![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 01 August 2013 ![]() |
Witam wszystkich.
Szukam mocnego i lekkiego silnika do mojego samochodu ( replika lostusa S7) i jestem na 100% zdecydowany na silnik od volvo T4. Szukałem informacji w sieci odnośnie spięcia tego silnika z skrzynią RWD i znalazłem informacje, że do silnika b4194t można zaadoptować skrzynię M90 z volvo serii 900. autor tej informacji podkreślał, że to ma być skrzynia od silnika 6 cylindrowego (nie 4 cylindrowego). Prośba do fachowców w dziedzinie volvo o skomentowanie togo, ewentualnie poszerzenie tej informacji. Z góry dziękuje z informacje. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam wszystkich. Szukam mocnego i lekkiego silnika do mojego samochodu ( replika lostusa S7) i jestem na 100% zdecydowany na silnik od volvo T4. Szukałem informacji w sieci odnośnie spięcia tego silnika z skrzynią RWD i znalazłem informacje, że do silnika b4194t można zaadoptować skrzynię M90 z volvo serii 900. autor tej informacji podkreślał, że to ma być skrzynia od silnika 6 cylindrowego (nie 4 cylindrowego). Prośba do fachowców w dziedzinie volvo o skomentowanie togo, ewentualnie poszerzenie tej informacji. Z góry dziękuje z informacje. Na pewno ze skrzynią M90 (wychodziła z silnikiem B6304S 3.0 24V Volvo S/V90, 960) można połączyć silnik B6284T i B6294T, czyli T6. Silnik T5 i T4 są podobne do T6, w uproszczeniu można powiedzieć, ze różnią się mniejszą liczbą cylindrów. Można więc wnioskować, że B4194T da się połączyć z M90, ale nie robiłem tego i gwarancji nie daję... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Jakie plany mocowe masz co do tego silnika? silnik doładowany turbina w S7 to średni pomysł...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Da się, ale już chyba lepiej z T5, łatwiej miskę ogarnąć do silnika wzdłużnie.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Tak ale przed liftowy 1.9T jest chyba najbardziej chwalonym motorem.
-------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
Tylko T5 jest o jeden cylinder dłuższy (pewnie nie wejdzie do S7) i cięższy (wytyczne autora). Aczkolwiek - moim zdaniem - pod każdym względem lepszy... można prosić o jakiś argument ? siedze w volvo, handluje tym na codzień i zdecydowanie prędzej jestem skłonny pochwalić (choć defacto i tak nie ma za co) T4 niż T5. Pięciocylindrówki volvo do upalania to pomyłka, chyba że lubisz wymieniać uszczelki i na starcie pakujesz kute korby i tłoki. Pomijając układ tłokowo-korbowy, sam słupek ilością mięsa nie grzeszy, duża część ma dziury z tyłu bloku (3ci cylinder o ile pamiętam). Totalnie nie odporny na obroty, powyżej 7k rpm to on już tak płacze, że aż go żal. Sporo kasy trzeba, żeby pozwolić sobie na takie cudo do zabawy. T6 to zupełnie inna bajka, ale to zdecydowane przegięcie do czegoś pokroju sevena. Jest to wyłącznie moja opinia wynikająca z organoleptyki jako takiej, chętnie dowiem się czegoś, czego nie wiem ewentualnie z ogromną chęcią dam się wyprowadzić z błędnego myślenia. M90 da się też połączyć z pewnością z 4ro i 5cio cylindrówkami, bo w skandynawi jest tego dużo, ale nic konkretnego o tym nie wiem, widziałem kilka w Danii, nic więcej. 740 T6 spiętą z m90 miałem okazje przejechać się na prawym, ta skrzynia podobno jest nie do zabicia. Pytanie do autora, dlaczegóż właśnie szwedzki piec wybrałeś do tej 7ki ? Pomijając kombinacje przy kontrukcji takiej repliki, to z pewnością charakterystyka tych silników nie ułatwi prowadzenia takiego bolidu... -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
To chyba niezbyt obiektywna opinia ![]() Dlaczego? B4194T nie ma zmiennych faz rozrządu, i jest wytrzymalszy od 2.0T po liftowego. Ten słupek stoi w cenie. -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
można prosić o jakiś argument ? siedze w volvo, handluje tym na codzień i zdecydowanie prędzej jestem skłonny pochwalić (choć defacto i tak nie ma za co) T4 niż T5. Pięciocylindrówki volvo do upalania to pomyłka, chyba że lubisz wymieniać uszczelki i na starcie pakujesz kute korby i tłoki. Pomijając układ tłokowo-korbowy, sam słupek ilością mięsa nie grzeszy, duża część ma dziury z tyłu bloku (3ci cylinder o ile pamiętam). Totalnie nie odporny na obroty, powyżej 7k rpm to on już tak płacze, że aż go żal. Sporo kasy trzeba, żeby pozwolić sobie na takie cudo do zabawy. T6 to zupełnie inna bajka, ale to zdecydowane przegięcie do czegoś pokroju sevena. Jest to wyłącznie moja opinia wynikająca z organoleptyki jako takiej, chętnie dowiem się czegoś, czego nie wiem ewentualnie z ogromną chęcią dam się wyprowadzić z błędnego myślenia. M90 da się też połączyć z pewnością z 4ro i 5cio cylindrówkami, bo w skandynawi jest tego dużo, ale nic konkretnego o tym nie wiem, widziałem kilka w Danii, nic więcej. 740 T6 spiętą z m90 miałem okazje przejechać się na prawym, ta skrzynia podobno jest nie do zabicia. Pytanie do autora, dlaczegóż właśnie szwedzki piec wybrałeś do tej 7ki ? Pomijając kombinacje przy kontrukcji takiej repliki, to z pewnością charakterystyka tych silników nie ułatwi prowadzenia takiego bolidu... Ja tym nie handluję (w sumie w ogóle nie handluję) tylko jeżdżę, więc zapewne się mylę. BTW dziwnie handlujesz, skoro nie chwalisz i nie polecasz, ale jak już wcześniej wspomniałem - ja nie handluję, więc się nie znam. Uściślijmy, że mówię o T5 z epoki 2.3, ewentualnie 2.0. Brak mięsa między garami dotyczy raczej pięciocylindrowych 2.4/2.5 Volvo, niekoniecznie T5, również LPT oraz R. Tam rzeczywiście opisywane przez Ciebie problemy występują. W 2.3 z racji mniejszej średnicy cylindrów - nie (w 2.0 tak samo). Co do T4, to może nieobiektywnie stawiam go poniżej T5, ze względu na ogólnie fatalne auta, do których to montowali... Dlaczego? B4194T nie ma zmiennych faz rozrządu, i jest wytrzymalszy od 2.0T po liftowego. Ten słupek stoi w cenie. Zajrzyj w swoją stopkę, a odpowiedź nasunie się sama. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
Uściślijmy, że mówię o T5 z epoki 2.3, ewentualnie 2.0. Brak mięsa między garami dotyczy raczej pięciocylindrowych 2.4/2.5 Volvo, niekoniecznie T5, również LPT oraz R. Tam rzeczywiście opisywane przez Ciebie problemy występują. W 2.3 z racji mniejszej średnicy cylindrów - nie (w 2.0 tak samo). Wszystko racja, za bardzo uogólniłem pojęcie Tpiątki, my bad. Z 2.3 co prawda też mam kilka ciekawych historii za sobą, ale raczej spowodowanych przez użytkowników, więc obiektywnie patrząc to za bardzo je hejtuje. Swoją drogą R5 ładnie odróżniałoby lotusa, pośród innych lotusów, jestem za, w końcu coś nowego oprócz wiercenia zeteciem ![]() CYTAT Co do T4, to może nieobiektywnie stawiam go poniżej T5, ze względu na ogólnie fatalne auta, do których to montowali... No nie da się z tym nie zgodzić ![]() edit. podtrzymuje oczywiście swoje zdanie jakoby T4 bardziej się do tego nadawało. Ponowie pytanie do autora, czemu akurat volvo ? -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Zajrzyj w swoją stopkę, a odpowiedź nasunie się sama. Ale ja jestem zadowolony z tego motoru a w stopce będzie więcej po z hamowaniu, wskoczyły walki od n/a, fmic, wydech +dp. -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Reasumując silnik saaba można ożenić z skrzynią z omegi... goły słupek plus skrzynia za mniej niż 1kpln;p
Tak wiem saab to nie volvo, a wszystkie te pomysły są co najmniej z czapy wzięte... No ale jak kolega dalej myśli oryginalnie to może być VR6 plus skrzynia z LT35... Na początku tych rozważań może warto sobie uzmysłowić że problem jest ze wciśnięciem tych silników w ramę L7 bo np taki popularny 1.8is z bmw e36 nie wchodzi tak łatwo jak się wydaje(garb na masce obowiązkowy).... -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeżeli chodzi o przewagę T4 nad T5 to wynosi dokładnie 1mm. Mowa o silniku przedliftowym, którego grubość tuleji cylindra wynosi 3mm a T5 nawet w wersji R to jedynie 2mm. Dlatego ten silnik jest żywotny i trzyma się w cenie.
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Nie mniej jednak dotykają go awarie jak każdego innego. A tak wyglądają moje tuleje przy 250 tys km, widać ślady honowania i podobno volvo tak ma.
http://imageshack.us/photo/my-images/585/kj5x.jpg/ -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 01 August 2013 ![]() |
witam ponownie. przepraszam, za chwilową nieobecność.
Czemu nie sabb i skrzynia omegi? ano silnik b235 i skrzynia r28 troszkę ważą silnik jest cięższy o 50 kg w porównaniu do silnika T4. jeśli chodzi o cenę to jest ona podobna do volva. co prawda skrzynia r25 r28 jest za grosze w porównaniu do m90. to jest jedyna przewaga tego zestawu na dym z tematu. samochód jest gotowy a nie w budowie. to jest istotne dlatego szukam silnika w podobnej masie co mam, żeby problemu z zrobieniem nowego zawieszenie nie generować. Czemu volvo? waga silnika i cena , możliwość połączenia ze skrzynią rwd. to wszystko ma volvo. pozatym jeździłem chyba wszystkimi T4 i T5 volva i bardzo sobie chwale charakterystyką oraz osiągi tych samochodów. mam miłe wspomnienia. kolejna rzecz z którą się nie zgodzę a która jest na okrągło przepisywana na wielu forach (zaczyna mnie to już irytować), że do lekkiego lotusa silnik turbodoładowany o dużym nagłym przyroście momentu się nie nadaje. trudno się jeździ. głupota nieziemska. zapytam te osoby co pisały to wyżej czy jeździły lotusem jakimkolwiek, już nie wspomnę o turbodoładowanym silniku? Ktoś kiedyś siedząc na fotelu przy komputerze wymyślił taką frazę i kolejni komputerowcy przepisują to na każdym moim zapytaniu w jakimkolwiek forum, gdzie tylko wspomnę że chodzi o LS7. Panowie samochód jak każdy inny RWD. Jeździłem chipowanym T4, jeździłem 300 konnym audi tt (przód napęd), uturbioną celicą t23 ( też 300 koni) i powiem, że dużo trudniej prowadzi się przednionapędowe turbodoładowane auto niż lotusa RWD z turbiną. o wiele trudniej. Ja w moim lotusie mam rozłożoną masą po 50% na każdą oś i tego się trzymam. przy za ciężkim silniku nie będę mógł go cofnąć wystarczająco do tyłu i wtedy auto trakcyjne stanie się mniej ciekawe. co do przewagi wytrzymałościowej silnika T4 przed liftem nad poliftowym czy T5 to nie dbam o to bo to jest samochód, którym robię około 1000 km rocznie, wiec do śmierci go nie zajeżdżę. nie oddalam się zbyt daleko od domu, wiec nagłych awarii się nie boję. chodzi o masę i wymiary. bo jeśli się okaże że silnik T5 mi wejdzie to chętnie go adoptuję. kiedyś przymierzałem się do silnika bmw m52 i mi sie nie miescił, ale volvo ma 1 cylinder mniej. panowie jeśli macie dostęp do tych jednostek to bardzo bym był wdzięczny za z wymiarowanie tych jednostek T4 i T5. długość silnika, wysokość silnika i szerokość pomiędzy kolektorami ( z dokładnością centymetrową) ktoś wyżej wspomniał, że ma dostęp do części volva, może pomoże. Wymiary skrzyni m90 też są istotne, długość całkowita, szerokość skrzyni oraz wymiary dzwona (długość oraz szerokość przy silniku) bardzo będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Focus ST ma silnik Volvo, ale ten ostatni ma już obcięty o jeden gar czyli jak w T4. Wiem i przekonałem się że każda śrubka w tym silniku ma swoje znaczenie, wyrzuciłem mocowanie rurek olejowych turbo to pekła na zasilaniu, poza tym mój silnik B4194T nie lubi zamienników, NGK i Denso pękały po przejechaniu zaledwie 300km, a oryginalne świeczki są nawet tańsze od zamienników i jeżdzę na nich do dziś. Czekam z niecierpliowścią na twój projekt
![]() -------------------- S40 T4 1.9T 200KM/325NM
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:28 |