![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Witam.
Mam Audi B4 Avant z 94 roku (1z). Chiałem w nim zmnienić silnik na AFN z audi a4, tylko jest jeden problem w swoim aucie mam automatyczną skrzynie i muszę ją też wymienić bo już przy starym 1z nie daje rady a co dopiero przy mocnijeszym silniku... Jak sprawa wygląda ze skrzynią tez z a4 ? Mój mechanik mówił że będzie problem z tym przeszczepem ponieważ ta moja skrzynia to była dość krótka seria i tam jest dość dziwny tunel... Miał ktoś do czynienia z takim przeszepem ? Jaka skrzynia może tam podejśc z jakiego auta (chciałbym dalej automat) ?? pozdrwaiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Jeżeli masz sprawny blok silnika i głowice to nie widzę sensu zmiany tego silnika na AFN`a. Kup tylko od AFN`a: turbo, wtryski, komputer a resztę czyli rury do IC, poczatek do wydechu zrób. W AFN jest kilka rzeczy w innym miejscu i mogą Ci się zrobić niepotrzebne koszta. Co do skrzyni biegów to manualna 5-tka od A4 pasuje do B4 z lat 94-95.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
dzięki za pierwszą odpowiedz
Co do zmiany wszystkich podzespołów to tez się zastanawiałem ale silink ma natłuczone już prawie 300k km więc stan podzespołów może być rózny co prawda silnik nie bierze oleju nie dymi choć czasem świeci się kontrolka oleju ale ciśnienie jest bo mam zamontowany manometr, ale przyspieszenia są rzadne... być może to przez skrzynie biegów.. Moje auto jest z 94 roku więc skrzynia powinna byc ok, tylko że ja mam automat i jak już pisałem jest zupełnie inny kształt tunela (jest tak jakby wypchnięty na szerokość) i nie wiem czy nie będzie za dużej rzeźby przy mocowaniu (poduszek) skrzyni... A jeśli miałbym zmieniać tylko podzespoły to wtryski planowałbym o AXG intercooler od splintera a turbo to już od 130 jak już rzeźbić to tak żeby coś przyniosło a potem lekki program tak na 130km ale czy to wytrzyma mój silnik ? pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
żaden silnik tam nie przypasuje bez nowej konstrukcji mocowan
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Nie wydaje mi się żeby były dwie taśmy produkcyjne samych nadwozi. A raczej trzy bo jedna jest dla osiek a druga dla quattro. Wiec na 99% jestem pewny,że masz identyczną bude jak w zwykłej ośce. W Twoim przypadku kupiłbym wtryski od 110-ki, turbo od 130-ki i zrobił program na 130-140km. Co do ciśnienia oleju to pamiętam, że i u mnie kontrolka gasła po 2-3s od uruchomienia a z ciśnieniem było wszystko ok. Z intercoolerem dałbym sobie looz. Przy tej mocy co chcesz osiagnąć to spokojnie można jeździć na seryjnym. Chociaż jak wiadowo większy może wiecej . Tylko czy jest sens wydawać konkretnie w tym przypadku około 500-600zł na rury, IC, mocowania. Co do samych mocowań skrzyni to myśle, że nie będzie większych problemów zawsze można coś pokombinować . (wczoraj jeździłem piewrszym w polsce E-36 coupe z 3.0D pod maską więc wszystko można). Co do automatu to raczje bym sobie go zostawił. Jeźdzę dosyć dużo ostatnio autem z automatem (E-38 740i) i jeźeli u ciebie skrzynia pracuje podobnie to nigdy bym sie nie przesiadł na manuala. Tym bardziej, że zaraz zrobi Ci się 300-340Nm. Pozostaje tylko kwestia jak ta skrzynka to zniesie. Masz wersje z guzikiem Sport (bo chyba nie każdy automat w B4 miał tą opcję )
Pozdro... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Co do automatu to koniecznie chciałbym przynim zostać tylko że mój seryjny silink juz ma druga skrzynie, która kończy się dokłądnie w ten sam sposób co pierwsza więc myśle, że ona poprostu wogóle nie zniesie wikszego momentu... a co do tunelu (obudowy skrzyni) jest na 100% inny niż w zwykłym manualu bo nawet orginalne dywaniki od manuala sa znacznie za szerokie do mojej B4... Skrzynia jest z "guźikiem sport" ale po za przeciąganiem zmiany biegów w wyżyszy zakres obrotów różnicy nie widze Wiem że skrzynia automatyczna ani z A4 ani A6 nie przypasuje bo sa już one zupełnie inne i mój mechanik mówi że jedyna nadzieja właśnie w manualnej skrzyni z A4 ale to podobno rzeźba ostra więc i koszty... Kontrolka oleju genralnie to zapala się jak chce nawet przy 10 stopniowym mrozie zaraz po rozruchu... już się do dego przyzwyczaiłem a mam pewność że ciśniene jest ok prawdopodobnie jest to wina czujników ale wymienianie ich co tydzień/dwa już mi się znudziło
Wszystko sie da zrobić tylko czy jest sens ? moje auto teraz jest warte w granicach 12-14k zł (co prawda mam do niego pełne zaufanie bo mam go już od dawna i wiem co w nim siedzi i że zawieszenie hamulce blachy inne mam w bdb stanie) więc jakby miało to kosztować 2 raz tyle to dam sobie z tym spokój i będę jeździł a jak się zepsuje do końca to poprostu będę chciał kupić a4/a6.. pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Po dwóch i pół roku jeździenia takim b4 tdi avant f.o. przesiadłem sie na świeższe a4 i po tygodniu jeźdzenia a4 wiedziałem, że wpier...em kase w błoto. Nigdy a4 - to jest palstikowa zabawka. Myśle, że przeróbka na manuala nie wyjdzie wiecej jak 1000zł. Do tego wtryski od 110-ki około 1000zł, turbo, rurki rureczki to około 1500zł i program z nowym kompem około 1500zł wiec około 5000zł trzeba liczyć... ale zawsze stare graty sprzedasz wiec pewne koszty sie zwrócą...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
I chyba zrobie tak jak radzisz tylko jest jeszcze jedno ale czy silnik to wytrzyma ? nie był katowany na automacie reguralne przeglądu naprawy tylko że ma już 270 k tys. i obawiam się czy podoła... acha i mam jeszcze jedno pytanie silink ma strasznie nie równe obroty (zimny i ciepły) jak stoje np. na światłatłach to potrafi całym autem trząść co moze być przyczyną ??
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Moje B4 miało ponad 300kkm i nie było zadnych problemów z silnikiem. A i olej był nie najlepszy bo zalewałem go mineralnym mobilem 15w40. Co do nierówności to musisz podjechać do jakiegoś speca z VAG`iem... prawdopodobnie to coś z układem wtryskowym. Może to się okazać jakaś pierdoła... zresztą w tym silniku nie ma co sie psuć
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 April 2003 Skąd: Piaseczno ![]() |
CYTAT("Rogal1":2zsvyvqv) Po dwóch i pół roku jeździenia takim b4 tdi avant f.o. przesiadłem sie na świeższe a4 i po tygodniu jeźdzenia a4 wiedziałem, że wpier...em kase w błoto. Nigdy a4 - to jest palstikowa zabawka. .
wow, czym to auto zaszlo ci tak za skore? ja po zmianie z puga 206 RG powiedzialem sobie ze juz nic innego nie kupie tylko audi tdi -------------------- A4 '96 Avant - TDI AFN 140/310 - Sprzedane
S4 '98 2,7BT - sprzedane Mondeo 2002 TDCI kupa ... do wozenia cementu BMW 320D - moze zacznie jezdzic.... |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Moim audi jeździ się bardzo przyjemnie (gdyby nie za głośny silnik) tak spokojnie wywarzenie a szczególnie w miescie (automat) dlatego nie chciałbym zamieniać tego auta ale chyba postaram się doprowadzić silinik i skrzynie do stanu idealnego a potem wtryski i komp ze 110 i lekki chip tak na 110... Auto może troche ożyje a spalanie zostanie na normalnym poziomie
pozdrawaim |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
CYTAT("Yezoo":5uh2w6zl) wow, czym to auto zaszlo ci tak za skore? ja po zmianie z puga 206 RG powiedzialem sobie ze juz nic innego nie kupie tylko audi tdi
Jeżeli przesiadłeś się na A4 z peżota to inaczej być nie może. Ale jeżeli przesiadłbyś się ze starszych modeli audi to szybko byś zrozumiał, że z roku na rok marka ta wypuszcza coraz gorsze auta. Co widać teraz chociażby po wyglądzie tych samochodów (poprostu komedia). Wracając do tematu to z tego co pamiętam to montaż samych wtrysków od 110-ki dał mi odrazu moc około 100km i 230Nm... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
wiem o tym że montarz wtrysków odrazu daje 100km ale ja z zasdy nie trawie druciarstwa i półśrodków więc jak będę coś robił to tak żeby jaknajbardziej przypomninało fabrykę
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
CYTAT("tabi666":1pvxgigf) wiem o tym że montarz wtrysków odrazu daje 100km ale ja z zasdy nie trawie druciarstwa i półśrodków więc jak będę coś robił to tak żeby jaknajbardziej przypomninało fabrykę
pozdrawiam Hmmm jakie druciarstwo przecież wtryski z zewnątrz wygladają tak samo wiec nic nie trzeba przerabiać... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
nie mówię o wyglądzie... chodzi o to że po zmianie samych wtrysków przybywa koni tak 100 ale spalanie sie zwiększa i dymienie również dlatego chciałbym odrazu wynmienić kompa bo jest nowszy i silink będzie chodził ok. A jeśli miałbym przeprogramowywac stary komputer wyszło by w podobny pieniądzach a miałbym starego kompa, który się trudniej dłubie, diagnozuje
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Ale komputer od 110-ki z oryginalnym programem od 110-ki nie będzie u Ciebie pasował. Pamiętaj, że masz turbo inaczej sterowane niż 110-ka więc tak czy inaczej musisz kupić kompa od 110-ki (16 bit) i zrobic w nim odpowiedni program nie wspominając o zmianie kabelków we wtyczce wiązki...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Tue, 20 April 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
turbo moje się kończy napewno więc i ono zostanie wymienione czyli jak już pisaliśmy wcześniej do silnika 1z będzie założona duża część osprzętu z AFN i będzie chodzić
Tak więc chyba już wszystko wiadomo (ogólnie) na mój temat a jak zacznę przekładkę pewnie będę pytał pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:39 |