt-w...1603355487.html Co prawda to impreza, ale mamy tutaj cały komplet, łącznie z up pipem i down pipem. Tylko 3 cale... Opłaca się? -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jak zaczniesz go kręcić mocą to nie przesadzaj - miałem takie cudo ;-( i dzięki temu samochodowi wyleczyłem się całkowicie z marki subaru a gwoździem do trumny był zakup przez mojego szwagra w 2008r STI z z 2007r który okazał się taką samą straszną kupą jak każde subaru które znam . Jak masz subaru to go nie kręć mocą bo zaraz się obróci panewka, pęknięty tłok lub wydmuchana uszczelka pod głową a w manualu zaraz by skrzynia się rozsypała . Ta marka to strup ... Jako seryjne auta i jeszcze jazda tylko do pracy czy sklepu są OK ;-) Coz, jesli z seryjnego silnika chce sie wykrzesac 300+ to tak masz racje. Jesli liczy sie na grube efekty w starym pazdzierzu, to tez bedzie bolalo. Dobrze zbudowane, serwisowane i uzywane z glowa Subaru jest jednak bardzo dobrym autem. Jak dla mnie konkurencja jest tylko EVO. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Wczoraj dobrałem się do turbinki, zupełnie z ciekawości chciałem obadać czy nie ma luzów na wirniku. No i się zaskoczyłem, bo turbinka ma wirnik sztywno, jak by nowa była.
Ogólnie ten samochód nigdy mojemu koledze problemów nie sprawiał, pod maskę zaglądał tylko przy wymianie olejów, rozrządu no i raz mu chłodnica strzeliła ze starości. Nawet do zawieszenia nie zaglądał bo nie było takiej potrzeby, a samochód po polskich drogach przejechał 70 tyś km. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Pamietaj zmianiac chlodziwo i to czesciej niz zalecaja. 2 lata max. Wiekszosc problemow z wydmuchnieta uszczeplka pod glowica bieze sie podobno z przegrzania, w ktorym znaczny udzial ma wlasnie stary plyn.
Oliwa max 10k km (ja do 7k km) i nie jakies lepiszcza, 5W-40 zazwyczaj wystarcza. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
olej sprawdzaj co tankowanie
![]() zawias jest naprawde wytrzymaly i sporo zniesie. Ten wydech bedzie ogluszajacy. Poszukaj bo za te pieniadze mozna znalezc cos markowego i profi zrobionego. Witek, jak dla mnie evo nie ma konkurencji ![]() -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
2.5 cala spokojnie wystarczy. Po wydechu doładowanie skoczy momentami na 1.1 bara. Kolektor zostaw w spokoju jest policzony z zapasem i ciężko go wykręcić, zrób za to program. IC możesz też sobie darować.
Co do skrzyni to polecam oryginalny olej z subaru. Nie jest jakoś specjalnie drogi czy nie do dostania, tylko sprawdź trzy razy jaki powinien być. -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Witek, jak dla mnie evo nie ma konkurencji ![]() W sumie tutaj moge to przyznac bez ryzyka linczu ![]() Aczkolwiek Outback z H6 ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:45 |