Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Skaczacy tyl przy ostrym ruszaniu - BMW E36 328
Just
post Sat, 17 Mar 2007 - 11:58
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Czasem przy dosyc ostrym starcie ale z niskich obrotow na granicy przyczepnosci tyl skacze jak ping-pong, jakby przeniesienie mocy bylo przerywane.

Co to moze byc?
Dyfer sie psuje? (mam od niedawna szpere 25%, bez bywalo podobnie)
Sprzeglo nie dociska?
Efekt wyglada, jakby opony nie mogly sie "zdecydowac" czy zlapac trakcje czy nie. Najczesciej na mokrej nawierzchni.

Jak ruszam z wyzszych obrotow kola buksuja bez problemu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 17 Mar 2007 - 11:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
VectorC
post Sat, 17 Mar 2007 - 12:25
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 25 February 2006
Skąd: ja mam wiedzeć...





być może jest to właśnie problem z dociskiem sprzęgła


--------------------
Opel Vectra C 1.9 cdti 120KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saleen
post Sat, 17 Mar 2007 - 12:29
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: Poznań





Nie wiem, ale wydaje mi się że nic nie jest zepsute

CYTAT
Efekt wyglada, jakby opony nie mogly sie "zdecydowac" czy zlapac trakcje czy nie.

Moim zdaniem po prostu (co właściwie już sam napisałeś) opony są na pograniczu przyczepności i dlatego tak skacze. Marcin C. miał tak w ćwierćmilowym Subaru na początku sezonu, tylko że u niego efekt był znacznie mocniejszy.... skakało na 20 centymetrów w góre



CYTAT
jakby przeniesienie mocy bylo przerywane

A według mnie, jeśli dobrze rozumuje, przeniesienie mocy nie jest przerywane, tylko koła raz tracą, raz łapią przyczepność więc na obrotomierzu też obroty mogą skakać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sat, 17 Mar 2007 - 12:56
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Na innym forum ktos napisal, ze podobny problem zniknal po wymianie sprzegla.

Jeszcze ktos zasugerowal problem z tylnym zawieszeniem. Jesli tyl sie rozbuja przy starcie to faktycznie moze byc przyczyna cyklicznych zmian docisku tylnych kol a co za tym idzie przyczepnosci i stad to szarpane ruszanie.
A skacze bo efekt nie znika dopoki wahania nie zostana wytlumione przez zawieszenie. Wystarczy dobity amorek nietlumiacy drgan i mamy przepis na skaczacy start.

Niedlugo zakladam sportowe sprezyny, potem amorki wiec sie ukaze czy problem zniknie bez wymiany sprzegla.

Na razie zbieram opinie, licze na wiecej doswiadczen.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Sat, 17 Mar 2007 - 15:25
Post #5


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Dziwnie opisałeś objawy...

"Czasem przy dosyc ostrym starcie ale z niskich obrotow na granicy przyczepnosci tyl skacze jak ping-pong, jakby przeniesienie mocy bylo przerywane."

Tył skacze, czy przeniesienie mocy jest przerywane?

Mój typ: sprawdź podporę wału.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sat, 17 Mar 2007 - 15:51
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





w jakim stanie masz tylne amortyzatory?


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miras
post Sat, 17 Mar 2007 - 16:50
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 19 June 2005
Skąd: GSi LAND





Moim zdaniem masz wytrzaskane amortyzatory.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sat, 17 Mar 2007 - 17:08
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





CYTAT("PMN":3ums91e1)
Dziwnie opisałeś objawy...

"Czasem przy dosyc ostrym starcie ale z niskich obrotow na granicy przyczepnosci tyl skacze jak ping-pong, jakby przeniesienie mocy bylo przerywane."

Tył skacze, czy przeniesienie mocy jest przerywane?

Mój typ: sprawdź podporę wału.


Moze zle sie wyrazilem. Chodzi o "przerywana przyczepnosc" i szarpanie tylem w pionie.
ASC wylaczony.

Added after 5 minutes:

CYTAT("srbenda":3ums91e1)
w jakim stanie masz tylne amortyzatory?


Na tescie zakupie (lato 2006) wyszlo bardzo dobrze (70%? nie pamietam) ale mi sie nie podobaja.
Dupa czasem wylatuje jak z procy po przebujaniu sie jak chce sobie poleciec bokiem. Nie wiem czy to amorki czy sprezyny, zmienie wszystko i zobaczymy co to poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sat, 17 Mar 2007 - 17:15
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





test raczej nie jest miarodajny (pisano juz kilka razy na forum o tym).
a to co mowisz ze dupa wylatuje - samochod byl bity? (bo jezdzilem Z3-M po dzwonie i tak sie zachowywal.) moze byc kwestia zlego ustawienia zawiasu a rowniez moga byc powybijane silent bloki.


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sat, 17 Mar 2007 - 17:54
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Bezwypadkowy na 100% z ksiazka serwisowa z BMW itp.
Ogolnie jest w bardzo dobrym stanie, ale po 10 latach i 170tkm niektore elementy maja prawo domagac sie wymiany.
Sprzeglo tez zmienie, jak dzisiaj bawilem sie startami na lekko mokrym asfalcie to po przerzuceniu z jedynki przy na dwojke do przedluzenia buksowania sprzeglo sie uslizgiwalo.

A to "wylatywanie dupy" rozumiem tak: przed utrata przyczepnosci buda sie przechyla (miekki tyl+opony trzymaja). W momencie kiedy opony zaczynaja sie sligac bokiem opor zanika i auto dostaje dodatkowego strzala w bok wynikajacego z "rozprezenia" zawieszenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 17 Mar 2007 - 17:59
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





przyczyną podskakiwania kół przy starcie bardzo często są wybite silentblocki tylnego zawieszenia...


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adik181
post Sat, 17 Mar 2007 - 22:24
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 12 March 2007





tylne amorki masz ko miałem ten sam problem wymieniłem i wszystko gra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m-powerek
post Mon, 19 Mar 2007 - 09:26
Post #13


User
Dołączył: Mon, 15 March 2004





Podskakiwanie tyłu przy ostrzejszym ruszaniu, zwłaszcza na mokrym, to standard przy:
-nie do końca dobrze dobranym zawieszeniu /amor plus sprężyna/
-padającym zawieszeniu /amor i/lub spręzyna/
-luzach w tylnym zawieszeniu, np. wybitych gumach
-luzach na wale
Niestety czasem ciężko dojść która to przyczyna, bo na oko wszystko jest ok. Wiem o samochodach nowych /co prawda przednionapędowych/ które po wyjeżdzie z salonu skaczą na mokrym, a tak jest niby wszystko super.


--------------------
*ostrzeżenia za friko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Mon, 19 Mar 2007 - 10:15
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





m-powerek:

To by wyjasnialo fakt, ze ile postow prawie tyle roznych opinii co jest winne

Tak czy siak robie w aucie wszystko od sprzegla do zawiechy wiec MUSI sie poprawic.

EDIT:
Wymienilem amorki, sprezyny i sprzeglo i dalej czasem telepie przy starcie, oczywiscie mniej bo zawiasy nie pozwalaja.
Niedlugo robie totalny przeglad/wymiane wszystkich zuzyych elementow zawieszenia, dam znac co dalo 100% eliminacji tej dolegliwosci(?).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Comar&Tomcat
post Sat, 21 Apr 2007 - 01:12
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 06 December 2006
Skąd: Nowy Targ





i doszedles do tego co bylo przyczyna? Mi zdarzylo sei to kilka razy ale tylko w przednionapedowych autach (nowych i starych) i to nie tylko przy mokrej nawierzchni rowniez na suchym przy zerwaniu przyczepnosci. czy mozliwym jest zeby mechanizm roznicowyi probujace zlapac przyczepnosc opony to powodowaly a potem przenosi sie to na zawieszenie, a tu juz nie wazne czy wybite czy nie tak to odczuwamy i nie ma na to rady??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Sat, 21 Apr 2007 - 08:10
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("FilipN":3ll5r68h)
przyczyną podskakiwania kół przy starcie bardzo często są wybite silentblocki tylnego zawieszenia...


A tych silentblocków jest kilka-naście w E36. Poczynając od silenblocków dyfra, przez silenblocki wózka, po silentblocki wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. Jednym słowem łyżka wulkanizacyjna w dłoń i kontrola.


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Sat, 21 Apr 2007 - 22:35
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Zawieszenie okazalo sie o dziwo bez zarzutu.
Nie ma to jak niemieckie drogi

Okazalo sie jednak, ze mam walnieta tuleje amortyzujaca dyfer. Wymieniam w srode przy okazji zakladania nowej szpery.

Jesli to nie pomoze to juz nie wiem. Ale samo telepanie po wymianie amorkow i sprezyn jest naprawde sporadyczne - jak chcialem pokazac mechanikom o co mi chodzi to ani razu nie zatrzeslo. Albo palilem gume, albo normalnie ruszal.
Ale asfalt byl kiepski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol M5 E34
post Thu, 26 Apr 2007 - 22:54
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 December 2006
Skąd: RADOM





jest to zupełnie naturalne zjawisko. pojawia sie w momencie gdy oba koła mają taką samą przyczepność.

Added after 1 minutes:

jest to zupełnie naturalne zjawisko. pojawia sie w momencie gdy oba koła mają taką samą przyczepność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
d-25
post Sun, 29 Apr 2007 - 14:33
Post #19


Rookie
Dołączył: Thu, 02 November 2006





miałem identyczny efekt, po wymianie kol razem z oponami problem nie wystepuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Thu, 10 May 2007 - 23:16
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Odgrzewam kotleta, bo popadalo i troche sie pobawilem.

Zmienilem:
- amorki na B8 (twarde)
- sprezyny Eibach (twarde)
- dyfer na zeszperowany 25%
Zawieszenie i gumy sprawdzone, luzow nie znalezli.

Przy ruszaniu na granicy przczepnosci napier**** dalej...

Niedlugo zmieniam felgi i opony.

Jak bedzie telepac dalej, uznam ze tak musi byc...
Koncza sie opcje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:43