![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Witam chce założyć skrzynie z diesla do benzyny bo jest wytrzymalsza pasuje
stara skrzynia miała final gear ratio 4.10 a diesel znalazłem ze ma 2.95 czy to duża różnica ? czy to ma prawo działać dobrze? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Witam chce założyć skrzynie z diesla do benzyny bo jest wytrzymalsza pasuje stara skrzynia miała final gear ratio 4.10 a diesel znalazłem ze ma 2.95 czy to duża różnica ? czy to ma prawo działać dobrze? A jak pozostałe biegi? z zasady skrzynie z diesla są duuużo dłuższe żeby zrekompensować mniejszy zakres obrotów. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
+1
Same przełożenie główne to już odczuwalna różnica. Jeśli znasz przełożenia biegów w tych skrzyniach to podaj. Wrzuce to w kalkulator, i bedziesz miał odpowiedz jakie bedą prędkosci na poszczególnych biegach. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
TOP Speed na IIbiegu jeśli masz obecnie 100km/h to będziesz miał blisko 130km/h, na IIIb ze 150km/h zrobi się prawie 200km/h korzystając tylko ze miany przełożenia głównego, a to spory spadek dynamiki.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
jak w dieslu na 3 biegu przy 3k rpm masz 100 km/h, to w benzynie przy 6k rpm będzie 200 km/h. prosta kalkulacja...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
jak w dieslu na 3 biegu przy 3k rpm masz 100 km/h, to w benzynie przy 6k rpm będzie 200 km/h. prosta kalkulacja... +1 kiedy w końcu ta zasada stanie się dla wszystkich jasna..? -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
1 czy to duża różnica ? 2 czy to ma prawo działać dobrze? 1. I tak i nie. Do sportu duża, do jazdy po ulicach żadna. 2. tak, problemem może być wolna jazda na 1 i jazda w korkach, oraz może Ci braknąć momentu na 5 biegu, ale to mało prawdopodobne. Montuj i jeździj. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
jeśli chcesz się ścigać choćby na ćwiartkę wieczorami to nie montuj. W pozostałych przypadkach zwłaszcza na trasie będzie ok
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Czy kalkulatory skrzyniowe są tak trudno dostępne, żeby trzeba było zadawać pytanie "czy to duża różnica"? Ten akurat hondowy, ale dane można sobie wpisać swoje i porównać dwie skrzynie na 2 wykresach: http://calc.teammfactory.com/
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
1. I tak i nie. Do sportu duża, do jazdy po ulicach żadna. 2. tak, problemem może być wolna jazda na 1 i jazda w korkach, oraz może Ci braknąć momentu na 5 biegu, ale to mało prawdopodobne. Montuj i jeździj. No nieprawda, nawet na codzień różnica między 4.10 a 2.95 jest bardzo duża (mowa o samym przełożeniu głównym), jednak jak już kolega wyżej przytomnie zauważył, ważne są również przełożenia poszczególnych biegów. Jeśli są takie same (w co wątpię) - skrzynia z diesla wyraźnie zamuli auto. Aczkolwiek fajnie byłoby wiedzieć, co to za auto i jaką ma charakterystykę silnika ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
maaaad i co z tego, że zamuli? Nie pyta czy na skrzyni z diesla będzie szybciej się zbierał, ale czy będzie działać dobrze. Więc będzie, a to, że będzie miał inne przełożenia na biegach i jakie to ma przełożenie na prędkość pojazdu to każdy wie, albo potrafi policzyć. Będzie biegami odpowiednio się posługiwał to mu niczego nie będzie zamulać.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
ba, długie przełożenie potrafi pomóc. widać to np na jednym z filmików na yt z pewną hondą, gdzie przy depnięciu na 2 przy mocy ok 600 ps auto bardzo ładnie dociąga do odcięcia, a nie zaczyna mielić kołami... ale 2 kończy sie przy ~150 km/h.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
maaaad i co z tego, że zamuli? Nie pyta czy na skrzyni z diesla będzie szybciej się zbierał, ale czy będzie działać dobrze. Więc będzie, a to, że będzie miał inne przełożenia na biegach i jakie to ma przełożenie na prędkość pojazdu to każdy wie, albo potrafi policzyć. Będzie biegami odpowiednio się posługiwał to mu niczego nie będzie zamulać. Pytał czy będzie duża różnica - a więc odpowiadam, że różnica będzie duża (w dynamice). Będzie biegami odpowiednio się posługiwał to mu niczego nie będzie zamulać. No to to właśnie jest ta różnica ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
(...) to, że będzie miał inne przełożenia na biegach i jakie to ma przełożenie na prędkość pojazdu to każdy wie, albo potrafi policzyć (...) Nie wiem czy to wyłapałeś, ale to właśnie z tym jest problem. Gdyby potrafił nie tyle policzyć, co wklepać przełożenia w kalkulator, to nie zadawałby tego pytania.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
samo przełożenie spowoduje tu o wydłużenie biegów x1,4. czy będzie dobrze? ch wie.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Będzie dobrze
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Witam chce założyć skrzynie z diesla do benzyny bo jest wytrzymalsza pasuje stara skrzynia miała final gear ratio 4.10 a diesel znalazłem ze ma 2.95 czy to duża różnica ? czy to ma prawo działać dobrze? To nie skrzynia, tylko przelozenie glowne, je byc moze da sie zmienic. Roznica jest, najprosciej mowiac, olbrzymia i biorac pod uwage, ze z reguly przelozenia sa dopasowane calkiem dobrze (w zaleznosc od epoki byly z reguly troche za krotkie, a pozniej troche za dlugie) to nie bedzie to przyjemna jazda. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Okazuje sie ze znalazłem błędne dane teraz są dane z manuala
I 3.538 (12.78) II 1.913 (6.91) III 1.29 (4.66) IV 0.926 (3.34) V 0.731 (2.64) VI 0.609 (2.2) R 3.831 Final drive ratio 3.611 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Panowie przecież główne 2.95 a 4.10 to dość duży rozrzut. Nie ma opcji żeby nie odczuł różnicy w przyspieszeniu. Pomijając nawet przełożenia poszczególnych biegów. Jeśli ma tam np. 120KM to po przejściu z 4.10 na 2.95 będą się ku@#y sypały
![]() Edit. Mlody1921 skrzynie roznią się tylko przełożeniem? -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Pan.B zobacz jakie były przełożenia przed 20laty, a jakie są obecnie.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 14:27 |