Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Spawanie TIG - problem z wyglądem spawu
Fawor
post Wed, 31 Aug 2011 - 21:38
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Witam,
zakładam temat, bo w spawaniu nie czuję sie jakimś ekspertem. Kładę sobie takie oto spawy TIGiem za okolice 2k pln.



30-40Amper, 10 argonu, elektroda do kwasówki 2mm, zaostrzona, drut nierdzewny. Dlaczego ten spaw się nie świeci? Konieczność jakiejś chemii do oczyszczenia? Będę wdzięczny za pomoc bo już nie mam na to siły..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 31 Aug 2011 - 21:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pieszy
post Wed, 31 Aug 2011 - 21:59
Post #2


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Chemii? A może brakuje mechanicznego oczyszczenia spoiny i okolicy? Jakaś szczotka lub ściernica nylonowa?

O, np coś takiego:
http://www.max-schoen.pl/maxportal/katalogi/Lamele_str_2.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 31 Aug 2011 - 22:18
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





No, spróbuje to jutro objechać drucianą szczotką miedzianą..a jak nie z tego materiału to z jakiegoś innego konkretnego? Bo w linku kilka.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
montana2
post Wed, 31 Aug 2011 - 22:28
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 12 July 2010
Skąd: Bełchatów





zasadnicze pytanie, spawasz to bez szczeliny czy ze szczeliną? formujesz grań argonem od środka?
czy używasz sitka w palniku? jakiego drutu używasz (oznaczenie) i jaką dokładnie spawasz stal (oznaczenie, np, 1H18N9T)?
troszkę za duży prąd bo widzę podtopienia przy flanszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bodziokardasz
post Wed, 31 Aug 2011 - 22:36
Post #5


User
Dołączył: Fri, 18 February 2011
Skąd: czarnaziemia





W kwasówce ważne jest aby przy przygotowaniu i obrabianiu spawów, nie używać szczotek ani tarcz do cięcia stali, tylko specjalne do kwasówki, jeśli wszystko było ok, to powinna tu pomóc jakaś pasta do wytrawiania powierzchni, z tego co wiem to są na bazie kwasu azotowego, nazwy niestety żadnej nie podam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Wed, 31 Aug 2011 - 22:39
Post #6


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





No ale autorowi nie chodzi o kształt spoiny czy też poprwność jej wykonania. Tu chodzi tylko o aspekt wizualny. Spoina ma się świecić. Problem w tym, że nawet gdy optymalnie dobierzesz elektrodę, parametry i przygotujesz elementy to spoina i tak nie zaświeci się sama od siebie.

Tu jest coś o trawieniu kwasem: http://www.euro-inox.org/pdf/map/Passivating_Pickling_PL.pdf
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Wed, 31 Aug 2011 - 22:52
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





ano wlasnie. Bo sam spaw jest i wytrzymały i szczelny. Co zrobic, zeby go zaświecić smile.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 01 Sep 2011 - 00:38
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





75% sukcesu przy spawaniu to dobre oczyszczenie materiału z syfu. Od srodka i od zewnątrz zeby nie zakłócało "jeziorka".... I popracuj nad łuską tongue.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MikeB
post Thu, 01 Sep 2011 - 02:14
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 16 November 2009
Skąd: Lublin





Możesz po robocie wytrawić spawy antoxem smile.gif Ale tak jak Koledzy wspomnieli, najważniejsze jest dokładne oczyszczenie materiału...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamuS_81
post Thu, 01 Sep 2011 - 12:20
Post #10


User
Dołączył: Sun, 18 January 2009
Skąd: Warszawa





antox jest dużo lepszy od szczotek drucianych czy włóknin , nie chodzi o samo czyszczenie lecz o pasywację
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Thu, 01 Sep 2011 - 14:51
Post #11


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





No tak, ale po pasywacji chemią nie będzie się świecić. Zgadzam się, że to jest najlepsza forma zabezpieczenia, ale spoina i okolice będą matowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamuS_81
post Thu, 01 Sep 2011 - 18:28
Post #12


User
Dołączył: Sun, 18 January 2009
Skąd: Warszawa





jak ma się świecić to po antoxie filc i pasta, można te też drobną włókniną na obrotach i będzie matowe bez przebarwień
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SSkowronPL
post Thu, 01 Sep 2011 - 21:03
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 May 2006
Skąd: Olsztyn





noo słabo to wygląda, ogolnie wydechy "rury" spawa się z dodatkowym nadmuchem argonu od wewnątrz, "kręcąc" spoinę bez podawania drutu, co daje zamierzony efekt w postaci wyglądu spoiny jak i również płaskiego przetopu od wewn, jednak gruntem tutaj jest dobre spasowanie i oczyszczenie materiału.
podaj cechy stali którą spawasz. jesli spawasz kwasówke to drut kwasoodporny, do takich spoin najlepiej 1.6mm jak nierdzewkę to nierdzewny.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cieplak
post Mon, 05 Sep 2011 - 18:54
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 04 May 2007
Skąd: triocity





za duzo pradu i za wolno. przegrzane

poprawnie spoina bez oczyszczania bedzie wygladac tak

http://beeyondeng.com/topmount3.JPG

testowalem to, tez mialem na poczatku z tym duzy problem - do rury na wydech prad ok 25max, najlepiej puls 15baza i 35wznios, elektroda 1,6max a nie 2,0 i material tez cienki. szybka reka i bedzie ladna kolorowa spoina


--------------------
mk2 vrt 4motion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 08 Sep 2011 - 08:32
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





ok, a ile argonu do tego prądu?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cieplak
post Thu, 08 Sep 2011 - 19:17
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 04 May 2007
Skąd: triocity





7-10l zaleznie od miejsca


--------------------
mk2 vrt 4motion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 08 Sep 2011 - 22:57
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





spawałem dzis sobie dolot. Wuja tam. Na 25A i 7-10argonu nie ma opcji, zeby przegrzać oczko i szybko jechać do około. minimum 30 i więcej gazu. Nie wiem, może to wina TIGa za 2 koła..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MihasZiom
post Fri, 09 Sep 2011 - 21:04
Post #18


Rookie
Dołączył: Wed, 24 November 2010





żeby spaw sie świecil musisz go potraktować chemicznie jakimś " kwasem" do trawienia stali, naklada sie pędzelkiem, a po 5 min zmywa wodą , później specjalna szmatka filcowa i świeci sie jak psu jajca tongue.gif kiedyś pracowalem w firmie ktora robila nierdzewne balustrady i tak to sie tam odbywalo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdamuS_81
post Sat, 10 Sep 2011 - 01:59
Post #19


User
Dołączył: Sun, 18 January 2009
Skąd: Warszawa





ten "kwas" to wyżej wspomniany antox
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Sat, 10 Sep 2011 - 11:57
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





i zniknie ten czarny nalot wokół spawu,tak?


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:26