![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Chciałbym zebrać wasze doświadczenie na temat strokerów.
Dla przykładu 2JZ. Seria ma średnicę tłoka 86mm i skok 86mm korba 142mm Dostępne są strokery 3.4 tłok 87mm i skok 94mm korba 142mm 3.5 tłok 87mm i skok 96mm korba 142mm i ostatnio znalazłem 3.6 tłok 87mm i skok 100mm ale korba krótsza 139mm Moje pytania. 1.Jak zmienia się max rev wraz ze wzrostem skoku tłoka i jak określić jego wartość 2.Jak wpływa powiększenie pojemności na charakterystykę momentu obrotowego 3.Jak może poprawić się reakcja turbiny 4.Ile można spodziewać się wzrostu mocy i momentu 5.Jak wpływa lżejszy wał na parametry silnika -------------------- Yakuza
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
jeśli zawierzyć internetom i youtube, to nawet strokery 3.4 kręcą ponad 9k rpm... choć teoria mówi, że nie można przekroczyć średniej prędkości tłoka 25 m/s - z drugiej strony, widać też silniki, które to przekraczają i żyją... choć przypuszczam, że żywotność takiego motoru specjalnie długa nie będzie(aczkolwiek znajomy uturbione oplowskie 1.2 regularnie kręcił do 9,5k rpm i przejechało 80k km aż się zawór urwał). ale tak ogólnie, z tego co widziałem przy strokerach:
1) jak określić - nie pamiętam jak to liczyć, ale im większe wykorbienie tym mniejsze max obroty 2) więcej momentu z większą pojemnością 3) wcześniej wstanie 4) zależy ile dmuchniesz... ale będzie więcej 5) tego to już nie wiem, choć odelżenie zamachu i koła pasowego działa tak, że się szybciej wkręca - więc pewnie z wałem będzie tak samo... ale jak to wpływa na moc - tego nie wiem. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tak ogólnie to też wiem. Więcej momentu pojawia się też nie tylko z większej pojemności ale z większego skoku tłoka nawet gdyby pojemność była taka sama. Ale jak to się przekłada na jego charakterystykę?
Lżejsze tłoki i korby to mniejsze naprężenia na wale. -------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Osobiście uważam że 1 i 2 stroker nie daje się na regularne kręcenie ponad 8000rpm. Zasada od lat sprawdzająca się w motorsporcie, jak chce się mieć silnik na 9000rpm nie wybuchający to wał nie więcej jak 90mm wykorbienia i do tego korba minimum 150mm.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Popularny stroker dla 2JZ 3.4 ma 94mm wykorbienie i korbę 142mm i rekomendowany max rev 9.5k
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie wiem czy dobrze rozumuję. Skoro 3.0 kręcą na 10k+ a dla 3.4 podają 9.5k to dla 3.5 wychodzi mi 9.3k i dla 3.6 8.9k przy tych samych prędkościach tłoka. Wiem jednak że zmienia się kont między tłokiem ,korbą a wałem i to
też ma wpływ. -------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Większe wykorbienie wału - skok tłoka to więcej Nm które będą prędzej dostępne.
Badałeś temat max rozwiercania bloku, do jakiej średnicy można maksymalnie rozwiercać cylindry? Można by było zastosować wał 94mm ale tłoki większe niż 87mm. CP, JE i PPM robią tłoki na zamówienie wg specyfikacji klienta, a to bezpieczniejszy setup pod kręcenie do 9 tys rpm. W bloku BMW M50B25 robią rozwierty z ori średnicy cylindra 84mm na 87mm, nie wiem ile JZ max można zrobić. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 10 December 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
87mm bo cylindry są bardzo blisko siebie.
-------------------- Yakuza
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Nie wiem czy dobrze rozumuję. Skoro 3.0 kręcą na 10k+ a dla 3.4 podają 9.5k to dla 3.5 wychodzi mi 9.3k i dla 3.6 8.9k przy tych samych prędkościach tłoka. Wiem jednak że zmienia się kont między tłokiem ,korbą a wałem i to też ma wpływ. Wszystko zależy ile czasu w tych obrotach ma silnik pracować, bo zbudować motor i czasem tylko zakręcić to całkowicie co innego niż zbudować motor który stale będzie pracował w okolicach max rev. Prosty przykład, mój silnik wykorbienie 93mm, korba 144mm - przeżył 10500rpm ale nie znaczy to że notorycznie tak traktowany może być ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:18 |