![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
eMpowered Dołączył: Tue, 08 July 2014 ![]() |
Witam!
Jestem wielkim fanem motoryzacji,znam chyba minimum podstaw mechaniki samochodowej, liznąłem troszeczkę też lakierowania blacharki, itd. Wpadł dziś do głowy pomysł, że może by tak studia powiązać z motoryzacją - na pewno lepiej byłoby się uczyć tego co się chce wiedzieć niż tego co każą ,,profesory" hehe Teraz więc pytanie do Szanownych Kolegów, może ktoś ma wizję na taką edukacje lub juz jest w trakcie i jest mi w stanie co-nieco podpowiedziec!? Jestem powiedzmy,że ze Śląska i tu chciałbym się kształcić lecz mam totalnie zero pomysłów jaki kierunek wybrać. Bardzo liczę na Waszą pomoc panowie i proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie uznacie za zbyt głupie. Pozdrawiam serdecznie - Maciek |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Moim zdaniem, nie ma takiej opcji... sama nuda podstawy konsttrukcji maszyn, mechaniki (fizyka)itd mialem to w technikum tylko nie wiem po co utrudniac sobie zycie calkami i rozniczkami..
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Studiuj to z czego masz perspektywę robienia kasy w przyszłości.
Studia związane z motoryzacją to matematyka, fizyka, termodynamika, PKM, aeromechanika, mechanika (ale nie taka jak podejrzewam Ty sobie wyobrażasz, tylko dział fizyki - uwalnianie belki od więzów i te klimaty ![]() ![]() Aha, na 4 i 5 roku kilka przedmiotów stricte związanych z motoryzają ![]() Jak chcesz studiować tego typu kieruek to ok, ale musisz być dobry z matmy i fizyki. A napewno już znajomość mechaniki samochodowej, blacharki i lakierki przyda ci się najmniej - może na 2 - 3 przedmiotach ![]() Doradzał były student Mechaniki i Budowy Maszyn - specjalność Badania i Budowa Pojazdów Samochodowych ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
True! Niestety taka prawda...smuta rzeczywistosc politechniki..
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
eMpowered Dołączył: Tue, 08 July 2014 ![]() |
Ufff...niestety takiej właśnie odpowiedzi z Waszej strony się spodziewałem ;( i co tu począć?
Nauka zaawansowanej matematyki nie ma najmniejszego sensu jeśli nie chce się Bóg wie czego z autem robić, przecież koła od nowa nie wymyśle a uczyć się czegoś czego w życiu nie użyję jest zupełnie bez sensu. Strasznie szkoda,że nie ma nic co by mogło człowieka zainteresowac, może Koledzy Drodzy macie jakieś inne sugestie na jakieś sensowne studia..ja pomysłu nie mam kompletnie żadnego. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 March 2010 ![]() |
olej studia, jako porządny rzemieślnik zarobisz więcej
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
eMpowered Dołączył: Tue, 08 July 2014 ![]() |
Jakieś to,to rozwiązanie jest q.mario ale wiesz..dziś robotę względnie dobrą mam, jutro jej może nie być i wtedy jakiś tam ,,świstek" byłby przydatny. Taką to juz mamy mentalnośc,chyba Ruską ,że papier być musi.. do faktu,że bycie dobrym rzemieślinikiem da wiecej efektów jak to nazwałeś juz dawno doszedłem ale takie czasy,że nie każdemu to się udaje..
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
olej studia, jako porządny rzemieślnik zarobisz więcej ![]() ![]() Z jednej strony masz rację, ale z drugiej strony... Całe życie w kanale? Można, ale zależy jakie ktoś ma aspiracje. Ja teraz po kilku latach studiów (a jeszcze nie koniec ![]() Choć nikt nie broni pracować fizycznie i zrobić wyższe. Jak komuś się znudzi praca fizyczna, zacznie pracować głową. A duże firmy szukają ludzi z wyższym i doświadczeniem - potrafią zapłacić dobrze ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Od razu w kanale, wiadomo ciezko bez wyzszego, ale jednak no nie ukrywam czesem ciezko przejsc pewne rzeczy to raz a dwa bez papierka tez da sie otworzyc warsztat i dobrze to rozkrecic, że wcale nie trzeba siedzieć w kanale
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Od razu w kanale, wiadomo ciezko bez wyzszego, ale jednak no nie ukrywam czesem ciezko przejsc pewne rzeczy to raz a dwa bez papierka tez da sie otworzyc warsztat i dobrze to rozkrecic, że wcale nie trzeba siedzieć w kanale ![]() Akurat nie odbieraj tego dosłownie. Pojęcie siedzenia w kanale to praca jako zwykły mechanik. Oczywiście się da, jak jesteś dobry to nawet sporo zarobisz, a choćby i na naszym podwórku tuningowym sporo jest ludzi, którzy zaczynali, ale odpuścili studia i prowadzą teraz swoje firmy. Wielu się udało i się o nich słyszy, ale wielu się też nie udało z różnych powodów. Loteria - ja wolę mieć wyższe, jak będę chciał, będę zwykłym mechanikiem, jak nie, to będę robił coś innego ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Tylko że rozkręcić warsztat od zera to nie takie hop siup
![]() Narzędzia kosztują, lokal, a najważniejsze, bo można mieć najlepsze narzędzia i lokal, ale renomę zdobywa się dłuuugo niestety. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
TO może i ja wrzuce swoje trzy gorsze, jako że miałem takie samo widzi-mi-się parę lat temu, poszedłem na takie studia i obecnie "specjalizując" się w samochodach jestem u zarania inżynierki. Nie chcę mi się pisać w tej chwili elaboratu, także dość krótko mówiąc - jeśli chcesz coś osiągnąć nie możesz zakładać, że studia dadzą Ci ogromną wiedzę (szczególnie tą praktyczną). Nawet będąc na specjalności związanej stricte z samochodami uważam, że nie nabyłem zbyt wiele przydatnej wiedzy - aczkolwiek jakieś namiastki "fajnych" rzeczy też się przewinęły oraz tematy, które warto samemu zahaczyć i zgłębić (tu wiele zależy od Twoich ambicji i wykładowców, na ile Ci pomogą, będąc studentem masz też dostęp do na prawdę cennej wiedzy za friko - raz jeszcze powiem KORZYSTAĆ !). Jeśli chodzi o pracę - zarobisz tyle, na ile Twoje ambicje i wiedza pozwalają, to bardzo duży rynek, ze sporymi umiejętnościami możesz wiele osiągnąć. W praktyce przed inżynierką nie masz co liczyć na dobrze płatną pracę w zawodzie - papier to jest takie musst-sein.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 March 2010 ![]() |
imo. studia są przereklamowane, w ogóle za dużą wagę przykłada się do "papierka" zamiast do rzeczywistych umiejętności
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Tylko że rozkręcić warsztat od zera to nie takie hop siup ![]() Ja poszedłem i tak samo się p.dolę. ![]() Tylko mniej wygodnie się pracuje z dokumentami i excelem jak olej pod paznokciami ![]() iktorn92, Jeśli nie interesuje Cię typowa praca inżyniera o której pisze pinin, to studia będą dla Ciebie stratą czasu, a jak ich nie skończysz to czasu, pieniędzy i dodatkowo demotywatorem(nie mylić z fotką z komentarzem na czarnym tle). Założyłeś temat tak bardzo ogólny, że każdy przekaże Ci swoje doświadczenia, a Ty najprawdopodobniej wybierzesz drogę która ma najmniej minusów. A prawda jest taka, że "musisz sobie odpowiedzieć na jedno, zajebiście ważne pytanie". Jak już będziesz to wiedział, to dopiero można się zastanowić jak tam dotrzeć. Czym innym jest marzenie o pracy projektanta podzespołów, a jeszcze czym innym np. budowa kilkusetkonnych potworów do driftu. Jedno i drugie jest fajną pracą dla, jak to określiłeś "fana motoryzacji". To jak? ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Studiuje Transport i ciezko mi ta politechnike przełknąć
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 15 January 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Bylo juz o tym na tym forum.
Moi koledzy, ktorzy mysleli, ze studia techcznie ksztalca mechanikow samochodowych, bardzo szybko sie z nimi pozegnali. Lubisz matematyke, fizyke, uderzaj na studia i przygotuj sie, ze wcale latwo nie bedzie. CYTAT Moim zdaniem, nie ma takiej opcji... sama nuda podstawy konsttrukcji maszyn, mechaniki (fizyka)itd mialem to w technikum tylko nie wiem po co utrudniac sobie zycie calkami i rozniczkami.. Nuda? To po co poszedles na ten transport? Zacznij sie uczyc, to moze wtedy zrozumiesz po co te calki i rozniczki. Nie chcesz sie uczyc, to przynajmniej glupot nie pisz. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Wybór studiów to dosyć indywidualna sprawa. Prędzej jednak umysł ścisły poradzi sobie na prawie, niż humanista na polibudzie. Do lakierowania, blacharki i mechaniki samochodowej IMO studia w ogóle nie są potrzebne.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Najwięcej o studiach mają do powiedzenia ci, co na nich nie byli
![]() Moim zdaniem opcje masz takie: - idziesz na mechanikę i traktujesz ją jako podstawę do zatrudnienia się po studiach jako inżynier w branży motoryzacyjnej (cieżko z tym w Polsce, ale za granicą już lepiej). Podczas studiów dokształcasz się we własnym zakresie praktycznie (albo dłubiąc we własnym aucie, albo zatrudniając się w jakimś warsztacie). Zarobki mogą być bardzo konkretne (jak wyjedziesz ![]() ![]() -nie idziesz na studia, zatrudniasz się w warsztacie i albo całe życie przepracujesz praktycznie na jednym stanowisku bez perspektyw dalej, dzień w dzień robiąc praktycznie to samo. Albo trafisz gdzieś, gdzie jest fajnie i będziesz miał ciekawą robotę przez cały czas. Albo założysz własną firmę. Która zaraz upadnie, albo moze odniesie wielki sukces - życie ![]() ![]() -idziesz na elektronikę i tutaj masz większe pole manewru po studiach. Możesz robić zarówno w branży motoryzacyjnej, jak i szeroko pojętym IT. Zależnie gdzie więcej zaoferują ![]() ![]() ![]() ![]() Innymi słowy: nie ma gotowej ścieżki. Studia nie są gwarancją sukcesu. Brak studiów tym bardziej. Wszystko zależy od tego, jak uda się wykorzystać to, co będziesz miał. A czy tym czymś będzie dyplom inżyniera, czy fach, to już ma mniejsze znaczenie. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: SMI ![]() |
Mówisz że jesteś ze śląska. Rozwiązaniem które możesz wziąć pod uwagę jest iść na mechanikę i budowę maszyn na wydziale MT Politechniki Śląskiej i na okres ostatniego roku próbować dostać się na wymianę do Cranfield. A tam masz do wyboru m.in.:
Advanced Lightweight Structures and Impact Advanced Mechanical Engineering Advanced Motorsport Engineering Aerodynamics Aerospace Dynamics Automotive Engineering Automotive Mechatronics Autonomous Vehicle Dynamics and Control Flight Dynamics Poczytaj na http://www.cranfield.ac.uk/ |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 08 October 2003 Skąd: Augustów ![]() |
Jak jesteś fanem motoryzacji to skończ studia po których będziesz maił szansę finansować hobby w swoim garażu. Jeśli masz dar do mechaniki i od małego majstrowałeś przy rowerach skuterach itd. to studia nie są ci potrzebne bo tutaj liczą się umiejętności. Nie każdy lubi siedzieć w smarach po 10 godzin dziennie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 01 September 2025 - 21:06 |