Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Skopany termostat ??
ibiza-man
post Tue, 19 Oct 2004 - 13:53
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: warszawa





Od pewnego czasu w czasie jazdy temperatura płynu chłodzącego jest na 1/3 poziomu normalnego. Dopiero jak jadę w korku lub auto stoi to wskazówka dochodzi do optymalnego położenia.
Zapewne padł termostat
I teraz pytanie.Czy warto zakładać termostat o niższej temperaturze otwarcia Wyczytałem gdzieś że ludzietakie zakładają w "przerobionych silnikach.
Jakie są tego plusy i minusy
Czy jazda z uszkodzonym temostatem nie zrobi "krzywdy" silnikowi


--------------------
2e -> 123KM / 168Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 19 Oct 2004 - 13:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
danielCRV
post Tue, 19 Oct 2004 - 14:20
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 April 2004
Skąd: Lublin





jazda z otwartym termostatem, krzywdy nie zrobi, gorzej jak by był zamknięty, Na dużym obiegu dłużej bedzie się silnik zagrzewał, a jak się już zagrzeje to dalej już bez róźnicy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ibiza-man
post Tue, 19 Oct 2004 - 14:39
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: warszawa





Tylko że płyn w ogóle sie nie nagrzewa powyżej 1/3.Nawet jak wracałem z nad morza to wskazówka cały czas była na 1/3 lub mniej.
Czy to też nie zaszkodzi
Czy podobny efekt będzie z "chłodniejszym" termostatem
Poza tym zbliżają się mrozy i nie wiem czy ogrzewanie będzie dobrze działać


--------------------
2e -> 123KM / 168Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielCRV
post Tue, 19 Oct 2004 - 14:53
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 April 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("ibiza-man":31jfxd38)
Tylko że płyn w ogóle sie nie nagrzewa powyżej 1/3.Nawet jak wracałem z nad morza to wskazówka cały czas była na 1/3 lub mniej.


Na trasie chlodzi najwięcej pęd powietrza, mi kiedyś spaliły się 2 wentylatory od chłodnicy w drodze do włoch(sierpień). na trasie było ok tylko że klimy nie mogłem włączać. W mieście ogrzewanie na fulla do środka. ( i tak było 35 st więc bez róźnicy).


CYTAT
Poza tym zbliżają się mrozy i nie wiem czy ogrzewanie będzie dobrze działać

nie bedzie dobrze działać skoro silnik bedzie niedogrzany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BamboGST
post Tue, 19 Oct 2004 - 14:54
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 March 2004





Szkoda silnik obciążac bo jezeli teraz juz nie moze osiągnąc właściwej temperatury to w zimie bedzie dopiero ciezko go zagrzac,a zanim sie zagrzeje przejedziesz pewnie sporo km i troche Ci wymarznie w samochodzie wiec tak czy inaczej zmieniłbym go czym prędzej. Ja u siebie mialem seryjny na 82st,a zalozylem na 79 ze sie troszke predzej włącza ale nic zauwazyłem skutków ubocznych byc moze dlatego ze to mała róznica.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 19 Oct 2004 - 17:15
Post #6


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





jazda bez termostatu nieszkodzi autu tylko twojemu portwelowi -

-auto jedzie na bogatej mieszance dopuki silnik nieosiagnie pewnej temperatury
no i zima troche moze byc to meczace


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Molako
post Tue, 19 Oct 2004 - 17:59
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 02 April 2003
Skąd: Warszawa - Rakowiec





Szkodzi jak njbardziej... Bo skoro płyn łapie długo optymalną temperaturę , to olej też ja długo łapie a to już nie jest dobre...Gdyby nie szkodziło to w ogole nie bylo by termostatu i małego i dużego obiegu...
maly obieg jest po to zeby doprowadzić silnik jak najszybciej do OPTYMALNEJ temperatury.


--------------------
Proud Member Of StreetShadows.pl TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 19 Oct 2004 - 23:15
Post #8


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





to nie olej ma lapac temperature tylko silnik aby optymalnie pracowac

a obieg cieczy jest regulowany termostatem tak aby ciecz odbierala cieplo oddawane przez silnik niewplywajac znacznie na wachania temperatury

jest to w przedziale okolo 80-95 stopni

w niektorych przypadkach dopuszczane jest przekroczenie temp 100 stopni w ukladach szczelnie zamknietych bez zjawiska gotowania


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Molako
post Tue, 19 Oct 2004 - 23:25
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 02 April 2003
Skąd: Warszawa - Rakowiec





Tylko silnik - czyli co ?? Tłok?? Cylinder?? A może świeca??? Dla mnie temp silnika i oleju to jedno i to samo. Dokładniej mówiąc temp. oleju jest dla mnie wyznacznikiem temp. silnika.
Każdy samochód ma optymalną temperaturę pracy i nie ważne ile to jest. Jezeli jest inna tzn szkodliwa.
Wyobraz sobie ze np Dizel we freelanderze ma coś takiego jak tzw dogrzewanie - włącza sie po to zeby silnik szybciej nabrał własciwej temperatury. Czyli jak widać osiągniecie "optymalnej" temperatury ma znaczenie.


--------------------
Proud Member Of StreetShadows.pl TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 19 Oct 2004 - 23:35
Post #10


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





ten dizel ma dogrzewanie jak twoja ciezarowka na dolocie zaraz przed wlotem do silnika

jak wiesz dizle dzialaja z pomoca kompresji powietrza i wtrysku paliwa

czym wieksza temp. tym efektyeniejsze dopalanie paliwa (ekologia)

lecz temp niemoze byc zawysoka bo wiesz co sie stanie..


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Molako
post Wed, 20 Oct 2004 - 00:08
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 02 April 2003
Skąd: Warszawa - Rakowiec





O tym własnie mówię o optymalniej temperaturze. Dlatego naprawil bym teramostat jak najszybciej...


--------------------
Proud Member Of StreetShadows.pl TEAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raszek007
post Fri, 03 Dec 2004 - 21:45
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: C-ów/W-wa





Proponował bym raczej żebyś sprawził chłodnicę. Może być tak że poprostu trzeba ją przeczyścić. Ja mam podobne "zdarzenie" i po zimnie właśnie będę to robił. Na zimę sie nie opłaca bo i tak jest zimno
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:56