![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Witam mam proste pytanie
Posiadam seata leona silnik 1.8T 180HP AuQ Mam dolozony duzy IC z przodu + ororowanie z kwasowki i program na 220HP i 315 Nm Problem jest taki ze mam peknieta obudowe filtra pow i chcialem kupic nowa ale zastanawiam sie czy nie zalozyc pozadnego stozka . W planach mam jeszcze Blow-offa. I tu kolejny problem bo podobno wiele popularnych Blow of'ow nie dziala w vagowskich 1.8T i pojawiaja sie spadki mocy . Czy to prawda i czy jest sens pakowac ten stozek ... w planach mialbym jeszcze hybryde turbiny Z gory dzieki za pomoc i opinie |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
Żeby stożek spełniał swoją funkcję, czyli robił większe przepływy a co za tym idzie uzyskanie większych mocy trzeba spełnić kilka warunków. Założenie filtra stożkowego bezpośrednio pod maskę narobi więcej biedy niż pożytku. Filtr zasysa gorące powietrze z komory a chodzi o to żeby zasysał jak najchłodniejsze (wiecej cząsteczek tlenu w powietrzu) Dlatego jeżeli stosuje już się stożek to trzeba z reguły wywalić aku do bagażnika i zrobić odizolowaną komorę dla filtra stożkowego.
Polecam zastosować wkładkę ITG, ja mam taką i jest bezproblemowo. Co do blow-offa to było wałkowane masę razy na forum. chcesz nie mieć problemów to lepiej odpuść sobię blow-off-a |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
zamiast modzić ze stozkiem i innymi cudami przyinwestuj w tip
![]() -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
AKU w bagazniku to najmniejszy klopot i tak mam teraz silnik wyjety.
Co do odizolowanej komory to fakt masz racje. Czyli nie bawic sie w takie rzeczy ?? Bylo walkowane jak ja to uwielbiam To pokaz mi czy gdzie jest napisane jaki rodzaj Bova spelnia sei najlepiej i dlaczego by go nie zakladac ?? Mialem w hondzie na sofcie i bylo ok ... Tylko gdy zmienialem samochod zostalem poinformowany ze jezeli bede chcial zalozyc to mam strzelac w gorne polki bo tylko takie sie spisuja, tylko nie wiem co takiego cudacznego w tym jest, skoro kazdy dziala na tej samej zasadzie ![]() Co do Tipa to tez pytam co mi to da i co to w ogole jest ^^ |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
chodzi o system działania vag-owskiego 1.8T który troszkę różni się od innych silników turbo doładowanych oraz silników N/A przerabianych na turbo.. itp
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
no ok ok. Kumpel w Ibizie ma dmuchniete 260-270 HP i ma
Drugi w A4 ma ok 350 HP i tez ma jezdza ?? jezdza. Niech mnie ktos oswieci o co kaman i co narobie zakaldaja takowego ?? Co do TIPa rozumiem ze to rodzaj seryjnej zwezki a dokladnie chodzi o zamiennik usowajacy ja tak ??? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
Rodzina silnika 1.8T ma system recylkulacyjny system upystowy powietrza doładowania. Powietrze upuszczane wraca znowu do obiegu. Upuszczając tą ilość powietrza w atmosferę przy użyciu właśnie bloow offa powoduje się ubytek tego powietrza który powinien zostać znowu przepompowany przez turbo. Konsekwencje moga być tego różne.
Tak apropo jak słysze odgłos bloww off-a w ledwo 200 konnym aucie to wieje dla mnie to wioską aż wstyd mi się samemu robi..... Takie jest moje osobiste zdanie. Co do TIP-a to wymiana przy tej sprężarce to poroniony pomysł. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Chętnie poczytam o "różnych konsekwencjach" blow`a w 1.8T .
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
luk o taka odpowiedz mi chodzilo ale z reszta sie nie zgodze co do Tipa chetnie poslucham uzasadnionej wypowiedzi.
Natomiast chcesz mi powiedziec ze Compoty To wiesniaki skoro mowili ze jest mozliwosc zalozenia bova a nawet by wypadalo ?? Aha to w dzisiejszych czasach 220 HP to wiocha ... spoko jak mialem 90-konna honde to slyszalem podobne kwestie :/ ... I jest to troche nie na miejscu bo 220HP to juz dobra moc i auto sprawnie sie porusza i chyba nie zaprzeczysz |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
nie ma co się napinać,
parę lat temu 200-250KM robiło jakieś wrażenie, teraz w dobie projektów 400-500KM dopiero jest mocą robiącą wrażenie. i nie ma się co obrażać jak mała baletnica, czasy się zmieniają, kiedyś z całą rodziną na zagraniczne wakacje jechało się Trabantem a Fiat 125p to był luksus... a teraz czasy się zmieniły i samochody klasy kompakt to takie minimum do podróżowania po kraju... świat się zmienia. więc muszę Cię zmartwić, teraz 200-230KM to ma dosłownie maaaasa samochodów, i co czwarte 1.8t po podstawowych modach. znam wioskowych recerów którzy nawet do 1.9tdi zakładali Blow-off-y i im niby 50KM dodawało i w ogóle super warto. a dlaczego nie warto do 1.8t to Ci koledzy dokładnie wytłumaczyli. nie obrażaj się na ludzi, że Ci prawdę prosto w oczy mówią, a nie zachwycają się badziewiem |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
no dobrze.. 200-230KM może i ma masa samochodów seryjnych.. ale z jaką masą?? 1500KG?? 1700KG??
Auta które ważą nie wiele ponad 1000kg z mocą do 250KM spokojnie poradzą sobie z autami ważącymi 1500KG i mocą 300KM.. Więc jasne... jest tu masa projektów na moc 400-500KM.. ale też nie tylko mocą jedzie auto... ( ciężarówki mają po 500KM i co z tego ![]() i żeby nie było.. nie strzelam fochów, nie mówię też że auta które są na forum i mają moce powyżej 400KM ( czy nawet 300KM) nie jadą. Ot taka drobna uwaga ![]() ![]() ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
i dla tego ma sapać jak stara SCANIA? bo ma już 220KM?
BlowOff może tylko namieszać w 1.8t , a nic dobrego nie da, więc jaki jest sens go zakładać? chyba tylko po to żeby gimnazjalistki przebierały nogami zamiast wydawać pieniądze na zaworek, to kup lepsze wtryski albo zmień wydech, turbinę, i to będzie miało sens. ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
Co do TIP-a to wymiana przy tej sprężarce to poroniony pomysł. widziałes seryjnego tip'a i jakie ma seryjnie zwężenie ??? ja tam na siłe nikogo nie zmuszam , nie byłem na hamowni po wymianie , ale z tego co mi powiedziała dupohamownia , to polepszyła się reakcja na gaz i tyle ![]() -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
Co do Tipa to tez pytam co mi to da i co to w ogole jest ^^ to jest element między przepływką a turbiną -------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Z tipem juz sie obadalem i rozmawialem z panem od programu. Mowil ze moze to miec sens ale jak np zrobie sobie ta hybryde
Co Do blof offa tez mi go odradzil i przepraszam ale mieliscie racje. Mowil ze dobrze zrobiony nie zaszkodzi ale bedzie to tylko efekt. Wiec zrezygnuje A co do mocy zedu 400-500 HP to nei dla mnie bo po co w osce ![]() ![]() Dzieki pany znowu jestem madrzejszy jeszcze jedno pytanko Czy wtryski z BAM sa bardziej wydajnoiejsze niz AUQ ?? I czy jest ktos klumaty kto robi hybrydy turbiny ?? Jakie doladowanie moge maxymalnie zrobic na seryjnych tlokach i korbach zeby bylo bezpiecznie ?? Inaczej do ilu to wytrzyma |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
tak
BAM to 380ccm więc do 220KM idealne bo mają jeszcze spory zapas, a chyba do okolic 260KM też starczą. niektórzy twierdzą, że do 220KM wystarczą 320ccm ale ja bym polecał już BAMy co do seryjnego silnika to są różne opinie, ale do 350KM raczej seryjne wnętrzności wystarczą jeżeli wszystko z głową zrobione |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
tip to bardzo dobry mod w auq. daje dosc duzo jak na niby wydaje sie zwykla rure...
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 May 2010 Skąd: Węgrów ![]() |
widziałes seryjnego tip'a i jakie ma seryjnie zwężenie ??? ja tam na siłe nikogo nie zmuszam , nie byłem na hamowni po wymianie , ale z tego co mi powiedziała dupohamownia , to polepszyła się reakcja na gaz i tyle ![]() Kolego widziałem seryjnego tip-a pod k03, ale nawet jak by wymienił na tego tipa to i tak mu sprężarką nie nadmucha nagle 20-30KM wiecej. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na inne mody, przynoszące większe przyrosty. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
tak stożek jest super , jak seryjna pucha daje rade ( juz nie pamiętał kto to pisał , chyba ktoś z compotów ) do 400KM
-------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 08:12 |