![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
przegladalem sobie rozne fora... ale jakos wszedzie jest tyle krzykaczy i kombinatorow, ze ciezko sie polapac kto cos wie, a kto tylko krzyczy...
moze ktos juz przez to przebrnal robiac jakas weryfikacje sensownosci krzykow... - jakie sa granice dla seryjnych elementow w SI GT? skrzynia dyfry korbowo-tlokowy ukl. pompa wtryski (440ccm/min? @ cisnienie?) IC turbosprezarka (TD04 afair - '97/'98) wydech - do jakiej mocy 2,5 cala? (ew. 63mm) czy od razu 3 cale...(76mm)? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2003 Skąd: Polska Centralna ![]() |
[quote="PrOsIaQ"]- jakie sa granice dla seryjnych elementow w SI GT?
- skrzynia To zalezy od subatelnosci w zmianie biegow.Znam przypadki gdzie skrzynia nie wytrzymywala silnika serii. Wg.mnie skrzynia powinna wytrzymac 300 KM. Jak nie to zostaje jeszcze skrzynia od Legacy Turbo - mocniejsza. dyfry jw. korbowo-tlokowy ukl Mysle ze tutaj tez jest granica 300KM moze troche mniej. To newralgiczny punkt turbo boxerow pompa. W tym przypadku w jakis powaznych wydlubkach trzeba by zmienic pompe tak na wszelki wypadek. wtryski (440ccm/min? @ cisnienie?). ??? chetnie poslucham (poczytam) IC. APS w stage I (280 KM) zaleca jeszcze pozostawienie IC montowanego "do przepustnicy" W stage II (330 KM) jest juz FMIC. Dla wiekszego komfortu pracy silnika mozna by zalozyc przy mniejszych mocach. turbosprezarka (TD04 afair - '97/'9. ??? chetnie poslucham (poczytam) wydech - do jakiej mocy 2,5 cala? (ew. 63mm) czy od razu 3 cale...(76mm)? Mysle ze rozwojowo mozna zakladac 3,5" od razu.Napewno nie wplywa to ujemnie na osiagi. W zaawansowanych przerobkach >300 KM przydalby sie jakis aquamist , mocniejszy BOV Itd. - klocki lego - tylko troche drozsze |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("PrOsIaQ":3s6g3bnx) moze ktos juz przez to przebrnal robiac jakas weryfikacje sensownosci krzykow...
Marcin przebrnął, jego męcz. K.Y. -------------------- Anung un Rama
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
Myślę, że w części przypadków nie ma zasady, że element wytrzyma określone obciążenia. Opiszę Ci moje doświadczenia: 1. Skrzynia Moja padła przy ok. 300KM, w momencie, kiedy zmieniłem z 1 na 2 bez odejmowania gazu (zmieliła się dwójka). Wcześniej przejechała ok. 77 kkm, w tym sporo mocnej jazdy - streetu, lotnisk, trochę kjs. Wcześniej pada seryjne sprzęgło. Dyfer też musiałem już zmienić, ale to konsekwencja ostrej jazdy - też zniósł ponad 70kkm. 2. Bebechy silnika Teoretycznie możliwe jest, że wytrzymają trochę ponad 300KM, ale tutaj jest tyle czynników, które mogą przyczynić się do zniszczenia... U mnie padły panewki - prawdopodobnie w konsekwencji zagotowania oleju i utraty właściwości - w konsekwencji do wymiany było sporo 3. Pompa Moja padła przy praktycznie seryjnym samochodzie. Taka jej uroda. 4. Wtryski Skąd masz 440ccm? Raczej masz 380. Moje 440 przekraczały 90% przy około 320-330KM. 380 wymaksują się przy nieco ponad 300. 5. IC To nie jest tak, że jest dla niego określony maks. Ale przy mocach rzędu 300KM zdecydowanie warto wymienić go. Można też wcześniej - jest bezpieczniej. 6. TD04 Jakieś 280-290 KM przy zmienionym IC, sterowaniu i jeszcze paru innych korzystnych warunkach. 7. Wydech Do 300KM 2,5" w zupełności wystarcza - u mnie przy mocy ok. 310KM zmiana z 2,5 na 3 nie spowodowała żadnej zmiany parametrów pracy. Pamiętaj, że 3" jest sporo głośniejszy. Właśnie się zorientowałem, że żadna z tych części nie jest u mnie seryjna -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2003 Skąd: Polska Centralna ![]() |
2. Bebechy silnika
Teoretycznie możliwe jest, że wytrzymają trochę ponad 300KM, ale tutaj jest tyle czynników, które mogą przyczynić się do zniszczenia... U mnie padły panewki - prawdopodobnie w konsekwencji zagotowania oleju i utraty właściwości - w konsekwencji do wymiany było sporo :( Czy takie moce moze jeszcze obsluzyc jakis "piggy back" , custom chip czy trzeba cos bardziej zaawansowanego ? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("mad dog":zp60v8wi) Czy takie moce moze jeszcze obsluzyc jakis "piggy back" , custom chip czy trzeba cos bardziej zaawansowanego ?
Spokojnie np Unichip sobie poradzi. -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
dobra... dzieki to wiele rozjasnia...
wyglada na to, ze przy seryjnej turbosprezarce nie da sie osiagnac poziomu mocy/momentu, gdzie elementy zaczynaja padac same z siebie (a raczej ze wzgledu na same obciazenia, a nie ich meczenie "tymi recami") 440ccm - strzelalem... tak mi sie gdzies kiedys zdawalo FMIC - jakies sugestie? - rozumiem ze najfajniej byloby wziac gotowy kit - np greddy (bo chyba pozostale sa jeszcze wieksze). Ale nie jestem pewien czy warto rowniez ze wzgledu na to ze to zazwyczaj wieeelkie chlodnice sa... ktos ma pomysl za ile i skad da sie wyrwac rozsadna chlodnice? (specow na rury jest coraz wiecej...) od jakiegos seryjnego auta? z tego co wiem to najbardziej grzeje sie cyl 4 (przy turbo) i ew. EGT najlepiej tam wlasnie montowac... right? CYTAT CYTAT mad dog napisał: Czy takie moce moze jeszcze obsluzyc jakis "piggy back" , custom chip czy trzeba cos bardziej zaawansowanego ? Spokojnie np Unichip sobie poradzi. CYTAT Właśnie się zorientowałem, że żadna z tych części nie jest u mnie seryjna chcialbym to kiedys moc powiedziec
- Marcin, powiedz jeszcze co myslisz o kolektorze... i co to za dziwne TD05/06 hybrid masz... a gdzie VF? HWojtek - jakbys mial wolna chwilke, daj znac na pw. jakie ":masz:" graty w ww. tematach w tym swoim azjatyckim magazynie... chetnie sie rozejrze i zorientuje "portfelowo" |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
U mnie były 440ccm, ale u Ciebie chyba właśnie 380.
Co do FMIC to VTG ma często ciekawe FMICe. EGT - najlepiej zamontować zaraz przed turbo - w VF34 miałem po prostu nawierconą obudowę turbiny. Kolektor mam zmieniony. SMTP pewnie też poradzi, ale nie wiem. Moje turbo - no taka hybryda VF na sprzedaż -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2003 Skąd: Polska Centralna ![]() |
ktos ma pomysl za ile i skad da sie wyrwac rozsadna chlodnice? (specow na rury jest coraz wiecej...)
masz na mysli rury do dolotu ? poszukuje kontaktu do kogos kto moze cos takiego poskladac do kupy. Niekoniecznie z nierdzewki i nie koniecznie drogo ... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Maciek Grabowski - zrobił to już w jednej imprezie.
-------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
OT-Maciek, ten srebrny kombiak jest Twój...???
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: W-wa ![]() |
moj = wielkie slowa...
tak - to nowe auto mojej rodziny. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Za pierwszym razem jak go zobaczyłem, to wpadły mi w oko kółka na jakich jest posadzony, ale jak zacząłem widywać go praktycznie codziennie, to przestałem myśleć o przypadku...bardzo fajnie się prezentuje
OK koniec OT -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
OT - PrOsIaQ - czyżby były mowa o SI GT stojącej naprzeciwko sportowego na Grójeckiej?
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2003 Skąd: Polska Centralna ![]() |
CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":30bp6de8) Spokojnie np Unichip sobie poradzi.
A gdzie przebiega granica gdzie UC "juz" sobie nie radzi i trzeba stand-alone |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("mad dog":3utcab09) A gdzie przebiega granica gdzie UC "juz" sobie nie radzi i trzeba stand-alone
Przy "powaznych rozwiazaniach" standalone zawsze bedzie lepszy. Ale nie mozna powiedziec, ze piggyback z czyms sobie nie poradzi - takiej granicy nie ma. -------------------- 1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 12:43 |