![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Witam,
Jako że nic nie znalazłem postanowiłem zapytać szanownych tutaj kolegów i koleżanek ![]() Interesuje mnie czy do silnika saaba 2.3T lub 2.0T podejdzie skrzynia z Opla Omegi A o oznaczeniu R25. Chciałbym zassać ten silnik z budy saaba do omegi. Silnik saaba jest bardzo interesujący bo: -fabrycznie przystosowany do turbo -możliwość zestrojenia na seryjnym ecu -rozrząd na łańcuszku -moc na starcie od 170 do 225km -duże możliwości podrasowania -stosunkowo niższy koszt niż zakup c20let (saaba rozbitka można wyrwać za dość dobre pieniądze np. ostatnio anglik 2.3T był do kupienia za 3700zł) Opcja nr 2. Połączyć silnik saaba ze skrzynią bmw (e39 528- zf) i upakować do omegi. Skrzynia bmw chyba więcej zniesie? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
No do bloku po 94 podejdzie, flansza pasuje. Co ze sprzęgłem, to nie wiem, przymierzałem jedynie obudowę skrzyni do gołego bloku bez wału.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
No do bloku po 94 podejdzie, flansza pasuje. Co ze sprzęgłem, to nie wiem, przymierzałem jedynie obudowę skrzyni do gołego bloku bez wału. Czyli silnik saab od roku 94 podchodzi bez oporow do skrzyni opla z 92r? Ostatnio intensywnie rozkminiam jaki motor wpakować do omegi po remoncie blacharskim. Przejechałem się z znajomym jego 9-3 2.3T w serii i naprawdę ładnie to idzie. W ogóle nie ma porównania do 3.0 v6 montowanych w omedze. Interesuje mnie silnik B234R ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 29 May 2010 ![]() |
pasuje, napewno skrzynia z omegi b, wiec z a pewnie też, co wcale nie oznacza że to dobry pomysł ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
pasuje, napewno skrzynia z omegi b, wiec z a pewnie też, co wcale nie oznacza że to dobry pomysł ... Dlatego myślę żeby zastosować flanszę i dać skrzynię ZF z BMW. Na pewno więcej zniesie. Ma ktoś rysunki flansz do połączenia ze skrzynią BMW? I jak wówczas sprawa ma się z osprzętem, nie ma kłopotów by to wszystko ulokować (rozrusznik itp.)? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Pasuje skrzynia R25/28/30 z omegi B (wyłączając U/X25DT).
Z omegi A pasuje jedynie skrzynia R25 od 2,0. Pozostałe są pod CIHy czyli większy blok. IMHO Ładuj na razie skrzynie z omegi, bo pasuje do budy i silnika p&p. Do skrzyni wrzucisz wysprzęglik centralny z B, koło zamachowe i docisk z saaba i tarcze sprzęgła opla. Do wsprzęglika trzeba dorobić dystans, bo będzie za krótki. Jak ogarniesz swap na tej skrzyni to możesz pokombinować z BMW. Seryjna skrzynia wytrzyma do 300-330KM doładowanych i 280KM wolnossących. -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Pasuje skrzynia R25/28/30 z omegi B (wyłączając U/X25DT). Z omegi A pasuje jedynie skrzynia R25 od 2,0. Pozostałe są pod CIHy czyli większy blok. IMHO Ładuj na razie skrzynie z omegi, bo pasuje do budy i silnika p&p. Do skrzyni wrzucisz wysprzęglik centralny z B, koło zamachowe i docisk z saaba i tarcze sprzęgła opla. Do wsprzęglika trzeba dorobić dystans, bo będzie za krótki. Jak ogarniesz swap na tej skrzyni to możesz pokombinować z BMW. Seryjna skrzynia wytrzyma do 300-330KM doładowanych i 280KM wolnossących. Mhm, skrzynie r25 z omy A mam (nawet 3 skrzynie). Tylko tam jest docisk na lince a nie wyprzęgniku. Jaki silnik saaba polecacie? Docelowo chce dojść do okolic 300km max 330km (nie chce ruszać dołu, bardziej wtryski, turbo i ic oraz ecu). |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Co do silnika to trzeba określić czy chcesz mieć 2.0 czy 2.3 ;] Jeśli 2.0 to oznaczenie b204 jeśli 2.3 to b234. też zależy który rocznik od tego na chcesz mieć to wystrojone na seryjnym kompie czy jakimś SA.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Tylko tam jest docisk na lince a nie wyprzęgniku. Do skrzyni wrzucisz wysprzęglik centralny z B
-------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Co do silnika to trzeba określić czy chcesz mieć 2.0 czy 2.3 ;] Jeśli 2.0 to oznaczenie b204 jeśli 2.3 to b234. też zależy który rocznik od tego na chcesz mieć to wystrojone na seryjnym kompie czy jakimś SA. Można zmontować jakąś świnię typu ecu-master czy smt7. A pojemność raczej 2.3 ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
ale najlepsze co jest wtym sliniku to wlasnie sterowanie
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
Jest możliwe ale niektóre silniki nie posiadają sterowania Trionic i są sterowane na motroniku który jest bardzo prosty i trzeba go najlepiej wspomódz świnką.
Jeśli chce sie posiadać trionica to trzeba miec cała wiązkę z czujnikami. Czyli najlepiej zakupić cały samochód :] Np jakiegoś angola 900 turbo badź 9000. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Jest możliwe ale niektóre silniki nie posiadają sterowania Trionic i są sterowane na motroniku który jest bardzo prosty i trzeba go najlepiej wspomódz świnką. Jeśli chce sie posiadać trionica to trzeba miec cała wiązkę z czujnikami. Czyli najlepiej zakupić cały samochód :] Np jakiegoś angola 900 turbo badź 9000. Hmnn a skąd wytrzasnąć całego angola za dobrą kasę? Bo na allegro hitów nie ma. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 24 September 2007 Skąd: Warszawa Grochów ![]() |
jak sie dobrze szuka to jest wstanie coś ciekawego trafic w dobrej kasie, mozna też na ebay.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
Jest możliwe ale niektóre silniki nie posiadają sterowania Trionic i są sterowane na motroniku który jest bardzo prosty i trzeba go najlepiej wspomódz świnką. Jeśli chce sie posiadać trionica to trzeba miec cała wiązkę z czujnikami. Czyli najlepiej zakupić cały samochód :] Np jakiegoś angola 900 turbo badź 9000. Ktore silniki chodza na TRONIKU a ktore na MOTRONIKU . Jest jakis logiczny podzial np. od modelu czy rocznika . Interesuje mnie glownie 9-3 . |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 March 2010 Skąd: Łomża ![]() |
no to akurat jak schabba 93 masz zamiar zadobyć w swoje szlachetne ramiona to tylko z silnikiem b204 akurat w 93 poznasz po czerwonej kasecie zapłonowej jak się nie myle bo pewnie mnie chłopaki poprawią to trzeba szukać po roczniku 93 saaba szukać coby skrzynia od kazdego opla czy tam do kazdego pojazdu naszych koreańskich przyjacielów pasowała jak się nie myle najlepiej to schaba 9k ałero z wysp sciągnąć jak się da bo odrazu na starcie masz turbo mitasubaichi także na seryjnej turbinie w B234 można prawie czysta kunia zrobić się da
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
no to akurat jak schabba 93 masz zamiar zadobyć w swoje szlachetne ramiona to tylko z silnikiem b204 akurat w 93 poznasz po czerwonej kasecie zapłonowej jak się nie myle bo pewnie mnie chłopaki poprawią to trzeba szukać po roczniku 93 saaba szukać coby skrzynia od kazdego opla czy tam do kazdego pojazdu naszych koreańskich przyjacielów pasowała jak się nie myle najlepiej to schaba 9k ałero z wysp sciągnąć jak się da bo odrazu na starcie masz turbo mitasubaichi także na seryjnej turbinie w B234 można prawie czysta kunia zrobić się da No to tak... od 94 w 9k był zmieniony blok pod skrzynie oplowskie, a co za tym idzie także te silniki były już na tronicu. Wcześniejsze były na motronicu. Co do 93, to zależy w jakie moce celujesz. Na czerwonej kasecie były b204 i to do roku 99/00. Następnie 00/01 były już z czarną kasetą, b205. Więcej znajdziesz na forum sabba, gdzie jest to dosyć dokładnie opisane. No chyba, że coobcio tutaj wpadnie, to Ci wszystko ładnie wyłoży. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
silnik po 94 ma dokręcona "przekładkę" do której jest dokręcona skrzynia, skrzynia np. z omegi b 2,5 v6 pasuje idealnie , nawet tarcza sprzęgła z saaba podeszła na wałek skrzyni. sprawdzone ...pozostało sprawdzić mi jeszcze wysprzeglik z omegi czy podejdzie bez rzeźby
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Żeby nie trzeba było dawać podkładki pod wysprzęglik można dać grubsze koło zamachowe wraz ze sprzęgłem z popularnego modelu 9-5...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:33 |