Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Skoda Rapid 3.0 V6
Magic75
post Mon, 01 Jun 2009 - 20:42
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 01 June 2009





Witam

Poniżej zamieściłem link z zdjęciami z budowy mojego samochodu, a właściwie obu wersji tego samego auta. Przy okazji zapraszam chętnych na aukcję, ponieważ pomimo tego, że dopiero ukończyłem ten projekt, sprzedaję go z powodu wyjazdu za granicę.


http://www.youtube.com/watch?v=055atWR3y6s...re=channel_page

http://allegro.pl/item650582600_skoda_rapi...t_prototyp.html
http://skoda-rapid-v6.fotosik.pl/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 01 Jun 2009 - 20:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TJung
post Mon, 01 Jun 2009 - 20:58
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Czaderski sprzęt !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Mon, 01 Jun 2009 - 21:21
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Bardzo mi się podobała zawsze linia rapid`a. Za małolata idąc do szkoły mijałem jedną i zawsze myślałem że to bardzo sportowy samochód biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qulek
post Mon, 01 Jun 2009 - 23:06
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 03 October 2006
Skąd: Kielce





CYTAT(Magic75 @ Mon, 01 Jun 2009 - 20:42) *
Witam

Poniżej zamieściłem link z zdjęciami z budowy mojego samochodu, a właściwie obu wersji tego samego auta. Przy okazji zapraszam chętnych na aukcję, ponieważ pomimo tego, że dopiero ukończyłem ten projekt, sprzedaję go z powodu wyjazdu za granicę.


http://www.youtube.com/watch?v=055atWR3y6s...re=channel_page

http://allegro.pl/item650582600_skoda_rapi...t_prototyp.html
http://skoda-rapid-v6.fotosik.pl/



Świetny sprzęt. Jakie osiągi ??


--------------------
STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TWISTER
post Tue, 02 Jun 2009 - 14:40
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Tarnowskie Góry





widac ze mase roboty wsadzone w projekt smile.gif podziwiam


--------------------
_Szkoła Nauki Jazdy Tarnowskie Góry, Bytom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic75
post Tue, 02 Jun 2009 - 18:18
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 01 June 2009





CYTAT(Qulek @ Mon, 01 Jun 2009 - 23:06) *
Świetny sprzęt. Jakie osiągi ??


184KM, 255Nm, 0-100km/h poniżej 7s, a ile dokładnie trzeba by zmierzyć dobrym sprzętem. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Tue, 02 Jun 2009 - 19:59
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





powiem krotko zwykla skoda rapid wyglada jak stary trup ta jednak robi niemilosierny szau...


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic75
post Wed, 03 Jun 2009 - 21:04
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 01 June 2009





Filmy niestety nie w najlepszej jakości bo nagrywane aparatem fotograficznym ale zawsze to coś smile.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Wed, 03 Jun 2009 - 22:22
Post #9


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Mówiąc krótko - szacun za podjęcie się takiego projektu we własnym garażu.

Mam jedno pytanie - z tego co widzę, to masz bardzo rozbudowaną klatkę od słupka B wstecz (w końcu do umieszczenia dużego, mocnego silnika trzeba było pociąć budę, a potem ją wzmocnić żeby się trzymała kupy), ale przed słupkiem B jest już znacznie mniej zastrzałów. Nie myślałeś żeby zrobić krzyż w drzwiach i pociągnąć po jednym pałąku do przednich kielichów, ewentualnie wzmacniając to przednią rozpórką?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Thu, 04 Jun 2009 - 00:19
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Dobrze ze ogladajac ten sprzet lezalem, w innym wypadku opadajaca szczeka zrobilaby mi kuku w jajka ....


Zniszczyles mnie tym autem. Widze ile pracy poszlo w ten projekt, nie jestem zbyt empatycznym czlowiekiem ale rozdziera mi serce mysl o tym co czujesz kiedy musisz je sprzedac. Nie ma zadnej szansy na to bys moze pojechal nim do tego innego kraju ? smile.gif


Projekt jest genialny, naprawde slow mi brakuje! Zaraz zabieram sie za ogladanie zdjec, mam nadzieje ze jest ich tam duzo inaczej bede cie musial meczyc na PW o wiecej smile.gif Budujac Escorta bede teraz mogl czerpac inspiracje z twojej ciezkiej pracy, naprawde ci dziekuje!

Film ma perfekcyjna muzyke...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmerholic
post Thu, 04 Jun 2009 - 00:58
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 11 February 2006
Skąd: Wawa





jestes mistrz szacun!!!


--------------------
_https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic75
post Thu, 04 Jun 2009 - 22:58
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 01 June 2009





CYTAT(240Z @ Wed, 03 Jun 2009 - 22:22) *
Mówiąc krótko - szacun za podjęcie się takiego projektu we własnym garażu.

Mam jedno pytanie - z tego co widzę, to masz bardzo rozbudowaną klatkę od słupka B wstecz (w końcu do umieszczenia dużego, mocnego silnika trzeba było pociąć budę, a potem ją wzmocnić żeby się trzymała kupy), ale przed słupkiem B jest już znacznie mniej zastrzałów. Nie myślałeś żeby zrobić krzyż w drzwiach i pociągnąć po jednym pałąku do przednich kielichów, ewentualnie wzmacniając to przednią rozpórką?


Jeżeli chodzi o klatkę to łączy się ona w wielu miejscach z nadwoziem przez co nie można jej traktować jako odrębnego elementu. Krzyżak w drzwiach jest zbędny, ponieważ to nie jest samochód przewidziany do Nascar, a rury wzdłuż drzwi są dwie + oryginalne wzmocnienia w drzwiach + nowe progi (wymieniłem wszystkie 3 - wewnętrzny, środkowy, zewnętrzny). Klatka pełni podwójną funkcję, po pierwsze poprawia bezpieczeństwo, a po drugie usztywnia nadwozie i jest elementem konstrukcyjnym samochodu. Przednia część klatki wykonana zgodnie z zaleceniami załącznika "J". Rozbudowana tylna część klatki, konstrukcyjnie jest przezbrojona ale chodziło tu o uniemożliwienie przemieszczenia się silnika w chwili zerwania poduszek mocujących, np na plecy pasażera w chwili dachowania smile.gif. Jeżeli chodzi natomiast o rozpórkę lub połączenie przedniego zawieszenia z klatką to było by to istotne jeżeli była by to seryjna karoseria. Natomiast podczas budowy I wersji tej Skody z 100KM silnikiem, ze względu na redukcję masy i przeznaczenie nie rajdowe, klatki nie było w planie. Zatem mocowania przedniego zawieszenia zostały odpowiednio wzmocnione i zmodyfikowane. Poza tym nawet Mlada Boleslav, czyli fabryka Skody nie łączyła zawieszenia przedniego z klatką w swoich oryginalnych rajdówkach budowanych np do rajdów górskich. Rozpórka w tym przypadku nie ma także uzasadnienia bo zawieszenie Skody to belka w postaci zamkniętego profilu z tłoczonych blach, która jest bardzo sztywna, a podwójne równoległe wahacze są mocowane właśnie do niej. Także sprężyny przedniego zawieszenia nie współpracują z nadwoziem, a pomiędzy dolnym wahaczem i właśnie tą belką. Belka natomiast mocowana jest do nadwozia aż w 6 solidnych mocowaniach, które właśnie wzmocniłem konstrukcyjnie. Można natomiast było wykonać jeszcze jedno połączenie klatki z tunelem środkowym zabezpieczając tym samym nogi pasażera i kierowcy przed przedostaniem się koła do środka w chwil trafienia np kołem w drzewo ale tego nie mają nawet niektóre profesjonalne rajdowe samochody, a ja zastąpiłem to profilem z 2mm blachy, który także spełnia tą funkcję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Fri, 05 Jun 2009 - 10:38
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Super Robota!
Ważyłeś ją może? Z 1150kg pewnie będzie... co za hamulce z przodu? total rzeźba, czy poszerzane czterotłoczkowe zaciski+wentylowana tarcza?


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Fri, 05 Jun 2009 - 13:15
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Szacun za projekt. Skoda wygląda super i pewnie jeszcze fajniej jeździ.

Co zadecydowało o wyborze silnika z Alfy? Moze się nie znam, ale to chyba nie jest zbyt dobry silnik do dalszych modyfikacji.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PietereQ
post Fri, 05 Jun 2009 - 19:23
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 15 February 2005
Skąd: Poznań





CYTAT(matteusz @ Fri, 05 Jun 2009 - 13:15) *
Moze się nie znam, ale to chyba nie jest zbyt dobry silnik do dalszych modyfikacji.


Utwierdzę Cię w Twym przekonaniu, nie znasz się.

@
Magic, świetny projekt, już obleciał kilka for, bardzo mi się podoba całościowe podejście do tematu, a nie gumówa, wrzucamy motorownie i na giermańca. Tylko jakoś nie teges śpiewa to Busso 6C, coś nad akustyką przydało by się jeszcze nachylić wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Fri, 05 Jun 2009 - 20:30
Post #16


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Magic, wielkie dzięki za tak obszerne wytłumaczenie - nie mam już żadnych wątpliwości.

Szkoda, że musisz sprzedawać samochód - takie projekty to rzadkość. Szacun!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic75
post Fri, 05 Jun 2009 - 22:38
Post #17


Rookie
Dołączył: Mon, 01 June 2009





CYTAT(killme @ Fri, 05 Jun 2009 - 10:38) *
Super Robota!
Ważyłeś ją może? Z 1150kg pewnie będzie... co za hamulce z przodu? total rzeźba, czy poszerzane czterotłoczkowe zaciski+wentylowana tarcza?


Waga to na pewno poniżej 1000kg, a ile dokładnie sprawdzę przy pierwszej okazji. Hamulce oryginalne z Alfy, a wybór uzasadniony ekonomicznie smile.gif Jednak skoro potrafią wyhamować oryginalną Alfę, która waży 1300kg z prędkości 240km/h więc wyszedłem z założenia, że u mnie też się sprawdzą. Ze względu na inny rozkład mas niż w Alfie zamontowałem korektor siły hamowania, z płynną regulacją, między osią przednią i tylną. Całość to tarcze i klocki TRW czyli kompromis pomiędzy jakością i ceną.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sat, 06 Jun 2009 - 09:26
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(PietereQ @ Fri, 05 Jun 2009 - 19:23) *
Utwierdzę Cię w Twym przekonaniu, nie znasz się.

Niewiele Alf jest poddawanych modyfikacjom i to mnie zmyliło. Ale poszukałem trochę i juz widzę, że się da. My bad.


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zgred
post Wed, 10 Jun 2009 - 17:16
Post #19


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





Szacunek....


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
franki
post Thu, 11 Jun 2009 - 12:26
Post #20


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 July 2008
Skąd: czosnów





CYTAT
Niewiele Alf jest poddawanych modyfikacjom

może tylko dlatego że nie trzeba bo seria wystarcza (dla większości)


--------------------
"proste dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:59