Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Studia dla fana motoryzacji.
eMKa clean
post Tue, 08 Jul 2014 - 19:57
Post #1


eMpowered
Dołączył: Tue, 08 July 2014





Witam!

Jestem wielkim fanem motoryzacji,znam chyba minimum podstaw mechaniki samochodowej, liznąłem troszeczkę też lakierowania blacharki, itd.

Wpadł dziś do głowy pomysł, że może by tak studia powiązać z motoryzacją - na pewno lepiej byłoby się uczyć tego co się chce wiedzieć niż tego co każą ,,profesory" hehe

Teraz więc pytanie do Szanownych Kolegów, może ktoś ma wizję na taką edukacje lub juz jest w trakcie i jest mi w stanie co-nieco podpowiedziec!?

Jestem powiedzmy,że ze Śląska i tu chciałbym się kształcić lecz mam totalnie zero pomysłów jaki kierunek wybrać.

Bardzo liczę na Waszą pomoc panowie i proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie uznacie za zbyt głupie.

Pozdrawiam serdecznie - Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Jul 2014 - 19:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
iktorn92
post Tue, 08 Jul 2014 - 20:04
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Moim zdaniem, nie ma takiej opcji... sama nuda podstawy konsttrukcji maszyn, mechaniki (fizyka)itd mialem to w technikum tylko nie wiem po co utrudniac sobie zycie calkami i rozniczkami..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Tue, 08 Jul 2014 - 20:11
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Studiuj to z czego masz perspektywę robienia kasy w przyszłości.

Studia związane z motoryzacją to matematyka, fizyka, termodynamika, PKM, aeromechanika, mechanika (ale nie taka jak podejrzewam Ty sobie wyobrażasz, tylko dział fizyki - uwalnianie belki od więzów i te klimaty wink.gif ) całki, różniczki, całki, różniczki, całki smile.gif.
Aha, na 4 i 5 roku kilka przedmiotów stricte związanych z motoryzają wink.gif.

Jak chcesz studiować tego typu kieruek to ok, ale musisz być dobry z matmy i fizyki. A napewno już znajomość mechaniki samochodowej, blacharki i lakierki przyda ci się najmniej - może na 2 - 3 przedmiotach smile.gif


Doradzał były student Mechaniki i Budowy Maszyn - specjalność Badania i Budowa Pojazdów Samochodowych smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Tue, 08 Jul 2014 - 21:08
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





True! Niestety taka prawda...smuta rzeczywistosc politechniki..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eMKa clean
post Tue, 08 Jul 2014 - 21:35
Post #5


eMpowered
Dołączył: Tue, 08 July 2014





Ufff...niestety takiej właśnie odpowiedzi z Waszej strony się spodziewałem ;( i co tu począć?

Nauka zaawansowanej matematyki nie ma najmniejszego sensu jeśli nie chce się Bóg wie czego z autem robić, przecież koła od nowa nie wymyśle a uczyć się czegoś czego w życiu nie użyję jest zupełnie bez sensu.

Strasznie szkoda,że nie ma nic co by mogło człowieka zainteresowac, może Koledzy Drodzy macie jakieś inne sugestie na jakieś sensowne studia..ja pomysłu nie mam kompletnie żadnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g.mario
post Tue, 08 Jul 2014 - 21:46
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





olej studia, jako porządny rzemieślnik zarobisz więcej wink.gif a zostanie ci jeszcze kasa którą chcesz wydać na edukację tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eMKa clean
post Tue, 08 Jul 2014 - 22:08
Post #7


eMpowered
Dołączył: Tue, 08 July 2014





Jakieś to,to rozwiązanie jest q.mario ale wiesz..dziś robotę względnie dobrą mam, jutro jej może nie być i wtedy jakiś tam ,,świstek" byłby przydatny. Taką to juz mamy mentalnośc,chyba Ruską ,że papier być musi.. do faktu,że bycie dobrym rzemieślinikiem da wiecej efektów jak to nazwałeś juz dawno doszedłem ale takie czasy,że nie każdemu to się udaje..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 08 Jul 2014 - 22:12
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(g.mario @ Tue, 08 Jul 2014 - 21:46) *
olej studia, jako porządny rzemieślnik zarobisz więcej wink.gif a zostanie ci jeszcze kasa którą chcesz wydać na edukację tongue.gif


Z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony...
Całe życie w kanale? Można, ale zależy jakie ktoś ma aspiracje. Ja teraz po kilku latach studiów (a jeszcze nie koniec cool.gif ) wiem, że jako młody inżynier pracuję w dużej zachodniej firmie jako specjalista do spraw utrzymania lokomotyw, ale w przyszłości pójdę wyżej. Bez studiów droga jest zamknięta.
Choć nikt nie broni pracować fizycznie i zrobić wyższe. Jak komuś się znudzi praca fizyczna, zacznie pracować głową. A duże firmy szukają ludzi z wyższym i doświadczeniem - potrafią zapłacić dobrze wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Tue, 08 Jul 2014 - 22:14
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Od razu w kanale, wiadomo ciezko bez wyzszego, ale jednak no nie ukrywam czesem ciezko przejsc pewne rzeczy to raz a dwa bez papierka tez da sie otworzyc warsztat i dobrze to rozkrecic, że wcale nie trzeba siedzieć w kanale smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 08 Jul 2014 - 22:22
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(iktorn92 @ Tue, 08 Jul 2014 - 22:14) *
Od razu w kanale, wiadomo ciezko bez wyzszego, ale jednak no nie ukrywam czesem ciezko przejsc pewne rzeczy to raz a dwa bez papierka tez da sie otworzyc warsztat i dobrze to rozkrecic, że wcale nie trzeba siedzieć w kanale smile.gif


Akurat nie odbieraj tego dosłownie. Pojęcie siedzenia w kanale to praca jako zwykły mechanik. Oczywiście się da, jak jesteś dobry to nawet sporo zarobisz, a choćby i na naszym podwórku tuningowym sporo jest ludzi, którzy zaczynali, ale odpuścili studia i prowadzą teraz swoje firmy. Wielu się udało i się o nich słyszy, ale wielu się też nie udało z różnych powodów. Loteria - ja wolę mieć wyższe, jak będę chciał, będę zwykłym mechanikiem, jak nie, to będę robił coś innego smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 08 Jul 2014 - 22:33
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Tylko że rozkręcić warsztat od zera to nie takie hop siup smile.gif Wiem po sobie i czasem żałuję że nie poszedłem na finanse i bankowość - byłaby kasa i to konkretna i nie pierd.liłbym się z oszczędzaniem i pracą XXX godzin żeby zarobić na robienie swojego samochodu.

Narzędzia kosztują, lokal, a najważniejsze, bo można mieć najlepsze narzędzia i lokal, ale renomę zdobywa się dłuuugo niestety.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fzhut
post Tue, 08 Jul 2014 - 22:34
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 December 2011





TO może i ja wrzuce swoje trzy gorsze, jako że miałem takie samo widzi-mi-się parę lat temu, poszedłem na takie studia i obecnie "specjalizując" się w samochodach jestem u zarania inżynierki. Nie chcę mi się pisać w tej chwili elaboratu, także dość krótko mówiąc - jeśli chcesz coś osiągnąć nie możesz zakładać, że studia dadzą Ci ogromną wiedzę (szczególnie tą praktyczną). Nawet będąc na specjalności związanej stricte z samochodami uważam, że nie nabyłem zbyt wiele przydatnej wiedzy - aczkolwiek jakieś namiastki "fajnych" rzeczy też się przewinęły oraz tematy, które warto samemu zahaczyć i zgłębić (tu wiele zależy od Twoich ambicji i wykładowców, na ile Ci pomogą, będąc studentem masz też dostęp do na prawdę cennej wiedzy za friko - raz jeszcze powiem KORZYSTAĆ !). Jeśli chodzi o pracę - zarobisz tyle, na ile Twoje ambicje i wiedza pozwalają, to bardzo duży rynek, ze sporymi umiejętnościami możesz wiele osiągnąć. W praktyce przed inżynierką nie masz co liczyć na dobrze płatną pracę w zawodzie - papier to jest takie musst-sein.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g.mario
post Tue, 08 Jul 2014 - 23:01
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 March 2010





imo. studia są przereklamowane, w ogóle za dużą wagę przykłada się do "papierka" zamiast do rzeczywistych umiejętności
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 08 Jul 2014 - 23:01
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(E30 owner @ Tue, 08 Jul 2014 - 22:33) *
Tylko że rozkręcić warsztat od zera to nie takie hop siup smile.gif Wiem po sobie i czasem żałuję że nie poszedłem na finanse i bankowość - byłaby kasa i to konkretna i nie pierd.liłbym się z oszczędzaniem i pracą XXX godzin żeby zarobić na robienie swojego samochodu.


Ja poszedłem i tak samo się p.dolę. wink.gif
Tylko mniej wygodnie się pracuje z dokumentami i excelem jak olej pod paznokciami wink.gif

iktorn92,
Jeśli nie interesuje Cię typowa praca inżyniera o której pisze pinin, to studia będą dla Ciebie stratą czasu, a jak ich nie skończysz to czasu, pieniędzy i dodatkowo demotywatorem(nie mylić z fotką z komentarzem na czarnym tle).

Założyłeś temat tak bardzo ogólny, że każdy przekaże Ci swoje doświadczenia, a Ty najprawdopodobniej wybierzesz drogę która ma najmniej minusów. A prawda jest taka, że "musisz sobie odpowiedzieć na jedno, zajebiście ważne pytanie". Jak już będziesz to wiedział, to dopiero można się zastanowić jak tam dotrzeć.
Czym innym jest marzenie o pracy projektanta podzespołów, a jeszcze czym innym np. budowa kilkusetkonnych potworów do driftu. Jedno i drugie jest fajną pracą dla, jak to określiłeś "fana motoryzacji".

To jak? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Tue, 08 Jul 2014 - 23:09
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Studiuje Transport i ciezko mi ta politechnike przełknąć biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
e39
post Wed, 09 Jul 2014 - 08:27
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 15 January 2012
Skąd: Warszawa





Bylo juz o tym na tym forum.
Moi koledzy, ktorzy mysleli, ze studia techcznie ksztalca mechanikow samochodowych, bardzo szybko sie z nimi pozegnali. Lubisz matematyke, fizyke, uderzaj na studia i przygotuj sie, ze wcale latwo nie bedzie.

CYTAT
Moim zdaniem, nie ma takiej opcji... sama nuda podstawy konsttrukcji maszyn, mechaniki (fizyka)itd mialem to w technikum tylko nie wiem po co utrudniac sobie zycie calkami i rozniczkami..


Nuda? To po co poszedles na ten transport? Zacznij sie uczyc, to moze wtedy zrozumiesz po co te calki i rozniczki. Nie chcesz sie uczyc, to przynajmniej glupot nie pisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Wed, 09 Jul 2014 - 08:52
Post #17


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Wybór studiów to dosyć indywidualna sprawa. Prędzej jednak umysł ścisły poradzi sobie na prawie, niż humanista na polibudzie. Do lakierowania, blacharki i mechaniki samochodowej IMO studia w ogóle nie są potrzebne.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 09 Jul 2014 - 09:19
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Najwięcej o studiach mają do powiedzenia ci, co na nich nie byli smile.gif

Moim zdaniem opcje masz takie:
- idziesz na mechanikę i traktujesz ją jako podstawę do zatrudnienia się po studiach jako inżynier w branży motoryzacyjnej (cieżko z tym w Polsce, ale za granicą już lepiej). Podczas studiów dokształcasz się we własnym zakresie praktycznie (albo dłubiąc we własnym aucie, albo zatrudniając się w jakimś warsztacie). Zarobki mogą być bardzo konkretne (jak wyjedziesz tongue.gif ). A możesz też mieć cholerny problem ze znalezieniem czegokolwiek sensownego - życie. Zależy od Ciebie, Twojego szczęścia, umiejętności, a także innych ludzi tongue.gif

-nie idziesz na studia, zatrudniasz się w warsztacie i albo całe życie przepracujesz praktycznie na jednym stanowisku bez perspektyw dalej, dzień w dzień robiąc praktycznie to samo. Albo trafisz gdzieś, gdzie jest fajnie i będziesz miał ciekawą robotę przez cały czas. Albo założysz własną firmę. Która zaraz upadnie, albo moze odniesie wielki sukces - życie smile.gif Zależy od Ciebie, Twojego szczęścia, umiejętności, a także innych ludzi tongue.gif

-idziesz na elektronikę i tutaj masz większe pole manewru po studiach. Możesz robić zarówno w branży motoryzacyjnej, jak i szeroko pojętym IT. Zależnie gdzie więcej zaoferują smile.gif Tylko programować trzeba lubić, bo bez tego ani w jednym ani w drugim nie ma szans na sensowną robotę. Jak nie trafisz do firmy motoryzacyjnej, to sobie weekendowo będziesz dłubał własne auto bez stresu - jak coś popsujesz, to szef nie ochrzani, bo nie masz szefa smile.gif Sam tak robię i nie narzekam. A jak sobie pomyślę, że takie cyrki jakie mam czasami z tym moim gratem, miałbym mieć przez osiem godzin dziennie, pięć-sześć dni w tygodniu to ja dziękuję za taki zawód tongue.gif wink.gif

Innymi słowy: nie ma gotowej ścieżki. Studia nie są gwarancją sukcesu. Brak studiów tym bardziej. Wszystko zależy od tego, jak uda się wykorzystać to, co będziesz miał. A czy tym czymś będzie dyplom inżyniera, czy fach, to już ma mniejsze znaczenie.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BRD
post Wed, 09 Jul 2014 - 09:40
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 October 2007
Skąd: SMI





Mówisz że jesteś ze śląska. Rozwiązaniem które możesz wziąć pod uwagę jest iść na mechanikę i budowę maszyn na wydziale MT Politechniki Śląskiej i na okres ostatniego roku próbować dostać się na wymianę do Cranfield. A tam masz do wyboru m.in.:
Advanced Lightweight Structures and Impact
Advanced Mechanical Engineering
Advanced Motorsport Engineering
Aerodynamics
Aerospace Dynamics
Automotive Engineering
Automotive Mechatronics
Autonomous Vehicle Dynamics and Control
Flight Dynamics
Poczytaj na http://www.cranfield.ac.uk/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trbman
post Wed, 09 Jul 2014 - 12:47
Post #20


User
Dołączył: Wed, 08 October 2003
Skąd: Augustów





Jak jesteś fanem motoryzacji to skończ studia po których będziesz maił szansę finansować hobby w swoim garażu. Jeśli masz dar do mechaniki i od małego majstrowałeś przy rowerach skuterach itd. to studia nie są ci potrzebne bo tutaj liczą się umiejętności. Nie każdy lubi siedzieć w smarach po 10 godzin dziennie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 21:06