![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski ![]() |
Witam,silnik n47 BMW nadtarl sie wal po godzinie pracy.Szlif walu wszystkich czopow 0.25. Docierany na roznych obrotach silnika lecz do 2 tys. Cisnienie oleju na zimnym ok a gdy osiagnal 90 stopni spadlo do 0.7 bar na wolnych na wyzszych ksiazkowe 3.7. W filtrze opilki,rozbiorka,uszkodzone wszystkie panewki. O co chodzi?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Mam rozumieć że docierałeś motor nie przekraczając 2000 RPM?
![]() ![]() EDIT: Ciekawe jak głęboko był hartowany wał fabrycznie... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Hartowany jeśli był to pewnie więcej niż 0.25. Pytanie czy był azotowany.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czy oryginalnie był azotowany?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski ![]() |
Nie mam pojecia.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Szlif wszystkich czopów czy korbowodowych, jakie panewki, jakie pasowanie? Coś wiesz na ten temat czy złożone na słowo honoru, a szlif u Józka ze wsi?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Czemu był szlifowany, jak był szlifowany (w kłach czy w szczękach na sztywno), tolerancja oraz jaka maszyna....Do tego kto to składał i jak to poskładał. Czy silnik był dokładnie wymyty jak i wał....
Temat rzeka. Słabo.... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
A kto w ogole szlifuje waly,chyba ze w maszynach budowlanych bo i tak więcej jak sezon nie przechodza
Albo chłop co to robił mierzy przy tobie,albo sam mierzysz jak masz czym i umiesz ,albo skladasz i sie uda ,albo nie uda Nigdy do siebie bym nie szlifowal walu,szukac do skutku ori w nominale Kiedys wklejalem w podobnym temacie zdjecia jak wygladal wal po "szlifie" do silnika który,skladalem Gdybym tego nie sprawdzil to bym wjeb... i byl startny na kilka tys. bo kto po złożeniu i odpaleniu by mi uwierzyl ze ja wszystko dobrze poskladalem ,a fachowiec spier... szlif ..,ja rozkrecam,zlecam szlify,składam ,ja odpowiadam -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Można się bawić w szlify, ale trzeba się trzymać technologii i sobie wszystko samemu pomierzyć. Inaczej to loteria co z tego wyniknie. A tutaj widzimy nawet się nikt nie zastanowił czy wał był azotowany, no bo przecież mało mocy. No może i mało i do takiej mocy może mała średnica panewki, może do takiej mocy wąska panewka, itd.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
No ok. Idąc waszym tokiem myślenia to po co składać silniki skoro można szukać idealnych....;]To przecież nie może się udać;]
Składam średnio 4 silniki w miesiącu, auta ganiają a najstarsze po 10 lat. Tyle, że w dupowozach a nie zapier....czach. Diesle, benzyny, kapitalki, modernizacje pierścieni i tak dalej. PODSTAWA DO SZLIFIERZ: SPRZĘT I JEGO WIEDZA, o mojego nie ukrywam, że się martwię, wiecznie żyć nie będzie.... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
No wygrałeś na loterii szlifierza więc się ciesz póki ma dobry wzrok.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Silnik nie wyczyszczony z opiłków, złożony na sucho. Zajechana pompa oleju, nie dociera się silnika na obrotach które obciążają wał korbowy. Ja standardowo zalecam - dokładne czyszczenie silnika, mocno posmarować panewki, nie odpalać dopóki nie ma ciśnienia, odrazu wyjeżdżać, rozgrzewać i normalnie jeździć, po 30-50km zmiana oleju i filtra.
Można tyle błędów popełnić ze szkoda zgadywać. Naprawiałem n47 po majstrze - odwrotnie założył łamana korbę a i tak chodził i się panewka nie obróciła. Panewki główne 0,25, korby 0,50 i chodzi także te wały po szlifie dają radę Jeszcze można nie założyć dyszy natrysku na łańcuchy i tez ciśnienie będzie słabe |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski ![]() |
Wszystko zrobione zgodnie ze sztuka,procz pomiaru walu. [video] https://youtu.be/kMLWLmHIpvM[/video] Szlifuja na 0,50 mm.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Czy ja dobrze widzę suwmiarkę na czopie wału?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski ![]() |
Dokladnosc suwmiarki to 0.02 mm wiec da sie okreslic na ktory szlif jest wal.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ja składam silniki na smar stały. Nie dość, że nie zalewa powierzchni uszczelnianych to jeszcze nie wycieka i utrzymuje smarowanie dłużej. Nie ma takich afer potem. Pompy oleju też uszczelniam smarem by chciały zassać olej z miski i szybciutko nabiły układ olejem. No i zawsze bez suchego rozruchu. Póki nie wciągnie oleju i nie zgasi kontrolki lub nie podniesie zegara....
Każdy robi jak chce.... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Ktoś odwalił kaszanę. Pytanie czy szlifierz czy składający.
A kto w ogole szlifuje waly,chyba ze w maszynach budowlanych bo i tak więcej jak sezon nie przechodza Co wy wszyscy macie do szlifu?? Dopiero co był temat, w którym napisałem, że wał po szlifie regularnie wkręcam na 6000 obr. Zrobili ze mnie kłamcę, bo to podobno niemożliwe.Albo chłop co to robił mierzy przy tobie,albo sam mierzysz jak masz czym i umiesz ,albo skladasz i sie uda ,albo nie uda Nigdy do siebie bym nie szlifowal walu,szukac do skutku ori w nominale Macie fotę z ostatniej trasy, 1000 km miesiąc temu. To nie są chwilowe obroty, często jadę tak kilkanaście minut bez przerwy. Wał lata tak już 11-ty rok od szlifu. Są gówniane wały, które po szlifie szybko padają (podobno n54), ale nie można tak generalizować. Szlif wału zawsze był i jest tak naturalnym sposobem naprawy, jak rozwiert cylindrów. jak był szlifowany (w kłach czy w szczękach na sztywno), tolerancja oraz jaka maszyna Co polecasz i dlaczego?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Ktoś odwalił kaszanę. Pytanie czy szlifierz czy składający. Bez dalszej części - krótko zwięzle i na temat w dodatku w pełni się zgadzam. Uśmiech na mojej twarzy wywołuje zdanie - złożony zgodnie ze sztuka. Jeśli ktoś ma wiedzę żeby złożyć zgodnie ze sztuka to nie zadaje pytań dlaczego się przytarl bo jest w stanie to sam sprawdzić. Nie mówię tego złośliwie, ale czy wał obracał się swobodnie z panewkami głównymi ? Czy obracał się swobodnie z głównymi i korbami ? Czy kanały wału były wyczyszczone po szlifie? Obstawiam ze odpalony bez oleju lub pompa z jakiegoś powodu nie dała rady, pytanie jaka była przyczyna remontu |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Pompa zalana olejem podczas montażu?
Pokrecone rozrusznikiem az zassie przed odpaleniem? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:06 |