Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Seat Ibiza ALH + big turbo, modyfikacje silnika TDI na pompie VE
Fiodor
post Sun, 19 Jan 2014 - 11:16
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Witam. Przedstawiam moje auto seat Ibiza nabyłem kilka lat temu i od tego momentu cały czas jakiś modyfikacje w stronę prowadzenia i mocy silnika. Wszystkie przeróbki wykonałem sam, soft ogarnia Robert Tune-up
Rok produkcji 2001
Kolor granatowy
Silnik 1,9 TDI ALH
Moc seryjna 90koni na hamownie było 100koni
Wyposażenie klimatronik, ABS, elek szyby itp..
Modyfikacje
Silnik:
Głowica po lekkim portingu, mała obróbka tłoków, pompa wtryskowa poskładana chyba z 4roznych pomp, wtryski byli 216ki, 260ki, 270ki,
Turbina była AWX/ARL potem GTB2260VK na różnych kolektorach żeliwnych i baranach dzisiaj turbina GTB2260VKLR z mercedesa Blu tec turbina na łożyskach kulkowych ceramicznych, chłodzona woda najnowsza generacja GTB. Jestem chyba pierwszy kto włożył taka turbinę do 1,9TDI.
Kolektor ssący BLS w przyszłości jakiś castom własnej roboty
Walek rozrządu od SDI E38
W planach nowy silnik na wale i korbach z 2.0TDI głowica na większych zaworach itp. Plan na 280-290 koni.
Dolot TIP3cala, orurowanie fmic na razie fi 50 będzie 2,5 cala. Intercooler 550x230x65
DP 3 cala, wydech 2,5cala na jednym tłumiku
Zawieszenie:
Sprężyny eibach, amortyzatory bilstein B8. Wszystkie gumy czerwony poliuretan. W planach grubsze stabilizatory, sprężyny H&R. Rozporka dolna i górna własnej roboty.
Felgi 17 OZ MSW
Hamulca:
Przedni tarze 300mm, zacisk BREMBO z BMW e38, tylne tarczy 260mm nie wentylowane z alfy na ori zacisku.
Wnętrze:
Przedni foteli z audi TT oryginalne to tragedia. Wszystkie blachy drzwi, bagażnik, klapa dach wyklejone matami bitumicznymi i pianka.
Car Audio:
Radio Pioneer 2DIN, głośniki w drzwiach 2Xkicx, sub 300mm Hertz











GTB2260VK


gtb2260VKLR na baranie
















choroba ibiz














I na koniec kilka wykresów mocy. Ostatni wykres to już na GTB2260VKLR i wtryskach 270kach, doładowanie 1,9bara. Trochę dymi trzeba zmienić map sensor i zwiększyć doładowanie.











--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Jan 2014 - 11:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomek 1980
post Sun, 19 Jan 2014 - 11:46
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, moc rośnie jak grzyby po deszczu. ohmy.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrVspec
post Sun, 19 Jan 2014 - 12:00
Post #3


User
Dołączył: Thu, 19 December 2013
Skąd: Włoszczowa





Bardzo ciekawy projekt i przede wszystkim mocny. smile.gif
Z czego zamontowałeś sprzęgło że przenosi ponad 500 niuta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Sun, 19 Jan 2014 - 12:16
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Dzięki.
Sprzęgło 1,9tdi po planowaniu powierzchni, wyrównaniu plus okładziny kevlarowe. Jak było 500NM to trzymało średnio... jak mocno wdepniesz to ślizgało się. Teraz moment jest zmniejszony do 430 i jest o wiele lepiej samochód lepiej jedzie w winklach i lepiej przyspiesza na prostej.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Wolverine_*
post Sun, 19 Jan 2014 - 16:11
Post #5









Projekt od strony technicznej bardzo kompleksowy i doinwestowany. Silnik, zawieszenie, hamulce - bez kompromisów smile.gif

Nie rozumiem jednak tego wizualnego festynu, który jest absolutnym zaprzeczeniem poziomu i jakości strony technicznej, chyba że założeniem właściciela było wzbudzanie śmiechu/zdziwienia u innych huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Sun, 19 Jan 2014 - 16:27
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Chodzi o intercooler? intercooler już od dawna jest pomalowany na czarno i niedługo będzie zamontowana kratka tak żeby nic nie było widać. Ogólnie większość zdjęć maja już kilka lat...


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Wolverine_*
post Sun, 19 Jan 2014 - 16:48
Post #7









IC rozumiem ze wzgledow wydajnosci i to mnie nie rusza. Felgi to rowniez sprawa drugorzedna. Nie rozumiem jednak zupelnie reflektorow (oryginały są wg mnie super) oraz lusterek (tu rowniez uwazam, ze oryginaly sa spoko). Te pseudo emkowe to kpina dla super konfiguracji Twojego samochodu.

Fajnie byloby pozbyc sie tych elementow i miec jedna z najfajniejszych Ibiz wink.gif

Mam nadzieje, ze wlasciciel sie nie obrazi. Bo projekt wg mnie technicznie super!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 19 Jan 2014 - 16:53
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Fiodor @ Sun, 19 Jan 2014 - 13:16) *
Turbina była AWX/ARL potem GTB2260VK na różnych kolektorach żeliwnych i baranach dzisiaj turbina GTB2260VKLR z mercedesa Blu tec turbina na łożyskach kulkowych ceramicznych, chłodzona woda najnowsza generacja GTB. Jestem chyba pierwszy kto włożył taka turbinę do 1,9TDI.

Nie masz czym się chwalić. GTB2260VKLR na łożyskach kulowych montowano już wielokrotnie do 1.9TDI na zachodzie. W Polsce może i jesteś pierwszy, chociaż niedługo na bazie VKLR-a powstanie pierwsza na świecie hybryda GTB2266VKLR- mam nadzieję że będzie lepiej wstawać niż seryjne turbo w Twoim silniku. Największą zaletą turbiny na kulkach jest lepsze wstawanie, a na ostatnim wykresie (257KM) widać że turbo na kulkach wstaje gorzej niż poczciwe stare GT22.

Fajnie że przerobiłeś pół auta, ale 1.9TDI o mocy 260KM w Polsce jest kilkanaście jak nie kilkadziesiąt. Układ hamulcowy jest jak dla mnie przeciętny i w serii Cupra R był montowany bardzo podobny system.

Wygląd zewnętrzny pozostawiam bez komentarza.

Najważniejsze pytanie. Kiedy możemy spodziewać się 300KM? Zapowiadałeś na innym forum że to zrobisz. Trzymam Cię za słowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Sun, 19 Jan 2014 - 17:32
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





CYTAT(lukkoz01 @ Sun, 19 Jan 2014 - 18:53) *
Fajnie że przerobiłeś pół auta, ale 1.9TDI o mocy 260KM w Polsce jest kilkanaście jak nie kilkadziesiąt.


Tyle że to jest VP i to chyba jedno z najmocniejszych w PL.

Fiodor - Gratuluje wyniku smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Sun, 19 Jan 2014 - 18:05
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012






Wolverine sori zapomniałem dodać ze lusterka i inny ,,dodatki" niedługo wylecą. Są bo są i nie mam czasu na taki bzdury jak lusterka co do lamp to chyba nie wiesz o czym piszesz!! W tym kraju tylko dwie ibizy co maja takie reflektory. To są morette Valeo bardzo rzadkie lampy z górnej polki.

Lukozz turbina wstaje już znacznie lepiej było to pierwsze hamowanie po włożeniu turbiny. Przypominam ze turbina jest zamontowana na długim wydechowym kolektorze co chciałem osiągnąć nie będę pisał bo Ty przecież jesteś guru w TDI (znamy się z lukozem) Ja na przeciętnym ALH zrobiłem prawie 300% przyrost mocy czyli z 90koni 260koni musiałbyś mieć co najmniej 400koni w swoim BPX. Na tym osprzęcie da się zrobić dodatkowe 15-20 koni. Do dzisiaj nie było w PL VP co miał blisko 250koni. Ale nie o to mi chodzi...

volski1 dzięki. dokładnie jak do dzisiaj to najmocniejszej VP 1,9 które było robione. cool.gif


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Wolverine_*
post Sun, 19 Jan 2014 - 18:10
Post #11









Okazuje sie, ze zdecydowanie nie wiem wink.gif
Skoro to taki unikat, to zapewne warto go zachowac.

Jeszcze raz gratulacje projektu! Technicznie super czysto i bez kompromisow!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 19 Jan 2014 - 18:52
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Fiodor @ Sun, 19 Jan 2014 - 20:05) *
Lukozz turbina wstaje już znacznie lepiej było to pierwsze hamowanie po włożeniu turbiny. Przypominam ze turbina jest zamontowana na długim wydechowym kolektorze co chciałem osiągnąć nie będę pisał bo Ty przecież jesteś guru w TDI (znamy się z lukozem) Ja na przeciętnym ALH zrobiłem prawie 300% przyrost mocy czyli z 90koni 260koni musiałbyś mieć co najmniej 400koni w swoim BPX. Na tym osprzęcie da się zrobić dodatkowe 15-20 koni. Do dzisiaj nie było w PL VP co miał blisko 250koni. Ale nie o to mi chodzi...

Moc znamionowa silnika nie ma tu nic do rzeczy. Zrobienie 300KM w 1.9TDI PD wygląda tak samo przy silniku BPX (160KM) jaki i BXJ (90KM). Z tą różnica że 90KM PD musi mieć korby wzmocnione żeby zrobić 300KM. Nawet z 2.0 SDI 75KM można zrobić 300KM.

Ponieważ wielokrotnie pisałeś że VP jest takie super, a PD to szajs. To teraz czekam na dowód tej wyższości.

Dawno temu AW69 zrobił na dużo gorszej turbinie i sporo słabszych wtryskach VP 254KM. Gdyby do setupu AW69 dać mega wydajnego VKLR-a i Firady 80, to odstawiam że z miejsca wyszłoby 280KM+.


Mam kilka pytań:
Co z półosiami?
Czy masz zamiar włożyć szpere?
Co ze sprzęgłem? Mówiłeś że zaczyna się ślizgać.
Co się stało z kolektorem ssącym który kiedyś spawałeś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Sun, 19 Jan 2014 - 20:26
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Lukozz żeby porównać moc dwóch samochodów trzeba je shamowac na jednej hamownie tego samego dnia. Nie wiem czy uświadamiasz to...
Pierwsze hamowania na tych wtryskach wyszło 285koni był po prostu poślizg zimnych opon. Rozgrali opony i był wynik taki jaki jest.

Zaleta VP w porównaniu do PD to prosta konstrukcja, trwałość układu paliwowego, trwałość walka, głowicy. Pisałem już o tym na innym forum a Ty znów to samo. Zaleta PD ASZ,BPX to mocne korby, mocny wal, duże ciśnienia wtryskiwanego paliwa, większe sprzęgło chociaż nie do końca tak dobre i to chyba tyle.

Co do Twoich pytań:

Po pierwsze jak już pisałem nie katuje silnika bo wiadomo to tylko nigdy nie napisałem ze wytrzyma nie wiadomo ile! Chciałem wiedzieć ile da się zrobić na tym osprzęcie tez o tym już pisałem na forum ibizy. Na nowym silniku będę mógł zwiększyć doładowanie teraz jest 1,9bara, zmienić wtryski na większe.

Kolektor ssący nie zakładałem bo po zrobieniu uświadomiłem ze jest do du..y.
poł osi? moment ograniczony i nic się nie dzieje a nie z osiami a nie z korbami
sprzęgło zaczęło ślizgać się jak ibiza miała 500NM co było kompletnie bez sensu po zmniejszeniu NM samochód zaczął jechać.
chciałbym szperę ale to raczej ostatnia rzecz


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sun, 19 Jan 2014 - 20:43
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





panowie skupcie się nad czymś innym niż wygląd zewnętrzny to jest rzecz gustu jednemu pasuje innemu nie...
za chwile zamieni się to forum na pudelek.pl czy te reflektory pasują lub nie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamajwp
post Sun, 19 Jan 2014 - 21:11
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 11 December 2013





Fajnie zrobiłeś deske rozdzielczą .

jaka waga auta ?


--------------------
1.9TDI BPX 300+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Sun, 19 Jan 2014 - 21:41
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Fabrycznie około 1100kg moja około 1180. warzyłem na wagach ale wydaje mi się ze powinna ważyć więcej bo cale auto wytłumione matami, głośniki, większe hamulca, wydech, turbina.. to musi ważyć więcej będę musiał zważyć gdzie indziej. No i mam zamiar zrzucić z samochodu jakiś 20-30kg.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Sun, 19 Jan 2014 - 22:03
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Fiodor @ Sun, 19 Jan 2014 - 22:26) *
poł osi? moment ograniczony i nic się nie dzieje a nie z osiami a nie z korbami
sprzęgło zaczęło ślizgać się jak ibiza miała 500NM co było kompletnie bez sensu po zmniejszeniu NM samochód zaczął jechać.
chciałbym szperę ale to raczej ostatnia rzecz

Zapytam inaczej. Czy zamierzasz ostro ruszać na semi slickach? Jeżeli tak, to jest spore ryzyko że półosie nie wytrzymają. Nie myślałeś o włożeniu półosi od ASZ?

Najważniejsze pytanie dlaczego nie chcesz zwiększyć doładowania? VKLR bez problemu dmuchnie 2,4 bara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zzxcc
post Sun, 19 Jan 2014 - 22:31
Post #18


User
Dołączył: Sat, 15 November 2008





Nie rozumiem jak auto z mniejszym momentem moze jechac lepiej niz auto z wiekszym ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 19 Jan 2014 - 22:33
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(zzxcc @ Mon, 20 Jan 2014 - 00:31) *
Nie rozumiem jak auto z mniejszym momentem moze jechac lepiej niz auto z wiekszym ?


Normalnie, łapie trakcję a nie stoi i smaży laka przy 500nm przy nieco ponad 2krpm wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Sun, 19 Jan 2014 - 22:36
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





do ruszaniu na slikach jeszcze długa droga... jak już będę mógł i będzie kręcić poł osi to pewnie zmienię.
Nie zwiększamy doładowania bo prawdopodobnie dojdzie jakiś 15-20 koni nie wiem czym to się skończy... jeśli zniesie na hamownie to dobrze, a jak perd..nie na hamownie to będzie lipa. Nie chce zostać bez samochodu na jakiś miesiąc. W dodatku trzeba zrobić sprzęgło na lepszym docisku nie lubię jak samochód stwarza problemy.
W tym momencie doładowania 1,9bara i 550 stopni EGT na hamownie. Rob nie mógł uwierzyć mówi ze mam sondę popsuta (dopiero co włożyłem STRI) Może EGT jest tak małe przez zimniejsze powietrze chociaż na hamownie nie było specjalnie zimno. Był tego samego dnia BMM miał EGT 850stopni na HF+50 turbina 2.0tdi 170koni


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 02:44