![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 03 November 2005 Skąd: Kielce ![]() |
Witam szanownych forowiczow.
Zeby sie nie rozpisywac przedstawie sprawe krotko i zwiezle. Mam Leona Cupra T ( 1.8T 180 KM 2000r ) z blokiem silnika ( APP ) i turbina (k03 lub k03s jeszcze nie wiem ktora jest ) do wymiany. Jeden z mozliwych wariantow jest taki ze bede musial sam zrobic swap´a. Kumaty jestem ale wczesniej nic z tej bajki nie robilem (jakies drobne naprawy i wiele lat podgladania (inne samochody, z Seatem pierwsze starcie), takze wieloletnie sledzenie SRForum – porady, projekty, modyfikacje). Do dyspozycji moge miec dobrze wyposazony warsztat, ale tylko na jakies 2, gora 3 dni. Po tym czasie musi wyjechac. Moja prozba jest skierowana o pomoc w uzyskaniu materialow dzieki ktorym bede sie w stanie przygotowac od strony technicznej do takiego swap´a (stronki, opinie, ksiazki, manuale, foto, porady) za ktora serdecznie z gory dziekuje. Ogolnie jest czas ( 3-8 miesiecy ) na przygotowanie. Czas ten uzalezniony jest silnie od momentu odnalezienia i kupna takiej motorni. Fakt ze silnik nie jest kupiony wprowadza lekkie zamieszanie, bo nie wiemy czy bede mial calosc, czy tylko goly blok z cylindrami. Ogolnie wolalbym ta druga opcje bo mniej bedzie do zabulenia ![]() p.s. Jest sens zmiany SMIC na FMIC jesli nie mam obsesji na punkcie toru i osiagow? Pytam w sensie, ze jak juz bede rozkrajal bebechy to moze tak przy okazji IC za niewielka kase... jakis zysk na zywotnosci lub mocy bedzie bez innych modyfiakcji? Pozdrawiam Dr_rycus |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: wawa ![]() |
cupry wychodzily 225 na k04. 180 to k03s. app chcesz swapowac na jaki ?
-------------------- seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
cupry wychodzily 225 na k04. 180 to k03s. app chcesz swapowac na jaki ? APP to K03 a nie K03"s" -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
dowiedz sie najpierw moze jakie auto masz.....bo cos chyba nie bardzo wiesz...
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Mój kumpel ma Leona Cupre 1.8t 180km..... wersja na anglie..... Silnik AUQ. 100% fabryka. Cuda sie zdarzają.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
APP to K03 a nie K03"s" APP to 179km w serii i sprezarka k03-026 czyli potocznie k03s ( jest to dokladnie takie samo turbo jak w AJQ)-ma wiekszy wirnik niz tradycjne k03 z AGU -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
APP to 179km w serii i sprezarka k03-026 czyli potocznie k03s ( jest to dokladnie takie samo turbo jak w AJQ)-ma wiekszy wirnik niz tradycjne k03 z AGU Rafałek114- to mnie tutaj zaskoczyłeś że k03-026 to k03s , zawsze myślałem że potoczna k03s to k03-052 na ktorej sie wykreca okolice 240-252km - patrz strikebest. Na k03-026 też jest to możliwe ? Nie mowie 252km ale okolice 230-240km sa realne ? W sensie wydech ic tip wtryski i program na k03-026 da okolice 230-240km? Ja mam właśnie 1.8t AQA , przejsciowka - cos pomiedzy auq a agu , bo ma np elektryczna przepustnice, ale nie ma szerokopasmowej sondy. Turbo w AUQ jest k03-052 bo kumpel sprawdzał, u mnie w AQA k03-026 takie samo jak APP i AJQ, w AGU jest jeszcze inne turbo. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
APP to 179km w serii i sprezarka k03-026 czyli potocznie k03s ( jest to dokladnie takie samo turbo jak w AJQ)-ma wiekszy wirnik niz tradycjne k03 z AGU Niestety sie mylisz. 06A145704L to turbo do silnika AGU,APP i AJQ -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 03 November 2005 Skąd: Kielce ![]() |
cupry wychodzily 225 na k04. 180 to k03s. app chcesz swapowac na jaki ? Ok przepraszam - nie wyjasnilem dokladnie. "Swap" w moim przypadku znaczy wymiana na identyczny. A to dlatego zeby nie bylo niespodzianek, ze nie te lapy, ze inne wtyczki itp. dowiedz sie najpierw moze jakie auto masz.....bo cos chyba nie bardzo wiesz... Takie ladne z duzym "S" na grilu. Bez sarkazmu... Tak jak pisalem Cupra T na APP (ponoc montowane w TT). 100% fabryka. Dla ciekawych kraj pochodzenia: Hiszpania Mój kumpel ma Leona Cupre 1.8t 180km..... wersja na anglie..... Silnik AUQ. 100% fabryka. Cuda sie zdarzają. i takze: 179 KM : BNU (North America only) BBU (UK) - zaczerpniete z "List of Volkswagen Group petrol engines" - Wielkie dzieki za info odnosnie turbinki (najbardziej zasluzony Rafalek114 heheh ![]() to mialem napisac a tu PatTDI mie ubiegl: CYTAT Niestety sie mylisz. 06A145704L to turbo do silnika AGU,APP i AJQ Ale powracajac do sedna: Poszukuje "zaginionego" rozdzialu z "Sam Naprawiam" ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Wg etki
dla audi a3 06A145704L turbocharger / AGU,APP 06A145704B turbocharger / KKK / AQA,AJQ,ARZ also use: / N 907 678 01 use if required: / 058 145 540 / 058 145 791 06A145704BX turbocharger / KKK / AQA,AJQ,ARZ also use: / N 907 678 01 use if required: / 058 145 540 / 058 145 791 06A145713D turbocharger / KKK / AUM,AUQ 06A145704P turbocharger / KKK / APY,AMK for vehicles with electronic stabilisation program -esp- also use: / N 907 678 01 use if required: / 058 145 540 / 058 145 791 DLA Leona 2001r 06A145704L turbocharger / KKK / AJQ,APP PatTDI - masz racje. Z tym że dziwna sprawa bo w leonie podaja że jest 06A145704L (K03) do AJQ,APP a w audi a3 do AJQ podają inna turbine podobno wydajniejsza ? : 06A145704B turbocharger / KKK / AQA,AJQ,ARZ also use: / N 907 678 01 use if required: / 058 145 540 / 058 145 791 Czyli 06A145704B=K03-026 = K03-035 =AQA(taki jak ja mam) , AJQ,ARZ,AJQ A jak z ta 06A145704B ? Ile z niej można wycisnąć ? Okolice 230KM sa w zasiegu? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 03 November 2005 Skąd: Kielce ![]() |
Na chwite obecna zdobylem jedynie cos takiego jak "Estudio técnico y manual de taller Leon y Toledo 99 1.9 Diesel SDi - TDi y 110CV"
wiec jak mozna wywnioskowac pomaga jedynie w zdjeciu zderzaka... a rysunki o du..e potluc. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
K03 są z dwoma twardosciami aktuatorow
-------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
PatTDI. Wiem że sa z dwoma aktuatorami 65N i 85N. Jednak nie mam doświadczenia tak dużego jak Ty , przez to pytam ile można wycisnąć z tej 06A145704B czyli defacto motora AQA czy też AJQ bo oba maja te same turbiny odpowiednio w seri 150 i 180km. Czy te okolice 210-230km sa w zasiegu czy nie bardzo ? Mam na myli sam chip na ok 210km (wiem ze ic bedzie puchł), a przy 230km wydech+ tip + ic ?
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
ja nie zrobiłem wiecej niz 210Ps
-------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
210PS to ful zestaw czy sam chip na serie ?
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 03 November 2005 Skąd: Kielce ![]() |
Panowie, znalazlem A3 z AUM w calkiem niezlym stanie. Bedzie pasowac? Byla mowa ze turbo jest to samo.... ?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
W aum jest k03-052 czyli k03s -
06A145713D turbocharger / KKK / AUM,AUQ w app masz najzwyklejsza k03 - 06A145704L (K03) pasowac to one pasuja , ale k03s ma jeszcze tlumik szmerów. najlepiej zobaczyc na zdjeciach o co biega - taka puszka na rurze czesci zimnej. Z tego co powszechnie wiadomo te turbiny pasuja jednak co do dolotu z racji tej puszki to nie wiem czy nie trzeba jednej rury zmienic. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 February 2007 ![]() |
coprawda na przykladzie k03 053 ale wypowiem sie odnosnie postu gregora
potrzebna jest dluzsza o pare cm guma/silikon [kolanko 90 stopni] pomiedzy turbo a outlet pipe przewody olej i woda pasuja nietrzeba nic przedluzac przerabialem tydzien temu - turbo bardzo fajne supelnie innaczej reaguje na gaz i pompuje duzo szybciej uklad ![]() -------------------- ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
I ta rura z tego co wiem musi miec tez wieksza srednice - pochodzic wlasnie od aum (k03-058) lub auq k03-052 .
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 03 November 2005 Skąd: Kielce ![]() |
witam ponownie po ktotkiej przerwie, ale obowiazki sluzbowe i poszukiwania silnika troche zajmuja ....
zeby nie bylo tak nie-obrazkowo wstawiam fotke mojej padliny ... ![]() zeby wszytko bylo jasne - zdjecie przedstawia moje APP. To NIE jest zdjecie dawcy. co nowego? wiec znalazlem silniczek juz zdemontowany (co zabardzo mi sie nie podoba, ale co zrobic...) typu ARY. z sieci wiem ze: "132 kW (179 PS; 177 bhp) @ 5,500 rpm; 235 N·m (173 ft·lbf) @ 1,950-5,000 rpm — AJQ, APP, ARY, ATC, AUQ, AWP, BEK, BNU (North America only), BBU (UK)" wiec sie pytam: bedzie pasowac? juz bylo troche o agu vs app (nie bylo wzmianki o compie - da error przy podlaczeniu? bylo tylko o turbo) jakie roznice moge napotkac? jak sprzwdzic / odnales (wizualnie-pogladowo) owe roznice? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 03:05 |