![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
Ostatnio zakupiłem toyotkę w pewnym komisie. Piękna sztuka. Kupując ją byłem nowicjuszem jeśli chodzi o auta, a tymbardziej o silniki. Jednak po pewnym czasie, przeczytaniu wielu artykułów i kilku tygodniowym użytkowaniu samochodu zauważyłem pewne niedociągnięcie. Otóż miał to być seryjny 1.8 16V czyli tzw. 7A-FE, natomiast na mojej głowicy jak "byk" widnieje oznaczenie 4A-FE czyli 1.6 16V . Oczywiście komis rozpłynął się w powietrzu. Moje pytanie to czy istnieje możliwość wymiany samej głowicy tak jak w moim przypadku z 7 na 4A-FE, jeśli tak to jaki ma to wpływ na moc? Oraz czy istnieje możliwość włożenia głowicy 4A-GE zamiast 4A-FE i czy dało by to więcej mocy? Widziałem rozmowy na tym formu na temat zamiany glowic z FE na GE ale czy ktoś już robił coś takiego, czy GE napewno pasuje?? Mam nadzieje, że ktoś pomoże mi odzyskać pare koni, bo nie chciałbym się rozstawać z tym autkiem. Pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Głowice F można przekładać. Tylko po co, jak są niemal identyczne i nic nie zmienią?
G pasuje prawie na blok od F. To "prawie" jest warte cały silnik 4AGE (chodzą za śmieszne pieniądze). Jedyny sensowny swap głowic z F na G w Toyocie to hybryda 2.2l 5SFE dół i 2.0l 3SGTE góra, żeby mieć "5SGTE" 2.2 turbo. Poza tym niekoniecznie. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka ![]() |
Wojtku, a orientujesz się może czy do 3S-GE III gen mechanicznie pasowała by głowica z BEAMS-a?? Tak, wiem że drogo i nie do dostania i nie miało by co tym sterować (w seryjnym kompie) ale pomijając te kwestie- czy mechanicznie jest to do zrobienia??
Pytam z ciekawości. -------------------- stara Toyota
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
CYTAT("hwojtek":3vmwoevy) Głowice F można przekładać. Tylko po co, jak są niemal identyczne i nic nie zmienią?
G pasuje prawie na blok od F. To "prawie" jest warte cały silnik 4AGE (chodzą za śmieszne pieniądze). Jedyny sensowny swap głowic z F na G w Toyocie to hybryda 2.2l 5SFE dół i 2.0l 3SGTE góra, żeby mieć "5SGTE" 2.2 turbo. Poza tym niekoniecznie. Czyli twierdzisz że mój silnik nadal może mieć pojemność 1.8 mimo innej głowicy?? Dzięki za rade odnośnie wymiany głowic rozejrze się za czymś takim, ale powiedz mi jeszcze jaką moc daje "5SGTE" i czy to nie jest napęd na cztery w rezultacie Pozdro Wojtek |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
Wiesz wojtek myślę że te 5SGTE to będzie kosztowna wymiana i będzie to jeszcze wymagało wymiany innych rzeczy, bo to brzmi jak wymiana całego silnika a za czym idzie osprzętu. Raczej zostanę przy tym co mam narazie. Czy mógłbyś napisać mi na czym dokładniej polega wymiana głowicy z FE na GE i czy doda to mocy?? Mam akurat okazję kupić głowicę 4A-GE. Pozdro.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("LucaToni":wzwa8ant) Czyli twierdzisz że mój silnik nadal może mieć pojemność 1.8 mimo innej głowicy?? a co ma głowica do pojemności?
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Nic, a nie napisałem, że nie ma?
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
CYTAT("Marlon":28r4gpbp) a co ma głowica do pojemności? Nie znam się i dlatego pytam. A można sprawdzić czy to tylko głowica czy cały silnik 4A-FE? Bo na dobrą sprawę to nie wiem czy to tylko głowica. Skoro nie ma sensu wymieniać to po co poprzedni właściciel przekładałby samą głowicę??
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka ![]() |
Napisz co to za Toyotka i który rok
-------------------- stara Toyota
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Pruszków ![]() |
głowica 4A-FE a 7A-FE jest pratycznie taka sama
rózni się z tego co wiem skokiem tłoka głowica 4age podchodzi bez problemów, ale jesli buda zdrowa i wszytko inne tez to bym pozbierał kaske i wsadził 3sgte Carina to cudowne auto... -------------------- Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
CYTAT("hin":22ayuxl5) Napisz co to za Toyotka i który rok Celica 1996
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("zyzy":3f4e8irv) głowica 4A-FE a 7A-FE jest pratycznie taka sama rózni się z tego co wiem skokiem tłoka głowica 4age podchodzi bez problemów Eee, a pasek do napędu dwóch wałków? To już nie jest takie trywialne. Added after 2 minutes: CYTAT("LucaToni":3f4e8irv) CYTAT("hin":3f4e8irv) Napisz co to za Toyotka i który rok Celica 1996Przerabiałem ten temat. Generalnie najlepiej szukać i wsadzać 3SGE do tej budy. Jeśli masz oznaczenie 4AFE na głowicy, to albo ktoś rozsądnie (bo głowice F pasują bolt-on) założył głowicę z innego silnika w miejsce padniętej, albo - to by było straszne - masz cały silnik 4AFE. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
To mnie pocieszyłeś Wojtek . a moge jakoś to sprawdzić??
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka ![]() |
CYTAT("hwojtek":19ugu7j8) CYTAT("LucaToni":19ugu7j8) CYTAT("hin":19ugu7j8) Napisz co to za Toyotka i który rok Celica 1996Przerabiałem ten temat. Generalnie najlepiej szukać i wsadzać 3SGE do tej budy. Jeśli masz oznaczenie 4AFE na głowicy, to albo ktoś rozsądnie (bo głowice F pasują bolt-on) założył głowicę z innego silnika w miejsce padniętej, albo - to by było straszne - masz cały silnik 4AFE. Dodam jeszcze że w żadnej celicy od '94 roku nie było z fabryki silnika 4A-FE -------------------- stara Toyota
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
CYTAT("hin":pbkq5tat) Dodam jeszcze że w żadnej celicy od '94 roku nie było z fabryki silnika 4A-FE
Wiem o tym, troche już się naczytałem o tych silnikach . Hamownia to poakże chyba, że jest szybszy sposób ale ja go nie znam. Ciekawy zdaje się być silnik 1.6 20V z Corolli, wie ktoś może gdzie można taki dostać i jakie to są koszty?? Wiem że 3S-GE to najlepsze rozwiązanie ale drogie może ten 4A-GE jest tańszy i nie ciągnie za sobą aż tylu kosztów dodatkowych?? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
4AGE silvertop 20v to marzenie, najbliższy pewnie w Japonii.
3SGE jest znacznie więcej: http://moto.allegro.pl/item168920312_si ... 180ps.html (175hp, tak naprawdę) http://moto.allegro.pl/item169479669_si ... ancja.html vs http://moto.allegro.pl/item168553078_si ... i_ecu.html -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: Płock ![]() |
Hamownia Ci raczej nie pokaże bo moc 7afe i 4afe jest mocno zbliżona + do tego lata eksploatacji przez niewiadomo kogo.
Ciekawszym silnikiem od 4age20V jest 4agze. Doładowany silnik z dobrą charakterystyka przebiegu momentu i mocy. Poza tym jak masz zamiar ściągać jakikolwiek silnik z rodziny 4agze/4age20V to proponuje w komplecie z wiązką i komputerem. Z drugiej strony nie ma co walczyć z wiatrakami i jak masz się bawić w jakieś zmiany na wymyślne 1.6 za grube pieniądze to lepiej znaleźć celicę 3sge lub lepiej 3sgte rozbitka i przeszczepić całość. W Europie raczej do znalezienia i w Polsce już przerobione. Z resztą przejrzyj forum celicaclub. -------------------- JJasiek & RED SCOR(olla)PIO
(4agze na pokładzie --> było 180KM --> ??210KM??) Galerie: Moje autko http://www.forum.corollaclub.org/garage.ph...icle&CID=38 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 15 December 2003 Skąd: Warka ![]() |
Ja bym się nie wpierniczał w żadne 1.6. Osobiście podejrzewam że masz 1.8 tylko ze zmieniona głowicą. Spróbuj sprawdzic skok tłoka
-------------------- stara Toyota
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
CYTAT("hwojtek":fiwdz519)
No no muszę przyznać że pominąłem tę pozycję na allegro |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 February 2007 ![]() |
CYTAT("hin":1wlb3741) Ja bym się nie wpierniczał w żadne 1.6. Osobiście podejrzewam że masz 1.8 tylko ze zmieniona głowicą. Spróbuj sprawdzic skok tłoka
Może masz racje. Ja na siłe nie chce miec 1.6 ale jakby sie juz okazalo ze mam to lepiej by bylo miec ta mocniejsza wersje . Osobiscie marze o 2.0 ale nie stac mnie poki co, moze w niedalekiej przyszlosci bedzie to mozliwe . Dzieki wszystkim za porady. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:02 |