![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Witam
Potrzebuję pomocy w wyborze. Chcę delikatnie obniżyć auto o te 30-40mm ale tak aby nie zmieniać amortyzatorów. Nie chciałbym też zrobić z auta wozu drabiniastego, wiadomo trochę twardziej, ale najlepiej jak najmniej. Jakiej marki sprężyny wybrać? Eibach, Vogtland, a może coś jeszcze innego? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Miałem weitec w bmw 30/15 oraz,
Civic 4g 60/40. W bmw komfortbsie nie zmienił, A civicu w jamex byl duzo twardszy niz weitec. Wiec podejrzewam że weitec może spełniać twoje zalozenia. Ale wiadomo, nikt wróżka nie jest w kazdym aucie moze byc inaczej. A do tego kazdy ma inne poczucie twardosci.. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Eibach Pro Kit (progresywny) świetnie się sprawdzał w S3
-------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Ja wiem że każdy ma inne poczucie twardości, ale jeździłem autem że sprężynami MTS czy tam TA technix i było tragicznie. Auto zachowywali się jak piłka ping-ponga. Twardo i jakoś tak dziwnie wybierało nierówności.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Eibach Pro Kit nie jest progresywny - miałem w moim i było bardzo sztywno.
Teraz mam progresywnego Vogtland i jest o niebo przyjemniej - małe nierówności wybiera bardziej miękko. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Eibach Pro Kit nie jest progresywny - miałem w moim i było bardzo sztywno. Teraz mam progresywnego Vogtland i jest o niebo przyjemniej - małe nierówności wybiera bardziej miękko. Co nie znaczy, ze nie byl progresywny. Chyba 99% modeli serii pro-kit jest progresywna, przynajmniej z konstrukcji. Natomiast to jak sa dobrane twardosci tej czesci miekkiej i tej twardszej to juz inna kwestia. Kiedys dawno dawno mialem pro-kita w civicu i dzialalo na dziurach bardzo dobrze. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
No ja miałem E7804-140 Eibach Pro Kit i "Sprężyny mają charakterystykę linearną."
-------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
No to miales te nieliczne wyjatki
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
Miałem progresywne Pro-Kit w poprzednim wozie. I choć lubię sztywne auta, to były one zauważalnie twarde. Generalnie ludzie chyba piszą co innego, więc może to zależeć od modelu auta.
Teraz do kolejnego kupiłem właśnie Vogtlandy, ale jeszcze nie zamontowałem, więc się nie wypowiem. Użytkownicy bardzo je chwalą. -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Eibach Pro Kit nie jest progresywny - miałem w moim i było bardzo sztywno. Teraz mam progresywnego Vogtland i jest o niebo przyjemniej - małe nierówności wybiera bardziej miękko. No ja miałem E7804-140 Eibach Pro Kit i "Sprężyny mają charakterystykę linearną." Do S3 8L wychodziły progresywne, a do A3 (golf i reszta) liniowe. Pasowały zamiennie oczywiście. Co do twardości, to nie narzekałem na to. Było względnie wygodnie ale twardawo. Wybierał wszystko jak trzeba. Połączony był z Bilsteinem B6, więc to tez mogło mieć jakiś wpływ. -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Moj khmpel ma w s4 c4 eibachy i nie spadla mu drastycznie na kmforcie, chyba lniowe patrzac na konstrukcje, ja mam volgtandy i jest twardziej ale w b4 wiec to inny samochod, silnik tez lzejszy ale sa progresywne i bardzo dobrze spisuje sie ta sprezyna i czuc ta progresywnosc.
Tyle tylko ze swoje kupilem uzywane i chyba juz nieco siadniete bo mi zwoj na zwoju siedzi i nie wiem czy tak powinno byc? Btw polowe roboty i tak robi amor |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
... Btw polowe roboty i tak robi amor Dokładnie i dlatego do obniżających twardszych sprężyn warto dołożyć szybkie amorki gazowe. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie chcę pisać banałów, ale sprężyna poza tym, że może być eibach, vogtland czy prokit to jeszcze ma podstawowy parametr zwany twardością.
Więc dobierz sobie taką jaka będzie Ci odpowiadać. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Amor nie robi połowy roboty tylko z 90%. Dlatego sensowne sprężyny kosztują z 500zł a amortyzatory od 2000 w górę.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Stad to wlasnie regulujac twardosc amora zmienia sie diametralnie charakterystyke tlumienia i tym samym kmfort.
Mysle ze autorowi tematu chodzi o to jak sie spisza te czy te springi przy tych samych ori amorach. Ja z obiegowych opini slyszalem ze eibach wlasnie jest miekka sprezyna. I znowu wracajac do amorow, kiedys klient walczyl w swojej borze vr6 4motion ze zbyt miekim zawieszeniem, zmienil sobie amorki na nowe, wraz bylo za miekko, wsadzil lekko obnizajace eibachy i nadal zly bo auto nadal sie bujalo - konkluzja zapomnial o dobrych amorach. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Diametralnie? Na ile regulujesz na tyle się zmienia.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Chodzi o to ze mialem w swoim wozie przy pewnych sprezynach nie progresywnych jakis tam zwyklych obnizajacych, na koni sportach na min ustawieniu mialem wlasciwie kmfort a na max skreconych doslownie gokart auto sztywne jakby amortyzowane na samym powietrzu w oponach stad slowo dametralnie
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jeżeli porównujesz ustawienie max do min to czego się spodziewasz? Jeden klik to nie jest diametralnie, zależy jeszcze od zakresu regulacji amortyzatora.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Nie chcę pisać banałów, ale sprężyna poza tym, że może być eibach, vogtland czy prokit to jeszcze ma podstawowy parametr zwany twardością. Więc dobierz sobie taką jaka będzie Ci odpowiadać. Że taki parametr jest to wiem z teorii w szkole, tylko jakoś znaleźć nie mogę tego dla ww sprężyn. Co do progresywności to chyba częste zjawisko że parę zwojów leży na sobie? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Zapytaj producenta i/lub dystrybutora.
Nie mam doświadczenia z progresywnymi. W rajdach stosuje się liniowe z nielicznymi wyjątkami. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:40 |