Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Saxo VTR 1.6 8V 98KM i TURBO ??, Potrzebna pomoc merytoryczna
art...
post Mon, 14 Sep 2009 - 17:04
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





Saxo powoli z auta codziennego staje się autem do zabawy , sprzedawać go nie chce więc padł pomysł na upgrade .
auto jest z 2001 roku i ma 96 tys km

Myślałem o dłubaniu NA ale ostatecznie będzie turbo zastanawiam się nadal nad wsadzeniem głowicy 16v ale mam nadzieje ,ze doradzicie .

Bardzo proszę o weryfikacje sprzętu smile.gif


Turbo k03 standardowa z 150KM VAG
FMIC
wtryski i pompa paliwa z xsary vts
dwie uszczelki pod głowicę z przekładką miedzianą
regulator ciśnienia paliwa z lanci delty
wydech 2,5 cala tylko z końcowym tłumikiem
kolektor wydechowy - pewnie jakaś skrzynka
z czasem chłodnica oleju
co do głowicy to raczej sprawdzenie w jakim jest stanie i polerka


największym problemem jest wystrojenie bo nie wiem czy piggyback podoła więc jeżeli ktoś już się bawił takim silnikiem to proszę żeby się wypowiedział .


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Sep 2009 - 17:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
qbejs
post Mon, 14 Sep 2009 - 18:24
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





Odnośnie wystrojenia jak nie świnka i ori ECU to może Megasquirt ?


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Mon, 14 Sep 2009 - 19:24
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





może, ale tego własnie chce się dowiedzieć smile.gif

celuje w 160 KM


edit : może źle się wyraziłem , było by super mieć bezawaryjne 160 KM w tym aucie .


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Wed, 16 Sep 2009 - 22:20
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





PANOWIE DWA DNI I NIKT NIC ??


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 17 Sep 2009 - 09:36
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Mi nieco nie pasuje sposób odprężenia. Tak wiem, sporo ludzi tak lata, ale w projekcie który kupiłem też to było - efekt? Chyba ze 3 razy wydmuchanie uszczelki.
Teraz idę w inne tłoki i seryjną stalową uszczelkę - ja na Twoim miejscu bym się tłokom przyjrzał. Może od innego silnika pasują takie, które by Ci go odprężyły? Ew. frez seryjnych?
W tym 2 przypadku od razu wyważył bym układ korbowo-tłokowy, może jakieś ARP bym zasadził jak są dostępne.

Ale to tylko moje przemyślenia, nie bierz ich jako wyroczni.

Napisz jakiego masz kompa - producent i typ. Spytam się mojego stroiciela, może będzie coś wiedział.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Thu, 17 Sep 2009 - 09:56
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





IMHO do takich mocy nie dotykałbym dołu w ogóle na razie.
Co do głowicy to zależy ile tam chcesz dmuchać ale te 160km to raczej nie więcej niż 0.5b więc w jakieś mega odprężania i sandwitche bym się również nie bawił - po prostu jedna najgrubsza ori uszczelka i tyle. Wziął bym się natomiast za głowicę i poszerzył jej kanały wydechowe i lekko dłubną dolotowe lub ładnie spolerował.
Z doświadczenia niektórych moich kolegów również wynika że DETII spokojnie ogarniej takie ustrojstwo smile.gif
Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
autoR
post Thu, 17 Sep 2009 - 15:44
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 June 2007
Skąd: Lublinozouki





A jaka grubość uszczelki Cię urządza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Fri, 18 Sep 2009 - 09:32
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





dzisiaj znajomy mi dowiezie tłok z takiego silnika więc zobaczymy czy da się je podfrezować .


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 19 Sep 2009 - 10:47
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(iibitdi @ Thu, 17 Sep 2009 - 09:56) *
IMHO do takich mocy nie dotykałbym dołu w ogóle na razie.
Co do głowicy to zależy ile tam chcesz dmuchać ale te 160km to raczej nie więcej niż 0.5b więc w jakieś mega odprężania i sandwitche bym się również nie bawił - po prostu jedna najgrubsza ori uszczelka i tyle. Wziął bym się natomiast za głowicę i poszerzył jej kanały wydechowe i lekko dłubną dolotowe lub ładnie spolerował.
Z doświadczenia niektórych moich kolegów również wynika że DETII spokojnie ogarniej takie ustrojstwo smile.gif
Pozdrawiam!


Ladne spolerowanie gowno daje a lekko dlubnac to se mozna w nosie.
Co do swini to prawdopodobnie trzeba by det3, bo byly problemy z zaplonem zdaje sie w 1.6 8v na det2.
Poza tym jak sie ma wiedze od kolegow, to pasowalo by sie zapytac wiecej a nie tylko czy dziala czy nie, bo pomimo dzialania moze nie byc latwo to wystroic na doladowaniu albo trzeba uzyc jakiegos triku o ktorym koledzy nie powiedzieli albo nie wiedza.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Mon, 21 Sep 2009 - 00:34
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





HAHAHAHA no wiedziałem że w końcu Colin się wypowie .

Ciągle czekam po przecięty tłok :/

ale czy ktoś może doradzić coś w sprawie turbiny ?? T25 są w dobrych cenach a ,że to projekt pod hasłem ( samemu i tanio ) to cena ma znaczenie.


aha i może uprzedzę ewentualne komentarze tanio to nie znaczy na drut


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 21 Sep 2009 - 21:25
Post #11


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(art... @ Mon, 21 Sep 2009 - 00:34) *
HAHAHAHA no wiedziałem że w końcu Colin się wypowie .


To zle?

Jakby co to pisz na gg, to powiem co moim zdaniem mialoby sens smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Sun, 10 Jul 2011 - 19:27
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





Odgrzewam bo stary ,ale mój smile.gif

Od 2009 unicestwiłem juz kolejne saxo ,ale silnik został i w czasie kiedy będę szykował silnik 16v chce w końcu uturbić tą ósemkę ...



Jestem na etapie obrabiania głowicy i pytanie co zebrać z tej komory ??




zastanawia mnie ten ostry kawałem przy gnieździe świecy ...



--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 10 Jul 2011 - 22:04
Post #13


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





poprostu zfrezowac na okraglo dla swietego spokoju

czesto na tlokach , wycieca pod zawory maja ostrzejsze ksztalty


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lino
post Sun, 10 Jul 2011 - 22:50
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 06 March 2009





Na pewno warto wygładzić te ostre krawędzie tak jak sugeruje artix. Przy okazji odsłoniłbyś nieco miejsca przy zaworze ssącym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Mon, 11 Jul 2011 - 09:26
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





nic nie ruszac bo bedzie problem na turbo.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
art...
post Mon, 11 Jul 2011 - 11:15
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Warszawa/Poznań





kozioł myślisz ,ze zacznie stukać ??


--------------------
MB W202
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Mon, 11 Jul 2011 - 15:23
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





Mi się wydaje, że bardziej będzie stukać jak się zostawi tak jak jest, przez te ostre krawędzie.


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Mon, 11 Jul 2011 - 15:49
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





moze inaczej...jak zrobi to ktos co wie co robi to moze byc lepiej ale jak nie to bedzie detonator jak ch....


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Mon, 11 Jul 2011 - 23:29
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





ja tez bym nic nie ruszał tak jak kolega pisze wyżej bo zaraz się zaczną problemy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 13 Jul 2011 - 10:56
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



nic nie zbieraj bo bedzie palic uszczelki i inne fajne rzeczy. Jedyne co możesz zrobić to odsłonić zawór dolotowy z deka i delikatnie wygładzić krawędzie ale to było pisane wcześniej. Ten silnik 1.6 8V spokojnie wytrzyma 210-220 KM na seryjnych gratach - mam to sprawdzone - miałem 212 KM i nic sie nie działo. Pod głowice zamów grubszą uszczelkę podwójnie kuta miedzią i bedziesz miał absolutny spokój.
Ja to wszystko sterowałem VEMSem i zero problemów oprócz skrzyni która szybko sie poddała ale zakłada sie z pikusia 1.6 16v skrzynie BE3 i potem można upalać do woli.
turbo sie fajnie zakłada pod seryjny kolektor wydechowy - spawasz tylko przejsciówke - pół dnia roboty


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:29