![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Mam problem z ktorym walcze od dluzszego czasu i nie potrafie znalezc rozwiazania. Silnik to zmodyfikowany C20XE kute tloki wiseco (8:1), kute korby, wysztskie sruby ARP. Silnik ma idalna kompresje, generuje moc 260-310KM w zaleznosci od zadanego cisnienia doladowania. Wszystko byloby zajebiscie gdyby nie to ze silnik niszczy pompy oleju. Pierwsza nowa pompa oleju (orginal GM) padla po okolo 1200km od zlozenia silnika na torze Poznan. Druga nowa pompa przejechala moze 800km i stalo sie to samo. Zalozylem 3 pompe uzywana ta nie przetrwala nawet 300km i padla (niestety znowu na torze poznan) Ogolnie efekt jest taki ze zaciera sie opilkami zawor przelewowy przez co albo mam za wysokie cisnie lub jak sie blokuje w pozycji otwartej to cisnienie spada. Pompa w srodku po rozebraniu jest cala zniszczona od opilkow, obudowa cala porysowana jakkolwiek pompa po ozcyszczeniu zaworka i przepchaniu go pare razy trzyma ksiazkowe cisnienie. Panewki glowne sa w stanie idealnym, w oleju w misie nie ma zadnych oilkow. Opiłki sa tylko w pompie i w chlodnicy oleju co sugerowaloby ze ich zrodelm jest sama pompa. Dla osob nie znajacych silnikow Opla, pompa napedzana jest walem (przechodzi przez pompe), po stronie pompy przykrecone jest do walu kolo pasowe. Moze to ma znaczenie ale silnik wyposazony jest w chlodnice oleju Mocala podpieta do seryjnej podstawki. Silnik za kazdym razem jezdzil na valvoline 5W-50. Jak ktos sie spotkal z czyms takim lub ma jakis pomysl co moze powodowac uszkodzenie pompy (nawet najbardziej szalony ![]() Dzieki Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Ja spotkałem się z takimi jazdami w C20NE. W przeciągu roku czasu 4 pompy oleju sie rozleciały, z czego ostatnia nówka za 490zł.
Skończyło się na tym, że chłopak rozebrał silnik na śrubki i zrobił remont - szlif wału, panewki główne i korbowe na I nadwymiar, tłoki nowe i pierścienie nowe, blok zrobiony na nominał - rozwiercony C18NZ. Założył kolejną używaną pompę z niewiadomym przebiegiem (ode mnie z rozebranego na części C20NE) i jeździ ponad pół roku. U niego też były opiłki w pompie, tyle, że również miał ich troszeczkę w misie olejowej. Silnik po rozebraniu jak się okazało miał trochę starte panewki korbowe i diagnoza mechanika padła właśnie na tą przyczynę - że niby z nich brały się opiłki. Jedyne co mi nie pasuje to to, że jeśli przez rok pojawiały się te opiłki, to tych panewek nie powinno już być wcale, bo ile może się ścierać? Ja tak sobie myślę o uszczelce, która jest pomiędzy pompą a blokiem silnika... Kupiłem kiedyś do swojego silnika jakąś rzemiochę, ale po krótkim czasie zaczęła się pocić strasznie i postanowiłem zakupić oryginał w ASO. okazuje się, że z ASO uszczelka była sporo grubsza, taka 2-warstwowa, a ta rzemiocha sporo cieńsza była. Drogą logiki: czy u Ciebie nie ma miejsca sytuacja, że pompa jest zbyt blisko bloku? Wtedy logicznie by można uzasadnić to tak: Pompa będąca zbyt blisko bloku ma wpływ na boczny ucisk koła zębatego pompy do obudowy pompy. Wał ma wcięcie na pompę ale być może koło dochodzi do końca i opiera się o koniec wcięcia skutkiem czego jest odpychane od silnika a obudowa ciągnie do silnika i po prostu trze koło o obudowę i produkuje opiłki. Czy testowałeś może wersję, aby dać 2 uszczelki pod pompę oleju? U mnie co prawda nie było opiłków przy tej cieniutkiej uszczelce, ale też może z tydzień ledwo pojeździłem i zauważyłem to pocenie sie na uszczelce. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
sprawdz pasowanie wal/kolko pompy - czy jest rowne po obwodzie, a szczegolnie gora/dol
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Uszczelke stosuje zawsze orginalna z serwisu.
sprawdz pasowanie wal/kolko pompy - czy jest rowne po obwodzie, a szczegolnie gora/dol Wlasnie teraz bierzemy jako najbardziej prawdopodobne bicie walu... Jeszcze jedna sprawa co moze miec znaczenie to to ze mam wzmocniony docisk... -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
CYTAT Jeszcze jedna sprawa co moze miec znaczenie to to ze mam wzmocniony docisk... Co ma piernik do wiatraka ? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Moze nic.. Ale to jest nietypowe w silniku...
Co ma piernik do wiatraka ? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Wszystko było wyważane razem, czy osobno ? Chodzi mi o cały wał + sprzęgło.
A i opiłki alu czy inny metal ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Zmierzyć luz osiowy i bicie wału.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Opilki i alu i stal...
Musze teraz wyciagnac silnik, wtedy wyszstko pomierze i dam zdjecia pompy... Wal byl wywazany z kolem zamachowym i dociskiem Zmierzyć luz osiowy i bicie wału. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
aby zmierzyc luz wzdluzny (efekt mocnego docisku) i bicie konca walu ( malo prawdopodobne chyba ze komus spadl) nie trzeba silnika wyciagac, obstawiam wlasnie luz wzdluzny
-------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jak zmielona jest zewnętrzna strona pompy to albo luz poosiowy albo źle przeszlifowany wał(o ile w ogóle był szlifowany) . tak czy siak można to sprawdzić bez wyciągania silnika
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Hubert chyba nie myslisz ze wlozylem do swojego silnika nie zrobiony wal
![]() Byl robiony u Kusia ktory uchodzi w okolicach krakowa za fachowca. Dodatkowo czopy walu mierzylismy po obrobce we wlasnym zakresie.. A silnik i tak wyciagam bo auto idzie do lakiernika, zmielilo czworke na torze i wogole latwiej sie robi z motorem na stojaku ![]() jak zmielona jest zewnętrzna strona pompy to albo luz poosiowy albo źle przeszlifowany wał(o ile w ogóle był szlifowany) . tak czy siak można to sprawdzić bez wyciągania silnika -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
tak tylko gdybam bo ostatnio trafił mi sie wał po szlifie jednej strony miejsca styku z panewką ustalającą , szlifierz stwierdził że druga była dobra więc nie ruszał , efekt był taki ze wał wyszedł do przodu silnika o różnice grubości . akurat w tym przypadku nic sie nie stało bo pompa była napędzana z wałka pośredniego natomiast nie wiem jak jest tolerancja twojego silnika na takie samowolki szlifierza
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
ciekawe jaki jest luz osiowy wału? z mocnym dociskiem chyba musialby sproszkować pierscienie oporowe zeby wał tak mocno "wbijał" sie w pompe oleju.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
ciekawe jaki jest luz osiowy wału? z mocnym dociskiem chyba musialby sproszkować pierscienie oporowe zeby wał tak mocno "wbijał" sie w pompe oleju. Niekoniecznie musi zjesc pierscienie oporowe. Wystarczy ze w niekozystnych sytuacjach wszystkie luzy sie zsumuja i pompa nie bedzie miala luzu na walku a wal bedzie dociskac ja do obudowy i zacznie sypac opilkami. Jak to sie dzieje na wyzszych obrotach to wiekszosc opilkow pojdzie przez przelew na strone dolotowa i ponownie zostana przemielone przez pompe ktora znowu sypnie opilkami w przelew i kolo sie zamyka. Moze byc jeszcze ze pompa z jakiegos powodu ma zbyt duze opory po stronie ssacej (przytkany czy zbyt blisko miski smok) i mocno trze o obudowe. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Z drugiej strony widzialem silniki gdzie pierscienie oporowe byly zjechane na żyletki, wał miał luz taki ze mozna bylo uzywac go jako sciagacza bezwladnosciowego
![]() Tak czy siak niech Jadzwin rozbierze ten motor i obczai co i jak. Krzywy wał na końcu chyba powodowałby eksplozje pompy tak jak to widać było w przypadku paru nissanów tomsona. -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Ponizej sekcja zwlok poprzedniej pompy. Zostala zalozona jako nowa, przebieg 500-800km. Jutro powinienlem miec juz sekcje pompy i walu (silnik wisi juz na stojaku ![]() 1) OBUDOWA Na zewnetrznej stronie obudowy widac wytarcia od obu zebatek. Nie sa one jednak zbyt glebokie. Obudowa zewnetrzna Inaczej ma sie sprawa z "wewnetrzna" czescia obudowy pompy ktora jest aluminiowym odlewem. Wyraznie widac ze opilki "wydrazyly" bardzo glebokie rysy na pwoierzchniach wspolpracujacych z zebatkami. Obudowa Na kolejnym zdjeciu widac kanal w ktorym pracuje zawor zwrotny. Kanal zaworu zwrotnego 2) ZEBATKA MNIEJSZA Powierzchnia zebatki wspolpracujaca z zewnetrzna czescia obudowy. Nie wyglada to zle. Troche plytkich rys. Zebatka gora Powierzchnia wspolpracujaca z wewnetrzna czescia obudowy. Tutaj zdecydowanie widac znacznie glebsze rysy. Zebatka spod We wnetrzu zebatki widac punkt styku z walem. Zebatka wal Na zebach widac wyrazne slady ze przez pompe prechodzily twarde opilki (odcisnely sie w stalowej zebatce) Zeby 3) ZEBATKA WIEKSZA Tak jak w przypadku zebatki mniejszej powierzchnia styku z zewnetrzna czescia obudowy wyglada dobrze. Zebatka wieksza gora Po drugiej stronie jest zdecydowanie gorzej Zebatka wieksza dol Zewnetrzna czesc zebatki jest zmasakrowana Zebatka wieksza krawedz Na zebach tez wydac odcisniete punkty po czyms twardym... Pozdrowienia Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
dziwnie to wyglada.. czy jak pompa byla nowa, to zmierzyles luz miedzy obudowa, a kolami zebatymi pompy? czy aluminiowa obudowa pompy wytarta jest z ktorejs strony (gora/dol/boki) mocniej, czy rowno dookola?
ps. jak zamiescisz zdjecia bezposrednio w img/img, to bedzie sie to znacznie latwiej ogladac ps.2 ![]() nie wiem czy mozesz uzyc slowa "zniszczona" w stosunku do swojej pompy ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
na zdjeciu zębatka mniejsza spód widać coś na kształt krzywego wału
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:01 |