Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> SWAP 3.0 24V z Omegi A do POLONEZA 1.6 GLI
azazel_
post Sun, 19 Jun 2005 - 17:48
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 19 June 2005
Skąd: Kraków





Co sądzicie na temat SWAPU silnika z osprzętem i skrzynia z omegi A 3.0 24v(V6) do Poloneza 1.6 gli ? Jakie są szanse na zrealizowanie projektu?
Widziałem ostatnio poldona z silnikiem 2.9 z fordziaka ściery i nawet to jeżdziło, więc moim zdaniem powinno się to udać... Wie ktoś może jaki dyfer można założyś do poldona(poza tym z fiata 132) czy jest szansa na upolowanie jakiegoś ze szperą?
Orientuje się ktoś jak wyglądała by w tym przypadku kwestia elektryki oraz elektroniki(silnik jest na wielopunkcie, a zakładał bym go z oryginalnym komputerem oraz wiązka elektryczną)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Jun 2005 - 17:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MACIOR
post Sun, 19 Jun 2005 - 18:45
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Najlepiej to chyba preznieść całe zawieszenie z układem napędowym, a z poldka zostawić bude i ew. środek.


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
azazel_
post Sun, 19 Jun 2005 - 19:06
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 19 June 2005
Skąd: Kraków





Ciekawa koncepcja, ale czy łatwiejsza do zrobienia...???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Sun, 19 Jun 2005 - 19:13
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





No chyba tak bo nie musisz szukać dyfra.A zawieszenie i hamulce i tak trzeba zmienić bo seryjne nie jest przystosowane do tak dużej mocy.


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
azazel_
post Sun, 19 Jun 2005 - 19:19
Post #5


Rookie
Dołączył: Sun, 19 June 2005
Skąd: Kraków





No dyfer ostatecznie można z fiata 132- wytrzymuje 250 KM napewno ale nie ma szpery, a tak jak mówisz to trzeba przerabiać tylne zawieszenie na niezależne...
a tu sie sytuacja komplikuje. Sa tesh plusy- jakis dyferek z beemki ze szpera...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mat.b
post Sun, 19 Jun 2005 - 19:41
Post #6


User
Dołączył: Fri, 17 October 2003
Skąd: Kraków





Wytrzymuje 250 kM ? skąd takie info ? najlepiej poszukaj szpery ZF do most poldka.rajdówki A i b grupowe miały takie i jeszcze można je trafić.miałem taką w moim poldu z silnikiem coswortha i nigdy mnie nie zawiodła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chris320
post Sun, 19 Jun 2005 - 19:57
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: Chojnice





3.0 opla jest to rzędowa szóstka-dłuższa od 2.9 V6 forda i będzie mało miejsca pod maską(na długość),być może trzeba będzie ciąć przegrodę.Widziałem taki silnik w Asconie B i całkiem zgrabnie to wyglądało,ale jak jeżdziło to nie wiem.


--------------------
E31
E36 Jegermaister
F150
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mroova
post Sun, 19 Jun 2005 - 19:57
Post #8


User
Dołączył: Sun, 05 December 2004
Skąd: Ursynów





o ile pamiętam, to ten poldek z silnikiem scorpio 2.9 ma dyfer od bmw 325, przynajmniej jak kiedyś w GT opisywali to coś takiego pisali


--------------------
Nuova Delta 2.0
Legacy Outback 2.5 A/T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
azazel_
post Sun, 19 Jun 2005 - 21:39
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 19 June 2005
Skąd: Kraków





Polonez ATU z silnikiem 2.9 ma 2 tyrbinki i ok 250 km, i dyfer z fiata 132, a z beemki mie może mieć bo beta ma zawieszenie niezależne a poldas ma resor i sztywny most.

Gdzie mogę szukać szpery ZF do poldka? Półośki tesh trzeba zmienić czy oryginalne wytrzymają?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 19 Jun 2005 - 22:18
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





tak dla scislosci to w omedze A byly R6, V6 i to jeszcze 24v to bylo w B. 3L mialy jakies wersje limitowane Irmshera z tego co pamietam i lotus 3.6TT, ale chyba tego silnika to nie znajdziesz . 3.0 w B bylo w omegach MV6

jelsi chodzi o dyfer chyba raczej nie moc jest wyznacznikiem wytrzymalosci tylko moment, ktory w oplowskim silniku bedzie wiekszy niz w starym 2.9. poza tym nt. dyfra mateusz powiedzial co trzeba


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Allrad
post Mon, 20 Jun 2005 - 00:36
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 March 2004





Jeżeli chodzi o szperę do Poldka to może T.208 COPPIA FRENATA DIFFERENTIAL 132 GSL = POLONEZ . http://www.colotti.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Mon, 20 Jun 2005 - 09:46
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





CYTAT("Porszak":1x0cqavt)
tak dla scislosci to w omedze A byly R6, V6 i to jeszcze 24v to bylo w B. 3L mialy jakies wersje limitowane Irmshera z tego co pamietam i lotus 3.6TT, ale chyba tego silnika to nie znajdziesz . 3.0 w B bylo w omegach MV6

jelsi chodzi o dyfer chyba raczej nie moc jest wyznacznikiem wytrzymalosci tylko moment, ktory w oplowskim silniku bedzie wiekszy niz w starym 2.9. poza tym nt. dyfra mateusz powiedzial co trzeba


W omedze A nie bylo V6.. wszystko rzedowe.. 3.0 od 150ps do 204(nie liczac wersji specjalnych bo raczej takiego silnika niw znajdziesz)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Mon, 20 Jun 2005 - 22:41
Post #13


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT("azazel_":2rfiatjq)
Orientuje się ktoś jak wyglądała by w tym przypadku kwestia elektryki oraz elektroniki(silnik jest na wielopunkcie, a zakładał bym go z oryginalnym komputerem oraz wiązka elektryczną)?

Jak go włożysz z całą elektryką i elektroniką to nie będzie problemu - Podpinasz do +12V i w drogę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 21 Jun 2005 - 09:15
Post #14


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





rzezba dla rzezby


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Wed, 22 Jun 2005 - 09:48
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





R6 opla to jest konstrukcyjnie stary i ciężki silnik. Na moje oko bez cięcia blach nie wejdzie do Poloneza. Jeśli ciąć od strony chłodnicy (najłatwiej) to ciężar dodatkowo przesunie się do przodu. Ja w tej przeróbce sensu nie widzę, chyba tylko jako pojazd do lansu i konkursów palenia gumy. Już lepiej wstawić jakieś mocniejsze R4 lub aluminiowe V6 z Alfy.


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E LOB
post Wed, 22 Jun 2005 - 20:34
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 December 2003
Skąd: Polska





CYTAT("Dan41":1u4806du)
W omedze A nie bylo V6.. wszystko rzedowe.. 3.0 od 150ps do 204(nie liczac wersji specjalnych bo raczej takiego silnika niw znajdziesz)


Przy dobrej cenie to może bym mój oddał .

Wersje specjalne zaczynają się od około 4 tys "ojro" bez elektroniki.
Auta z tymi silnikami w "dobrym" stanie od około 8 tys euro.
C40se (24v) 37 sztuk w Evo500, ileś tam w sentorach na zamówienie,
C36ne (12v) bardzo wdzięczny silnik, 212 koni o ile dobrze pamietam,
4.0 Mantzel 24v, 3.9 mantzel (12v),
C30xei (około 280 w Evo 500) - tylko w Evo 500,
C36get to lotus, no ale to juz inna liga .
No i z te "stare" konstrukcje c30se/sej 204/200 koni cena za "dobry" silnik
to około 1 tys euro bez elektroniki.
Taniej może wyjść całe auto, 1-3 tys euro.

CYTAT
R6 opla to jest konstrukcyjnie stary i ciężki silnik.


Ciężki...
Hm zaiste ... sama głowica aluminiowa waży około 55 kilo (uzbrojona).
24 zawory, 2 wałki, 2 koła zębate, 1 mały, łańcuch...nie wspomnę o dole (no przyznaję nie jest aluminiowy) kolektorach i osprzęcie. A niby kolego ile ma to ważyć? Tak tylko retorycznie pytam ...bym zapomniał miska i oslona rozrządu jest aluminiowa...

Stary ... no zmiennych faz rozrządu to on nie ma... ale dobre wałki, głowica, dadzą do 10 % mocy więcej.
Hm do tej pory robi się 3.0, które mają podobną moc...

No i znajac rozmiary silnika, skrzynki jakoś tego nie widzę w polonezie.
Nie lepiej 2.0 i uturbić? albo leta ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
azazel_
post Sun, 26 Jun 2005 - 20:36
Post #17


Rookie
Dołączył: Sun, 19 June 2005
Skąd: Kraków





TAki silnik wchodzi do kadetta C, manty to do poldona tesh wejdzie. mam nadzieje..

Wiecie może czy opel Omega ma hydraulicznie sterowane sprzęgło?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Sun, 26 Jun 2005 - 23:15
Post #18


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT("azazel_":3v9ymeu5)
Wiecie może czy opel Omega ma hydraulicznie sterowane sprzęgło?

Nie, o ile mi wiadomo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yezoo
post Mon, 27 Jun 2005 - 06:52
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 17 April 2003
Skąd: Piaseczno





o ile wiel bo mialem senatora z 90 roku z silnikiem 3.0 12V to sprzeglo bylo hydrauliczne na 100% bo raz naprawialem


--------------------
A4 '96 Avant - TDI AFN 140/310 - Sprzedane
S4 '98 2,7BT - sprzedane
Mondeo 2002 TDCI kupa ... do wozenia cementu
BMW 320D - moze zacznie jezdzic....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E LOB
post Mon, 27 Jun 2005 - 20:34
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 December 2003
Skąd: Polska





Pewnie, że omega A ma .
Choć w/g mnie to wada... ciężar .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:56