![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Cześć,
Brat szukal taniego samochodu na dojazdy do pracy. Poleciłem Audi A4 B6 z silnikiem 1,6. Miało być tanio i bez problemów. Pojechaliśmy kupiliśmy wspólnie. Założył gaz jeździ do pracy. Niby super. Pojeździł ponad pół roku zaczął brać olej. Na początku dolewał ale teraz zaczął kopcić z wydechu, a takim jezdzic nie chce. Patrzyłem na silniki używki cena od 2 tys w góre. Czy mogę wymienić same pierścienie, dać głowice do sprawdzenia/naprawy ? Myślałem żeby przehonować blok, dać nowe pierścienie, uszczelki itd. poskładać i zapomnieć o temacie. Samochód ma pojeździć do wiosny, może do lata. Czy jest szansa, że to pomoże ? Dzięki |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
1.6 lubi lyknac swoje... Kolega z kolei w alt dolewa 1l na 1000
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Sprężanie w miarę ok po 12-13 bar. Po wlaniu oleju dużo nie wzrasta. Problem taki że szybko brudzi świece i zaczyna przerywać.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Kolega robil taki remont kilka dni temu, pierscienie olejowe trzeba bylo wydlubywac... Zrobil jak napisałes czyli pierscienie + uszczelnienie, kazdy silnik z uzywki bedzie bral mniej lub wiecejztaka ich wada.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
I jak wyszlo ?
Nie chce używki właśnie z takiego powodu jak piszesz. Brata na początku też nie brał nic. Pojeździł z 30 tys. i się zaczęło. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
bo przy tych silnikach to rzadki olej i częste wymiany, a w dodatku najlepiej co wymianę płukankę engine flusha, żeby odetkać pierścienie olejowe.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Ale probowac to ratować plukanka/nafta itd. ? czy wymieniac i wtedy dbac ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
spróbuj, ale nie gwarantuję powodzenia, i niech z godzinę pochodzi na tej płukance. Chyba, że chcesz zrobić tak jak Łysy zrobił
![]() -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Tue, 30 July 2013 ![]() |
Mój wujek też sobie kupił taki samochód jakiś rok temu i też zaczął brać olej.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych nie pomogła, te co były na silniku były nowe i miękkie, tyle, że rozmiar większe - nie obejmowały trzonka tak dokładnie jak te na które były wymienione. Tak czy siak, wymiana uszczelniaczy nie zmniejszyła zużycia oleju i dymienia. Dalej był pomiar ciśnienia sprężania - wyszło w normie, chyba właśnie po 13-14 bar. Próba olejowa nie zmieniła wyniku tego pomiaru. Zmiana oleju na taki do diesli nic nie dała. Płukanka chyba nie była robiona, nie pamiętam. Świece nadal czarne. Skończyło się na remoncie. Wymiana pierścieni, były zapieczone, pokryte nagarem, zwyczajnie nie dało się ich ruszyć. Do tego robiona głowica (delikatne splanowanie, wymiana prowadnic, chyba też popychaczy). Za remont silnika, nowe sprzęgło, nowy alternator wyszło lekko ponad 4 tys. zł. Oleju już nie zużywa ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
Duzy przebieg, pewnie skrecony (jak mialo byc tanio) i rzadkie wymiany oleju i sa efekty, od lat powiela sie mity o niby wadzie fabrycznej 1.6
-------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
te silniki wszystkie miały wadę fabryczną z powodu cienkich pierścieni olejowych i małych dziurek w nich. Przecież to oczywiste. I to nie tylko ten ale chyba wszystkie wolnossaki 1.6-2.0 z tamtych lat.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Tani zakup znaczyl po co Ci samochod za 40 czy 50 tys skoro masz inne potrzeby. Kup wolnossaca beznzyne w cenie wyższej niż rynkowa będzie to pewny samochod .
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
Zauwazylem ze problemy maja zawsze ci ktorzy kupuja auta po taniosci, okazje, perelki itp
mam zarowno 1.6 MPI jak i 2.0TSI ani jeden ani drugi nie żłopie oleju ale byly to auta pewne z prawdziwym przebiegiem i odpowiednio serwisowane od poczatku z udokumentowana prawdziwa historia, 1.6 olej co 10tys, tsi olej co 7-8tys (TSI poki co spalil 100ml na ponad 4 tys km), znajomi maja Golfy i A3 z 1.6 z przebiegami po 400-500tys bez remontow i bez dolewek oleju, ale auta krajowe, pewne i serwisowane odpowiednio -------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Jakiej firmy pierścienie ?
KOLBENSCHMIDT czy MAHLE ORIGINAL czy GOETZE ENGINE a może HASTINGS PISTON RING |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Zrobione.
Glowica po wymianie prowadnic uszczelniaczy itd Nowe pierscienie Goetze, nowe panewki korbowodowe. Efekt ? Zalewa olejem 1 cylinder. Do tego stopnia ze wali olejem z wydechu. Co z tym mozna zrobic ? Zatulejowac? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
A przyczyna poboru oleju została w ogóle ustalona? Tulei nikt nie zmierzył? Czy też rowków w tłokach?
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Pierścień może pękł przy wkładaniu tłoków ,zalej tłoki po równo nafta i zobacz czy splywa na tym 1
-------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Tuleje mialy slady honowania. Rowki ok.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
Przyczyna byly zapieczone olejowe. Ciezko je bylo wyjac z tloka. Nie sprezynowaly w ogole.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Ślady honowania są mało znaczące. Za każdym razem trzeba sprawdzić tuleje średnicówką. Wg. mnie tak czy owak silnik do ponownej rozbiórki i tym razem dokładnego i zgodnego ze sztuką sprawdzenia. Tak z tyłka jeszcze jedynie można sprawdzić czy się nie obsunął któryś uszczelniacz zaworowy, bo takie akcje już też widziałem. No i to co napisał wyżej 16vg60.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:06 |