![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Co sądzicie na temat SWAPU silnika z osprzętem i skrzynia z omegi A 3.0 24v(V6) do Poloneza 1.6 gli ? Jakie są szanse na zrealizowanie projektu?
Widziałem ostatnio poldona z silnikiem 2.9 z fordziaka ściery i nawet to jeżdziło, więc moim zdaniem powinno się to udać... Wie ktoś może jaki dyfer można założyś do poldona(poza tym z fiata 132) czy jest szansa na upolowanie jakiegoś ze szperą? Orientuje się ktoś jak wyglądała by w tym przypadku kwestia elektryki oraz elektroniki(silnik jest na wielopunkcie, a zakładał bym go z oryginalnym komputerem oraz wiązka elektryczną)? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Najlepiej to chyba preznieść całe zawieszenie z układem napędowym, a z poldka zostawić bude i ew. środek.
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Ciekawa koncepcja, ale czy łatwiejsza do zrobienia...???
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
No chyba tak bo nie musisz szukać dyfra.A zawieszenie i hamulce i tak trzeba zmienić bo seryjne nie jest przystosowane do tak dużej mocy.
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
No dyfer ostatecznie można z fiata 132- wytrzymuje 250 KM napewno ale nie ma szpery, a tak jak mówisz to trzeba przerabiać tylne zawieszenie na niezależne...
a tu sie sytuacja komplikuje. Sa tesh plusy- jakis dyferek z beemki ze szpera... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 17 October 2003 Skąd: Kraków ![]() |
Wytrzymuje 250 kM ? skąd takie info ? najlepiej poszukaj szpery ZF do most poldka.rajdówki A i b grupowe miały takie i jeszcze można je trafić.miałem taką w moim poldu z silnikiem coswortha i nigdy mnie nie zawiodła.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: Chojnice ![]() |
3.0 opla jest to rzędowa szóstka-dłuższa od 2.9 V6 forda i będzie mało miejsca pod maską(na długość),być może trzeba będzie ciąć przegrodę.Widziałem taki silnik w Asconie B i całkiem zgrabnie to wyglądało,ale jak jeżdziło to nie wiem.
-------------------- E31
E36 Jegermaister F150 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 05 December 2004 Skąd: Ursynów ![]() |
o ile pamiętam, to ten poldek z silnikiem scorpio 2.9 ma dyfer od bmw 325, przynajmniej jak kiedyś w GT opisywali to coś takiego pisali
-------------------- Nuova Delta 2.0
Legacy Outback 2.5 A/T |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Polonez ATU z silnikiem 2.9 ma 2 tyrbinki i ok 250 km, i dyfer z fiata 132, a z beemki mie może mieć bo beta ma zawieszenie niezależne a poldas ma resor i sztywny most.
Gdzie mogę szukać szpery ZF do poldka? Półośki tesh trzeba zmienić czy oryginalne wytrzymają? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
tak dla scislosci to w omedze A byly R6, V6 i to jeszcze 24v to bylo w B. 3L mialy jakies wersje limitowane Irmshera z tego co pamietam i lotus 3.6TT, ale chyba tego silnika to nie znajdziesz . 3.0 w B bylo w omegach MV6
jelsi chodzi o dyfer chyba raczej nie moc jest wyznacznikiem wytrzymalosci tylko moment, ktory w oplowskim silniku bedzie wiekszy niz w starym 2.9. poza tym nt. dyfra mateusz powiedzial co trzeba -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 March 2004 ![]() |
Jeżeli chodzi o szperę do Poldka to może T.208 COPPIA FRENATA DIFFERENTIAL 132 GSL = POLONEZ . http://www.colotti.com
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
CYTAT("Porszak":1x0cqavt) tak dla scislosci to w omedze A byly R6, V6 i to jeszcze 24v to bylo w B. 3L mialy jakies wersje limitowane Irmshera z tego co pamietam i lotus 3.6TT, ale chyba tego silnika to nie znajdziesz . 3.0 w B bylo w omegach MV6
jelsi chodzi o dyfer chyba raczej nie moc jest wyznacznikiem wytrzymalosci tylko moment, ktory w oplowskim silniku bedzie wiekszy niz w starym 2.9. poza tym nt. dyfra mateusz powiedzial co trzeba W omedze A nie bylo V6.. wszystko rzedowe.. 3.0 od 150ps do 204(nie liczac wersji specjalnych bo raczej takiego silnika niw znajdziesz) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
CYTAT("azazel_":2rfiatjq) Orientuje się ktoś jak wyglądała by w tym przypadku kwestia elektryki oraz elektroniki(silnik jest na wielopunkcie, a zakładał bym go z oryginalnym komputerem oraz wiązka elektryczną)?
Jak go włożysz z całą elektryką i elektroniką to nie będzie problemu - Podpinasz do +12V i w drogę. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
rzezba dla rzezby
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
R6 opla to jest konstrukcyjnie stary i ciężki silnik. Na moje oko bez cięcia blach nie wejdzie do Poloneza. Jeśli ciąć od strony chłodnicy (najłatwiej) to ciężar dodatkowo przesunie się do przodu. Ja w tej przeróbce sensu nie widzę, chyba tylko jako pojazd do lansu i konkursów palenia gumy. Już lepiej wstawić jakieś mocniejsze R4 lub aluminiowe V6 z Alfy.
-------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 December 2003 Skąd: Polska ![]() |
CYTAT("Dan41":1u4806du) W omedze A nie bylo V6.. wszystko rzedowe.. 3.0 od 150ps do 204(nie liczac wersji specjalnych bo raczej takiego silnika niw znajdziesz) Przy dobrej cenie to może bym mój oddał . Wersje specjalne zaczynają się od około 4 tys "ojro" bez elektroniki. Auta z tymi silnikami w "dobrym" stanie od około 8 tys euro. C40se (24v) 37 sztuk w Evo500, ileś tam w sentorach na zamówienie, C36ne (12v) bardzo wdzięczny silnik, 212 koni o ile dobrze pamietam, 4.0 Mantzel 24v, 3.9 mantzel (12v), C30xei (około 280 w Evo 500) - tylko w Evo 500, C36get to lotus, no ale to juz inna liga . No i z te "stare" konstrukcje c30se/sej 204/200 koni cena za "dobry" silnik to około 1 tys euro bez elektroniki. Taniej może wyjść całe auto, 1-3 tys euro. CYTAT R6 opla to jest konstrukcyjnie stary i ciężki silnik.
Ciężki... Hm zaiste ... sama głowica aluminiowa waży około 55 kilo (uzbrojona). 24 zawory, 2 wałki, 2 koła zębate, 1 mały, łańcuch...nie wspomnę o dole (no przyznaję nie jest aluminiowy) kolektorach i osprzęcie. A niby kolego ile ma to ważyć? Tak tylko retorycznie pytam ...bym zapomniał miska i oslona rozrządu jest aluminiowa... Stary ... no zmiennych faz rozrządu to on nie ma... ale dobre wałki, głowica, dadzą do 10 % mocy więcej. Hm do tej pory robi się 3.0, które mają podobną moc... No i znajac rozmiary silnika, skrzynki jakoś tego nie widzę w polonezie. Nie lepiej 2.0 i uturbić? albo leta ... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 June 2005 Skąd: Kraków ![]() |
TAki silnik wchodzi do kadetta C, manty to do poldona tesh wejdzie. mam nadzieje..
Wiecie może czy opel Omega ma hydraulicznie sterowane sprzęgło? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
CYTAT("azazel_":3v9ymeu5) Wiecie może czy opel Omega ma hydraulicznie sterowane sprzęgło?
Nie, o ile mi wiadomo. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 17 April 2003 Skąd: Piaseczno ![]() |
o ile wiel bo mialem senatora z 90 roku z silnikiem 3.0 12V to sprzeglo bylo hydrauliczne na 100% bo raz naprawialem
-------------------- A4 '96 Avant - TDI AFN 140/310 - Sprzedane
S4 '98 2,7BT - sprzedane Mondeo 2002 TDCI kupa ... do wozenia cementu BMW 320D - moze zacznie jezdzic.... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 December 2003 Skąd: Polska ![]() |
Pewnie, że omega A ma .
Choć w/g mnie to wada... ciężar . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:56 |