Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Silnik Volvo V70 Turbo, dołożenie turbo
daroot
post Sat, 25 Jul 2009 - 20:47
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





Witajcie.
Posiadam auto renault safrane z silnikiem volvo, jest to 2435 cm3 20V z 97r o przebiegu 131tys km. Silniczek chodzi jak zegareczek. Swego czasu jezdzilem safrane biturbo i teraz mi troche tej mocy brakuje. Wymyslilem sobie ze ten sam silnik w Volvo V70 o oznaczeniu B5244T ma turbosprezarke.
Więc chciałbym zaadaptować ją do mojego auta. Prosze o konkretne wskazowki czy jest to realne i przede wszystkim oplacalne.
Porównując te dwa silniki, widzę że do zalozenia jest:
-kolektor wydechowy z turbosprezarka (rozstaw śrub pasuje)
-intercoller
-orurowanie
-kwestia doprowadzenia oleju do turbo

Myślę że kolektor ssacy mógłbym zostawić istniejący. Ciekawym jestem co podpowiecie, co może być przeszkodą?
Jak jest z kwestią wysterowania silnika (komputer) oraz czy istniejący układ paliwowy wystarczy-da radę?
Patrzę na silnik z volvo i moce w tym silniku wahają sie od 200 do 240KM, nie wiem czy to niewiedza autorów tekstów czy faktycznie różnią się czymś...
Aha, pozostaje kwestia stopnia sprężania. Poza tym bardzo mało informacji jest w internecie o tym silniku, ale pomysł wydaje mi się jak najbardziej realny. Części jest pod dostatkiem od silnika turbo smile.gif
Proszę o wskazówki, bardzo dużo konkretnych osób tu zagląda, więc liczę na pomoc smile.gif
Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 25 Jul 2009 - 20:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dr Red Devil
post Sat, 25 Jul 2009 - 21:13
Post #2


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Silnik atmosferyczny i w Volvo i zapewne w Safrane ma słabe korbowody, które szybko się poddadzą przy Turbo. Jak już, to albo przekładka tłoków i korbowodów z silnika Volvo plus osprzęt pod turbo, albo najlepiej, cały silnik, i nie 2.4 Turbo, a silnik 2.3 od T5, plus komputery, i masz bezawaryjne turbo z mocą powyżej 200KM, a ile powyżej 200 zależy od tego, czy silnik seryjny, czy po chipie. Silnik 2.4, to najsłabsza konstrukcja Volvo ze wszystkich R5, i trzeba z nią uważać.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Sat, 25 Jul 2009 - 21:21
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





nawet przy doladowaniu 0.3 moze 0.4 bara mówisz ze układ tłokowo - korbowy dlugo nie pochodzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Sat, 25 Jul 2009 - 21:50
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





I tak zaraz 0,3-0,4 będzie mało i zacznie się kręcenie wyżej aż silnik odmówi współpracy, dokładanie osprzętu wyjdzie drożej niż kupienie całego silnika z rozbiórki i będzie to miało ręce i nogi, no i baza do dalszych modów będzie lepsza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Sun, 26 Jul 2009 - 19:06
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





Jako ciekawostke napiszę, iz dokopałem się takich danych:
Silnik B5254FS - jest to mój silnik z safrane (N7U) ma on moc około 170KM
wystepowala wersja uturbiona tego silnika w volvo 850, jest to B5254T o mocy około 200KM
oraz również wersja o mocy 265KM również na bazie tego silnika...
Układ korbowo tłokowy, śruby glowicy oraz uszczelki zarówno w moim silniku jak i tym o mocy 200KM
są wszędzie IDENTYCZNE, tak podają katalogi, program serwisowy Renault i Volvo smile.gif
Nie wiem jakie ciśnienie doładowania, ale to wyjdzie w praktyce.
Co do silnika 2.3 o mocy ~ 230KM aby go zastosować, za duże zmiany konstrukcyjne pojazdu...
Ciekawostką jest jeszcze że te wszystkie silniki od 2,3 do 2,5 są budowane na tej samej głowicy smile.gif

Nie mogę znaleźć danych technicznych silnika o mocy 265KM, ale to z czasem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 27 Jul 2009 - 08:50
Post #6


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Możesz rzeźbić, ale w przypadku Volvo, to są silniki najczęściej remontowaną i najbardziej awaryjną konstrukcją. A co do różnic, między wersją N/A a Turbo, to różnią się stopniem sprężania, tłokami, zawory w głowicy są inne, a korbowody to jedna ze słabszych części w silnikach produkcji Volvo. Ale szukaj, może coś nowego znajdziesz.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Mon, 27 Jul 2009 - 17:56
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





dziekuje za odpowiedzi... zastanawiam sie jeszcze jesli zaloze FMU i bedzie to dzialac, to jak wtedy ma sie LPG IV generacji do tego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Mon, 27 Jul 2009 - 19:40
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





Nie wiem co ty tworzysz, są nieco bardziej cywilizowane metody modyfikacji dawki paliwa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Mon, 27 Jul 2009 - 19:58
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





CYTAT(ANTEQ @ Mon, 27 Jul 2009 - 19:40) *
Nie wiem co ty tworzysz, są nieco bardziej cywilizowane metody modyfikacji dawki paliwa...

moglbys mnie troche nakierowac w ktorym kierunku powinienem patrzec? obawiam sie czy FMU ustawi dobry stosunek paliwa do powietrza, wydaje mi sie to troche amatorskim rozwiazaniem - takie macanie po ciemku - ale moze sie myle?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 27 Jul 2009 - 20:06
Post #10


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Ale po co Ci FMU, do czego, w jakim celu...? Bo samo w sobie oprócz większego spalania nic nie daje.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Mon, 27 Jul 2009 - 20:33
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





a czym wysterować większą dawkę paliwa proporcjonalnie do ilości powietrza podanego przez turbo do silnika? Nie chce mi się wierzyć że sam komputer podniesie dawkę paliwa jeśli na podstawie czujników stwierdzi za dużo powietrza = zapewne wejdzie w błąd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 27 Jul 2009 - 20:57
Post #12


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Bo sam nie podniesie. Ale jak już się uparłeś na turbo, to zrób to tak jak należy, bez drutowania, bo nie masz idioto odpornej bazy pod turbo, więc musisz obchodzić się z nim jak z jajkiem. Tylko zrobienie porządnie elektroniki, da CI stabilną kontrolę nad paliwem i zapłonem, aby to nie wybuchło na pierwszych 100m jazdy z gazem w podłodze.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Mon, 27 Jul 2009 - 20:59
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





smt6 da radę to obsłużyć i żeby dało się to wystroić? czy jeszcze trzeba coś dokładać???

p.s. już wiem skąd znam Twój nick - do biturbo kupowałem od Ciebie BOVa smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 27 Jul 2009 - 21:07
Post #14


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





CYTAT(daroot @ Mon, 27 Jul 2009 - 20:59) *
smt6 da radę to obsłużyć i żeby dało się to wystroić? czy jeszcze trzeba coś dokładać???


Już szybciej EcuMaster, ale jak będzie dopracowany soft pod zapłon 60-2, bo na chwilę obecną są z tym problemy.

CYTAT(daroot @ Mon, 27 Jul 2009 - 20:59) *
p.s. już wiem skąd znam Twój nick - do biturbo kupowałem od Ciebie BOVa smile.gif


Niewykluczone.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Mon, 27 Jul 2009 - 22:57
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





to co na chwile obecna do wysterowania tego wszystkiego???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 27 Jul 2009 - 23:13
Post #16


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Przeszczep komputera od Turbo, a najlepiej, to przeszczep całego silnika z komputerem i wiązką. Takie rozwiązanie w sumie wychodzi najtaniej, choć na papierze tego nie widać.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daroot
post Sat, 01 Aug 2009 - 01:31
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 10 August 2007
Skąd: Iława (warm-mazur)





okej, upatrzylem caly silnik z turbo, jest to ten sam model czyli 2.4 turbo (b5244t) za Waszą namową, ale wpadlem na taki dziki pomysł, czy jest możliwość zgrania oryginalnej mapy z ECU od tego silnika z turbosprezarka (volvo) i wgrac ja do mojego ECU od renaulta w ktorym teraz bedzie siedzial silnik od volo smile.gif ????
Przekladka komputera z cala wiazka to juz za duzo przeróbek sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Sat, 01 Aug 2009 - 06:27
Post #18


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





..Tak wystarczy ci zwykły pendrive... bądź poważny, wyszukujesz w necie różne głupoty a nie możesz znaleźć schematu instalacji żeby zobaczyć, że wiązka od turbo jest inna a co za tym idzie komputer.
Wiązka od Volvo jest bardzo wygodna do przekładki bardziej bym się bał o jazdę z wiązką po stronie renault.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 07:06