![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Ma ktoś mozliwość dowiedzenia się jaka siedzi skrzynia w E90-93 330d 245KM z silnikiem N57 czy jest to dalej ZF6HP26?
znalazłem takie zestawienie i domyślam się że w E90 już od początku produkcji jest ZF6HP26 wersja 2.0? zf skrzynie biegów Spokojnie można podciągnąc na 600Nm. Pytanie czy warto przepłacać za silnik 245KM (używki są drogie), zawsze można tego starego 231KM troszkę "podciągnąć". Chyba, że producent podrasował też skrzynię lepszy program czy coś. Bo wg dancyh fabrycznych wyniki są ciekawe: N57 245KM ma zaledwie 14KM więcej i 20Nm więcej w tym samym zakresie 1750-3000. A czas do 100km/h lepszy o 0,6s. Nadwozie E92 - waga i przełożenie mostu te same. Chyba, że M57 231KM bardziej puchnie powyżej 3000obr? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
245 jest dużo dużo szybsze - różnica wieksza niż wygląda na papierze i mówie ci to jako osoba która od 2007 jest w posiadaniu wersji 231.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Niestety 330d 231KM już w drodze.
Juz chyba wiem gdzies pies pogrzebany. Znalazłem wykresy fabryczne. Przy 3000 obr jest 230KM w porównaniu z 210KM w M57. No i 20Nm więcej. Po prostu N57 ma lepsze parametry w górnym zakresie. Znowu trzeba pójśc na kurację wzmacniająca (tak jak zrobiłem z 320d). |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Używka 2008r
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Niestety 330d 231KM już w drodze. Juz chyba wiem gdzies pies pogrzebany. Znalazłem wykresy fabryczne. Przy 3000 obr jest 230KM w porównaniu z 210KM w M57. No i 20Nm więcej. Po prostu N57 ma lepsze parametry w górnym zakresie. Znowu trzeba pójśc na kurację wzmacniająca (tak jak zrobiłem z 320d). To jest jedno i to samo. Jeśli auto ma X KM przy Y obr/min to ma dokładnie Z nm i w druga stronę. Te wartości są liniowo zależne. Poza tym te 20 KM różnicy daje trochę więcej Nm, ale rozumiem, że to kwestia 'jakości/rozdzielczości' fabrycznego wykresu. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Wiadomo że fabryczne wykresy są wygładzone. Ale góra (pow. 3000) N57 wygląda bardziej płasko
Z N57 też jest chyba ta sama skrzynia E92 N57 330d |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:07 |