![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2014 ![]() |
Witam mam problem ponieważ nie mogę dojść do ładu i LPG w moim civic-u 1.6 Turbo VTEC doładowanym na 0.55bara autko szarpie i nie ma mocy zauważyłem że jest niższe EGT na LPG względem benzyny czyli pewnie przelany gazem
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
1. Zostaw kontroler tak jak jest i po prostu interpretuj wynik jako lambda, nie jako AFR.
2. Zalewanie gazem wcale nie obniża EGT - gaz nie działa tak jak Pb. 3. AFR ustaw taki jak uważasz - np. taki jak masz na benzynie, choć IMHO w ten sposób będziesz marnował sporo gazu... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2014 ![]() |
tylko przykładowo raz ustawiłem na WOT AFR 12.5 na LPG (kontroler sondy był w trybie prac PB) i autko nadal nie jechało chociaż podobnie jak na PB,
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A "na próbę" ustaw LPG na lambda ~0,90 (czyli odpowiednik AFR ~13,3:1 dla Pb) i spróbuj.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie zgadzam się - skład mieszanki też musi być odpowiedni, wcale nie koniecznie podobny nawet do tego na Pb... Oczywiście z uwagi na wyższą liczbę oktanową należy przyspieszyć zapłon, ale najpierw trzeba ustawić rozsądnie instalacje IMHO.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No więc napiszę jeszcze raz - im wyższa liczba oktanowa tym dłużej trwa spalanie. Liczba oktanowa nie określa jedynie odporności na splanie stukowe!
Dlatego im wyższa liczba zapłonowa, tym bardziej trzeba (a nie tylko można) przyspieszyć zapłon. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2014 ![]() |
no żeby przyśpieszyć zapłon to z tym nie było by problemu, tylko czy taki manewr z przyśpieszeniem wtryśnięcia gazu czy dało by się coś takiego zrobić bo w Crome jest taka zakładka co ustawia się offset wtryskiwaczy może tym dało by się coś powalczyć. Bo szczerze mówiąc jeśli u mnie wtryski z subaru 440cc chodzą na max 9ms a na jałowych to jakieś 1,4ms a wtryski gazowe Hana niebieska ma sam czas otwarcia pewnie okolo 1,6ms czyli jest trochę wolna.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
zorro 529
jak zamierzasz podać wcześniej lpg względem benzyny ? znasz zasade działania silnika z zapłonem iskrowym ? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 27 April 2014 ![]() |
zorro 529 jak zamierzasz podać wcześniej lpg względem benzyny ? znasz zasade działania silnika z zapłonem iskrowym ? chyba nie - bede musiał ciebie prosić o wytłumaczenie ![]() http://www.ptnss.pl/images/ss2007-04/PTNSS-2007-04-01.pdf strona od 32 zwłaszcza wprowadzenie |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale przecież można przyspieszyć wtrysk gazu w sekwencji - wystarczy inteligentnie rozparować wtryskiwacz Pb z LPG i wtedy uzyskujemy przyspieszenie wtrysku zależn tylko od ilości cylindrów silnika.
Nie będę natomiast pisał jak beznadziejnie kończy się to w praktyce... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
może się przydać do strojenia:
![]() pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
IMHO najlepiej po prostu przestawić się na myślenie w kategoriach lambda... Tak naprawdę przy dzisiejszych paliwach obawiam się że AFR wcale nie wynosi 14,7:1 dla lambda = 1... Z LPG jest jeszcze gorzej bo jego skład jest bardzo zmienny w ciągu roku.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
IMHO najlepiej po prostu przestawić się na myślenie w kategoriach lambda... Tak naprawdę przy dzisiejszych paliwach obawiam się że AFR wcale nie wynosi 14,7:1 dla lambda = 1... Z LPG jest jeszcze gorzej bo jego skład jest bardzo zmienny w ciągu roku. W skrocie: na LPG ustaw tyle co na PB (wedlug zegarka AFR). Kontroler miej ustawiony dla PB (lambda 1 = 14.7) i traktuj LPG tak jakby to bylo PB. Jak ci wywala zaplony i nie jdzie na LPG, to mozesz miec problem z ukladem zaplonowym (zapalenie LPG wymaga wiekszej energii i wychodza problemy z ukladem zaplonowym). Zmniejsz przerwe na swiecach o 0.1 i zobacz, czy to cos zmieni. Ja mam u siebie to samo, jak dostaje 1.4 bara na LPG przy AFR 12:1 to potrafi sobie wypasc zaplon. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2014 ![]() |
świece już dawno klepnąłem z 1.1mm seria na 1mm i zero efektu bynajmniej ja tego nie wyczułem a elektroda świecy ma kolor bardzo jasny aż biały nie ma żadnej sadzy na nich.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
świece już dawno klepnąłem z 1.1mm seria na 1mm i zero efektu bynajmniej ja tego nie wyczułem a elektroda świecy ma kolor bardzo jasny aż biały nie ma żadnej sadzy na nich. 1mm to wcale nie taka mala przerwa. U mnie fabrycznie jest 1mm i takie rzeczy sie dzieja. Sprobuj lekko zubozyc na gazie , tak ja pisali poprzednicy. Moze byc tez tak,ze ci jeden wtrysk LPG leje mocniej i masz na tym cylindrze 11:1 lub nizej. Kiedy zdarza sie to wypadanie zaplonow? Caly czas, czy tylko jak turbo sie napedza? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
chyba nie - bede musiał ciebie prosić o wytłumaczenie ![]() http://www.ptnss.pl/images/ss2007-04/PTNSS-2007-04-01.pdf strona od 32 zwłaszcza wprowadzenie nadal nie odpowiedziałeś na pytanie jak zamierzasz przyspieszyć wtrysk w tym konkretnym przypadku i jaki to będzie miało wymierny skutek na napełnianie cylindra? dasz rade czy nie? podpowiem ci jeszcze że w tym silniki wtryski parcują wszystkie na raz. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
Świece sklep na 0,6-0,7, 1mm to dalej dużo. Masz coś zmienione w układzie zapłonowym?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
x2 - ja miałem problemy powyżej 0,7mm. Sadziło marchewy jak w ALSie.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2014 ![]() |
no i już dzięki waszym poradom jest coraz lepiej jeszcze nie bawiłem się AFR-em ale sklepałem świece z 1mm na 0.75mm i jest dużo lepiej, już powoli ustępuje szarpanie i dziwne furczenie w wydechu. Czyli po prostu jaką słabą iskrę mam i nie może dobrze zapalić gazu. Sprawdzałem już kiedyś cewkę zrobiłem podmiankę na inną i nic się nie zmieniło tak że polowi muszę zacząć myśleć nad jakimiś irydowymi świecami.
Tak że muszę podjechać do kumpla i pojeździć troche z AFR-em i może będzie coraz lepiej ciekawe ile na gazie dało by się ugrać zapłonem ile stopni dało by się przyśpieszyć bez stukowego ?? Wiecie gdzie najtaniej da się kupić nowy zestaw Innovate LC-1 ??? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 09:42 |