Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Subaru Impreza WRX MY01 kupiłem złom ?
Walek
post Sat, 27 Aug 2011 - 23:25
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





Witam,

Zawsze marzyłem o Imprezie... Wkońcu się udało. Była okazja, ba pół darmo więc kupiłem. Poszły wszystkie oszczędności.
Wiadome cudów za taką kase nie ma ale... No tak auto było łatane po bokach i to byle jak, ale przód, tył oryginał. W sensie nie lakierowane. Podłoga zdrowa, tak zdrowej podłogi, nie pogiętej nie widziałem w imprezie.

Silnik czysty z góry jak i z dołu, oglądałem dokładnie na podnośniku. Zawieszenie niezbyt wytłuczone. Ogółem super okazja.
Ponoć większe turbo jest, może tam było coś modzone. Jechałem 3 razy kiedyś serią my01 i jechały dużo słabiej. Hamowane nie było.

A teraz co jest nie tak.
Kupiłem auto ze świadomością, że szarpie... Podczas przyspieszania auto potrafiło szarpać, przerywać. Pierwsze dwa biegi z butem w podłodze, nic się nie działo, 3,4,5 już pełen but i szarpanie, ale przy wcisku na 3/4 zbierał się aż obrzygać by się mogło ( przesiadka z 90 konnnego diesla ). Poprzedni właściciel sprzedał tanio, bo bał się, że naprawa to minimum 10 tyś. Ja zaryzykowałem, bo stwierdziłem, że to świece, kable lub cewka. No po kupnie zorientowałem się, że kabli zapłonowych tu nie ma a cewki są na fajkach świec biggrin.gif Nie każdy musi wszystko wiedzieć a w takie szczegóły techniczne się nie zagłębiałem wcześniej.

Auto jednak po paru przejażdżkach a później prawie 2 tygodniowym postoju przestało jeździć. Tzn po odpaleniu na jałowych chodził średnio jednak po dodaniu gazu auto ledwie wchodzi na obroty i to pulsując gazem max do 4 tyś, wciśnięcie do końca dławi i gasi silnik. Od razu po pierwszej wypłacie wymieniłem świece, tj wczoraj. Cewki kolega twierdził, że muszą działać. Ja się nie znam, ale nawet jakby jedna padła to by chodził, nie rówono ale by w miarę działał na 3 garach. Po wymianie świec auto jeździło ale jakby miało 120 km a nie 220 czy więcej. Turbo działa, ale auto bardzo ospale wchodzi na obroty, wolno ale do odcięcia. Albo raczej wchodziło. Przy jeździe momentami jakby chciał załapać pełną moc ale zaraz zaczynał znów poszarpywać.
Dziś wymieniłem filtr paliwa bo jak nie zapłon to paliwo?. Auto ujechało 200 metrów i znów objaw jak wcześniej sprzed wymiany świec tzn dodanie gazu gasi silnik, szarpie i ledwo do 3-4 tyś się wkręca.

Co to jeszcze może być? Dolot wydaje się być szczelny, jest seria.
W ogóle auto ma lotkę jak sti, intercooler sti ale w paierach wrx więc nie wiem.

Mam dostęp tylko do kabla obd II i VCDSa najnowszego, ale on połączył się raz, pokazał błędy ale zanim zdążyłem przeczytać wywaliło "Zbyt wiele błędów komunikacji" i więcej się nie połączył.

Czy ktoś mi powie co sprawdzić? Od czego zacząć? Z tym, że jak piszecie o jakimś czujniku to mówcie od razu gdzie on jest.

Może jest ktoś z trójmiasta i mógł by mi pomóc ? Chociaż zczytać błędy i powiedzieć czy to auto jest coś warte?

Zawsze wszyscy mówią aby realizować marzenia za wszelką cenę. Teraz w to wątpię. Dziś jestem załamany, ale postanawiam podjąć walkę z tym potworem.
Nie wiem czemu ale mam przeczucie, że to pierdoła na zasadzie 100 zł albo i nawet przetartego kabelka.
Pomóżcie smile.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 27 Aug 2011 - 23:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Colin
post Sat, 27 Aug 2011 - 23:52
Post #2


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Pompa paliwa pierwsza do sprawdzenia, potem przeplywka.
Filtr paliwa tez radze od razu wymienic, bo pewno nikt nie ruszal jak to zwykle w takich ulepkach.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KaeS
post Sat, 27 Aug 2011 - 23:56
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 02 March 2006
Skąd: Pomorskie





Powerpark - podobno przenieśli się do Wiśliny, między Pruszczem, a Przejazdowem.
Konrad 785 179 508
Alex 504 377 288

Ogarniają serwis evo&subaru.


--------------------
CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walek
post Sun, 28 Aug 2011 - 09:00
Post #4


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





Filtr paliwa wymieniłem wczoraj. A z pompą to nie jest tak że działa lub nie ? A nie że słabo działa?
Na dany moment auto nie idzie ruszyć dlatego zanim pojadę gdzieś do warsztatu chcę wszystko sprawdzić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 28 Aug 2011 - 09:40
Post #5


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Moze dzialac slabo. Ogolnie na podstawie tych informacji to ciezko cos wiecej wywrozyc.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sun, 28 Aug 2011 - 10:11
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Moze tez byc regulator cisnienia paliwa, a takze podobne objawy mialem przy padnietej sondzie, jak i przy uszkodzonym czujniku temperatury cieczy chlodzacej.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walek
post Sun, 28 Aug 2011 - 10:43
Post #7


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





Jak sprawdzić czy te sondy, czujniki działają?
VCDS pokazał ze na 4 garach wypadają zapłony ale to niby norma przy starym sofcie? + z 5 błędów których nie zdążyłem przeczytać jak łączność padła. Jedyny błąd aktualny to był "błędy emisji spalin" czy coś takiego...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terror
post Sun, 28 Aug 2011 - 10:55
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Mozliwosci jest wiele

ale podsune ci prawdopodobna liste :
- lambda
- regulator cisnienia paliwa
- pompa paliwa
- katalizator moze oryginal i jest zapchany?
- przepływomierz?
- czujnik cieczy chlodzacej
- moze wtryski sa spierd...?
- komputer sprawdzic na wiechrzu moze byl zalany?

pewnie ktos mnie zjedzie ze zsumowalem to co napisali wszyscy inni wczesniej, ale tak jest ci chyba latwiej spisac i sprawdzic poszczegolne elementy wink.gif


--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 28 Aug 2011 - 10:57
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





No to ten blad moze bys spowodowany pompa, regulatorem, przeplywka, sonda, nieszczelnoscia w wydechu przed sonda, dziura w dolocie i jeszcze cos by sie znalazlo.
Zacznij od pompy, bo one czesto sie psuja.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walek
post Sun, 28 Aug 2011 - 11:18
Post #10


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





Jak sprawdzić pompę? I to mnie dziwi bo raz jezdi raz nie.

Kat chyba oryginał bo sondy nawet wykręcić z niego nie mogłem a mocno szarpać nie chciałem, aby mi na głowę auto z podnośnika nie spadło:] fakt, że był jeszcze ciepły. Pózniej podjade, przepchne i podniosę to może na zimno pójdzie? Jak już cholerę uda się wykręcić jak sprawdzić czy działa?
To samo regulator ciśnienia? Gdzie jest i jak diagnozować? Co z pompą? W jaki sposób sprawdzę czy działa poprawnie?

Komp nie zalany.

Przeplywka jest w obudowie filtra na wylocie do kolektora i na 4 pinach wiec zintegrowana chyba z czujka temperatury powietrza. Nie wiem czy działa ale po odłączeniu auto inaczej chodzi i ma wyższe obroty na biegu jałowym.

To mnie właśnie męczy bo auto z dołu wygląda na przebieg 10 tys a nie 150... Wszystko suche, ładne, jak nowe.zero rys. Widać ze był to street i może niezbyt katowane dlatego brałem bo stwierdziłem, że dolegliwości w nim to jakaś pierdoła tylko trzeba ja znaleźć. Za tą cenę to nie wiem czy bym lekko rozbitego wolnossaka kupił.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 28 Aug 2011 - 11:49
Post #11


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





POmpe sprawdzisz mierzac cisnienie paliwa zarowno na wolnych obrotach jak i pod obciazeniem.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walek
post Sun, 28 Aug 2011 - 11:55
Post #12


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





A jakie jest wzorcowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 28 Aug 2011 - 19:24
Post #13


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





3Bar wzgledem cisnienia w kolektorze.
Proponuje sie zaopatrzec w service manual do imprezy i wedlug niego jechac, bo troche bez sensu jest zeby ludzie na forum czytali go za ciebie jak tam ladnie wszystko opisane smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walek
post Sun, 28 Aug 2011 - 19:45
Post #14


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





Mam manuala eng z jakiejś ruskiej strony.
Na forum subaru tez stawiają na pompke wiec muszę ja sprawdzić.
Muszę tylko znaleźć kogoś z takim autkiem i kabelkiem Obd:)

Chyba ze to coś innego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 28 Aug 2011 - 21:17
Post #15


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Jeszcze moze byc jeden motyw - jak pompa dziala a z cisnieniem jest problem to mzoe byc jeszcze zewnetrzny sterownik do pompy.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Sun, 28 Aug 2011 - 21:54
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





nie wiem jak jest w Subaru, ale kolega miał podobny problem, przekaźnik dawał w dupę, sam miałem kiedyś problem z przerywaniem w wolnossaku, trzeba było poprowadzić bezpośrednie zasilanie z aku do skrzynki bezpieczników (dostawał nie pełne napięcie powodując przerywanie)


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walek
post Sun, 28 Aug 2011 - 23:42
Post #17


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





Podejrzewam, że przede mną minimum miesiąc diagnostyk. Słyszałem ze ktoś miał takie same oznaki przy peknietych tłokach i nie trzymał kompresji i też brak mocy i szarpanie:(
Mam poważne obawy, że wbiłem się na minę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 29 Aug 2011 - 00:12
Post #18


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Jak tlokami sie martwisz, to sciagnij wezyk z odmy idacy do dolotu (zaslepiajac otwor w dolocie) i zobacz czy podczas jazdy wali stamtad olej.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Tue, 30 Aug 2011 - 18:49
Post #19


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





jakis zegar doladowania masz?

podepnij sie kompem zeby odczytac bledy.

obstawiam pompe, potem przeplywke smile.gif a potem przeladowanie smile.gif


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walek
post Wed, 31 Aug 2011 - 14:25
Post #20


Rookie
Dołączył: Fri, 26 August 2011
Skąd: Gdańsk





Okazało się, że to EGT. Odpięty i dostał paliwo. Jeździł ale bez mocy.

Kolejna rzecz to nie pamietam jak dokładnie się to nazywa. Chodzi o te klapki w kolektorze ssacym. Lewa strona dawała błąd. Rozruszałem, sciagnałem zepsuty potencjometr i działa swietnie.

Auto powyżej 4,5-5 tyś urywa głowę. Teraz tylko diagnostyka turbo bo wstaje późno.
Raz, że coś tam olej zaciąga, muszę sprawdzić teraz podcisnienia i westgate z grucha czy wszystko szczelne i nie zapieczone. I auto powinno śmigać jak nowe:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 04 September 2025 - 21:08