![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Witam wszystkich , chcial bym w tym temacie opisać przebudowę mojej skody s100 na wersję sportową 120s rally.
Auto kupiłem kilka lat temu z myślą o renowacji ale zawsze lubiłem auta sportowe a zwłaszcza klasyki z dobrymi osiągami więc kilka miesięcy temu podjąłem decyzję o dość radykalnych przeróbkach mojego wozu ![]() To krótki opis planowanych modyfikacji : silnik : pochodzący ze skody favorit 1300ccm mody: polerka zaworów odchudzanie i wyważanie korbowodów i tłoków porting głowicy skracanie prowadnic zaworowych planowanie głowicy kolektor wydechowy rurowy i ssący również silnik będzie zasilany w paliwo czterema gaźnikami z YAMAHA R1 lub GSXR 1000 wraz z zastosowaniem elektrycznej pompy paliwa specjalnie do aut gaźnikowych i do tego lekki zamach i koło pasowe i jak fundusze pozwolą to ostry wałek rozrządu skrzynia: 5 biegowa ze skody 120 sprzęgło : na razie seria a potem spiek karoseria i podwozie : mocno odchudzona , ob spawana buda z klatką i konstrukcją z rur i profili przodu i tyłu auta szyby poliwęglan , przednie błotniki laminat , odchudzone klapy i drzwi zawieszenie : gwintowane kolumny macpersona z przodu i z tyłu i do tego wszystko co się da przerobione na uniballe i gumy pozmieniane poliuretany wnętrze : kubły pasy 4p sportowa kierownica , przerobiona deska , dodatkowe zegary , hydrauliczny ręczny hamulce: przód tarcze nacinane i nawiercane, większe zaciski , jak dobrze pójdzie to może pojawią się tarcze z tyłu ![]() chłodzenie : duża chłodnica od golfa 2 idealnie pasująca do przodu skody i mała chłodnica oleju kilka fotek stanu obecnego: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hpho...536711099_n.jpg https://sphotos-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-...120036843_n.jpg https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hpho...985527134_n.jpg https://sphotos-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-...749718334_n.jpg |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Gdynia ![]() |
ta blacha na progu to jakas dodatkowa czy to bedzie prog zewnetrzny??
kolego widze ze zanim zrobisz blacharke to minie kulka tygodni albo miesiecy ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
zawieszenie : gwintowane kolumny macpersona z przodu i z tyłu i do tego wszystko co się da przerobione na uniballe i gumy pozmieniane poliuretany
czekaj czekaj rozmawiamy o skodzie 100 czy jakimś wynalazku? Sporo pracy Cię czeka i będziesz musiał naprostować kilka pomysłów w trakcie (te macphersony i skrzynia na mokrych połosiach ![]() ![]() (jak coś to mam komplet amorów GAZa i Solexy pod 1300cm3. Ale to już na PW) -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Tak rozmawiamy o skodzie 100 tylko że ja nie będe się tak bardzo trzymał oryginalnej 120s rally i robię ją tak trochę według własnego pomysłu a te macphersony to nie żart bo ogladałem wiele różnych hardcorowych projektów i wymyśliłem jak je tam wstawić , co prawda nie będzie łatwo ale jest to wykonalne a półosie chciałbym mieć takie jak ty masz nie obciążone od rapida
i trójkątne wahacze tylko po ostatnich poszukiwaniach stwierdzam że nie łatwo je dostać a sprawa z macphersonami rozjaśni się jak wrzucę foto z rysunkiem całego orurowania samochodu . Pozdrawiam ![]() Ta blacha na progu to próg wewnętrzny , bo z oryginalnego niestety nie wiele zostało . Fakt z blacharką to mi trochę czasu zejdzie bo moja skodówka nistety po cichu sobie gniła pod toną bitumixu i to tak skutecznie że całe belki pod silnik i podłużnice musze zrobić od nowa . Ale jak to mówią nie ma rzeczy nie możliwych ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
A na plaster Ci ten McPerson? Bo się fajnie nazywa? Cały sportowy świat, jeśli tylko może, dąży do dwóch wahaczy poprzecznych, a Ty chcesz wywalać takowy i robić frankensteina?
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Kolego drogi spokojnie ilość wahaczy w tej skodzie na pewno nie zmaleje , zostaną one tylko wzmocnione a macphersony z gwintem chcę mieć dla tego że dają naprawdę dużą możliwość regulacji i nie sypią się tak szybko . A jeśli sądzisz że mógł bym zakładać właśnie takie zawieszenie tylko z tego względu że ma fajną nazwę to uważam to za zniewagę
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 29 May 2010 ![]() |
temat to narazie troche koncert życzeń... szkoda ze nie poczekałeś aż skończysz zawias z opisem
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 February 2008 Skąd: London ![]() |
wojteks100, mcperson to nie amortyzator! taki blad na tym forum skutkuje pytaniami o zmiane koncepcji zawieszenia.... "mcperson" to "mcperson" i nie uzywa sie tego zamiennie z "amortyzator"
btw, ciekawe jakie beda efekty pracy ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Zamykam czekając na większe mody.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:48 |