![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
W calym zawieszeniu mam zalozone elementy poliuretanowe, ktore zaczely strasznie skrzypiec. Czy jedyny na nie sposob, to rozebranie calego zawieszenia i przesmarowanie smarem miedziowym?
Czy moze sa jakies latwo dostepne i skuteczne specyfiki, np. w sprayu? Kiedys czytalem o silikonie w sprayu, ktos testowal? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Tue, 14 December 2010 ![]() |
Ja poliuretany składam na smar silikonowy. Taki też dodaje Olkusz do swoich produktów. Nie widzę powodów, żeby używać smaru miedzianego, nie ma ani ryzyka zapieczania, ani wysokich temperatur.
Co do smarowania smarami w sprayu to próbowałem z dwuczęściową tuleją przedniego wahacza w e46 i nie zadziałało. Po roku od montażu zaczęło skrzypieć, chciałem podratować sytuację nim będę miał czas to rozebrać przy pomocy smaru silikonowego w aerozolu. Oczyściłem z zewnątrz poli i obficie spryskałem starając się aby jednak choć trochę dotarło w głąb. Efekt mizerny, nie przejechałem kilometra jak kolejny raz zaskrzypiało. Nawet się nie zdziwiłem, że efekt tak mizerny. Co się dziwić. Raczej dziwne by było, gdyby spryskanie z puchy dało zbliżony efekt do nałożenia solidnej warstwy lepkiego smaru na rozebrany poliuretan. Dodatkowo w tulei do e46 jest w wew. tulei rowek, który ma pomieścić smar. Pozdro |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 ![]() |
spróbuj smarowidłem do montażu opon, on po jakimś czasie przestaje być śliski. generalnie tulei nie powinno się składać na smar, bo mogą wyskoczyć.
-------------------- s2
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Z tego co zaobserwowaliśmy u kolegi w BMW, one po prostu z czasem przestają skrzypieć. Na początku zanim się ułożą, skrzypienie było słychać mega, a po paruset kilometrach przestało
![]() -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Wazelina techniczna, smar silikonowy. Możesz spróbować ewentualnie z smarem grafitowym.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ja używałem silikonowego i nic nie skrzypi a mam poli w całym zawieszeniu.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Jakiego konkretnie silikonowego? Cos jak silikon do uszczelek?
A smar, ktory dolaczony jest do zestawu w saszetkach, co to dokladnie jest? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zamiast rozbierać strzykawką z igłą można psiknąć smarowidło.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/smar-silik...cx-80-25-g.html
Zakupiony razem z poli. bo bałem się że tego z saszetek nie wystarczy. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Można też pomyśleć o założeniu kalamitek (nie wszędzie się da) i raz na jakiś czas smarowanie. Koszty małe, a spokój na zawsze.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 18 November 2010 ![]() |
Smar silikonowy z CX chyba ja składałem na to. Po złożeniu było ok pojeździłem znów piszczało i potem cisza i spokój. Druga sprawa że czasami nie piszczy PU a tulejka metalowa wbijana w wahacz. W Hondzie z przodu jest wahacz w kształcie podkowy i w niego wchodzą twie tulejki i dopiero PU czasami one są na tyle słabo spasowane że potrafią się obracać podczas jazdy.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:45 |