![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Witajcie.
Posiadam auto renault safrane z silnikiem volvo, jest to 2435 cm3 20V z 97r o przebiegu 131tys km. Silniczek chodzi jak zegareczek. Swego czasu jezdzilem safrane biturbo i teraz mi troche tej mocy brakuje. Wymyslilem sobie ze ten sam silnik w Volvo V70 o oznaczeniu B5244T ma turbosprezarke. Więc chciałbym zaadaptować ją do mojego auta. Prosze o konkretne wskazowki czy jest to realne i przede wszystkim oplacalne. Porównując te dwa silniki, widzę że do zalozenia jest: -kolektor wydechowy z turbosprezarka (rozstaw śrub pasuje) -intercoller -orurowanie -kwestia doprowadzenia oleju do turbo Myślę że kolektor ssacy mógłbym zostawić istniejący. Ciekawym jestem co podpowiecie, co może być przeszkodą? Jak jest z kwestią wysterowania silnika (komputer) oraz czy istniejący układ paliwowy wystarczy-da radę? Patrzę na silnik z volvo i moce w tym silniku wahają sie od 200 do 240KM, nie wiem czy to niewiedza autorów tekstów czy faktycznie różnią się czymś... Aha, pozostaje kwestia stopnia sprężania. Poza tym bardzo mało informacji jest w internecie o tym silniku, ale pomysł wydaje mi się jak najbardziej realny. Części jest pod dostatkiem od silnika turbo smile.gif Proszę o wskazówki, bardzo dużo konkretnych osób tu zagląda, więc liczę na pomoc smile.gif Pozdrawiam! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Silnik atmosferyczny i w Volvo i zapewne w Safrane ma słabe korbowody, które szybko się poddadzą przy Turbo. Jak już, to albo przekładka tłoków i korbowodów z silnika Volvo plus osprzęt pod turbo, albo najlepiej, cały silnik, i nie 2.4 Turbo, a silnik 2.3 od T5, plus komputery, i masz bezawaryjne turbo z mocą powyżej 200KM, a ile powyżej 200 zależy od tego, czy silnik seryjny, czy po chipie. Silnik 2.4, to najsłabsza konstrukcja Volvo ze wszystkich R5, i trzeba z nią uważać.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
nawet przy doladowaniu 0.3 moze 0.4 bara mówisz ze układ tłokowo - korbowy dlugo nie pochodzi?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
I tak zaraz 0,3-0,4 będzie mało i zacznie się kręcenie wyżej aż silnik odmówi współpracy, dokładanie osprzętu wyjdzie drożej niż kupienie całego silnika z rozbiórki i będzie to miało ręce i nogi, no i baza do dalszych modów będzie lepsza.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Jako ciekawostke napiszę, iz dokopałem się takich danych:
Silnik B5254FS - jest to mój silnik z safrane (N7U) ma on moc około 170KM wystepowala wersja uturbiona tego silnika w volvo 850, jest to B5254T o mocy około 200KM oraz również wersja o mocy 265KM również na bazie tego silnika... Układ korbowo tłokowy, śruby glowicy oraz uszczelki zarówno w moim silniku jak i tym o mocy 200KM są wszędzie IDENTYCZNE, tak podają katalogi, program serwisowy Renault i Volvo ![]() Nie wiem jakie ciśnienie doładowania, ale to wyjdzie w praktyce. Co do silnika 2.3 o mocy ~ 230KM aby go zastosować, za duże zmiany konstrukcyjne pojazdu... Ciekawostką jest jeszcze że te wszystkie silniki od 2,3 do 2,5 są budowane na tej samej głowicy ![]() Nie mogę znaleźć danych technicznych silnika o mocy 265KM, ale to z czasem... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Możesz rzeźbić, ale w przypadku Volvo, to są silniki najczęściej remontowaną i najbardziej awaryjną konstrukcją. A co do różnic, między wersją N/A a Turbo, to różnią się stopniem sprężania, tłokami, zawory w głowicy są inne, a korbowody to jedna ze słabszych części w silnikach produkcji Volvo. Ale szukaj, może coś nowego znajdziesz.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
dziekuje za odpowiedzi... zastanawiam sie jeszcze jesli zaloze FMU i bedzie to dzialac, to jak wtedy ma sie LPG IV generacji do tego?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
Nie wiem co ty tworzysz, są nieco bardziej cywilizowane metody modyfikacji dawki paliwa...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
Nie wiem co ty tworzysz, są nieco bardziej cywilizowane metody modyfikacji dawki paliwa... moglbys mnie troche nakierowac w ktorym kierunku powinienem patrzec? obawiam sie czy FMU ustawi dobry stosunek paliwa do powietrza, wydaje mi sie to troche amatorskim rozwiazaniem - takie macanie po ciemku - ale moze sie myle? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Ale po co Ci FMU, do czego, w jakim celu...? Bo samo w sobie oprócz większego spalania nic nie daje.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
a czym wysterować większą dawkę paliwa proporcjonalnie do ilości powietrza podanego przez turbo do silnika? Nie chce mi się wierzyć że sam komputer podniesie dawkę paliwa jeśli na podstawie czujników stwierdzi za dużo powietrza = zapewne wejdzie w błąd.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Bo sam nie podniesie. Ale jak już się uparłeś na turbo, to zrób to tak jak należy, bez drutowania, bo nie masz idioto odpornej bazy pod turbo, więc musisz obchodzić się z nim jak z jajkiem. Tylko zrobienie porządnie elektroniki, da CI stabilną kontrolę nad paliwem i zapłonem, aby to nie wybuchło na pierwszych 100m jazdy z gazem w podłodze.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
smt6 da radę to obsłużyć i żeby dało się to wystroić? czy jeszcze trzeba coś dokładać???
p.s. już wiem skąd znam Twój nick - do biturbo kupowałem od Ciebie BOVa ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
smt6 da radę to obsłużyć i żeby dało się to wystroić? czy jeszcze trzeba coś dokładać??? Już szybciej EcuMaster, ale jak będzie dopracowany soft pod zapłon 60-2, bo na chwilę obecną są z tym problemy. p.s. już wiem skąd znam Twój nick - do biturbo kupowałem od Ciebie BOVa ![]() Niewykluczone. -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
to co na chwile obecna do wysterowania tego wszystkiego???
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Przeszczep komputera od Turbo, a najlepiej, to przeszczep całego silnika z komputerem i wiązką. Takie rozwiązanie w sumie wychodzi najtaniej, choć na papierze tego nie widać.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 August 2007 Skąd: Iława (warm-mazur) ![]() |
okej, upatrzylem caly silnik z turbo, jest to ten sam model czyli 2.4 turbo (b5244t) za Waszą namową, ale wpadlem na taki dziki pomysł, czy jest możliwość zgrania oryginalnej mapy z ECU od tego silnika z turbosprezarka (volvo) i wgrac ja do mojego ECU od renaulta w ktorym teraz bedzie siedzial silnik od volo
![]() Przekladka komputera z cala wiazka to juz za duzo przeróbek ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
..Tak wystarczy ci zwykły pendrive... bądź poważny, wyszukujesz w necie różne głupoty a nie możesz znaleźć schematu instalacji żeby zobaczyć, że wiązka od turbo jest inna a co za tym idzie komputer.
Wiązka od Volvo jest bardzo wygodna do przekładki bardziej bym się bał o jazdę z wiązką po stronie renault. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:06 |