Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Subaru Impreza GD, za i przeciw
PioterW
post Fri, 25 Oct 2013 - 11:49
Post #1


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Czołem Panowie,
Szukam sobie niedr
ogiego dupowozu i nei bardzo mogę znaleźć sobie beemkę, która by spełniała moje wymogi ... i przypadkiem wpadł mi dziś w oko Subaru Impreza GD (2,5 173 km):
http://otomoto.pl/subaru-impreza-C30869916.html
W sumie spaczony chorobą beemkową nigdy nie brałem pod uwagę takiego Subaru, ale ten konkretny model bardzo mi się podoba. Poza tym, że kiedyś miałem okazję przejechać się Imprezą (było fajnie, ale i auto było nieco mocniejsze), to kompletnie nic na temat tych samochodów nie wiem. Nie chodzi mi nawet o ten konkretny egzemplarz, ale chciałbym się dowiedzieć jakie są jego słabe strony, czy warto w ogóle sobie zawracać głowę, jaki silnik najlepiej wybrać - najpewniej zechcę go zagazować. Które silniki są to w stanie znieść, a które zdecydowanie się do tego nie nadają.
Do tej pory miałem E36 328i ... i było OK, więc nie musi to być nie wiadomo jaki potwór.
Na co należy zwracać uwagę kupując taki samochód.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 Oct 2013 - 11:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Komar
post Fri, 25 Oct 2013 - 12:22
Post #2


User
Dołączył: Sun, 16 May 2004
Skąd: waw





Lepiej unikać 2.5 bo wcześniej czy później odezwie się panewka.


--------------------
e90 330ix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 25 Oct 2013 - 15:33
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Nawet w wolnossaku? Ja bym tutaj nie mieszał opinii o 2.5T a 2.5 bez T.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Tue, 29 Oct 2013 - 11:21
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





W USA ta Impreza występowała z silnikiem 2.5 w Europie tylko z 2.0 o mocy 160 KM (mówię o zwykłej wolnossącej wersji). Jest też trochę różnic w wyposażeniu podstawowej wersji, na korzyść Europy m.in.. automatyczna klimatyzacja (w USA dostępna w wersji SE, w tej twojej aukcji jest manualna), reduktor w wersji kombi (skraca przełożenie). W USA wersja SE jest już lepiej wyposażona.
Nie jeździłem nigdy takim, ale patrząc na specyfikację (subaru global), ma dosyć krótką skrzynię (wyszło mi 105 km/h na 5 biegu przy 3000 obr/min), przełożenia krótsze niż z WRX'ie. Wersja amerykańska może mieć dłuższą skrzynię, ale to by trzeba sprawdzić (teoretycznie przełożenie główne 3.900 vs .4.111). Plusem jest blokujący się centralny dyferencjał i hill holder (pomaga ruszać pod górkę).
Wyposażenie to jak widać na zdjęciu, to koniec lat '90, początek '00, chociaż i tak hawk eye (05-07, w US 06-07) wygląda trochę lepiej niż poprzednie wersje. Bagażnik w kombi jest mniejszy niż w sedanie, ale można zapakować się pod sufit.
Te problemy, o których napisał Komar dotyczą wersji turbo (i panewka to chyba 2.0T a nie 2.5T, 2.5T to uszczelka pod głowicą), na silniki wolnossące za dużo osób się nie skarży. Demonami prędkości nie są (2.5 będzie pewnie miał te 8.0-8.5 s do 100km/h, 2.0 8.5-9.0s, powyżej tych prędkości super mocny też nie będzie ze względu na straty w napędzie), ale chętnie kupuję je osoby mieszkające na południu. Poza Audi, trudno o alternatywę, która nie jest terenówką. No i takie wolnossaki są odpowiednio tańsze niż porównywalne wiekowo Audi, które plasuje się w innej klasie (wyposażenia itd).
Tutaj masz specyfikację, wersji europejskie http://web.archive.org/web/20060423145456/...impreza_20r.pdf i amerykańskiej http://www.cars101.com/subaru/impreza/impreza2007.html
Resztę informacji znajdziesz na dwóch forach subaru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Tue, 29 Oct 2013 - 13:38
Post #5


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Dzięki za info. Przyda się przy dalszych poszukiwaniach, choć własnie ta ubogość wyposażenia w GD trochę mi nie pasuje - w rajdówce jest niepotrzebne, ale w DD powinno być wygodnie.
Ten konkretny egzemplarz niestety nie ma czystej historii, więc przy mojej wiedzy nt. Subaru odpada.
Fora przeglądałem, ale dużo na nich "sieczki" i trudno znaleźć takie ogólne info.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Tue, 29 Oct 2013 - 14:56
Post #6


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





NA jest z reguły bezawaryjne. Sporo osób jeździ z LPG i jeśli instalacja został dobrze założona to nie ma z tym problemów.
Ceny części do subaru niestety są wyższe niż innych europejskich marek. Jeśli to ma być dupowóz i nie przeszkadza Ci dramatyczne wnętrze to śmiało możesz kupować. Przy oględzinach zwracaj uwagę na to co przy innych samochodach.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prez_s
post Tue, 29 Oct 2013 - 15:20
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 09 March 2009
Skąd: Warszawa





CYTAT(the.wolf @ Tue, 29 Oct 2013 - 14:56) *
NA jest z reguły bezawaryjne. Sporo osób jeździ z LPG i jeśli instalacja został dobrze założona to nie ma z tym problemów.


A jak w kontekście LPG (i nie tylko) wygląda kwestia regulacji zaworów? Ponoć trzeba je ustawiać częściej niż na PB co wiąże się z wymontowywaniem silnika.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Whisper
post Tue, 29 Oct 2013 - 18:20
Post #8


User
Dołączył: Tue, 27 October 2009
Skąd: Warszawa





Silnik trzeba wyjąć w 2.0 DOHC 165 KM.
2.0 SOHC i 2.5 SOHC 173 KM nie wymagają wyjmowania do regulacji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CELICA FAN
post Tue, 29 Oct 2013 - 20:01
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Ale Sohc moca to nie grzeszy, choc fakt bezawaryjne to jest. Lepiej wygladajace w srodku jest Legacy, no I wieksze:)


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 03 Dec 2013 - 08:22
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Tez przesiadłem sie z e46 na Subarynę 2.5 i wrażenia mam pozytywne. Oczywiscie minusem jest kultura pracy silnika bokser wzgledem wspaniałej rzędowej szóstki beemki no i ubogie wnętrze.
Jak komus wnętrze nie przeszkadza, to są to auta ogólnie godne polecenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prez_s
post Tue, 03 Dec 2013 - 08:44
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 09 March 2009
Skąd: Warszawa





Jaki budżet trzeba zakładać na nabycie nie zmęczonej sztuki i ew. pierwszy serwis?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Whisper
post Tue, 03 Dec 2013 - 09:02
Post #12


User
Dołączył: Tue, 27 October 2009
Skąd: Warszawa





Sensowne 2.0 w pakiecie RS od 1 właściciela widziałem na allegro za 28k. Zaznaczam, nie znam nie mój nie sprzedaje nie reklamuje.
I podejrzewam, że coś koło tego trzeba dać.
Ceny części nie odstają od innych japońców. A mając w wawie 4t nie ma problemu z ogarniętymi mechanikami.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:19