Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Silnik Saab'a do Opla
Er-a-de-ek
post Thu, 17 Nov 2011 - 23:41
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Witam,
Jako że nic nie znalazłem postanowiłem zapytać szanownych tutaj kolegów i koleżanek wink.gif
Interesuje mnie czy do silnika saaba 2.3T lub 2.0T podejdzie skrzynia z Opla Omegi A o oznaczeniu R25.
Chciałbym zassać ten silnik z budy saaba do omegi.

Silnik saaba jest bardzo interesujący bo:
-fabrycznie przystosowany do turbo
-możliwość zestrojenia na seryjnym ecu
-rozrząd na łańcuszku
-moc na starcie od 170 do 225km
-duże możliwości podrasowania
-stosunkowo niższy koszt niż zakup c20let (saaba rozbitka można wyrwać za dość dobre pieniądze np. ostatnio anglik 2.3T był do kupienia za 3700zł)

Opcja nr 2.
Połączyć silnik saaba ze skrzynią bmw (e39 528- zf) i upakować do omegi. Skrzynia bmw chyba więcej zniesie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Nov 2011 - 23:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Thu, 17 Nov 2011 - 23:58
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





No do bloku po 94 podejdzie, flansza pasuje. Co ze sprzęgłem, to nie wiem, przymierzałem jedynie obudowę skrzyni do gołego bloku bez wału.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Fri, 18 Nov 2011 - 00:24
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(pinin @ Thu, 17 Nov 2011 - 23:58) *
No do bloku po 94 podejdzie, flansza pasuje. Co ze sprzęgłem, to nie wiem, przymierzałem jedynie obudowę skrzyni do gołego bloku bez wału.

Czyli silnik saab od roku 94 podchodzi bez oporow do skrzyni opla z 92r?
Ostatnio intensywnie rozkminiam jaki motor wpakować do omegi po remoncie blacharskim. Przejechałem się z znajomym jego 9-3 2.3T w serii i naprawdę ładnie to idzie. W ogóle nie ma porównania do 3.0 v6 montowanych w omedze.
Interesuje mnie silnik B234R smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leonek1321
post Fri, 18 Nov 2011 - 23:21
Post #4


User
Dołączył: Sat, 29 May 2010





pasuje, napewno skrzynia z omegi b, wiec z a pewnie też, co wcale nie oznacza że to dobry pomysł ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Sat, 19 Nov 2011 - 08:30
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(Leonek1321 @ Fri, 18 Nov 2011 - 23:21) *
pasuje, napewno skrzynia z omegi b, wiec z a pewnie też, co wcale nie oznacza że to dobry pomysł ...

Dlatego myślę żeby zastosować flanszę i dać skrzynię ZF z BMW.
Na pewno więcej zniesie.

Ma ktoś rysunki flansz do połączenia ze skrzynią BMW?
I jak wówczas sprawa ma się z osprzętem, nie ma kłopotów by to wszystko ulokować (rozrusznik itp.)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 19 Nov 2011 - 10:13
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Pasuje skrzynia R25/28/30 z omegi B (wyłączając U/X25DT).
Z omegi A pasuje jedynie skrzynia R25 od 2,0. Pozostałe są pod CIHy czyli większy blok.
IMHO Ładuj na razie skrzynie z omegi, bo pasuje do budy i silnika p&p.
Do skrzyni wrzucisz wysprzęglik centralny z B, koło zamachowe i docisk z saaba i tarcze sprzęgła opla. Do wsprzęglika trzeba dorobić dystans, bo będzie za krótki.
Jak ogarniesz swap na tej skrzyni to możesz pokombinować z BMW.
Seryjna skrzynia wytrzyma do 300-330KM doładowanych i 280KM wolnossących.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Sat, 19 Nov 2011 - 22:50
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(ILKU @ Sat, 19 Nov 2011 - 10:13) *
Pasuje skrzynia R25/28/30 z omegi B (wyłączając U/X25DT).
Z omegi A pasuje jedynie skrzynia R25 od 2,0. Pozostałe są pod CIHy czyli większy blok.
IMHO Ładuj na razie skrzynie z omegi, bo pasuje do budy i silnika p&p.
Do skrzyni wrzucisz wysprzęglik centralny z B, koło zamachowe i docisk z saaba i tarcze sprzęgła opla. Do wsprzęglika trzeba dorobić dystans, bo będzie za krótki.
Jak ogarniesz swap na tej skrzyni to możesz pokombinować z BMW.
Seryjna skrzynia wytrzyma do 300-330KM doładowanych i 280KM wolnossących.

Mhm, skrzynie r25 z omy A mam (nawet 3 skrzynie).
Tylko tam jest docisk na lince a nie wyprzęgniku.

Jaki silnik saaba polecacie? Docelowo chce dojść do okolic 300km max 330km (nie chce ruszać dołu, bardziej wtryski, turbo i ic oraz ecu).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Sun, 20 Nov 2011 - 16:05
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Co do silnika to trzeba określić czy chcesz mieć 2.0 czy 2.3 ;] Jeśli 2.0 to oznaczenie b204 jeśli 2.3 to b234. też zależy który rocznik od tego na chcesz mieć to wystrojone na seryjnym kompie czy jakimś SA.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sun, 20 Nov 2011 - 19:37
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(Er-a-de-ek @ Sat, 19 Nov 2011 - 22:50) *
Tylko tam jest docisk na lince a nie wyprzęgniku.

CYTAT(ILKU @ Sat, 19 Nov 2011 - 10:13) *
Do skrzyni wrzucisz wysprzęglik centralny z B


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Sun, 20 Nov 2011 - 20:04
Post #10


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(michalp21 @ Sun, 20 Nov 2011 - 16:05) *
Co do silnika to trzeba określić czy chcesz mieć 2.0 czy 2.3 ;] Jeśli 2.0 to oznaczenie b204 jeśli 2.3 to b234. też zależy który rocznik od tego na chcesz mieć to wystrojone na seryjnym kompie czy jakimś SA.

Można zmontować jakąś świnię typu ecu-master czy smt7. A pojemność raczej 2.3 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Sun, 20 Nov 2011 - 21:53
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





ale najlepsze co jest wtym sliniku to wlasnie sterowanie smile.gif Kastrujac go z seryjnego kompa zabiera sie 50% sensu przekladki moim zdaniem


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Mon, 21 Nov 2011 - 09:50
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(rex @ Sun, 20 Nov 2011 - 21:53) *
ale najlepsze co jest wtym sliniku to wlasnie sterowanie smile.gif Kastrujac go z seryjnego kompa zabiera sie 50% sensu przekladki moim zdaniem

No jak jest możliwość sterowania na seryjnym ecu to świnia nie potrzebna smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Mon, 21 Nov 2011 - 11:42
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Jest możliwe ale niektóre silniki nie posiadają sterowania Trionic i są sterowane na motroniku który jest bardzo prosty i trzeba go najlepiej wspomódz świnką.

Jeśli chce sie posiadać trionica to trzeba miec cała wiązkę z czujnikami. Czyli najlepiej zakupić cały samochód :] Np jakiegoś angola 900 turbo badź 9000.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Mon, 21 Nov 2011 - 21:08
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(michalp21 @ Mon, 21 Nov 2011 - 11:42) *
Jest możliwe ale niektóre silniki nie posiadają sterowania Trionic i są sterowane na motroniku który jest bardzo prosty i trzeba go najlepiej wspomódz świnką.

Jeśli chce sie posiadać trionica to trzeba miec cała wiązkę z czujnikami. Czyli najlepiej zakupić cały samochód :] Np jakiegoś angola 900 turbo badź 9000.

Hmnn a skąd wytrzasnąć całego angola za dobrą kasę? Bo na allegro hitów nie ma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Tue, 13 Dec 2011 - 23:26
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





jak sie dobrze szuka to jest wstanie coś ciekawego trafic w dobrej kasie, mozna też na ebay.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gicy
post Wed, 14 Dec 2011 - 07:29
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





CYTAT(michalp21 @ Mon, 21 Nov 2011 - 11:42) *
Jest możliwe ale niektóre silniki nie posiadają sterowania Trionic i są sterowane na motroniku który jest bardzo prosty i trzeba go najlepiej wspomódz świnką.

Jeśli chce sie posiadać trionica to trzeba miec cała wiązkę z czujnikami. Czyli najlepiej zakupić cały samochód :] Np jakiegoś angola 900 turbo badź 9000.


Ktore silniki chodza na TRONIKU a ktore na MOTRONIKU . Jest jakis logiczny podzial np. od modelu czy rocznika . Interesuje mnie glownie 9-3 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro z
post Tue, 20 Dec 2011 - 04:36
Post #17


Rookie
Dołączył: Thu, 25 March 2010
Skąd: Łomża





no to akurat jak schabba 93 masz zamiar zadobyć w swoje szlachetne ramiona to tylko z silnikiem b204 akurat w 93 poznasz po czerwonej kasecie zapłonowej jak się nie myle bo pewnie mnie chłopaki poprawią to trzeba szukać po roczniku 93 saaba szukać coby skrzynia od kazdego opla czy tam do kazdego pojazdu naszych koreańskich przyjacielów pasowała jak się nie myle najlepiej to schaba 9k ałero z wysp sciągnąć jak się da bo odrazu na starcie masz turbo mitasubaichi także na seryjnej turbinie w B234 można prawie czysta kunia zrobić się da
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 21 Dec 2011 - 00:58
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(jaro z @ Tue, 20 Dec 2011 - 04:36) *
no to akurat jak schabba 93 masz zamiar zadobyć w swoje szlachetne ramiona to tylko z silnikiem b204 akurat w 93 poznasz po czerwonej kasecie zapłonowej jak się nie myle bo pewnie mnie chłopaki poprawią to trzeba szukać po roczniku 93 saaba szukać coby skrzynia od kazdego opla czy tam do kazdego pojazdu naszych koreańskich przyjacielów pasowała jak się nie myle najlepiej to schaba 9k ałero z wysp sciągnąć jak się da bo odrazu na starcie masz turbo mitasubaichi także na seryjnej turbinie w B234 można prawie czysta kunia zrobić się da


No to tak... od 94 w 9k był zmieniony blok pod skrzynie oplowskie, a co za tym idzie także te silniki były już na tronicu. Wcześniejsze były na motronicu.
Co do 93, to zależy w jakie moce celujesz. Na czerwonej kasecie były b204 i to do roku 99/00. Następnie 00/01 były już z czarną kasetą, b205.
Więcej znajdziesz na forum sabba, gdzie jest to dosyć dokładnie opisane. No chyba, że coobcio tutaj wpadnie, to Ci wszystko ładnie wyłoży.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gientki21
post Wed, 21 Dec 2011 - 17:57
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





silnik po 94 ma dokręcona "przekładkę" do której jest dokręcona skrzynia, skrzynia np. z omegi b 2,5 v6 pasuje idealnie , nawet tarcza sprzęgła z saaba podeszła na wałek skrzyni. sprawdzone ...pozostało sprawdzić mi jeszcze wysprzeglik z omegi czy podejdzie bez rzeźby
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 24 Dec 2011 - 16:37
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Żeby nie trzeba było dawać podkładki pod wysprzęglik można dać grubsze koło zamachowe wraz ze sprzęgłem z popularnego modelu 9-5...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:33