Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Saab 9-5 2.3T Aero
vipek
post Thu, 26 Nov 2009 - 18:52
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 22 October 2007





Witam,
Panowie zdecydowałem sie na zakup tytułowego Saab'a pierwszej generacji (rocznikowo od 99r). Aero ma pod machą doładowane 2.3litra o mocy 230-250koni.
Co możecie powiedziec o tym silniku pod względem wytrzymałości, potencjału itd. ? Wiadomo, że wiele zależy jak poczyniał sobie z fura poprzedni właściciel, ale chodzi mi bardziej czy to solidne silniki, a nie wieczna świnka skarbonka. Nie sa to jakoś nadmiernie awaryjne jednostki ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 26 Nov 2009 - 18:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Flathead
post Thu, 26 Nov 2009 - 19:01
Post #2


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





saabklub.pl - tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Na początek dobra rada - po zakupie B235 trzeba zmienić odmę, bo jej wady powodują zacieranie się silników. Tak czy inaczej - najwięcej informacji znajdziesz na saabklub.pl, saabcentral.com, saablink.net. Jeśli chodzi o wytrzymałość, to B235 jest ciut słabsze niż B234R, ale mówimy tutaj o mocach w okolicach 400KM. Generalnie regularna zmiana oleju, wymiana rozrządu (łańcuch) co 100-120kkm itd. wpływają bezpośrednio na żywotność jednostki. Można by książkę napisać. Resztę dopowiedzą wyszukiwarki na w/w forach.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vipek
post Thu, 26 Nov 2009 - 19:06
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 22 October 2007





dzięki, powyższe kluby znam, jednak chciałem podpytać Was jako może bardziej obiektywnych rolleyes.gif , bezkrytyczne achy i ochy wiele nie mówią. Prawda, że niby Aero ma kute tłoki i korbowody ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 26 Nov 2009 - 19:54
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Będzę więcej niż 400? Bo jak nie, to nie ma o czym rozmawiać...


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vipek
post Thu, 26 Nov 2009 - 19:56
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 22 October 2007





ok, to chciałem wiedzieć smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 26 Nov 2009 - 22:51
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





gdy ja szukałem Saaba (co prawda sie rozmysliłem-koszty wzieły góre) to gościłem na tym forum Saaba i nie moge powiedzieć, że jest ono nieobiektywne. to jedno z najlepszych forum miłośników aut, rzetelnie Ci powiedzą co sie sypie w danym modelu, ile to kosztuje itd. własnie po ich wskazówkach odpuściełm zakup Saaba biggrin.gif ale ja jeszcze student i mam pewnie inne możliwości finansowe, więc nie musisz brać ze mnie przykładu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vipek
post Fri, 27 Nov 2009 - 07:59
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 22 October 2007





ja juz nie student, ale z kredytem hipotecznym, więc jednak podpytam chłopaków z saab'a o te straszne koszty smile.gif

narazie wiem o problemie z odmą, ale to akurat jest 300zł w ASO, więc nie problem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Fri, 27 Nov 2009 - 08:28
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Jeśli chodzi o odmę oraz inne części, można spróbować tutaj :
Zestaw naprawczy odmy

Wiele osób z saabklub.pl korzysta z tego sklepu i jak do tej pory nikt nie narzeka, dodatkowo w miarę regularnie są robione zakupy z partsforsaabs lub elkparts.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vipek
post Fri, 27 Nov 2009 - 09:30
Post #9


Rookie
Dołączył: Mon, 22 October 2007





cenowo tajle nie wyglądają tak źle, raczej standard
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Fri, 27 Nov 2009 - 10:10
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Ogólnie ceny nie są straszne, ja szukałem Saabiny 93 2.0 LPT 154KM bądz wersji z mocniejszym ciśnieniem turbo 185KM. Ceny np. Tarcz były śmiesznie tanie bo chłopaki polecali Mikody chyba 100zł tarcza wentylowana smile.gif wiadomo że nie brembo ale daje radę. Ogólnie tam są takie cztery newralgiczne elementy nie pamietam wszystkich: listwa zapłonowa bodajże 1000zł sama część, wspomniana odma (zakup tani ale musi być wszystko ok z nią w momencie zakupu auta), rozrząd, który jest na łańcuchu a zmieniasz go jak by był na pasku (2500zł wymiana bo w tych wersjach serwisy wyciagały silnik ale są mechanicy którzy potrafią to ominąć dlatego naprawa nie kosztuje 6000zł jak w ASO), przepustnica -1200zł. Ogólnie są to usterki, które prędzej czy późnej pojawiają sie w Saabach statystycznie wg forumowiczów. Rada z Saab forum jest taka- daj auto na przegląd przed zakupem. I pamietaj do Saaba potrzeba ogarniętego mechanika to wtedy naprawa jest sporo tańsza bo nieznajomość auta przez druciarza owocuje znacznym podwyższeniem ceny robocizny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Fri, 27 Nov 2009 - 10:39
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Listwy zapłonowej nie wymienia się tak regularnie jak oleju, grunt to stosować świece które są podane w książce serw. - każde inne skutecznie skracają czas życia wspomnianego elementu. Rozrząd komplet (np. NG) kosztuje 1000~PLN'ów balans plus główny, a wyciąganie silnika to nie kosmiczna nauka. Jak auto ma służyć do codziennej jazdy a nie katowania oraz osiągania nie wiadomo jakich mocy, to regularny serwis ułatwi osiągnięcie sporych przebiegów.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vipek
post Fri, 27 Nov 2009 - 10:57
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 22 October 2007





z tego co wyczytałem to wymiana rozrządu nie jest jasno określona po jakim przebiegu trzeba sie nim zajmować. Jak zaczyna wydawac niepokojące dzwięki to wymieniamy. No i tak jak napisał Flathead, około 1k pln częsci + robocizna

W kwestii serwisów akurat nieżle, na Śląsku są przynajmniej dwa polecane przez Saab'owiczów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
msTUN
post Tue, 02 Feb 2010 - 21:54
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 17 January 2010





Z rozrządem jest prosto. Wykręcasz napinacz i liczysz ile jeszcze może się wysunąć. Np: 4 skoki to 40-60 tys jeszcze da radę.


--------------------
Jesteśmy na fejsie www.facebook.com/mstunpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaloh1
post Thu, 04 Feb 2010 - 16:18
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 31 July 2005
Skąd: Sieradz





sąsiad miał Saaba 9-5 aero o mocy 250KM. Auto genialnie elastyczne, zrobiło na mnie swego czasu piorunujące wrażenie jeśli chodzi właśnie o przyspieszenia od 80 do 160 np.
Natomiast 3-krotnie w przeciągu 2 miesięcy spadł mu wąż turbo. Autko na gwarancji, ale trochę obciach wink.gif
poza tym głośne zawieszenie i chore spalanie jak na tę moc-17 w mieście przy raczej spokojnej jeździe (obecnie sąsiad kupił a6 4.2 quattro w automacie i spalanie podobne, ale koni 100 więcej...).


--------------------
A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm
R1 RN12 -->172KM@105Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
msTUN
post Thu, 04 Feb 2010 - 17:20
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 17 January 2010





No tak ale jedno takie aero "lekko" dotknięte wink.gif przeze mnie objeżdża spoko 4,2 bez turbo.
Po co patrzeć na spalanie. smile.gif


--------------------
Jesteśmy na fejsie www.facebook.com/mstunpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bojowy_trol
post Thu, 04 Feb 2010 - 18:44
Post #16


Rookie
Dołączył: Sat, 28 January 2006





CYTAT(vipek @ Fri, 27 Nov 2009 - 10:57) *
W kwestii serwisów akurat nieżle, na Śląsku są przynajmniej dwa polecane przez Saab'owiczów

podpinając się pod temat,
pierwszy to wiadomo - mysłowicki kajzerek, a które inne masz na myśli?
autorowi sory z OT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaloh1
post Thu, 04 Feb 2010 - 20:49
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 31 July 2005
Skąd: Sieradz





CYTAT(msTUN @ Thu, 04 Feb 2010 - 17:20) *
No tak ale jedno takie aero "lekko" dotknięte wink.gif przeze mnie objeżdża spoko 4,2 bez turbo.
Po co patrzeć na spalanie. smile.gif


Bez urazy dla Saaba, bo bardzo lubię te auta, ale takie aero jest szybsze od takiego 4.2 jedynie na suchym i równym asfalcie wink.gif Choć jak powiedział sam sąsiad-w Saabie było bardziej czuć 250KM niż w A6 350 smile.gif

sorka za OT.


--------------------
A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm
R1 RN12 -->172KM@105Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 04 Feb 2010 - 21:27
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Takie tam 4.2, fakt że dotyczy to nieco lżejszego 9000, ale ...

CYTAT
The Aero's in-gear acceleration was strongly emphasized; the Aero was capable of accelerating from 50 miles per hour (80 km/h) to 75 miles per hour (121 km/h) faster than a Porsche Carrera 4 or a Ferrari Testarossa.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaloh1
post Thu, 04 Feb 2010 - 21:36
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 31 July 2005
Skąd: Sieradz





po co daleko szukać - na YT będzie na pewno test Clarksona. Sprawdzał tam właśnie 9-5 aero i zachwycał się elastycznością.


--------------------
A6 3.0 TDi -->290KM@560Nm
E46 330d -->230KM@580Nm
R1 RN12 -->172KM@105Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
msTUN
post Thu, 04 Feb 2010 - 22:21
Post #20


Rookie
Dołączył: Sun, 17 January 2010





Jak to ktoś ładnie napisał. Moc sprzedaje auta a moment obrotowy wygrywa wyścigi. smile.gif
Właśnie ten aero zrobiony przeze mnie maił ponad 450 niutów a takie 4,2 ma chyba 420 .


--------------------
Jesteśmy na fejsie www.facebook.com/mstunpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:37