Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Seat Leon 1.8T APP - Jak sie przygotawac do swap´a
ryszardo
post Mon, 23 May 2011 - 14:57
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2005
Skąd: Kielce





Witam szanownych forowiczow.
Zeby sie nie rozpisywac przedstawie sprawe krotko i zwiezle.
Mam Leona Cupra T ( 1.8T 180 KM 2000r ) z blokiem silnika ( APP ) i turbina (k03 lub k03s jeszcze nie wiem ktora jest ) do wymiany. Jeden z mozliwych wariantow jest taki ze bede musial sam zrobic swap´a. Kumaty jestem ale wczesniej nic z tej bajki nie robilem (jakies drobne naprawy i wiele lat podgladania (inne samochody, z Seatem pierwsze starcie), takze wieloletnie sledzenie SRForum – porady, projekty, modyfikacje). Do dyspozycji moge miec dobrze wyposazony warsztat, ale tylko na jakies 2, gora 3 dni. Po tym czasie musi wyjechac.

Moja prozba jest skierowana o pomoc w uzyskaniu materialow dzieki ktorym bede sie w stanie przygotowac od strony technicznej do takiego swap´a (stronki, opinie, ksiazki, manuale, foto, porady) za ktora serdecznie z gory dziekuje.
Ogolnie jest czas ( 3-8 miesiecy ) na przygotowanie. Czas ten uzalezniony jest silnie od momentu odnalezienia i kupna takiej motorni. Fakt ze silnik nie jest kupiony wprowadza lekkie zamieszanie, bo nie wiemy czy bede mial calosc, czy tylko goly blok z cylindrami. Ogolnie wolalbym ta druga opcje bo mniej bedzie do zabulenia wink.gif

p.s.
Jest sens zmiany SMIC na FMIC jesli nie mam obsesji na punkcie toru i osiagow? Pytam w sensie, ze jak juz bede rozkrajal bebechy to moze tak przy okazji IC za niewielka kase... jakis zysk na zywotnosci lub mocy bedzie bez innych modyfiakcji?

Pozdrawiam
Dr_rycus
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 May 2011 - 14:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
przemekYelo
post Mon, 23 May 2011 - 15:15
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: wawa





cupry wychodzily 225 na k04. 180 to k03s. app chcesz swapowac na jaki ?


--------------------
seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 23 May 2011 - 15:33
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(przemekYelo @ Mon, 23 May 2011 - 15:15) *
cupry wychodzily 225 na k04. 180 to k03s. app chcesz swapowac na jaki ?

APP to K03 a nie K03"s"


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Mon, 23 May 2011 - 15:47
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





dowiedz sie najpierw moze jakie auto masz.....bo cos chyba nie bardzo wiesz...


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 23 May 2011 - 16:42
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Mój kumpel ma Leona Cupre 1.8t 180km..... wersja na anglie..... Silnik AUQ. 100% fabryka. Cuda sie zdarzają.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Mon, 23 May 2011 - 19:28
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(PatTDI @ Mon, 23 May 2011 - 15:33) *
APP to K03 a nie K03"s"



APP to 179km w serii i sprezarka k03-026 czyli potocznie k03s ( jest to dokladnie takie samo turbo jak w AJQ)-ma wiekszy wirnik niz tradycjne k03 z AGU


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 23 May 2011 - 20:05
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





CYTAT(Rafalek114 @ Mon, 23 May 2011 - 19:28) *
APP to 179km w serii i sprezarka k03-026 czyli potocznie k03s ( jest to dokladnie takie samo turbo jak w AJQ)-ma wiekszy wirnik niz tradycjne k03 z AGU

Rafałek114- to mnie tutaj zaskoczyłeś że k03-026 to k03s , zawsze myślałem że potoczna k03s to k03-052 na ktorej sie wykreca okolice 240-252km - patrz strikebest. Na k03-026 też jest to możliwe ? Nie mowie 252km ale okolice 230-240km sa realne ? W sensie wydech ic tip wtryski i program na k03-026 da okolice 230-240km?
Ja mam właśnie 1.8t AQA , przejsciowka - cos pomiedzy auq a agu , bo ma np elektryczna przepustnice, ale nie ma szerokopasmowej sondy. Turbo w AUQ jest k03-052 bo kumpel sprawdzał, u mnie w AQA k03-026 takie samo jak APP i AJQ, w AGU jest jeszcze inne turbo.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Mon, 23 May 2011 - 21:37
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(Rafalek114 @ Mon, 23 May 2011 - 19:28) *
APP to 179km w serii i sprezarka k03-026 czyli potocznie k03s ( jest to dokladnie takie samo turbo jak w AJQ)-ma wiekszy wirnik niz tradycjne k03 z AGU


Niestety sie mylisz.
06A145704L to turbo do silnika AGU,APP i AJQ


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryszardo
post Mon, 23 May 2011 - 21:44
Post #9


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2005
Skąd: Kielce





CYTAT(przemekYelo @ Mon, 23 May 2011 - 15:15) *
cupry wychodzily 225 na k04. 180 to k03s. app chcesz swapowac na jaki ?

Ok przepraszam - nie wyjasnilem dokladnie. "Swap" w moim przypadku znaczy wymiana na identyczny. A to dlatego zeby nie bylo niespodzianek, ze nie te lapy, ze inne wtyczki itp.
CYTAT(Toldi @ Mon, 23 May 2011 - 15:47) *
dowiedz sie najpierw moze jakie auto masz.....bo cos chyba nie bardzo wiesz...

Takie ladne z duzym "S" na grilu. Bez sarkazmu... Tak jak pisalem Cupra T na APP (ponoc montowane w TT). 100% fabryka.
Dla ciekawych kraj pochodzenia: Hiszpania
CYTAT(GREGROR10 @ Mon, 23 May 2011 - 16:42) *
Mój kumpel ma Leona Cupre 1.8t 180km..... wersja na anglie..... Silnik AUQ. 100% fabryka. Cuda sie zdarzają.

i takze:
179 KM : BNU (North America only) BBU (UK) - zaczerpniete z "List of Volkswagen Group petrol engines"

- Wielkie dzieki za info odnosnie turbinki (najbardziej zasluzony Rafalek114 heheh wink.gif to info sie przyda).
to mialem napisac a tu PatTDI mie ubiegl:

CYTAT
Niestety sie mylisz. 06A145704L to turbo do silnika AGU,APP i AJQ

Ale powracajac do sedna: Poszukuje "zaginionego" rozdzialu z "Sam Naprawiam" wink.gif pod tytulem: "Wymiana bloku silnika". Nawiasem mowiac "Sam Naprawiam" tez nie mam, wiec jak ktos ma pdf´a to bym byl wdzieczny. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 23 May 2011 - 22:50
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Wg etki
dla audi a3

06A145704L
turbocharger / AGU,APP

06A145704B
turbocharger / KKK / AQA,AJQ,ARZ
also use: / N 907 678 01
use if required: / 058 145 540
/ 058 145 791

06A145704BX
turbocharger / KKK / AQA,AJQ,ARZ
also use: / N 907 678 01
use if required: / 058 145 540
/ 058 145 791

06A145713D
turbocharger / KKK / AUM,AUQ

06A145704P
turbocharger / KKK / APY,AMK
for vehicles with electronic stabilisation program -esp-
also use: / N 907 678 01
use if required: / 058 145 540
/ 058 145 791

DLA Leona 2001r

06A145704L
turbocharger / KKK / AJQ,APP

PatTDI - masz racje. Z tym że dziwna sprawa bo w leonie podaja że jest 06A145704L (K03)
do AJQ,APP
a w audi a3 do AJQ podają inna turbine podobno wydajniejsza ? :
06A145704B
turbocharger / KKK / AQA,AJQ,ARZ
also use: / N 907 678 01
use if required: / 058 145 540
/ 058 145 791

Czyli 06A145704B=K03-026 = K03-035 =AQA(taki jak ja mam) , AJQ,ARZ,AJQ

A jak z ta 06A145704B ? Ile z niej można wycisnąć ? Okolice 230KM sa w zasiegu?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryszardo
post Tue, 24 May 2011 - 19:20
Post #11


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2005
Skąd: Kielce





Na chwite obecna zdobylem jedynie cos takiego jak "Estudio técnico y manual de taller Leon y Toledo 99 1.9 Diesel SDi - TDi y 110CV"

wiec jak mozna wywnioskowac pomaga jedynie w zdjeciu zderzaka... a rysunki o du..e potluc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Tue, 24 May 2011 - 23:52
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





K03 są z dwoma twardosciami aktuatorow


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 25 May 2011 - 08:55
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





PatTDI. Wiem że sa z dwoma aktuatorami 65N i 85N. Jednak nie mam doświadczenia tak dużego jak Ty , przez to pytam ile można wycisnąć z tej 06A145704B czyli defacto motora AQA czy też AJQ bo oba maja te same turbiny odpowiednio w seri 150 i 180km. Czy te okolice 210-230km sa w zasiegu czy nie bardzo ? Mam na myli sam chip na ok 210km (wiem ze ic bedzie puchł), a przy 230km wydech+ tip + ic ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Wed, 25 May 2011 - 09:27
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





ja nie zrobiłem wiecej niz 210Ps


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 25 May 2011 - 19:23
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





210PS to ful zestaw czy sam chip na serie ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryszardo
post Mon, 30 May 2011 - 00:28
Post #16


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2005
Skąd: Kielce





Panowie, znalazlem A3 z AUM w calkiem niezlym stanie. Bedzie pasowac? Byla mowa ze turbo jest to samo.... ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 30 May 2011 - 11:48
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





W aum jest k03-052 czyli k03s -
06A145713D
turbocharger / KKK / AUM,AUQ

w app masz najzwyklejsza k03 - 06A145704L (K03)
pasowac to one pasuja , ale k03s ma jeszcze tlumik szmerów. najlepiej zobaczyc na zdjeciach o co biega - taka puszka na rurze czesci zimnej. Z tego co powszechnie wiadomo te turbiny pasuja jednak co do dolotu z racji tej puszki to nie wiem czy nie trzeba jednej rury zmienic.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
R6
post Tue, 31 May 2011 - 08:17
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 February 2007





coprawda na przykladzie k03 053 ale wypowiem sie odnosnie postu gregora

potrzebna jest dluzsza o pare cm guma/silikon [kolanko 90 stopni] pomiedzy turbo a outlet pipe
przewody olej i woda pasuja nietrzeba nic przedluzac

przerabialem tydzien temu - turbo bardzo fajne supelnie innaczej reaguje na gaz i pompuje duzo szybciej uklad smile.gif


--------------------
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 31 May 2011 - 09:44
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





I ta rura z tego co wiem musi miec tez wieksza srednice - pochodzic wlasnie od aum (k03-058) lub auq k03-052 .




--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryszardo
post Thu, 16 Jun 2011 - 11:54
Post #20


Rookie
Dołączył: Thu, 03 November 2005
Skąd: Kielce





witam ponownie po ktotkiej przerwie, ale obowiazki sluzbowe i poszukiwania silnika troche zajmuja ....
zeby nie bylo tak nie-obrazkowo wstawiam fotke mojej padliny ...


zeby wszytko bylo jasne - zdjecie przedstawia moje APP. To NIE jest zdjecie dawcy.

co nowego? wiec znalazlem silniczek juz zdemontowany (co zabardzo mi sie nie podoba, ale co zrobic...) typu ARY.

z sieci wiem ze: "132 kW (179 PS; 177 bhp) @ 5,500 rpm; 235 N·m (173 ft·lbf) @ 1,950-5,000 rpm — AJQ, APP, ARY, ATC, AUQ, AWP, BEK, BNU (North America only), BBU (UK)"

wiec sie pytam: bedzie pasowac?
juz bylo troche o agu vs app (nie bylo wzmianki o compie - da error przy podlaczeniu? bylo tylko o turbo)

jakie roznice moge napotkac?
jak sprzwdzic / odnales (wizualnie-pogladowo) owe roznice?

Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:05