Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Skrzynia 2.5 TDI do silnika S4 2.7 BiT, SWAP w A4 B6 2.5TDI Q na 2.7BiT :)
Flyer
post Fri, 30 Jul 2010 - 14:49
Post #1


User
Dołączył: Wed, 30 May 2007
Skąd: Warszawa





Jak niektorzy wiedza - przekladam do swojego auta silnik z S4 '99 (jak juz bedzie wstepnie poskladane to pokusze sie o opis w odpowiednim dziale).

Pierwsza sprawa...

W zalozeniu projektu miala zostac skrzynia z 2.5TDI [manual 6-biegowy], bo w teorii nie bylo sensu zmieniac skrzyni i dyfra...
Okazalo sie jednak, ze skrzynie z 2.5TDI i S4 maja takie samo przelozenie glowne (!).
Mozna zamienic dieslowska skrzynie z B6 na ta z S4 B5 pozostawiajac oryginalny dyfer ?

Druga sprawa...

Tak wygladaja przelozenia obu skrzyn (biegi 1-6):

S4 (B5)
3.50 / 1.889 / 1.231 / 0.967 / 0.806 / 0.684

TDI 6 Speed (B6)
3.50 / 1.89 / 1.32 / 0.87 / 0.67 / 0.56

Po wstepnych obliczeniach do 3-ciegu biegu nie ma praktycznie zadnej roznicy (1 i 2 tak samo, na 3 o 10km/h szybciej).
Dopiero od 4 biegu robi sie przepasc. Skrzynia z diesla osiaga 230km/h, skrzynia z S4 200km/h.
Vmax w teorii 357km/h tongue.gif

Jak sie bedzie jezdzic na takim zestawie ? Auto straci mocno na elastycznosci od 4 biegu w gore ?


Z gory dzieki za odpowiedzi.


--------------------
Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 30 Jul 2010 - 14:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kiwi
post Fri, 30 Jul 2010 - 16:38
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Siła napedowa bedzie mniejsza na 4,5,6 biegu więc na elastyczności straci.Na trasie będzie o tyle fajnie,że prędkość obrotowa bedzie niska...i przy sporych prędkościach przelotowych bedzie można uzyskać satysfakcjonujące spalanie. Na 1 trzech biegach dynamika bedzie porównywalna.
wszystko zależy ile Nm bedzie generował silnik...a co za tym idzie jakim zapasem siły napedowej będziesz dysponował. dobrze to widać na wykresie trakcyjnym wink.gif

P.S na 3 biegu chyba o 10km/h wolniej wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Fri, 30 Jul 2010 - 16:39
Post #3


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





hmm... będziesz używał tylko 5 biegów tak naprawdę smile.gif i już.
Elastyczność? Polepszy się smile.gif O czas zmiany biegów biggrin.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmiel25
post Fri, 30 Jul 2010 - 16:58
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





Poszukaj jeszcze skrzyni z A4 B5 Z 2.5 tdi 150ps tam czasem były skrzynie DQT takie same jak w S4.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 30 Jul 2010 - 17:08
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Chmielu...ale Flyer-wi chodzi o pozostawieniu tej skrzyni ,która jest w aucie wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VIP
post Fri, 30 Jul 2010 - 17:58
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: Warszawa





Ja bym zostawił skrzynke z tdi. Polecisz w trase zapniesz 6 bieg i będziesz toczył sie założmy 120km/h przy niskim spalaniu smile.gif
Swoją drogą ciekawe ile by spalił jadac na 6 biegu ok 90-100km/h smile.gif
V-max przyjemny smile.gif, jak bedziesz mial dużo mocy to trasy mogą być ciekawe smile.gif


--------------------
0-100 - 2.8
100-200 - 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flyer
post Fri, 30 Jul 2010 - 19:16
Post #7


User
Dołączył: Wed, 30 May 2007
Skąd: Warszawa





Na start nie bedzie to zadne monstrum.
FMIC, wydech przelot, chlodnica oleju, swiece i sprzeglo RS4 + soft.


--------------------
Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Fri, 30 Jul 2010 - 20:00
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





no jak dasz czadu dolem na niskim biegu to sprzeglo strasznie dostnie wciry


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Fri, 30 Jul 2010 - 20:19
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





ja też bym zostawił skrzynie od tdi, do sprintów i tak będziesz używał tylko 1-3 a wyższe będą do ekonomi. będzie mógł jechać sobie relaksacyjnie 120-140 km/h i będzie cicho i ekonomicznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flyer
post Fri, 30 Jul 2010 - 22:18
Post #10


User
Dołączył: Wed, 30 May 2007
Skąd: Warszawa





Martwi mnie tylko ten IV bieg... czesto latam dwupasmowka z predkosciami 160-190km/h i wtedy juz bede mial "mulasta" IV-ke do dyspozycji...
No nic - zdam relacje jak auto zacznie jezdzic.

@tdik, czemu sprzeglo dostanie po tylku?


--------------------
Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmiel25
post Fri, 30 Jul 2010 - 23:01
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





Sorry żle przeczytałem. Od siebie moge powiedziec tyle że mam spieta z 1.9 TDI u siebie skrzynie od 2.5 tdi v6 DQT. Wcale nie jest aż tak bardzo długa
na 6 tym biegu przy 3000obr/min predkosc to 165km/h. Ja bym sie nie martwił bo 4-ka wcale nie jest długa.
Pozdro i sorry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shak
post Fri, 30 Jul 2010 - 23:09
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





chmiel25 - ale Ty masz do dyspozycji 1/3 obrotów mnie niż w benzynie wink.gif


--------------------
Klub 100kucy/1L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 30 Jul 2010 - 23:19
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Flyer @ Fri, 30 Jul 2010 - 22:18) *
Martwi mnie tylko ten IV bieg... czesto latam dwupasmowka z predkosciami 160-190km/h i wtedy juz bede mial "mulasta" IV-ke do dyspozycji...
No nic - zdam relacje jak auto zacznie jezdzic.

@tdik, czemu sprzeglo dostanie po tylku?



Przy tych prędkościach bedzie powyżej 3000obr/min.....gdzie przy k03 po sofcie bedziesz miał pewnie ok 450Nm ,czyli wiecej niż w 2,5 TDI...więc w tym pzedziale prędkości o elastyczność bym się nie martwił. Ożeń bi-turboł ze swoją skrzynia powinno być orajt wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flyer
post Sat, 31 Jul 2010 - 11:53
Post #14


User
Dołączył: Wed, 30 May 2007
Skąd: Warszawa





U mnie w 2.5TDI przy 3000 obr. na VI mialem 180km/h smile.gif


--------------------
Pierwsze w PL A4 B6 2.7V6 biturbo quattro S-line
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 01 Aug 2010 - 11:41
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





To 6 bedziesz miał na niemieckie autostrady ...200km/h ...obroty pow. 3000obr/min =szybko i ekonomicznie.

W teorii seryjne biturbo ( s4) ma 400 Nm już od 1950obr/min...więc będzie czym pojechać nawet na 6 biegu cool.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:14