![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 22 October 2007 ![]() |
Witam,
Panowie zdecydowałem sie na zakup tytułowego Saab'a pierwszej generacji (rocznikowo od 99r). Aero ma pod machą doładowane 2.3litra o mocy 230-250koni. Co możecie powiedziec o tym silniku pod względem wytrzymałości, potencjału itd. ? Wiadomo, że wiele zależy jak poczyniał sobie z fura poprzedni właściciel, ale chodzi mi bardziej czy to solidne silniki, a nie wieczna świnka skarbonka. Nie sa to jakoś nadmiernie awaryjne jednostki ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
saabklub.pl - tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Na początek dobra rada - po zakupie B235 trzeba zmienić odmę, bo jej wady powodują zacieranie się silników. Tak czy inaczej - najwięcej informacji znajdziesz na saabklub.pl, saabcentral.com, saablink.net. Jeśli chodzi o wytrzymałość, to B235 jest ciut słabsze niż B234R, ale mówimy tutaj o mocach w okolicach 400KM. Generalnie regularna zmiana oleju, wymiana rozrządu (łańcuch) co 100-120kkm itd. wpływają bezpośrednio na żywotność jednostki. Można by książkę napisać. Resztę dopowiedzą wyszukiwarki na w/w forach.
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 22 October 2007 ![]() |
dzięki, powyższe kluby znam, jednak chciałem podpytać Was jako może bardziej obiektywnych
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Będzę więcej niż 400? Bo jak nie, to nie ma o czym rozmawiać...
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 22 October 2007 ![]() |
ok, to chciałem wiedzieć
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
gdy ja szukałem Saaba (co prawda sie rozmysliłem-koszty wzieły góre) to gościłem na tym forum Saaba i nie moge powiedzieć, że jest ono nieobiektywne. to jedno z najlepszych forum miłośników aut, rzetelnie Ci powiedzą co sie sypie w danym modelu, ile to kosztuje itd. własnie po ich wskazówkach odpuściełm zakup Saaba
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 22 October 2007 ![]() |
ja juz nie student, ale z kredytem hipotecznym, więc jednak podpytam chłopaków z saab'a o te straszne koszty
![]() narazie wiem o problemie z odmą, ale to akurat jest 300zł w ASO, więc nie problem |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Jeśli chodzi o odmę oraz inne części, można spróbować tutaj :
Zestaw naprawczy odmy Wiele osób z saabklub.pl korzysta z tego sklepu i jak do tej pory nikt nie narzeka, dodatkowo w miarę regularnie są robione zakupy z partsforsaabs lub elkparts. -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 22 October 2007 ![]() |
cenowo tajle nie wyglądają tak źle, raczej standard
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Ogólnie ceny nie są straszne, ja szukałem Saabiny 93 2.0 LPT 154KM bądz wersji z mocniejszym ciśnieniem turbo 185KM. Ceny np. Tarcz były śmiesznie tanie bo chłopaki polecali Mikody chyba 100zł tarcza wentylowana
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Listwy zapłonowej nie wymienia się tak regularnie jak oleju, grunt to stosować świece które są podane w książce serw. - każde inne skutecznie skracają czas życia wspomnianego elementu. Rozrząd komplet (np. NG) kosztuje 1000~PLN'ów balans plus główny, a wyciąganie silnika to nie kosmiczna nauka. Jak auto ma służyć do codziennej jazdy a nie katowania oraz osiągania nie wiadomo jakich mocy, to regularny serwis ułatwi osiągnięcie sporych przebiegów.
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 22 October 2007 ![]() |
z tego co wyczytałem to wymiana rozrządu nie jest jasno określona po jakim przebiegu trzeba sie nim zajmować. Jak zaczyna wydawac niepokojące dzwięki to wymieniamy. No i tak jak napisał Flathead, około 1k pln częsci + robocizna
W kwestii serwisów akurat nieżle, na Śląsku są przynajmniej dwa polecane przez Saab'owiczów |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 17 January 2010 ![]() |
Z rozrządem jest prosto. Wykręcasz napinacz i liczysz ile jeszcze może się wysunąć. Np: 4 skoki to 40-60 tys jeszcze da radę.
-------------------- Jesteśmy na fejsie www.facebook.com/mstunpl
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 31 July 2005 Skąd: Sieradz ![]() |
sąsiad miał Saaba 9-5 aero o mocy 250KM. Auto genialnie elastyczne, zrobiło na mnie swego czasu piorunujące wrażenie jeśli chodzi właśnie o przyspieszenia od 80 do 160 np.
Natomiast 3-krotnie w przeciągu 2 miesięcy spadł mu wąż turbo. Autko na gwarancji, ale trochę obciach ![]() poza tym głośne zawieszenie i chore spalanie jak na tę moc-17 w mieście przy raczej spokojnej jeździe (obecnie sąsiad kupił a6 4.2 quattro w automacie i spalanie podobne, ale koni 100 więcej...). -------------------- A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm R1 RN12 -->172KM@105Nm |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 17 January 2010 ![]() |
No tak ale jedno takie aero "lekko" dotknięte
![]() Po co patrzeć na spalanie. ![]() -------------------- Jesteśmy na fejsie www.facebook.com/mstunpl
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 January 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 31 July 2005 Skąd: Sieradz ![]() |
No tak ale jedno takie aero "lekko" dotknięte ![]() Po co patrzeć na spalanie. ![]() Bez urazy dla Saaba, bo bardzo lubię te auta, ale takie aero jest szybsze od takiego 4.2 jedynie na suchym i równym asfalcie ![]() ![]() sorka za OT. -------------------- A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm R1 RN12 -->172KM@105Nm |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Takie tam 4.2, fakt że dotyczy to nieco lżejszego 9000, ale ...
CYTAT The Aero's in-gear acceleration was strongly emphasized; the Aero was capable of accelerating from 50 miles per hour (80 km/h) to 75 miles per hour (121 km/h) faster than a Porsche Carrera 4 or a Ferrari Testarossa.
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 31 July 2005 Skąd: Sieradz ![]() |
po co daleko szukać - na YT będzie na pewno test Clarksona. Sprawdzał tam właśnie 9-5 aero i zachwycał się elastycznością.
-------------------- A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm R1 RN12 -->172KM@105Nm |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 17 January 2010 ![]() |
Jak to ktoś ładnie napisał. Moc sprzedaje auta a moment obrotowy wygrywa wyścigi.
![]() Właśnie ten aero zrobiony przeze mnie maił ponad 450 niutów a takie 4,2 ma chyba 420 . -------------------- Jesteśmy na fejsie www.facebook.com/mstunpl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:37 |