Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Sprawdzone ustawienie pierscieni na tloku
marszall
post Mon, 22 Sep 2014 - 23:40
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Witam, macie jakis sprawdzony diagram rozmieszczenia pierscien na tloku? Znam tylko ogolne co 120 st. Ale chyba lepiej zeby zamek nie byl w lini swoznia tloka oraz 90 st. Od niej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 22 Sep 2014 - 23:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
!markos
post Tue, 23 Sep 2014 - 06:44
Post #2


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





W manualu serwisowym do każdego konkretnego silnika masz dokładną rozpiskę jak ustawić pierścienie. Jeśli nie - taką instrukcję powinien dołączyć producent tłoków/pierścieni. Obydwa sposoby będą dobre.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Tue, 23 Sep 2014 - 07:41
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





Całkiem niedawno była debata o tym, jak ci się chce to zeknij kilka stron w tył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Tue, 23 Sep 2014 - 09:55
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Każdy pisze inaczej ale najpopularniejsze są skany z serwisówek mazdy i hondy.

Ja zrobiłem tak jak honda każe z tym że obróciłem cały diagram o 90st. Poprostu się machnołem. Potem spojżałem że hondziarze tez robią to o 90st. czyli tak ze zamki pierscieni kompresyjnych nie chodza po gładzi gdzie tłok pracuje najbardziej tylko do frontu silnika

kożystałem z tego diagramu przy czym obruciłem wszystko o 90st. względem sworznia tłoka
http://www.d-series.org/forums/attachments...ng-clocking.jpg

zostawić czy zmieniać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Tue, 23 Sep 2014 - 11:20
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Nie przesadzajcie z tym, to i tak zaraz sie przekreci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Tue, 23 Sep 2014 - 16:56
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Jak mówicie że sie przekręci to można olać, ale jak szybko dotrzesz silnik i pierscień sie dotrze do owalu cylindra to chyba sie już nie przekręci.

Nie wiem sam ale jak to nie jest tak istotne to zostawie tak jak mam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrzann
post Tue, 23 Sep 2014 - 17:03
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 26 October 2012
Skąd: Częstochowa





Ja u siebie jak robiłem to ustawiłem według opisu i po 3000km jak musiałem znowu rozebrać dół to okazało się że na jednym tłoku to zamki były w cały świat, więc wierzę w to że mogą się przestawić i to dużo.


--------------------
Matiz Turbo 1.2bar EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Tue, 23 Sep 2014 - 18:49
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





ja tlok dziele na 3 ,ogniowy nie ustawiam na zaworach wydechowych ,a olejowy nad sworzniem ,a ze z czasem sie przekrecaja to bardzo prawdopodobne ,bo jak raz upalilo mi tlok i tuleje ,to przetop poszedl na zaworze wydechowym i na zamku ,a nigdy tak pierscieni nie ustawiam smile.gif



--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Tue, 23 Sep 2014 - 20:00
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Aha czyli ebac to, niedawno jak robilem remont monowtrysku 2.0 ABT to tez nie wiedzialem jak ustawic zamki. Nie chcialem aby chodzily tam gdzie tlok najbardziej pracuje na tulei cylindra bo mialem tam rysy, a tez znowu slyszalem gdzies ze na swozniu nie powinny chodzic. Kiedys tez znowu slyszalem o konfigu 3 x 120 st. ale w taki sposob zawsze jeden zamek w ktoryms z tych nieporzadanych miejsc wyjaduje
I tak sobie na lovike zalozylem kompresyjne w poblizu krawedzi splaszczenia na sworzen o 120 st a zgarniajacy na przeciwko jednego z ich 180 st tez w poblizu splaszczenia na swozen.

Efekt taki ze moc jest i oliwy nie bierze wiec ro bylo chba dobre
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 24 Sep 2014 - 16:28
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





To nie ma znaczenia w silnikach, w których cała tuleja jest pełna, czyli bez otworów. W silnikach dwusuwowych, gdzie są otwory w gładzi tulei, na tłoku są specjalne zamki, nie pozwalające na obrót pierścienia. Zamki wypadają właśnie w miejscach, które nie mają otworów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartez80
post Wed, 24 Sep 2014 - 16:54
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 July 2014
Skąd: olsztyn





ja czerpalem info z tego miejsca.

http://www.jepistons.com/PDFs/TechCorner/S..._instrc4032.pdf


--------------------
_http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=91&...=906656#p906656
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łukasz GDY
post Wed, 24 Sep 2014 - 19:39
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 09 October 2006
Skąd: Gdynia





Też robiłem co 120st. ale jest teoria, że pierścienie się przekręcają.


--------------------
Sierra RS Cosworth 2.0T YB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Thu, 25 Sep 2014 - 15:20
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





to nie teoria. Pierścienie się kręcą. Oprócz w/w przypadku:
CYTAT
W silnikach dwusuwowych, gdzie są otwory w gładzi tulei, na tłoku są specjalne zamki, nie pozwalające na obrót pierścienia. Zamki wypadają właśnie w miejscach, które nie mają otworów.



--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
16vg60
post Thu, 25 Sep 2014 - 19:03
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 11 June 2011
Skąd: lublin





to chyba każdy wie ,pewnie wiekszosc z nas miala wski,dryndy i emzty tongue.gif


--------------------
GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars
S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car
GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:38