![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Witam, macie jakis sprawdzony diagram rozmieszczenia pierscien na tloku? Znam tylko ogolne co 120 st. Ale chyba lepiej zeby zamek nie byl w lini swoznia tloka oraz 90 st. Od niej
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
W manualu serwisowym do każdego konkretnego silnika masz dokładną rozpiskę jak ustawić pierścienie. Jeśli nie - taką instrukcję powinien dołączyć producent tłoków/pierścieni. Obydwa sposoby będą dobre.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
Całkiem niedawno była debata o tym, jak ci się chce to zeknij kilka stron w tył.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Każdy pisze inaczej ale najpopularniejsze są skany z serwisówek mazdy i hondy.
Ja zrobiłem tak jak honda każe z tym że obróciłem cały diagram o 90st. Poprostu się machnołem. Potem spojżałem że hondziarze tez robią to o 90st. czyli tak ze zamki pierscieni kompresyjnych nie chodza po gładzi gdzie tłok pracuje najbardziej tylko do frontu silnika kożystałem z tego diagramu przy czym obruciłem wszystko o 90st. względem sworznia tłoka http://www.d-series.org/forums/attachments...ng-clocking.jpg zostawić czy zmieniać? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
Nie przesadzajcie z tym, to i tak zaraz sie przekreci
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Jak mówicie że sie przekręci to można olać, ale jak szybko dotrzesz silnik i pierscień sie dotrze do owalu cylindra to chyba sie już nie przekręci.
Nie wiem sam ale jak to nie jest tak istotne to zostawie tak jak mam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 26 October 2012 Skąd: Częstochowa ![]() |
Ja u siebie jak robiłem to ustawiłem według opisu i po 3000km jak musiałem znowu rozebrać dół to okazało się że na jednym tłoku to zamki były w cały świat, więc wierzę w to że mogą się przestawić i to dużo.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
ja tlok dziele na 3 ,ogniowy nie ustawiam na zaworach wydechowych ,a olejowy nad sworzniem ,a ze z czasem sie przekrecaja to bardzo prawdopodobne ,bo jak raz upalilo mi tlok i tuleje ,to przetop poszedl na zaworze wydechowym i na zamku ,a nigdy tak pierscieni nie ustawiam
![]() ![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Aha czyli ebac to, niedawno jak robilem remont monowtrysku 2.0 ABT to tez nie wiedzialem jak ustawic zamki. Nie chcialem aby chodzily tam gdzie tlok najbardziej pracuje na tulei cylindra bo mialem tam rysy, a tez znowu slyszalem gdzies ze na swozniu nie powinny chodzic. Kiedys tez znowu slyszalem o konfigu 3 x 120 st. ale w taki sposob zawsze jeden zamek w ktoryms z tych nieporzadanych miejsc wyjaduje
I tak sobie na lovike zalozylem kompresyjne w poblizu krawedzi splaszczenia na sworzen o 120 st a zgarniajacy na przeciwko jednego z ich 180 st tez w poblizu splaszczenia na swozen. Efekt taki ze moc jest i oliwy nie bierze wiec ro bylo chba dobre |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
To nie ma znaczenia w silnikach, w których cała tuleja jest pełna, czyli bez otworów. W silnikach dwusuwowych, gdzie są otwory w gładzi tulei, na tłoku są specjalne zamki, nie pozwalające na obrót pierścienia. Zamki wypadają właśnie w miejscach, które nie mają otworów.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 July 2014 Skąd: olsztyn ![]() |
-------------------- _http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=91&...=906656#p906656
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 October 2006 Skąd: Gdynia ![]() |
Też robiłem co 120st. ale jest teoria, że pierścienie się przekręcają.
-------------------- Sierra RS Cosworth 2.0T YB
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
to nie teoria. Pierścienie się kręcą. Oprócz w/w przypadku:
CYTAT W silnikach dwusuwowych, gdzie są otwory w gładzi tulei, na tłoku są specjalne zamki, nie pozwalające na obrót pierścienia. Zamki wypadają właśnie w miejscach, które nie mają otworów. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
to chyba każdy wie ,pewnie wiekszosc z nas miala wski,dryndy i emzty
![]() -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:38 |