Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Stroker 2JZ teoria.
Green Apple
post Sun, 04 Sep 2016 - 10:59
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Chciałbym zebrać wasze doświadczenie na temat strokerów.
Dla przykładu 2JZ.
Seria ma średnicę tłoka 86mm i skok 86mm korba 142mm
Dostępne są strokery 3.4 tłok 87mm i skok 94mm korba 142mm
3.5 tłok 87mm i skok 96mm korba 142mm
i ostatnio znalazłem 3.6 tłok 87mm i skok 100mm ale korba krótsza 139mm

Moje pytania.
1.Jak zmienia się max rev wraz ze wzrostem skoku tłoka i jak określić jego wartość
2.Jak wpływa powiększenie pojemności na charakterystykę momentu obrotowego
3.Jak może poprawić się reakcja turbiny
4.Ile można spodziewać się wzrostu mocy i momentu
5.Jak wpływa lżejszy wał na parametry silnika


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 04 Sep 2016 - 10:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Sun, 04 Sep 2016 - 11:17
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





jeśli zawierzyć internetom i youtube, to nawet strokery 3.4 kręcą ponad 9k rpm... choć teoria mówi, że nie można przekroczyć średniej prędkości tłoka 25 m/s - z drugiej strony, widać też silniki, które to przekraczają i żyją... choć przypuszczam, że żywotność takiego motoru specjalnie długa nie będzie(aczkolwiek znajomy uturbione oplowskie 1.2 regularnie kręcił do 9,5k rpm i przejechało 80k km aż się zawór urwał). ale tak ogólnie, z tego co widziałem przy strokerach:
1) jak określić - nie pamiętam jak to liczyć, ale im większe wykorbienie tym mniejsze max obroty
2) więcej momentu z większą pojemnością
3) wcześniej wstanie
4) zależy ile dmuchniesz... ale będzie więcej
5) tego to już nie wiem, choć odelżenie zamachu i koła pasowego działa tak, że się szybciej wkręca - więc pewnie z wałem będzie tak samo... ale jak to wpływa na moc - tego nie wiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 04 Sep 2016 - 11:29
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tak ogólnie to też wiem. Więcej momentu pojawia się też nie tylko z większej pojemności ale z większego skoku tłoka nawet gdyby pojemność była taka sama. Ale jak to się przekłada na jego charakterystykę?
Lżejsze tłoki i korby to mniejsze naprężenia na wale.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Sun, 04 Sep 2016 - 11:32
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Osobiście uważam że 1 i 2 stroker nie daje się na regularne kręcenie ponad 8000rpm. Zasada od lat sprawdzająca się w motorsporcie, jak chce się mieć silnik na 9000rpm nie wybuchający to wał nie więcej jak 90mm wykorbienia i do tego korba minimum 150mm.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 04 Sep 2016 - 12:05
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Popularny stroker dla 2JZ 3.4 ma 94mm wykorbienie i korbę 142mm i rekomendowany max rev 9.5k


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 04 Sep 2016 - 12:29
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





Nie wiem czy dobrze rozumuję. Skoro 3.0 kręcą na 10k+ a dla 3.4 podają 9.5k to dla 3.5 wychodzi mi 9.3k i dla 3.6 8.9k przy tych samych prędkościach tłoka. Wiem jednak że zmienia się kont między tłokiem ,korbą a wałem i to
też ma wpływ.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Sun, 04 Sep 2016 - 15:16
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Większe wykorbienie wału - skok tłoka to więcej Nm które będą prędzej dostępne.
Badałeś temat max rozwiercania bloku, do jakiej średnicy można maksymalnie rozwiercać cylindry? Można by było zastosować wał 94mm ale tłoki większe niż 87mm. CP, JE i PPM robią tłoki na zamówienie wg specyfikacji klienta, a to bezpieczniejszy setup pod kręcenie do 9 tys rpm. W bloku BMW M50B25 robią rozwierty z ori średnicy cylindra 84mm na 87mm, nie wiem ile JZ max można zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Green Apple
post Sun, 04 Sep 2016 - 16:02
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 10 December 2002
Skąd: Bydgoszcz





87mm bo cylindry są bardzo blisko siebie.


--------------------
Yakuza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Sun, 04 Sep 2016 - 18:45
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Green Apple @ Sun, 04 Sep 2016 - 12:29) *
Nie wiem czy dobrze rozumuję. Skoro 3.0 kręcą na 10k+ a dla 3.4 podają 9.5k to dla 3.5 wychodzi mi 9.3k i dla 3.6 8.9k przy tych samych prędkościach tłoka. Wiem jednak że zmienia się kont między tłokiem ,korbą a wałem i to
też ma wpływ.



Wszystko zależy ile czasu w tych obrotach ma silnik pracować, bo zbudować motor i czasem tylko zakręcić to całkowicie co innego niż zbudować motor który stale będzie pracował w okolicach max rev. Prosty przykład, mój silnik wykorbienie 93mm, korba 144mm - przeżył 10500rpm ale nie znaczy to że notorycznie tak traktowany może być smile.gif Druga sprawa pamiętajcie o średnicy czopów głównych i korbowych i prędkości liniowej panewek względem czopów z tym związanych.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:18