![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Czy ktoś coś wie na temat tego silnika? Są może gdzieś jakieś projekty na seryjnym silniku? Ile może on wytrzymać? jakie ma plusy i minusy?
-------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Takie pierdu pierdu ale jak nie czytales to mozna zerknac:
CYTAT Nowa jednostka napędowa w szczegółach: najnowszy model Volkswagena Passata posiada nowy, skonstruowany od podstaw silnik 8-cylindrowy. Jednostka W8 z 4,0 litrów pojemności skokowej rozwija moc 202 kW/275 KM przy 6000 obr/ min, a od 2750 obr/min dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 370 Nm. Ta 32- zaworowa jednostka napędowa łączy nieskrępowane rozwijanie mocy z absolutnie równomierną, pozbawioną drgań pracą. Dzięki swojej charakterystyce spełnia jednocześnie wymagania stawiane dynamicznemu silnikowi sportowemu, jak również komfortowej jednostce napędowej. Inżynierowie Volkswagena ograniczyli elektronicznie maksymalną prędkość nowego modelu Passata do 250 km/h. Limuzyna z manualną skrzynią biegów przyspiesza od O do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, a wersja Variant w 6,8 sekundy. Modele z automatyczną skrzynią biegów tiptronic potrzebują odpowiednio 7,8 i 8,1 sekundy. Średnie zużycie paliwa, przy zachowaniu najsurowszych europejskich norm emisji spalin EU4, wynosi dla limuzyny – zarówno z manualną, jak i z automatyczną skrzynią biegów tiptronic wynosi 13,1 litra na 100 km, natomiast dla wersji Variant z powodu nieco innej aerodynamiki 13,2 litra. Nowoczesna technologia Volkswagena: cylindry w układzie W i 4 wałki wyrównoważające. Silnik W8 zbudowany jest z dwóch modułów V4 ustawionych względem siebie pod kątem 72° stopni. Wewnętrzny kąt rozstawu cylindrów wynosi 15°. Właśnie to podwójne „V” tworzy układ W cylindrów silnika. W silniku W8, obok pięciokrotnie podpartego wału korbowego, obraca się sześć innych wałków. Cztery z nich stanowią górne wałki rozrządu wykonane w technologii formowania wysokociśnieniowego, napędzane łańcuchami jednorzędowymi przez wałek pośredni. Dr Martin Winterkorn zarządzający działem badawczym i rozwojowym Volkswagena uzupełnia dalsze szczegóły konstrukcyjne: „Każda głowica cylindrów posiada po jednym wałku zaworów ssących i jednym wałku zaworów wydechowych. Zmniejszenie tarcia uzyskano dzięki uruchamianiu zaworów przez dźwigienki rolkowe. Decydujący dla niewiarygodnie korzystnego przebiegu momentu obrotowego jest fakt, że wałki rozrządu zaworów ssących mogą być przestawiane bezstopniowo o 52° obrotu wału korbowego, a wałki zaworów wydechowych o 22°.” Zastosowanie rezonansowego kolektora ssącego z aluminium stanowi dopełnienie kompleksu rozwiązań służących perfekcyjnemu rozwijaniu mocy. Za wyjątkowo spokojną pracę silnika do maksymalnych obrotów wynoszących 6400 na min odpowiadają między innymi dwa wałki wyrównoważające, pracujące w układzie Lancaster, które poprawiają wyrównoważenie mas. Wałki te są rozmieszczone jeden na drugim, symetrycznie względem środka wału korbowego i obracają się w kierunku przeciwnym do siebie z podwójną prędkością wału korbowego, przy czym wałek górny napędzany jest bezobsługowym paskiem zębatym. Wał korbowy jest wykonany z wysokiej jakości stali ulepszonej cieplnie. Dzięki przesuniętym o 18° czopom korbowym może być on traktowany jako „płaski” wał o kolejności zapłonu 1-5-2-6-4-8-3-7, co jest cechą charakterystyczną silników dużej mocy. Skrzynia korbowa silnika wykonana jest również z aluminium, co pozwala zaliczyć silnik W8 ważący 190 kilogramów do wyjątkowo lekkich silników 8- cylindrowych. 420 milimetrów długości, 710 milimetrów szerokości i 683 milimetry wysokości to wymiary tej wyjątkowo zwartej konstrukcji. Slabo sie kreci, nic nie znalazlem uturbionego ... -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
W tym pasku W8 jest torsen czy haldex? Czy Audi S6 C5 wychodziły z manualną skrzynią?
-------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
AD 1. Torsen
AD 2. wychodzily (paski w8 tez z tym ze "Manualna skrzynia biegów typu C90 zestopniowana sportowo należy do wyposażenia seryjnego Passata W8. Zaprojektowana do przeniesienia 400 Nm momentu obrotowego, dysponuje rezerwą nawet w połączeniu z mocnym silnikiem 8- cylindrowym." wiec jezeli to prawda to smiech) -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
W Passacie W8 byl Torsen a S6 C5 moglo miec 6b manual lub 5b automat.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
C5 moglo miec 6b manual lub 5b automat. Tylko gdzie taką znaleźć w manualu..Bo automat to pewnie dużo nie zniesie. -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Tego nie wiem, jak kiedys przegladalem ogloszenia wlasnie S6 C5 to nigdy nie widzialem manuala.
Aczkolwiek byla do sprzedania S6 C5 w Trojmiescie i pojawila sie tutaj na forum w dziale aut do sprawdzenia, to byl, o ile dobrze pamietam, manual. ps. automat w S6 C5 to ZF 5HP24, montowany takze w RS6 C5 czy Alpinie Z8 4.8 V8, wiec jednak troche zniesie. -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
s6 w manualu szły tylko do liftu, czyli 2001, później tylko tip. S8 z manualem można trafić także po lifcie, taki ponton biturbo robiłby wrażenie.
http://otomoto.pl/audi-s8-s8-s6-manual-6bi...-C14970617.html wisi już trochę czasu. alternatywa - http://otomoto.pl/audi-s8-4-2-v8-340-koni-...-C16237293.html http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details....amp;tabNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details....2&picture=1 Na mobile.de wisi kilka sztuk, ale jak widać ceny nieciekawe, a zdjęcia przedstawiają raczej wątpliwy stan. -------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
s6 c5 trafiaja sie w manualu
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Daniel a dlaczego akurat W8 jeżeli idziesz w budę C5? Słyszałem różne opinie na temat tego silnika i podobno się przegrzewaja...
W każdym razie do tej budy można zapodać V8 biturbo z RS6 i wydłubać go na megakonie. Albo iść na hardcora i wsadzić W12, potem uturbić i będziemy się łapać na spotach ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Daniel a dlaczego akurat W8 jeżeli idziesz w budę C5? Jak by decyzja zapadła na W8 to w budzie passata ale raczej tak nie będzie a jak C5 to 4.2 motor. -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
s6 w manualu szły tylko do liftu, czyli 2001, później tylko tip. S8 z manualem można trafić także po lifcie, taki ponton biturbo robiłby wrażenie. alternatywa - http://otomoto.pl/audi-s8-4-2-v8-340-koni-...-C16237293.html Tych klka sztuk jest na allegro ale to już za ciężki samochód. -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Tych klka sztuk jest na allegro ale to już za ciężki samochód. Waga ta sama co S6, nie zapominaj że A8/S8 jest aluminiowe. ![]() Co do tiptronica 5HP24 to ztcw dla RS6 został wzmocniony bo seryjnie nie wytrzymał by momentu. -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Waga ta sama co S6, nie zapominaj że A8/S8 jest aluminiowe. ![]() Co do tiptronica 5HP24 to ztcw dla RS6 został wzmocniony bo seryjnie nie wytrzymał by momentu. Według wikipedi A6 C5 waży do 1750kg http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 a A8 D2 1950kg http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A8 -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Według wikipedi A6 C5 waży do 1750kg http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 a A8 D2 1950kg http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_A8 Wg oficjalnego pdf Audi: S6 C5 sedan manual - 1735kg, 1760 kg (automat) S8 D2 40v manual - 1730kg, 1750 kg (automat) -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
S8 są naprawde lekkie... mysle ze dane simpsona są lepsze niz w wiki
![]() a jeszcze ile z takiej S8 mozna wypruć wypasów ![]() Daniel jak juz to S8 i W12 - w koncu musisz miec wiecej garów i większą pojemność niż Nikolas ![]() ![]() http://moto.allegro.pl/silnik-audi-a8-6-0-...1322797644.html masz panie W12 która seryjnie gosciła w S8... do tego silnik masz rozpykany bo to 2xVR6 tyle ze w układzie V - w układzie biturbo ten silnik jest w Bentely-u continental http://pl.wikipedia.org/wiki/Bentley_Continental_GTC 450KM juz w serii n/a - mysle ze na 1 barze doładowania (2 x holsest HX40 / 50) i bedzie koło 800 koni - pasi ![]() flaszke za pomysł postawisz przy okazji... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dawaj Daniel-idziesz w W12:)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
(...) Niemal sie zgadza, W12 tylko w A8 (w S8 tylko V8 32v i 40v.) 420KM w D2, 450KM w D3. Spięte tylko z tiptroniciem, a masa (wg danych) 1950kg, często w wersji Lang. Lepszym wyborem chyba byłoby V8 z RS6 spięte z manualem. No chyba że sie bawić grubo i próbować spiąć W12 z manualem i dorzucić suszarki. ![]() -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Niemal sie zgadza, W12 tylko w A8 (w S8 tylko V8 32v i 40v.) 420KM w D2, 450KM w D3. Spięte tylko z tiptroniciem, a masa (wg danych) 1950kg, często w wersji Lang. Lepszym wyborem chyba byłoby V8 z RS6 spięte z manualem. No chyba że sie bawić grubo i próbować spiąć W12 z manualem i dorzucić suszarki. ![]() nie chodzi ze A8 czy S8 czy Phaeton ![]() bude z A8, z rocznika 2002 chyba po lifcie mozna miec w dobrej kasie, silnik V8 mozna sprzedać i wstawić to nowsze W12 obstawiam ze masa powinna sie zmiescic w 1750kg... no chyba zeby wywalic troche wypasów z A8 a jest na pewno tego z 200kg lekko do wywalenia ![]() albo szukać wersji nie LONG http://allegro.pl/audi-a8-w12-6-0-piekna-n...1311886563.html haha juz to widze A8 W12 i 800KM ![]() BTW ten silnik W12 był tez centralnie w tym projekcie golfa V GTI i tam miał 650KM dodać nalezy że W12 jest pewnie trochę krótszy niż V10 - jest po prostu tak samo długi jak VR6 ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
V8 4.2 też jest fajny
![]() -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:26 |