![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 November 2005 Skąd: Tomaszów Maz. ![]() |
Witam.
Mam Volvo S60 D5 i będę zmieniał amortyzatory bo te fabryczne mają 140kkm zrobione i ich sprawność poniżej 60% zeszła. Do wyboru mam Sachs SuperTouring (czyli takie jak fabryczne - gazówki), Sachs Advantage (niewiele droższe - też gazówki), Kayaba Excel-G na przód i Gas a Just na tył. Bilstaina B4 nie ma do S60, B6 jest za drogi, a żółte Koni też za drogie. Kayaba Gas a Just podobno za twarda do rodzinnego dupowozu. Pozostaje Sachs tylko nie wiem który. Nie jeżdżę sportowo, sporo po dziurawym mieście (dlatego nie chcę rezygnować z komfortu), za to w trasie lubię przycisnąć jeśli są do tego warunki i sztywność w zakrętach mogła by być trochę lepsza niż w serii. Teoretycznie wymagania te spełnia seria Advantage (rowek bocznikujący zmniejszający tłumienie w zakresie małych drgań, a przy większym zejściu tłoka tłumienie wzrasta). Ale jak to wygląda w praktyce? Na forum było kilka razy o nich pisane, ale z reguły stosowano je przy lekko obniżonych zawieszeniach. Producent nie wspomina nic o takiej możliwości, a na chłopski rozum przy obniżonym zawieszeniu wspołpraca z rowkiem bocznikującym jest albo w znacznie mniejszym zakresie albo wogóle z nim nie współpracują, dlatego mogą być twardsze niż przy normalnych sprężynach. Czy ktoś stosował Sachsa Advantage przy standardowych sprężynach? Duża utrata komfortu? BTW. Zmieniam też tarcze i klocki, ale na seryjne pełne. Teraz pełne Zimmermanny robią z ochroną antykorozyjną "Coat-Z", brać je czy lepiej zwykłe ATE (trochę droższe są od Zimmermannów). No i klocki ATE czy Ferodo Premier (Ferodo też są tańsze). Ostatnio jeździłem na Premierach i poza sporym pyleniem nie narzekałem na nie - hamowały w miarę poprawnie i nie piszczały. Czy ATE będą w czymś od nich lepsze? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
ja śmigałem kolegi autem na Advantage, ale nie pamiętam czy miał seryjne spreżyny, czy lekko obnizone, ogólnie dobre amortyzatory
P.S. mieszasz temat, a tego tu się nie pochwala P.S.2 tarcze Zimmermann gładkie (sporty pękają) + klocki DS Performance Ferodo, ewentualnie ATE Powerdisc + DS Performance, z każdego zestawu będziesz zadowolony, nie bierz Premierów, zdecydowanie gorsze, tym bardziej przy cięższych autach -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 November 2005 Skąd: Tomaszów Maz. ![]() |
Nie ma DS Performance do S60, chyba są green i redstuffy, ale ponoć niszczą standardowe tarcze, pozostaje coś ze zwykłych klocków wybrać.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:28 |