![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 29 March 2018 ![]() |
Cześć! Tak mnie to zastanawia, bo mając obwód i w nim jakiś odbiornik prądu oraz włącznik/wyłącznik, to z tego co obserwuje po schematach zazwyczaj plus jest podłączony na stałe do elementu zasilanego, a włączanie/wyłączanie odbywa się poprzez zwieranie masy, bądź jej odłączanie. Dlaczego akurat plus jest stały a dołącza się masę, a nie odwrotnie, czyli masa podączona a dołączanie plusa?
Stały plus a dołączanie do masy jest np. decie FIT jak się wtryski podłącza, a z tego co pamiętam ori ecu chyba miało stałą masę (ale tego nie jestem pewien, bo dawno podłączałem). Tak czy inaczej, to zastanawia mnie różnica w sterowaniu poprzez dołączanie masy a plusa. PS(nie związane z pytaniem wyżej): Wtryskiwacze pośrednie nie mają konkretnej polaryzacji? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Sterowanie masą upraszcza wiązkę, bo masę można wziąć z praktycznie każdego miejsca na karoserii. Przy sterowaniu światłami mijania/drogowymi, plus ze skrzynki bezpieczników pod maską jest podłączony do żarówek, a sygnał sterujący (masa) z przełącznika świateł jest podłączony pod deską rozdzielczą do karoserii. Z chęcią bym się dowiedział jakie są jeszcze zalety takiego rozwiązania.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
W przypadku "zwarcia" do masy sygnału sterującego de facto nie masz zwarcia i nie uszkadzasz sterownika. To taka pierwsza rzecz przychodząca mi do głowy
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
chodzi o maksymalne uproszczenie obwodu z zachowaniem standardów
przyjęte jest ze minus podłączany jest do karoserii , wiec obwody z plusem muszą być podłączone przez bezpieczniki , wiec masz grupę urządzeń zasilonych jednym obwodem i jednym bezpiecznikiem , natomiast każde urządzenie sterowane jest osobno masa bez konieczności wstawiania bezpieczników natomiast gdybyś chciał zrobić na odwrót , to było by to bardzo skomplikowane , gdyż każdy przewód wychodzący ze sterownika musiał by iść do skrzynki bezpieczników , i dopiero wracać na sterowane urządzenie , zrobiło by sie 3 razy więcej kabli |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
No i sam włącznik danego urządzenia byłby obciążony prądowo. A tak mając zasilanie podciagniete na stałe dołączamy tylko masę nie obciążając elementu który załącza/wyłącza urządzenie.
-------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
No i sam włącznik danego urządzenia byłby obciążony prądowo. A tak mając zasilanie podciagniete na stałe dołączamy tylko masę nie obciążając elementu który załącza/wyłącza urządzenie. Bardzo ciekawa teoria. Szkoda że Kirchhoff o tym nie wiedział jak ogłaszał swoje teorie. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
ludzie myślą że prąd płynie wyłącznie od zasilania do odbiornika, a do masy już nie
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Po co te masy takie grube robić. 0.75mm2 wystarczy
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:32 |