Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Silnik bierze olej po remoncie, Mazda 323f 1.8 DOHC
Jacek1
post Fri, 08 Aug 2008 - 17:04
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Witam,
mam taką zgwostke: zrobilem generalny remont silnika (BP 1.8 DOHC 128KM) czyli szlif cylindrow na krasnobrockiej, nowe tloki, nowe pierscienie tlokowe, wal byl tez tam sprawdzany i wyszlo ze nie wymaga szlifu. Do tego regeneracja glowicy: obrobka gniazd zaworowych, talerzykow zaworow, wymiana uszczelniaczy trzonkow zworow, planowanie, nowa oryginalna uszczlka pod glowice. Poza tym wymienione zostaly wszystkie uszczelki w silniku.
Po zlozeniu zalalem polsyntetyk. Przez pierwsze 500km jezdzilem na 1/2 otwarcia przepustnicy i do 4000obr., potem do 3/4 otwarcia przepustnicy i do 5000obr., po przejechaniu 1600km od remontu zaczalem czasami deptac ostrzej. Po przejechaniu 2000km wymienilem filr oleju i olej na syntetyk. Teraz mam przejechane 3600km od remntu i silnik pochalania ogromne ilosci oleju. Jak jezdze w miare spokojnie to jeszcze jest w miare OK. Ale jak tylko pogniote go bardziej to potrafi wychlac 1l oleju na 100km!
Co dziwniejsze nigdzie nie widac zadnych wyciekow i auto nie dymi jak go gniote! huh.gif Jedyne co zaobserwowal moj kolega jadacy za mna to jak wprowadze go na wysokie obroty w czasie jazdy a potem puszcze gaz nie wciskajac sprzegla to w momencie puszczenia gazu puszcza blekitna chmurke z wydechu.
O czym to moze swiadczyc? Jak dojsc co jest przyczyna takiego zuzycia oleju? Sporo zainwesowalem w ten silnik, bardzo ladnie sie wkreca, ma niezla moc (142KM na hamowni) tylko to zuzycie oleju nie daje mi spac po nocach. Nie chce sprzedawac auta bo jestem bardzo zadowolony z jego osiagow. Doradzcie co zrobic i jak go zdiagnozowac.


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 08 Aug 2008 - 17:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
lightman
post Fri, 08 Aug 2008 - 17:20
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: łódzkie





Sprawdź kompresje na początek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osa
post Fri, 08 Aug 2008 - 17:24
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





jakie miałeś luzy na zamkach pierścionków i jak je poustawiałeś??
wykręcałeś świece? wszystkie mają podobny kolor?
na początek pomiar kompresji na sucho po nocy i później po zalaniu kilku cm3 oleju czyli próba olejowa


--------------------
Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307
Sękocin Stary
ul.Starowiejska 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Fri, 08 Aug 2008 - 17:59
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Luzy na zamkach pierscionkow byly ok. 0.2mm i ustawilem je na przemian.
Swiece sprawdzalem wszystkie sa czysciutkie.
Z pomiarem kompresji na sucho mam problem bo nie mam od kogo pozyczyc przyrzadu do pomiaru kompresji.
Osa: znalazlem w archiwum twoj temat z podobnym problemem. Doszedles co wtedy u ciebie bylo przyczyna tak duzego spalania oleju?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Fri, 08 Aug 2008 - 18:23
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





ja obstawiam na uszczelniacze jak nie dymi przy przyśpieszaniu to nie pierścienie raczej


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andre2000
post Fri, 08 Aug 2008 - 18:30
Post #6


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 September 2005
Skąd: Wrocław





zmierz kompresje tak jak pisano powyzej.sprawdz czy ci zadymi rano po nocy jak postoi przy odpaleniu.


--------------------
kiedys vectra 2000 4x4 16v

teraz LEON 2 FR TDi +
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Fri, 08 Aug 2008 - 19:13
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





Uszczelniacze tez byly wymieniane. Coprawda nie oryginaly ale dobre japonskie zamienniki.
I czy przez uszczelniacze moglby pochlonac tak ogromne ilosci oleju?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Fri, 08 Aug 2008 - 19:26
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





mozę wpitolić znaczne ilości oleju , u mnie tez dymi przy schodzeniu z obrotów jak go hamuje silnikiem powiecmy z 6 tys to przy 4 potrafi puścić bąka ale nie wpitale aż tyle choć norma dla mojego silnika to 1.2l/1000 dla zdrowego motoru


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Fri, 08 Aug 2008 - 20:25
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Jezeli uszczelniacze padniete,to bedzie bral olej na wolnych obrotach.U mnie bral to tego stopnia,ze jak pochodzil pare minut na jalowym,to zarzucal swiece olejem i parkotal na 3 gary.Mialem wtedy uszkodzone uszczelniacze na jednym cyl.
Moze tu chodzi o to ze po remoncie zalales go polsyntetykiem?Moim zdaniem powiinienes wlac mineral.
Jak by nie bylo to zacznij od pomiaru kompresji tak jak koledzy radza.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 08 Aug 2008 - 21:36
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jeżeli pierścienie zgarniające są 3 częściowe to stawiam na błędny montaż wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Fri, 08 Aug 2008 - 22:21
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





CYTAT(hz10 @ Fri, 08 Aug 2008 - 20:36) *
jeżeli pierścienie zgarniające są 3 częściowe to stawiam na błędny montaż wink.gif
chyba olejowe tongue.gif:P ale jak sie kupuje to jest instrukcja jak je włożyć i nie jest to wielka filozofia


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Fri, 08 Aug 2008 - 22:49
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(hz10 @ Fri, 08 Aug 2008 - 21:36) *
jeżeli pierścienie zgarniające są 3 częściowe to stawiam na błędny montaż wink.gif

Pierscienie olejowe sa 3 czesciowe. No ale co tam mozna zle zamontowac?


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andre2000
post Fri, 08 Aug 2008 - 23:53
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 September 2005
Skąd: Wrocław





ta "srezynka" w srodku a pierscienei na zewnatrz o ile dobrze pamietam...? , mozna tez spitolic sprawe z uszczelniaczami wystarczy je za mocno nasadzic na prowanice i taki uszczelniacz nie bedzie trzymal i bedzie lalo olejem.


--------------------
kiedys vectra 2000 4x4 16v

teraz LEON 2 FR TDi +
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 09 Aug 2008 - 00:46
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Jacek1 @ Fri, 08 Aug 2008 - 21:49) *
Pierscienie olejowe sa 3 czesciowe. No ale co tam mozna zle zamontowac?

te pierścienie są dosyc wredne w montażu i lubią podczas wkładania w tuleje wysmyknąc sie ze sprężynki tzn wcisnąc sie pod nią dzięki czemu nie są rozpierane i wtedy jest kibel.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barylax
post Sat, 09 Aug 2008 - 10:02
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 29 September 2006
Skąd: Wrocław





a najgorsze że wiekszość dostępnych pierścionków jest juz z olejowym płytkowym :/ a do starszych aut to lipa


--------------------
powstaje z prochów clio 1.8 16v evo3
_http://www.youtube.com/user/barylax
_http://www.youtube.com/user/Jokerakp
_http://www.youtube.com/user/krzyniuGTT
_http://www.barylax.fotosik.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekGTI
post Sat, 09 Aug 2008 - 10:08
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 June 2005
Skąd: Jaworzno





zdejmij kolektor wydechowy i zobacz która rura jest najbardziej tłusta, potem zajmij sie sprawdzaniem danego cylindra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Szyd(L)o_*
post Sat, 09 Aug 2008 - 22:34
Post #17









Dopóki nie zdejmiesz głowicy to będzie wróżenie z fusów. Jeżeli dobrze dobrałeś tłoki i zrobiłeś pod nie dobry szlif to moim zdaniem są 3 możliwości: źle zamontowałeś pierścienie, źle zamontowałeś uszczelniacze lub masz pękniętą głowicę sprawdzałeś ją przed remontem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
franki
post Sun, 10 Aug 2008 - 16:14
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 July 2008
Skąd: czosnów





albo może rzecz jest prostsza niż myślisz masz nieszczelna miskę olejową na przykład, powód błąchy ale znam samochody z których przez miskę potrafiło wypłynąć pół oleju (jaki był) po 100km.


--------------------
"proste dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymonrs
post Mon, 11 Aug 2008 - 10:56
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 14 August 2006
Skąd: WJ





a czy przy robocie głowicy były wymieniane prowadnice?? bo jak są zużyte i zawór "lata" na "boki" to nawet nowe uszczelniacze szybko będą leciały.
Chmurka przy schodzeniu z obrotów wg mnie właśnie sugeruje uszczelniacze.


--------------------
"Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Wed, 20 Aug 2008 - 23:07
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Sprawdź też czujnik oleju, miałem tak w 626 i chciałem rozbierać głowice. Napisz czy znalazłeś przyczynę i co to było.

pzdr


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:15