![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
Saxo powoli z auta codziennego staje się autem do zabawy , sprzedawać go nie chce więc padł pomysł na upgrade .
auto jest z 2001 roku i ma 96 tys km Myślałem o dłubaniu NA ale ostatecznie będzie turbo zastanawiam się nadal nad wsadzeniem głowicy 16v ale mam nadzieje ,ze doradzicie . Bardzo proszę o weryfikacje sprzętu ![]() Turbo k03 standardowa z 150KM VAG FMIC wtryski i pompa paliwa z xsary vts dwie uszczelki pod głowicę z przekładką miedzianą regulator ciśnienia paliwa z lanci delty wydech 2,5 cala tylko z końcowym tłumikiem kolektor wydechowy - pewnie jakaś skrzynka z czasem chłodnica oleju co do głowicy to raczej sprawdzenie w jakim jest stanie i polerka największym problemem jest wystrojenie bo nie wiem czy piggyback podoła więc jeżeli ktoś już się bawił takim silnikiem to proszę żeby się wypowiedział . -------------------- MB W202
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Odnośnie wystrojenia jak nie świnka i ori ECU to może Megasquirt ?
-------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
może, ale tego własnie chce się dowiedzieć
![]() celuje w 160 KM edit : może źle się wyraziłem , było by super mieć bezawaryjne 160 KM w tym aucie . -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
PANOWIE DWA DNI I NIKT NIC ??
-------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Mi nieco nie pasuje sposób odprężenia. Tak wiem, sporo ludzi tak lata, ale w projekcie który kupiłem też to było - efekt? Chyba ze 3 razy wydmuchanie uszczelki.
Teraz idę w inne tłoki i seryjną stalową uszczelkę - ja na Twoim miejscu bym się tłokom przyjrzał. Może od innego silnika pasują takie, które by Ci go odprężyły? Ew. frez seryjnych? W tym 2 przypadku od razu wyważył bym układ korbowo-tłokowy, może jakieś ARP bym zasadził jak są dostępne. Ale to tylko moje przemyślenia, nie bierz ich jako wyroczni. Napisz jakiego masz kompa - producent i typ. Spytam się mojego stroiciela, może będzie coś wiedział. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
IMHO do takich mocy nie dotykałbym dołu w ogóle na razie.
Co do głowicy to zależy ile tam chcesz dmuchać ale te 160km to raczej nie więcej niż 0.5b więc w jakieś mega odprężania i sandwitche bym się również nie bawił - po prostu jedna najgrubsza ori uszczelka i tyle. Wziął bym się natomiast za głowicę i poszerzył jej kanały wydechowe i lekko dłubną dolotowe lub ładnie spolerował. Z doświadczenia niektórych moich kolegów również wynika że DETII spokojnie ogarniej takie ustrojstwo ![]() Pozdrawiam! |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 23 June 2007 Skąd: Lublinozouki ![]() |
A jaka grubość uszczelki Cię urządza?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
dzisiaj znajomy mi dowiezie tłok z takiego silnika więc zobaczymy czy da się je podfrezować .
-------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
IMHO do takich mocy nie dotykałbym dołu w ogóle na razie. Co do głowicy to zależy ile tam chcesz dmuchać ale te 160km to raczej nie więcej niż 0.5b więc w jakieś mega odprężania i sandwitche bym się również nie bawił - po prostu jedna najgrubsza ori uszczelka i tyle. Wziął bym się natomiast za głowicę i poszerzył jej kanały wydechowe i lekko dłubną dolotowe lub ładnie spolerował. Z doświadczenia niektórych moich kolegów również wynika że DETII spokojnie ogarniej takie ustrojstwo ![]() Pozdrawiam! Ladne spolerowanie gowno daje a lekko dlubnac to se mozna w nosie. Co do swini to prawdopodobnie trzeba by det3, bo byly problemy z zaplonem zdaje sie w 1.6 8v na det2. Poza tym jak sie ma wiedze od kolegow, to pasowalo by sie zapytac wiecej a nie tylko czy dziala czy nie, bo pomimo dzialania moze nie byc latwo to wystroic na doladowaniu albo trzeba uzyc jakiegos triku o ktorym koledzy nie powiedzieli albo nie wiedza. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
HAHAHAHA no wiedziałem że w końcu Colin się wypowie .
Ciągle czekam po przecięty tłok :/ ale czy ktoś może doradzić coś w sprawie turbiny ?? T25 są w dobrych cenach a ,że to projekt pod hasłem ( samemu i tanio ) to cena ma znaczenie. aha i może uprzedzę ewentualne komentarze tanio to nie znaczy na drut -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
HAHAHAHA no wiedziałem że w końcu Colin się wypowie . To zle? Jakby co to pisz na gg, to powiem co moim zdaniem mialoby sens ![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
Odgrzewam bo stary ,ale mój
![]() Od 2009 unicestwiłem juz kolejne saxo ,ale silnik został i w czasie kiedy będę szykował silnik 16v chce w końcu uturbić tą ósemkę ... Jestem na etapie obrabiania głowicy i pytanie co zebrać z tej komory ?? ![]() ![]() zastanawia mnie ten ostry kawałem przy gnieździe świecy ... -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
poprostu zfrezowac na okraglo dla swietego spokoju
czesto na tlokach , wycieca pod zawory maja ostrzejsze ksztalty -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
Na pewno warto wygładzić te ostre krawędzie tak jak sugeruje artix. Przy okazji odsłoniłbyś nieco miejsca przy zaworze ssącym.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
nic nie ruszac bo bedzie problem na turbo.
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
kozioł myślisz ,ze zacznie stukać ??
-------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Mi się wydaje, że bardziej będzie stukać jak się zostawi tak jak jest, przez te ostre krawędzie.
-------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
moze inaczej...jak zrobi to ktos co wie co robi to moze byc lepiej ale jak nie to bedzie detonator jak ch....
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
ja tez bym nic nie ruszał tak jak kolega pisze wyżej bo zaraz się zaczną problemy...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nic nie zbieraj bo bedzie palic uszczelki i inne fajne rzeczy. Jedyne co możesz zrobić to odsłonić zawór dolotowy z deka i delikatnie wygładzić krawędzie ale to było pisane wcześniej. Ten silnik 1.6 8V spokojnie wytrzyma 210-220 KM na seryjnych gratach - mam to sprawdzone - miałem 212 KM i nic sie nie działo. Pod głowice zamów grubszą uszczelkę podwójnie kuta miedzią i bedziesz miał absolutny spokój.
Ja to wszystko sterowałem VEMSem i zero problemów oprócz skrzyni która szybko sie poddała ale zakłada sie z pikusia 1.6 16v skrzynie BE3 i potem można upalać do woli. turbo sie fajnie zakłada pod seryjny kolektor wydechowy - spawasz tylko przejsciówke - pół dnia roboty -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:29 |