Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Sprężyny obniżające do dupowozu, Eibach czy Vogtland
gajoss
post Fri, 17 Jun 2016 - 12:14
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





Witam
Potrzebuję pomocy w wyborze. Chcę delikatnie obniżyć auto o te 30-40mm ale tak aby nie zmieniać amortyzatorów. Nie chciałbym też zrobić z auta wozu drabiniastego, wiadomo trochę twardziej, ale najlepiej jak najmniej. Jakiej marki sprężyny wybrać? Eibach, Vogtland, a może coś jeszcze innego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 17 Jun 2016 - 12:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kirpek
post Fri, 17 Jun 2016 - 12:32
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Miałem weitec w bmw 30/15 oraz,
Civic 4g 60/40. W bmw komfortbsie nie zmienił,
A civicu w jamex byl duzo twardszy niz weitec.
Wiec podejrzewam że weitec może spełniać twoje zalozenia.
Ale wiadomo, nikt wróżka nie jest w kazdym aucie moze byc inaczej.
A do tego kazdy ma inne poczucie twardosci..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Fri, 17 Jun 2016 - 12:39
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





Eibach Pro Kit (progresywny) świetnie się sprawdzał w S3


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Fri, 17 Jun 2016 - 12:45
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





Ja wiem że każdy ma inne poczucie twardości, ale jeździłem autem że sprężynami MTS czy tam TA technix i było tragicznie. Auto zachowywali się jak piłka ping-ponga. Twardo i jakoś tak dziwnie wybierało nierówności.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Fri, 17 Jun 2016 - 12:52
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Eibach Pro Kit nie jest progresywny - miałem w moim i było bardzo sztywno.
Teraz mam progresywnego Vogtland i jest o niebo przyjemniej - małe nierówności wybiera bardziej miękko.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 17 Jun 2016 - 14:39
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(yotomeczek @ Fri, 17 Jun 2016 - 12:52) *
Eibach Pro Kit nie jest progresywny - miałem w moim i było bardzo sztywno.
Teraz mam progresywnego Vogtland i jest o niebo przyjemniej - małe nierówności wybiera bardziej miękko.

Co nie znaczy, ze nie byl progresywny. Chyba 99% modeli serii pro-kit jest progresywna, przynajmniej z konstrukcji. Natomiast to jak sa dobrane twardosci tej czesci miekkiej i tej twardszej to juz inna kwestia. Kiedys dawno dawno mialem pro-kita w civicu i dzialalo na dziurach bardzo dobrze.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Fri, 17 Jun 2016 - 14:51
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





No ja miałem E7804-140 Eibach Pro Kit i "Sprężyny mają charakterystykę linearną."


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 17 Jun 2016 - 14:55
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





No to miales te nieliczne wyjatki smile.gif Swoja droga ja bardzo zalowalem, ze do hondy nie bylo opcji liniowej.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiki
post Fri, 17 Jun 2016 - 16:23
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 25 September 2011
Skąd: Wrocław





Miałem progresywne Pro-Kit w poprzednim wozie. I choć lubię sztywne auta, to były one zauważalnie twarde. Generalnie ludzie chyba piszą co innego, więc może to zależeć od modelu auta.
Teraz do kolejnego kupiłem właśnie Vogtlandy, ale jeszcze nie zamontowałem, więc się nie wypowiem. Użytkownicy bardzo je chwalą.


--------------------
'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Fri, 17 Jun 2016 - 16:45
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





CYTAT(yotomeczek @ Fri, 17 Jun 2016 - 12:52) *
Eibach Pro Kit nie jest progresywny - miałem w moim i było bardzo sztywno.
Teraz mam progresywnego Vogtland i jest o niebo przyjemniej - małe nierówności wybiera bardziej miękko.


CYTAT(yotomeczek @ Fri, 17 Jun 2016 - 14:51) *
No ja miałem E7804-140 Eibach Pro Kit i "Sprężyny mają charakterystykę linearną."


Do S3 8L wychodziły progresywne, a do A3 (golf i reszta) liniowe. Pasowały zamiennie oczywiście.
Co do twardości, to nie narzekałem na to. Było względnie wygodnie ale twardawo. Wybierał wszystko jak trzeba.
Połączony był z Bilsteinem B6, więc to tez mogło mieć jakiś wpływ.


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sat, 18 Jun 2016 - 08:30
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Moj khmpel ma w s4 c4 eibachy i nie spadla mu drastycznie na kmforcie, chyba lniowe patrzac na konstrukcje, ja mam volgtandy i jest twardziej ale w b4 wiec to inny samochod, silnik tez lzejszy ale sa progresywne i bardzo dobrze spisuje sie ta sprezyna i czuc ta progresywnosc.
Tyle tylko ze swoje kupilem uzywane i chyba juz nieco siadniete bo mi zwoj na zwoju siedzi i nie wiem czy tak powinno byc?

Btw polowe roboty i tak robi amor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Sat, 18 Jun 2016 - 11:35
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(marszall @ Sat, 18 Jun 2016 - 08:30) *
...
Btw polowe roboty i tak robi amor


Dokładnie i dlatego do obniżających twardszych sprężyn warto dołożyć szybkie amorki gazowe.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 18 Jun 2016 - 13:53
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie chcę pisać banałów, ale sprężyna poza tym, że może być eibach, vogtland czy prokit to jeszcze ma podstawowy parametr zwany twardością.
Więc dobierz sobie taką jaka będzie Ci odpowiadać.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sat, 18 Jun 2016 - 14:00
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





Amor nie robi połowy roboty tylko z 90%. Dlatego sensowne sprężyny kosztują z 500zł a amortyzatory od 2000 w górę.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sat, 18 Jun 2016 - 15:37
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Stad to wlasnie regulujac twardosc amora zmienia sie diametralnie charakterystyke tlumienia i tym samym kmfort.

Mysle ze autorowi tematu chodzi o to jak sie spisza te czy te springi przy tych samych ori amorach.
Ja z obiegowych opini slyszalem ze eibach wlasnie jest miekka sprezyna. I znowu wracajac do amorow,
kiedys klient walczyl w swojej borze vr6 4motion ze zbyt miekim zawieszeniem, zmienil sobie amorki na nowe, wraz bylo za miekko, wsadzil lekko obnizajace eibachy i nadal zly bo auto nadal sie bujalo - konkluzja zapomnial o dobrych amorach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 18 Jun 2016 - 17:12
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Diametralnie? Na ile regulujesz na tyle się zmienia.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 19 Jun 2016 - 11:00
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Chodzi o to ze mialem w swoim wozie przy pewnych sprezynach nie progresywnych jakis tam zwyklych obnizajacych, na koni sportach na min ustawieniu mialem wlasciwie kmfort a na max skreconych doslownie gokart auto sztywne jakby amortyzowane na samym powietrzu w oponach stad slowo dametralnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 19 Jun 2016 - 12:05
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jeżeli porównujesz ustawienie max do min to czego się spodziewasz? Jeden klik to nie jest diametralnie, zależy jeszcze od zakresu regulacji amortyzatora.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Mon, 20 Jun 2016 - 07:15
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





CYTAT(MadeInPoland @ Sat, 18 Jun 2016 - 13:53) *
Nie chcę pisać banałów, ale sprężyna poza tym, że może być eibach, vogtland czy prokit to jeszcze ma podstawowy parametr zwany twardością.
Więc dobierz sobie taką jaka będzie Ci odpowiadać.


Że taki parametr jest to wiem z teorii w szkole, tylko jakoś znaleźć nie mogę tego dla ww sprężyn.
Co do progresywności to chyba częste zjawisko że parę zwojów leży na sobie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 20 Jun 2016 - 08:21
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Zapytaj producenta i/lub dystrybutora.
Nie mam doświadczenia z progresywnymi. W rajdach stosuje się liniowe z nielicznymi wyjątkami.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:40