Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Silnik 4A-FE a 7A-FE
LucaToni
post Sat, 24 Feb 2007 - 14:38
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





Ostatnio zakupiłem toyotkę w pewnym komisie. Piękna sztuka. Kupując ją byłem nowicjuszem jeśli chodzi o auta, a tymbardziej o silniki. Jednak po pewnym czasie, przeczytaniu wielu artykułów i kilku tygodniowym użytkowaniu samochodu zauważyłem pewne niedociągnięcie. Otóż miał to być seryjny 1.8 16V czyli tzw. 7A-FE, natomiast na mojej głowicy jak "byk" widnieje oznaczenie 4A-FE czyli 1.6 16V . Oczywiście komis rozpłynął się w powietrzu. Moje pytanie to czy istnieje możliwość wymiany samej głowicy tak jak w moim przypadku z 7 na 4A-FE, jeśli tak to jaki ma to wpływ na moc? Oraz czy istnieje możliwość włożenia głowicy 4A-GE zamiast 4A-FE i czy dało by to więcej mocy? Widziałem rozmowy na tym formu na temat zamiany glowic z FE na GE ale czy ktoś już robił coś takiego, czy GE napewno pasuje?? Mam nadzieje, że ktoś pomoże mi odzyskać pare koni, bo nie chciałbym się rozstawać z tym autkiem. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 24 Feb 2007 - 14:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Sat, 24 Feb 2007 - 17:12
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Głowice F można przekładać. Tylko po co, jak są niemal identyczne i nic nie zmienią?
G pasuje prawie na blok od F. To "prawie" jest warte cały silnik 4AGE (chodzą za śmieszne pieniądze). Jedyny sensowny swap głowic z F na G w Toyocie to hybryda 2.2l 5SFE dół i 2.0l 3SGTE góra, żeby mieć "5SGTE" 2.2 turbo. Poza tym niekoniecznie.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Sun, 25 Feb 2007 - 16:23
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





Wojtku, a orientujesz się może czy do 3S-GE III gen mechanicznie pasowała by głowica z BEAMS-a?? Tak, wiem że drogo i nie do dostania i nie miało by co tym sterować (w seryjnym kompie) ale pomijając te kwestie- czy mechanicznie jest to do zrobienia??
Pytam z ciekawości.


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Sun, 25 Feb 2007 - 17:15
Post #4


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("hwojtek":3vmwoevy)
Głowice F można przekładać. Tylko po co, jak są niemal identyczne i nic nie zmienią?
G pasuje prawie na blok od F. To "prawie" jest warte cały silnik 4AGE (chodzą za śmieszne pieniądze). Jedyny sensowny swap głowic z F na G w Toyocie to hybryda 2.2l 5SFE dół i 2.0l 3SGTE góra, żeby mieć "5SGTE" 2.2 turbo. Poza tym niekoniecznie.


Czyli twierdzisz że mój silnik nadal może mieć pojemność 1.8 mimo innej głowicy?? Dzięki za rade odnośnie wymiany głowic rozejrze się za czymś takim, ale powiedz mi jeszcze jaką moc daje "5SGTE" i czy to nie jest napęd na cztery w rezultacie Pozdro Wojtek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Sun, 25 Feb 2007 - 18:52
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





Wiesz wojtek myślę że te 5SGTE to będzie kosztowna wymiana i będzie to jeszcze wymagało wymiany innych rzeczy, bo to brzmi jak wymiana całego silnika a za czym idzie osprzętu. Raczej zostanę przy tym co mam narazie. Czy mógłbyś napisać mi na czym dokładniej polega wymiana głowicy z FE na GE i czy doda to mocy?? Mam akurat okazję kupić głowicę 4A-GE. Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Sun, 25 Feb 2007 - 19:29
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("LucaToni":wzwa8ant)
Czyli twierdzisz że mój silnik nadal może mieć pojemność 1.8 mimo innej głowicy??
a co ma głowica do pojemności?


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Sun, 25 Feb 2007 - 20:41
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Nic, a nie napisałem, że nie ma?


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Mon, 26 Feb 2007 - 07:45
Post #8


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("Marlon":28r4gpbp)
a co ma głowica do pojemności?
Nie znam się i dlatego pytam. A można sprawdzić czy to tylko głowica czy cały silnik 4A-FE? Bo na dobrą sprawę to nie wiem czy to tylko głowica. Skoro nie ma sensu wymieniać to po co poprzedni właściciel przekładałby samą głowicę??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Mon, 26 Feb 2007 - 11:28
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





Napisz co to za Toyotka i który rok


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Mon, 26 Feb 2007 - 12:01
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





głowica 4A-FE a 7A-FE jest pratycznie taka sama
rózni się z tego co wiem skokiem tłoka
głowica 4age podchodzi bez problemów,
ale jesli buda zdrowa i wszytko inne tez to bym pozbierał kaske i wsadził 3sgte
Carina to cudowne auto...


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Mon, 26 Feb 2007 - 13:07
Post #11


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("hin":22ayuxl5)
Napisz co to za Toyotka i który rok
Celica 1996
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Mon, 26 Feb 2007 - 14:29
Post #12


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("zyzy":3f4e8irv)
głowica 4A-FE a 7A-FE jest pratycznie taka sama
rózni się z tego co wiem skokiem tłoka
głowica 4age podchodzi bez problemów


Eee, a pasek do napędu dwóch wałków? To już nie jest takie trywialne.

Added after 2 minutes:

CYTAT("LucaToni":3f4e8irv)
CYTAT("hin":3f4e8irv)
Napisz co to za Toyotka i który rok
Celica 1996

Przerabiałem ten temat. Generalnie najlepiej szukać i wsadzać 3SGE do tej budy.
Jeśli masz oznaczenie 4AFE na głowicy, to albo ktoś rozsądnie (bo głowice F pasują bolt-on) założył głowicę z innego silnika w miejsce padniętej, albo - to by było straszne - masz cały silnik 4AFE.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Mon, 26 Feb 2007 - 16:51
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





To mnie pocieszyłeś Wojtek . a moge jakoś to sprawdzić??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Mon, 26 Feb 2007 - 18:52
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





CYTAT("hwojtek":19ugu7j8)
CYTAT("LucaToni":19ugu7j8)
CYTAT("hin":19ugu7j8)
Napisz co to za Toyotka i który rok
Celica 1996

Przerabiałem ten temat. Generalnie najlepiej szukać i wsadzać 3SGE do tej budy.
Jeśli masz oznaczenie 4AFE na głowicy, to albo ktoś rozsądnie (bo głowice F pasują bolt-on) założył głowicę z innego silnika w miejsce padniętej, albo - to by było straszne - masz cały silnik 4AFE.


Dodam jeszcze że w żadnej celicy od '94 roku nie było z fabryki silnika 4A-FE


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Tue, 27 Feb 2007 - 08:07
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("hin":pbkq5tat)
Dodam jeszcze że w żadnej celicy od '94 roku nie było z fabryki silnika 4A-FE


Wiem o tym, troche już się naczytałem o tych silnikach . Hamownia to poakże chyba, że jest szybszy sposób ale ja go nie znam.
Ciekawy zdaje się być silnik 1.6 20V z Corolli, wie ktoś może gdzie można taki dostać i jakie to są koszty?? Wiem że 3S-GE to najlepsze rozwiązanie ale drogie może ten 4A-GE jest tańszy i nie ciągnie za sobą aż tylu kosztów dodatkowych??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 27 Feb 2007 - 10:01
Post #16


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





4AGE silvertop 20v to marzenie, najbliższy pewnie w Japonii.

3SGE jest znacznie więcej:
http://moto.allegro.pl/item168920312_si ... 180ps.html (175hp, tak naprawdę)
http://moto.allegro.pl/item169479669_si ... ancja.html

vs

http://moto.allegro.pl/item168553078_si ... i_ecu.html


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJasiek
post Tue, 27 Feb 2007 - 10:13
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: Płock





Hamownia Ci raczej nie pokaże bo moc 7afe i 4afe jest mocno zbliżona + do tego lata eksploatacji przez niewiadomo kogo.
Ciekawszym silnikiem od 4age20V jest 4agze. Doładowany silnik z dobrą charakterystyka przebiegu momentu i mocy. Poza tym jak masz zamiar ściągać jakikolwiek silnik z rodziny 4agze/4age20V to proponuje w komplecie z wiązką i komputerem. Z drugiej strony nie ma co walczyć z wiatrakami i jak masz się bawić w jakieś zmiany na wymyślne 1.6 za grube pieniądze to lepiej znaleźć celicę 3sge lub lepiej 3sgte rozbitka i przeszczepić całość. W Europie raczej do znalezienia i w Polsce już przerobione. Z resztą przejrzyj forum celicaclub.


--------------------
JJasiek & RED SCOR(olla)PIO
(4agze na pokładzie --> było 180KM --> ??210KM??)

Galerie:
Moje autko http://www.forum.corollaclub.org/garage.ph...icle&CID=38
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Tue, 27 Feb 2007 - 13:33
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





Ja bym się nie wpierniczał w żadne 1.6. Osobiście podejrzewam że masz 1.8 tylko ze zmieniona głowicą. Spróbuj sprawdzic skok tłoka


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Tue, 27 Feb 2007 - 13:38
Post #19


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("hwojtek":fiwdz519)


No no muszę przyznać że pominąłem tę pozycję na allegro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LucaToni
post Tue, 27 Feb 2007 - 16:58
Post #20


Rookie
Dołączył: Sat, 24 February 2007





CYTAT("hin":1wlb3741)
Ja bym się nie wpierniczał w żadne 1.6. Osobiście podejrzewam że masz 1.8 tylko ze zmieniona głowicą. Spróbuj sprawdzic skok tłoka


Może masz racje. Ja na siłe nie chce miec 1.6 ale jakby sie juz okazalo ze mam to lepiej by bylo miec ta mocniejsza wersje . Osobiscie marze o 2.0 ale nie stac mnie poki co, moze w niedalekiej przyszlosci bedzie to mozliwe . Dzieki wszystkim za porady.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:02