Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Sachs Advantage czy Super Touring?
brzydki
post Wed, 04 Nov 2009 - 15:11
Post #1


Rookie
Dołączył: Fri, 04 November 2005
Skąd: Tomaszów Maz.





Witam.

Mam Volvo S60 D5 i będę zmieniał amortyzatory bo te fabryczne mają 140kkm zrobione i ich sprawność poniżej 60% zeszła.

Do wyboru mam
Sachs SuperTouring (czyli takie jak fabryczne - gazówki),
Sachs Advantage (niewiele droższe - też gazówki),
Kayaba Excel-G na przód i Gas a Just na tył.

Bilstaina B4 nie ma do S60, B6 jest za drogi, a żółte Koni też za drogie.
Kayaba Gas a Just podobno za twarda do rodzinnego dupowozu.

Pozostaje Sachs tylko nie wiem który.
Nie jeżdżę sportowo, sporo po dziurawym mieście (dlatego nie chcę rezygnować z komfortu), za to w trasie lubię przycisnąć jeśli są do tego warunki i sztywność w zakrętach mogła by być trochę lepsza niż w serii.
Teoretycznie wymagania te spełnia seria Advantage (rowek bocznikujący zmniejszający tłumienie w zakresie małych drgań, a przy większym zejściu tłoka tłumienie wzrasta).
Ale jak to wygląda w praktyce?

Na forum było kilka razy o nich pisane, ale z reguły stosowano je przy lekko obniżonych zawieszeniach. Producent nie wspomina nic o takiej możliwości, a na chłopski rozum przy obniżonym zawieszeniu wspołpraca z rowkiem bocznikującym jest albo w znacznie mniejszym zakresie albo wogóle z nim nie współpracują, dlatego mogą być twardsze niż przy normalnych sprężynach.

Czy ktoś stosował Sachsa Advantage przy standardowych sprężynach?
Duża utrata komfortu?

BTW.
Zmieniam też tarcze i klocki, ale na seryjne pełne.
Teraz pełne Zimmermanny robią z ochroną antykorozyjną "Coat-Z", brać je czy lepiej zwykłe ATE (trochę droższe są od Zimmermannów).
No i klocki ATE czy Ferodo Premier (Ferodo też są tańsze).
Ostatnio jeździłem na Premierach i poza sporym pyleniem nie narzekałem na nie - hamowały w miarę poprawnie i nie piszczały.
Czy ATE będą w czymś od nich lepsze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Nov 2009 - 15:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
LCQ
post Wed, 04 Nov 2009 - 16:45
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





ja śmigałem kolegi autem na Advantage, ale nie pamiętam czy miał seryjne spreżyny, czy lekko obnizone, ogólnie dobre amortyzatory

P.S. mieszasz temat, a tego tu się nie pochwala

P.S.2 tarcze Zimmermann gładkie (sporty pękają) + klocki DS Performance Ferodo, ewentualnie ATE Powerdisc + DS Performance, z każdego zestawu będziesz zadowolony, nie bierz Premierów, zdecydowanie gorsze, tym bardziej przy cięższych autach


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brzydki
post Wed, 04 Nov 2009 - 17:46
Post #3


Rookie
Dołączył: Fri, 04 November 2005
Skąd: Tomaszów Maz.





Nie ma DS Performance do S60, chyba są green i redstuffy, ale ponoć niszczą standardowe tarcze, pozostaje coś ze zwykłych klocków wybrać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:28