![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Przymierzam sie do tego auta, ale ciężko coklowiek znaleźć na jego temat z wiarygodnych źródeł.
Miał ktoś doświadczenia z tym samochodem. Jak oceniacie kontrukcje ? Obecnie jeżdże M5, i powiedzmy że w kilku zdaniach moge powiedzieć o tym, co boli generalnie to auto, jakie ma błędy i niedoróbki w rozwiązaniach, co sie psuje, a co zaskakuje miło etc. Z chęcią dowiedziałbym sie czegoś właśnie w tym guście, o SLu 55 ![]() -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Zrobiłem trochę kilometrów tym autem i jak nie lubię marki to z ręką na sercu ten konkretny model jest dla mnie świetny.
Jest bardzo dobrze wykonane (nie jak tandetne C63 AMG), wygodne w mieście jak i na dłuższej trasie (szczególnie przez wygodne fotele i dobra pozycje za kierownicą), nawet 20 calowe felgi nie są uciążliwe. Silnik ma mnóstwo niutona z samego dołu, ciągnie jak mała lokomotywa, a w korku korci żeby redukować na 1nke i słuchać bulgotu ![]() Jedyny minus jaki odczułem to trochę skrzypiący dach na nierównościach i dziurach, ale przypuszczam że każdy hardtop tak ma. Jeżeli chodzi o serwisowanie, awaryjność, to z relacji właściciela trzeba uważać na ABC. To dosyć skomplikowany system, uwalony zawór/amor wykańcza pompę i tak dalej, naprawa tego systemu jest niestety droga. Kolejną rzeczą jest shifter który pada i nie można zmienić biegu, ale wydaje mi się że to było w wiekszości wymienione na gwarancji/akcji serwisowej. Hmm więcej nie mogę sobie przypomnieć, mogę tylko dodać że jestem z reguły wybredny i szukam jakiejś dziury, a w tym aucie jakoś sie nie dało ![]() Niestety filmik nie oddaje dudnienia w płucach przy takiej zabawie ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT moge powiedzieć o tym, co boli generalnie to auto, jakie ma błędy i niedoróbki w rozwiązaniach, a zapytam z ciekawości, co własnie nie pasuje Ci w M5?? rozumiem ze e60? -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 02 August 2010 ![]() |
a zapytam z ciekawości, co własnie nie pasuje Ci w M5?? rozumiem ze e60? Sądząc po awatarze z S62 to prędzej E39 M5. Ale właśnie, co Ci nie pasuje w M5? Mercedesy to świetne ( ja tak uważam ) auta, ale adresowane do trochę innego odbiorcy niż BMW. Czemu taka zmiana? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Zanim wyrwaliśmy E 55 dokładnie za takim SL-em się rozglądaliśmy. Z bolączek to właśnie niektóre moduły, które sporo kosztują, jest to auto odczuwalnie droższe w utrzymaniu od M5 E39 i serwis co jakiś czas z pierdołami (często kosztownymi) się zalicza.
To co napisał BeeMiX - skrzypiący dach, ale też jestem zdania że cabrio tak mają, szczególnie z jakimś przebiegiem. Zaleta? - jazda nim rekompensuje wszelkie wady ![]() PS. na forum jest user, który dodatkowo myśli nad kitem do tego motoru, być może udizeli się w temacie (jeśli chcesz ponaglić to szukaj go w moim temacie o W211 w OFFTOPIC) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Auto bylo robione w Jetroniku 530Ps i 750Nm
![]() ![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardzo kosztowne w serwisie jest zawieszenie.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Auto bylo robione w Jetroniku 530Ps i 750Nm ![]() ![]() A jak to jezdzi w porownaniu do M6?? Zastanawialem sie nawet nad takim SL 55 AMG, mozna juz dostac w dobrym stanie i z malym przebiegiem za ok £18k tutaj |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
To dwa rozne auta, na pewno merol bardziej gniecie w plecy i ciagnie od dolu.Wrazenia subiektywne w mercedesie sa duzo lepsze, akustyczne rowniez. Bezposredniej konfrontacji nie bylo. Ale 650i (4.4 bt) odstawala bardzo mocno.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Sądząc po awatarze z S62 to prędzej E39 M5. Ale właśnie, co Ci nie pasuje w M5? Mercedesy to świetne ( ja tak uważam ) auta, ale adresowane do trochę innego odbiorcy niż BMW. Czemu taka zmiana? Powiedzmy, że przez kilka lat juz przeswietliłem koncepcje M5 i mam pewne wnioski hehehe Ogólnie, to koncepcja M5 jest dość porąbana, ale o tym w gazetach nie przeczytamy ![]() Osiągami też szukam czegoś więcej, ale tu akurat SL55 nic nie daje, jakieś nieodczuwalne ułamki sekund które w sumie często potrafią niezadziałać. Tak, mam oczywiscie e39. Rozglądam sie za czymś zrobionym w obranej danej koncepcji od A do Z, jak właśnie SL, czy 911. Bardzo kosztowne w serwisie jest zawieszenie. No właśnie, rozmawiałem kiedys z userem Sklasy z ABC, i stwierdził że przez kilka lat niezłego przebiegu, zawiecha jest bardzo wytrzymała, a wymiany wymagały jakieś elementy ciśnieniowe ("gruszki"?) za normalną kase.... Nie wiem jednak, na ile ABC w SL i Sklasse jest podobne.... Ogólnie sztuka amorka to chyba 9 tys plnów ![]() ![]() Chyba że chodzi Ci o wahacze itp. że z powodu masy auta szybko się wywalają ? Obawy mam co do skrzyni. W nowszych SLach i innych AMG 7G przysparza wielu problemów, i generalnie skrzynia ta jest do kitu według userów. Mocniejsze pojeżdzenia pare razy i zaczynają się jaja z 7G. Ale słyszałem, ze tu jest właśnie 5 biegowy automat, który jest nie do zajeżdżenia, i to super ponoć właśnie, bo problemy odpadają. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Pamiętam, że Janek z Proportion MS miał kosztowne problemy z ABC w SL55... sam nie wiem na ile ABC w SL = ABC w S-klasie, o tej drugiej jest tu na forum spory wątek.
Skrzynia 5G jest pancerna. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Zajebiste
![]() |
|
|
gość_KORU_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
Jeżeli ma być SL to lepszy bedzie model R-129. Nowszy R230 to troche nudny dziadkowóz i tyle.
![]() http://www.autocentrum.pl/mercedes/sl/r129/ http://www.autocentrum.pl/mercedes/cl/ http://www.benzworld.org/ |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 03 October 2006 Skąd: Kielce ![]() |
[OT] Fajne blachy na tym CL55 z filmiku[/OT]
![]() -------------------- STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Myślę też o CLu, ale nie chcialem wprowadzać zamętu
![]() Jednak zdecydowanie wole SLa. Co do komfortu, to jeździłem SL R230 z ABC, i cisza w tym aucie jest wrecz przerażająca.... to jak zawieszenie pracuje i wybiera nierówności. Wątpie że ten poziom wyciszenia i stabilizacji posiadał R129.... CLem też jeździłem, i dziwnie sie on prowadzi, ale tak ponoć ma być. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Od SLa po modyfikacjach, tak? To tylko remap? Ile to kosztuje u Was? Co na to skrzynia? Od E55 amg. Technicznie to to samo. Moc po lajtowym kolku, ktore zwiekszylo cisnienie o 0,1 bara, ozcywiscie wystrojone. Bylo dosc goraco a auto jest mocno fabrycznie pozabezpieczane, wiec gora sobie podlewa co by Egt utrzymac. Mysle ze w chlodny wieczor bylo wiecej. Skrzynia bez problemow, nie wariowala. Co do amorkow to sa firmy zajmujace sie regeneracja, chyba 1200 za sztuke wychodzi o ile dobrze kojarze. O kosztach trzeba rozmawiac bezposrednio z Bobikiem ![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 August 2011 ![]() |
Witam,
Jeździłem SL 55 AMG prawie 2 lata i zrobiłem ok 130tys km. W codziennej eksploatacji to bardzo przyjemny samochód zarówno w mieście jak i w trasie. Silnik jest baardzo elastyczny i a fotele i pozycja z kierownicą jak ktoś już wspomniał bardzo dobre. Co do serwisowania to mogę powiedzieć tak: Przerobiłem serwisy ASO w Niemczech Polsce jak i w Austrii. To co się psuło: Zawieszenie- tu padają czesto zawory ( głowny powód to źle wykonana zmiana/czyszczenie układu hydraulicznego, zawory poprostu zacierają się jak płyn traci swoje właściwości) ta usterka to niesety droga sprawa. Ważne żeby tego pilnować bo jeżeli się z tym zwleka to odrazu pada pompa od wspomagania - tez droga:) reszta elementów zawieszenia jest naprawde wytrzymała, a ewentualne wymiany np. wachaczy nie są dużą inwestycją. Skrzynia biegów może nie jest za szybka i czasem działa z opóznieniem ale jest naprawdę pancerna- nawet po modyfikacjach siilnika nie ma z nią problemu. czasem padaja poduszki pod silnikiem i skrzynią ale to raczej przy większym przebiegu auta. Vario-dach to naprawde pierwsza liga! U mnie nic nie skrzypiało i dziąłał zawsze cicho i bez problemów. Co do ciekawostek to mogę powiedzieć zę to chyba jedyne Cabrio w którym przy ponad 200km/h można normalnie rozmawiać ![]() Przed SL'em miałem M5 e60 i to co może nie podobac sie uzytkownikowi BMW to: - bardzo mięki, wolny i mało precyzyjny układ kierowniczy - nie mówię ze jest zły ale zupełnie inny niż w autach ///M - brak możliwości całkowitego odłącznie ESP - czyli o zabawie takiej jaką daje BMW można zapomnieć, ponadto ESP reaguję bardzo szybko czasem za szybko co psuje troche zwykłą dynamiczną jazdę. Podsumowująć: to świetne Cabrio, (moim zdaniem najlepsze na rynku) bardzo dynamiczne i komfortowe auto (nawet przy 20calowych kołach) idealne do szybkiej jazdy ( ale bez wygłupów: ) Janek |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Dzieki Janek i Beemix za pare słów
A jak w zimie Panowie? Zakładamy jakies węzsze zimówki, zgodnie z instrukcją obsługi, jak mniemam, na mniejsze felgi, które sie zmieszczą na tarcze hamulców, i jeździmy ? Skrzynia nie przesadza z dozowaniem momentu na śniegu ? Pytam, bo M5 jest żrednio użteczne kiedy trzeba podjechać pod jakąś górkę ze śniegiem, czy raczej pochyłość ![]() A jak dach na mrozie ? ![]() ESP nie świruje powodując w monentach drfitu jakieś niebezpieczne sytuacje ? Ciekawy jestem cen jakis podstawowych eksploatacyjnych spraw, z ciekawości, na ile MB wykręcił technologicznie... Klocki, tarcze, fiterki itp. Pamietam, jakie potworne różnicy były w silnikach V8 i V12 w S czy CL ![]() -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Napisałeś, że myślisz też o CL. Ja od 2,5 roku posiadam Cl600 z 2002 roku, jeden z pierwszych egzemplarzy po lifcie. Do tej pory zrobiłem 26000km. Z auta jestem bardzo zadowolony, 800nm robi robotę i dzięki zawieszeniu ABC można je wykorzystać na naszych pięknych drogach. Auto jest bardzo komfortowe i prowadzi się stabilnie, wnętrze dobrze wyciszone ale słychać, że pod maską siedzi V12. Co do awaryjności to miałem problemy jedynie z akumulatorem ale to dlatego, że mało jeżdżę i auto posiada zaawansowany system alarmowy. Poza tym to tylko olej i filtry i gdy go kupiłem to musiałem zmienić sworzeń i łącznik stabilizatora, ceny normalne jak na tą klasę pojazdów. Ale dowiadywałem się o cenę tarczy na przód- 1200zł sztuka w ASO. Pozytywnie zaskakuje spalanie. Ostatnio w bardzo dynamicznie pokonanej trasie uzyskałem wynik 15,6l/100km. Jeśli chodzi o jazdę zimą to problem bywa tylko z ruszeniem przy tej ilości momentu dostępnego z samego dołu.
Od siebie zdecydowanie polecam ten samochód dla kogoś kto chce jeździć naprawdę szybko niezależnie od stanu dróg. -------------------- F30 330i xDrive '16
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:39 |