![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 30 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak niektorzy wiedza - przekladam do swojego auta silnik z S4 '99 (jak juz bedzie wstepnie poskladane to pokusze sie o opis w odpowiednim dziale).
Pierwsza sprawa... W zalozeniu projektu miala zostac skrzynia z 2.5TDI [manual 6-biegowy], bo w teorii nie bylo sensu zmieniac skrzyni i dyfra... Okazalo sie jednak, ze skrzynie z 2.5TDI i S4 maja takie samo przelozenie glowne (!). Mozna zamienic dieslowska skrzynie z B6 na ta z S4 B5 pozostawiajac oryginalny dyfer ? Druga sprawa... Tak wygladaja przelozenia obu skrzyn (biegi 1-6): S4 (B5) 3.50 / 1.889 / 1.231 / 0.967 / 0.806 / 0.684 TDI 6 Speed (B6) 3.50 / 1.89 / 1.32 / 0.87 / 0.67 / 0.56 Po wstepnych obliczeniach do 3-ciegu biegu nie ma praktycznie zadnej roznicy (1 i 2 tak samo, na 3 o 10km/h szybciej). Dopiero od 4 biegu robi sie przepasc. Skrzynia z diesla osiaga 230km/h, skrzynia z S4 200km/h. Vmax w teorii 357km/h ![]() Jak sie bedzie jezdzic na takim zestawie ? Auto straci mocno na elastycznosci od 4 biegu w gore ? Z gory dzieki za odpowiedzi. -------------------- Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Siła napedowa bedzie mniejsza na 4,5,6 biegu więc na elastyczności straci.Na trasie będzie o tyle fajnie,że prędkość obrotowa bedzie niska...i przy sporych prędkościach przelotowych bedzie można uzyskać satysfakcjonujące spalanie. Na 1 trzech biegach dynamika bedzie porównywalna.
wszystko zależy ile Nm bedzie generował silnik...a co za tym idzie jakim zapasem siły napedowej będziesz dysponował. dobrze to widać na wykresie trakcyjnym ![]() P.S na 3 biegu chyba o 10km/h wolniej ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
hmm... będziesz używał tylko 5 biegów tak naprawdę
![]() Elastyczność? Polepszy się ![]() ![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Poszukaj jeszcze skrzyni z A4 B5 Z 2.5 tdi 150ps tam czasem były skrzynie DQT takie same jak w S4.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Chmielu...ale Flyer-wi chodzi o pozostawieniu tej skrzyni ,która jest w aucie
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja bym zostawił skrzynke z tdi. Polecisz w trase zapniesz 6 bieg i będziesz toczył sie założmy 120km/h przy niskim spalaniu
![]() Swoją drogą ciekawe ile by spalił jadac na 6 biegu ok 90-100km/h ![]() V-max przyjemny ![]() ![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 30 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Na start nie bedzie to zadne monstrum.
FMIC, wydech przelot, chlodnica oleju, swiece i sprzeglo RS4 + soft. -------------------- Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
no jak dasz czadu dolem na niskim biegu to sprzeglo strasznie dostnie wciry
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
ja też bym zostawił skrzynie od tdi, do sprintów i tak będziesz używał tylko 1-3 a wyższe będą do ekonomi. będzie mógł jechać sobie relaksacyjnie 120-140 km/h i będzie cicho i ekonomicznie.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 30 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Martwi mnie tylko ten IV bieg... czesto latam dwupasmowka z predkosciami 160-190km/h i wtedy juz bede mial "mulasta" IV-ke do dyspozycji...
No nic - zdam relacje jak auto zacznie jezdzic. @tdik, czemu sprzeglo dostanie po tylku? -------------------- Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Sorry żle przeczytałem. Od siebie moge powiedziec tyle że mam spieta z 1.9 TDI u siebie skrzynie od 2.5 tdi v6 DQT. Wcale nie jest aż tak bardzo długa
na 6 tym biegu przy 3000obr/min predkosc to 165km/h. Ja bym sie nie martwił bo 4-ka wcale nie jest długa. Pozdro i sorry |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
chmiel25 - ale Ty masz do dyspozycji 1/3 obrotów mnie niż w benzynie
![]() -------------------- Klub 100kucy/1L
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Martwi mnie tylko ten IV bieg... czesto latam dwupasmowka z predkosciami 160-190km/h i wtedy juz bede mial "mulasta" IV-ke do dyspozycji... No nic - zdam relacje jak auto zacznie jezdzic. @tdik, czemu sprzeglo dostanie po tylku? Przy tych prędkościach bedzie powyżej 3000obr/min.....gdzie przy k03 po sofcie bedziesz miał pewnie ok 450Nm ,czyli wiecej niż w 2,5 TDI...więc w tym pzedziale prędkości o elastyczność bym się nie martwił. Ożeń bi-turboł ze swoją skrzynia powinno być orajt ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Wed, 30 May 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie w 2.5TDI przy 3000 obr. na VI mialem 180km/h
![]() -------------------- Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
To 6 bedziesz miał na niemieckie autostrady ...200km/h ...obroty pow. 3000obr/min =szybko i ekonomicznie.
W teorii seryjne biturbo ( s4) ma 400 Nm już od 1950obr/min...więc będzie czym pojechać nawet na 6 biegu ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:14 |