![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: warszawa ![]() |
Od pewnego czasu w czasie jazdy temperatura płynu chłodzącego jest na 1/3 poziomu normalnego. Dopiero jak jadę w korku lub auto stoi to wskazówka dochodzi do optymalnego położenia.
Zapewne padł termostat I teraz pytanie.Czy warto zakładać termostat o niższej temperaturze otwarcia Wyczytałem gdzieś że ludzietakie zakładają w "przerobionych silnikach. Jakie są tego plusy i minusy Czy jazda z uszkodzonym temostatem nie zrobi "krzywdy" silnikowi -------------------- 2e -> 123KM / 168Nm
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 April 2004 Skąd: Lublin ![]() |
jazda z otwartym termostatem, krzywdy nie zrobi, gorzej jak by był zamknięty, Na dużym obiegu dłużej bedzie się silnik zagrzewał, a jak się już zagrzeje to dalej już bez róźnicy.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: warszawa ![]() |
Tylko że płyn w ogóle sie nie nagrzewa powyżej 1/3.Nawet jak wracałem z nad morza to wskazówka cały czas była na 1/3 lub mniej.
Czy to też nie zaszkodzi Czy podobny efekt będzie z "chłodniejszym" termostatem Poza tym zbliżają się mrozy i nie wiem czy ogrzewanie będzie dobrze działać -------------------- 2e -> 123KM / 168Nm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 04 April 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("ibiza-man":31jfxd38) Tylko że płyn w ogóle sie nie nagrzewa powyżej 1/3.Nawet jak wracałem z nad morza to wskazówka cały czas była na 1/3 lub mniej. Na trasie chlodzi najwięcej pęd powietrza, mi kiedyś spaliły się 2 wentylatory od chłodnicy w drodze do włoch(sierpień). na trasie było ok tylko że klimy nie mogłem włączać. W mieście ogrzewanie na fulla do środka. ( i tak było 35 st więc bez róźnicy). CYTAT Poza tym zbliżają się mrozy i nie wiem czy ogrzewanie będzie dobrze działać
nie bedzie dobrze działać skoro silnik bedzie niedogrzany |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 March 2004 ![]() |
Szkoda silnik obciążac bo jezeli teraz juz nie moze osiągnąc właściwej temperatury to w zimie bedzie dopiero ciezko go zagrzac,a zanim sie zagrzeje przejedziesz pewnie sporo km i troche Ci wymarznie w samochodzie wiec tak czy inaczej zmieniłbym go czym prędzej. Ja u siebie mialem seryjny na 82st,a zalozylem na 79 ze sie troszke predzej włącza ale nic zauwazyłem skutków ubocznych byc moze dlatego ze to mała róznica.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
jazda bez termostatu nieszkodzi autu tylko twojemu portwelowi -
-auto jedzie na bogatej mieszance dopuki silnik nieosiagnie pewnej temperatury no i zima troche moze byc to meczace -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 02 April 2003 Skąd: Warszawa - Rakowiec ![]() |
Szkodzi jak njbardziej... Bo skoro płyn łapie długo optymalną temperaturę , to olej też ja długo łapie a to już nie jest dobre...Gdyby nie szkodziło to w ogole nie bylo by termostatu i małego i dużego obiegu...
maly obieg jest po to zeby doprowadzić silnik jak najszybciej do OPTYMALNEJ temperatury. -------------------- Proud Member Of StreetShadows.pl TEAM
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
to nie olej ma lapac temperature tylko silnik aby optymalnie pracowac
a obieg cieczy jest regulowany termostatem tak aby ciecz odbierala cieplo oddawane przez silnik niewplywajac znacznie na wachania temperatury jest to w przedziale okolo 80-95 stopni w niektorych przypadkach dopuszczane jest przekroczenie temp 100 stopni w ukladach szczelnie zamknietych bez zjawiska gotowania -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 02 April 2003 Skąd: Warszawa - Rakowiec ![]() |
Tylko silnik - czyli co ?? Tłok?? Cylinder?? A może świeca??? Dla mnie temp silnika i oleju to jedno i to samo. Dokładniej mówiąc temp. oleju jest dla mnie wyznacznikiem temp. silnika.
Każdy samochód ma optymalną temperaturę pracy i nie ważne ile to jest. Jezeli jest inna tzn szkodliwa. Wyobraz sobie ze np Dizel we freelanderze ma coś takiego jak tzw dogrzewanie - włącza sie po to zeby silnik szybciej nabrał własciwej temperatury. Czyli jak widać osiągniecie "optymalnej" temperatury ma znaczenie. -------------------- Proud Member Of StreetShadows.pl TEAM
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
ten dizel ma dogrzewanie jak twoja ciezarowka na dolocie zaraz przed wlotem do silnika
jak wiesz dizle dzialaja z pomoca kompresji powietrza i wtrysku paliwa czym wieksza temp. tym efektyeniejsze dopalanie paliwa (ekologia) lecz temp niemoze byc zawysoka bo wiesz co sie stanie.. -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 02 April 2003 Skąd: Warszawa - Rakowiec ![]() |
O tym własnie mówię o optymalniej temperaturze. Dlatego naprawil bym teramostat jak najszybciej...
-------------------- Proud Member Of StreetShadows.pl TEAM
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 December 2004 Skąd: C-ów/W-wa ![]() |
Proponował bym raczej żebyś sprawził chłodnicę. Może być tak że poprostu trzeba ją przeczyścić. Ja mam podobne "zdarzenie" i po zimnie właśnie będę to robił. Na zimę sie nie opłaca bo i tak jest zimno
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:56 |