Shoutbox 0 nowych PW 


> Skrzypiacy poliuretan
uxon
post Thu, 23 Apr 2015 - 11:08
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





W calym zawieszeniu mam zalozone elementy poliuretanowe, ktore zaczely strasznie skrzypiec. Czy jedyny na nie sposob, to rozebranie calego zawieszenia i przesmarowanie smarem miedziowym?
Czy moze sa jakies latwo dostepne i skuteczne specyfiki, np. w sprayu? Kiedys czytalem o silikonie w sprayu, ktos testowal?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 10)
Wspieraj forum
post Thu, 23 Apr 2015 - 11:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bananowy_Joe
post Thu, 23 Apr 2015 - 12:28
Post #2


User
Dołączył: Tue, 14 December 2010





Ja poliuretany składam na smar silikonowy. Taki też dodaje Olkusz do swoich produktów. Nie widzę powodów, żeby używać smaru miedzianego, nie ma ani ryzyka zapieczania, ani wysokich temperatur.

Co do smarowania smarami w sprayu to próbowałem z dwuczęściową tuleją przedniego wahacza w e46 i nie zadziałało. Po roku od montażu zaczęło skrzypieć, chciałem podratować sytuację nim będę miał czas to rozebrać przy pomocy smaru silikonowego w aerozolu. Oczyściłem z zewnątrz poli i obficie spryskałem starając się aby jednak choć trochę dotarło w głąb. Efekt mizerny, nie przejechałem kilometra jak kolejny raz zaskrzypiało. Nawet się nie zdziwiłem, że efekt tak mizerny.
Co się dziwić. Raczej dziwne by było, gdyby spryskanie z puchy dało zbliżony efekt do nałożenia solidnej warstwy lepkiego smaru na rozebrany poliuretan. Dodatkowo w tulei do e46 jest w wew. tulei rowek, który ma pomieścić smar.

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Thu, 23 Apr 2015 - 13:36
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





spróbuj smarowidłem do montażu opon, on po jakimś czasie przestaje być śliski. generalnie tulei nie powinno się składać na smar, bo mogą wyskoczyć.


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KonradGT
post Thu, 23 Apr 2015 - 13:55
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 29 September 2010
Skąd: Warszawa





Z tego co zaobserwowaliśmy u kolegi w BMW, one po prostu z czasem przestają skrzypieć. Na początku zanim się ułożą, skrzypienie było słychać mega, a po paruset kilometrach przestało wink.gif


--------------------
E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Thu, 23 Apr 2015 - 14:00
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Wazelina techniczna, smar silikonowy. Możesz spróbować ewentualnie z smarem grafitowym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Thu, 23 Apr 2015 - 15:07
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





Ja używałem silikonowego i nic nie skrzypi a mam poli w całym zawieszeniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uxon
post Thu, 23 Apr 2015 - 15:10
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 29 October 2012





Jakiego konkretnie silikonowego? Cos jak silikon do uszczelek?

A smar, ktory dolaczony jest do zestawu w saszetkach, co to dokladnie jest?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 23 Apr 2015 - 15:42
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Zamiast rozbierać strzykawką z igłą można psiknąć smarowidło. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Thu, 23 Apr 2015 - 17:22
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





http://poliuretany.olkusz.pl/pl/smar-silik...cx-80-25-g.html

Zakupiony razem z poli. bo bałem się że tego z saszetek nie wystarczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Fri, 24 Apr 2015 - 14:17
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Można też pomyśleć o założeniu kalamitek (nie wszędzie się da) i raz na jakiś czas smarowanie. Koszty małe, a spokój na zawsze.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kepa416
post Sun, 26 Apr 2015 - 21:14
Post #11


User
Dołączył: Thu, 18 November 2010





Smar silikonowy z CX chyba ja składałem na to. Po złożeniu było ok pojeździłem znów piszczało i potem cisza i spokój. Druga sprawa że czasami nie piszczy PU a tulejka metalowa wbijana w wahacz. W Hondzie z przodu jest wahacz w kształcie podkowy i w niego wchodzą twie tulejki i dopiero PU czasami one są na tyle słabo spasowane że potrafią się obracać podczas jazdy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:45