![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Witam,
mam taką zgwostke: zrobilem generalny remont silnika (BP 1.8 DOHC 128KM) czyli szlif cylindrow na krasnobrockiej, nowe tloki, nowe pierscienie tlokowe, wal byl tez tam sprawdzany i wyszlo ze nie wymaga szlifu. Do tego regeneracja glowicy: obrobka gniazd zaworowych, talerzykow zaworow, wymiana uszczelniaczy trzonkow zworow, planowanie, nowa oryginalna uszczlka pod glowice. Poza tym wymienione zostaly wszystkie uszczelki w silniku. Po zlozeniu zalalem polsyntetyk. Przez pierwsze 500km jezdzilem na 1/2 otwarcia przepustnicy i do 4000obr., potem do 3/4 otwarcia przepustnicy i do 5000obr., po przejechaniu 1600km od remontu zaczalem czasami deptac ostrzej. Po przejechaniu 2000km wymienilem filr oleju i olej na syntetyk. Teraz mam przejechane 3600km od remntu i silnik pochalania ogromne ilosci oleju. Jak jezdze w miare spokojnie to jeszcze jest w miare OK. Ale jak tylko pogniote go bardziej to potrafi wychlac 1l oleju na 100km! Co dziwniejsze nigdzie nie widac zadnych wyciekow i auto nie dymi jak go gniote! ![]() O czym to moze swiadczyc? Jak dojsc co jest przyczyna takiego zuzycia oleju? Sporo zainwesowalem w ten silnik, bardzo ladnie sie wkreca, ma niezla moc (142KM na hamowni) tylko to zuzycie oleju nie daje mi spac po nocach. Nie chce sprzedawac auta bo jestem bardzo zadowolony z jego osiagow. Doradzcie co zrobic i jak go zdiagnozowac. -------------------- MG ZS 180
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Sprawdź kompresje na początek
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 16 January 2003 ![]() |
jakie miałeś luzy na zamkach pierścionków i jak je poustawiałeś??
wykręcałeś świece? wszystkie mają podobny kolor? na początek pomiar kompresji na sucho po nocy i później po zalaniu kilku cm3 oleju czyli próba olejowa -------------------- Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307 Sękocin Stary ul.Starowiejska 3 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Luzy na zamkach pierscionkow byly ok. 0.2mm i ustawilem je na przemian.
Swiece sprawdzalem wszystkie sa czysciutkie. Z pomiarem kompresji na sucho mam problem bo nie mam od kogo pozyczyc przyrzadu do pomiaru kompresji. Osa: znalazlem w archiwum twoj temat z podobnym problemem. Doszedles co wtedy u ciebie bylo przyczyna tak duzego spalania oleju? -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
ja obstawiam na uszczelniacze jak nie dymi przy przyśpieszaniu to nie pierścienie raczej
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
zmierz kompresje tak jak pisano powyzej.sprawdz czy ci zadymi rano po nocy jak postoi przy odpaleniu.
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Uszczelniacze tez byly wymieniane. Coprawda nie oryginaly ale dobre japonskie zamienniki.
I czy przez uszczelniacze moglby pochlonac tak ogromne ilosci oleju? -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
mozę wpitolić znaczne ilości oleju , u mnie tez dymi przy schodzeniu z obrotów jak go hamuje silnikiem powiecmy z 6 tys to przy 4 potrafi puścić bąka ale nie wpitale aż tyle choć norma dla mojego silnika to 1.2l/1000 dla zdrowego motoru
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Jezeli uszczelniacze padniete,to bedzie bral olej na wolnych obrotach.U mnie bral to tego stopnia,ze jak pochodzil pare minut na jalowym,to zarzucal swiece olejem i parkotal na 3 gary.Mialem wtedy uszkodzone uszczelniacze na jednym cyl.
Moze tu chodzi o to ze po remoncie zalales go polsyntetykiem?Moim zdaniem powiinienes wlac mineral. Jak by nie bylo to zacznij od pomiaru kompresji tak jak koledzy radza. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jeżeli pierścienie zgarniające są 3 częściowe to stawiam na błędny montaż
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
jeżeli pierścienie zgarniające są 3 częściowe to stawiam na błędny montaż chyba olejowe ![]() ![]() -------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
jeżeli pierścienie zgarniające są 3 częściowe to stawiam na błędny montaż ![]() Pierscienie olejowe sa 3 czesciowe. No ale co tam mozna zle zamontowac? -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 September 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
ta "srezynka" w srodku a pierscienei na zewnatrz o ile dobrze pamietam...? , mozna tez spitolic sprawe z uszczelniaczami wystarczy je za mocno nasadzic na prowanice i taki uszczelniacz nie bedzie trzymal i bedzie lalo olejem.
-------------------- kiedys vectra 2000 4x4 16v
teraz LEON 2 FR TDi + |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 September 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
a najgorsze że wiekszość dostępnych pierścionków jest juz z olejowym płytkowym :/ a do starszych aut to lipa
-------------------- powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax _http://www.youtube.com/user/Jokerakp _http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT _http://www.barylax.fotosik.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
zdejmij kolektor wydechowy i zobacz która rura jest najbardziej tłusta, potem zajmij sie sprawdzaniem danego cylindra
|
|
|
gość_Szyd(L)o_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
Dopóki nie zdejmiesz głowicy to będzie wróżenie z fusów. Jeżeli dobrze dobrałeś tłoki i zrobiłeś pod nie dobry szlif to moim zdaniem są 3 możliwości: źle zamontowałeś pierścienie, źle zamontowałeś uszczelniacze lub masz pękniętą głowicę sprawdzałeś ją przed remontem?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 22 July 2008 Skąd: czosnów ![]() |
albo może rzecz jest prostsza niż myślisz masz nieszczelna miskę olejową na przykład, powód błąchy ale znam samochody z których przez miskę potrafiło wypłynąć pół oleju (jaki był) po 100km.
-------------------- "proste dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
a czy przy robocie głowicy były wymieniane prowadnice?? bo jak są zużyte i zawór "lata" na "boki" to nawet nowe uszczelniacze szybko będą leciały.
Chmurka przy schodzeniu z obrotów wg mnie właśnie sugeruje uszczelniacze. -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Sprawdź też czujnik oleju, miałem tak w 626 i chciałem rozbierać głowice. Napisz czy znalazłeś przyczynę i co to było.
pzdr -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:15 |