Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> SI... granice seryjnych elementow
PrOsIaQ
post Sun, 31 Aug 2003 - 14:08
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





przegladalem sobie rozne fora... ale jakos wszedzie jest tyle krzykaczy i kombinatorow, ze ciezko sie polapac kto cos wie, a kto tylko krzyczy...

moze ktos juz przez to przebrnal robiac jakas weryfikacje sensownosci krzykow...

- jakie sa granice dla seryjnych elementow w SI GT?

skrzynia

dyfry

korbowo-tlokowy ukl.

pompa

wtryski (440ccm/min? @ cisnienie?)

IC

turbosprezarka (TD04 afair - '97/'98)

wydech - do jakiej mocy 2,5 cala? (ew. 63mm) czy od razu 3 cale...(76mm)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 31 Aug 2003 - 14:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mad dog
post Sun, 31 Aug 2003 - 22:24
Post #2


User
Dołączył: Sun, 10 August 2003
Skąd: Polska Centralna





[quote="PrOsIaQ"]- jakie sa granice dla seryjnych elementow w SI GT?

- skrzynia

To zalezy od subatelnosci w zmianie biegow.Znam przypadki gdzie skrzynia nie wytrzymywala silnika serii.
Wg.mnie skrzynia powinna wytrzymac 300 KM.
Jak nie to zostaje jeszcze skrzynia od Legacy Turbo - mocniejsza.

dyfry

jw.

korbowo-tlokowy ukl

Mysle ze tutaj tez jest granica 300KM moze troche mniej.
To newralgiczny punkt turbo boxerow

pompa.

W tym przypadku w jakis powaznych wydlubkach trzeba by zmienic pompe tak na wszelki wypadek.

wtryski (440ccm/min? @ cisnienie?).

??? chetnie poslucham (poczytam)

IC.

APS w stage I (280 KM) zaleca jeszcze pozostawienie IC montowanego "do przepustnicy"
W stage II (330 KM) jest juz FMIC.
Dla wiekszego komfortu pracy silnika mozna by zalozyc przy mniejszych mocach.

turbosprezarka (TD04 afair - '97/'9.

??? chetnie poslucham (poczytam)

wydech - do jakiej mocy 2,5 cala? (ew. 63mm) czy od razu 3 cale...(76mm)?

Mysle ze rozwojowo mozna zakladac 3,5" od razu.Napewno nie wplywa to ujemnie na osiagi.
W zaawansowanych przerobkach >300 KM przydalby sie jakis aquamist , mocniejszy BOV Itd. - klocki lego - tylko troche drozsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kazushito Yakita...
post Mon, 01 Sep 2003 - 01:32
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Łódź





CYTAT("PrOsIaQ":3s6g3bnx)
moze ktos juz przez to przebrnal robiac jakas weryfikacje sensownosci krzykow...


Marcin przebrnął, jego męcz.

K.Y.


--------------------
Anung un Rama
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 01 Sep 2003 - 09:51
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Witam,
Myślę, że w części przypadków nie ma zasady, że element wytrzyma określone obciążenia. Opiszę Ci moje doświadczenia:

1. Skrzynia
Moja padła przy ok. 300KM, w momencie, kiedy zmieniłem z 1 na 2 bez odejmowania gazu (zmieliła się dwójka). Wcześniej przejechała ok. 77 kkm, w tym sporo mocnej jazdy - streetu, lotnisk, trochę kjs. Wcześniej pada seryjne sprzęgło. Dyfer też musiałem już zmienić, ale to konsekwencja ostrej jazdy - też zniósł ponad 70kkm.

2. Bebechy silnika
Teoretycznie możliwe jest, że wytrzymają trochę ponad 300KM, ale tutaj jest tyle czynników, które mogą przyczynić się do zniszczenia... U mnie padły panewki - prawdopodobnie w konsekwencji zagotowania oleju i utraty właściwości - w konsekwencji do wymiany było sporo

3. Pompa
Moja padła przy praktycznie seryjnym samochodzie. Taka jej uroda.

4. Wtryski
Skąd masz 440ccm? Raczej masz 380. Moje 440 przekraczały 90% przy około 320-330KM. 380 wymaksują się przy nieco ponad 300.

5. IC
To nie jest tak, że jest dla niego określony maks. Ale przy mocach rzędu 300KM zdecydowanie warto wymienić go. Można też wcześniej - jest bezpieczniej.

6. TD04
Jakieś 280-290 KM przy zmienionym IC, sterowaniu i jeszcze paru innych korzystnych warunkach.

7. Wydech
Do 300KM 2,5" w zupełności wystarcza - u mnie przy mocy ok. 310KM zmiana z 2,5 na 3 nie spowodowała żadnej zmiany parametrów pracy. Pamiętaj, że 3" jest sporo głośniejszy.

Właśnie się zorientowałem, że żadna z tych części nie jest u mnie seryjna


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mad dog
post Mon, 01 Sep 2003 - 11:10
Post #5


User
Dołączył: Sun, 10 August 2003
Skąd: Polska Centralna





2. Bebechy silnika
Teoretycznie możliwe jest, że wytrzymają trochę ponad 300KM, ale tutaj jest tyle czynników, które mogą przyczynić się do zniszczenia... U mnie padły panewki - prawdopodobnie w konsekwencji zagotowania oleju i utraty właściwości - w konsekwencji do wymiany było sporo :(

Czy takie moce moze jeszcze obsluzyc jakis "piggy back" , custom chip czy trzeba cos bardziej zaawansowanego ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 01 Sep 2003 - 11:26
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("mad dog":zp60v8wi)
Czy takie moce moze jeszcze obsluzyc jakis "piggy back" , custom chip czy trzeba cos bardziej zaawansowanego ?


Spokojnie np Unichip sobie poradzi.


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Mon, 01 Sep 2003 - 12:00
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





dobra... dzieki to wiele rozjasnia...
wyglada na to, ze przy seryjnej turbosprezarce nie da sie osiagnac poziomu mocy/momentu, gdzie elementy zaczynaja padac same z siebie (a raczej ze wzgledu na same obciazenia, a nie ich meczenie "tymi recami")

440ccm - strzelalem... tak mi sie gdzies kiedys zdawalo

FMIC - jakies sugestie? - rozumiem ze najfajniej byloby wziac gotowy kit - np greddy (bo chyba pozostale sa jeszcze wieksze). Ale nie jestem pewien czy warto rowniez ze wzgledu na to ze to zazwyczaj wieeelkie chlodnice sa...

ktos ma pomysl za ile i skad da sie wyrwac rozsadna chlodnice? (specow na rury jest coraz wiecej...)
od jakiegos seryjnego auta?

z tego co wiem to najbardziej grzeje sie cyl 4 (przy turbo) i ew. EGT najlepiej tam wlasnie montowac... right?
CYTAT
CYTAT
mad dog napisał:
Czy takie moce moze jeszcze obsluzyc jakis "piggy back" , custom chip czy trzeba cos bardziej zaawansowanego ?

Spokojnie np Unichip sobie poradzi.
OK Unichip ok.. a SMTP? np SMT6i... wie ktos cokolwiek? albo jakies inne alternatywy na sterowanie?
CYTAT
Właśnie się zorientowałem, że żadna z tych części nie jest u mnie seryjna
chcialbym to kiedys moc powiedziec

- Marcin, powiedz jeszcze co myslisz o kolektorze...
i co to za dziwne TD05/06 hybrid masz... a gdzie VF?

HWojtek - jakbys mial wolna chwilke, daj znac na pw. jakie ":masz:" graty w ww. tematach w tym swoim azjatyckim magazynie... chetnie sie rozejrze i zorientuje "portfelowo"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 01 Sep 2003 - 12:37
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





U mnie były 440ccm, ale u Ciebie chyba właśnie 380.
Co do FMIC to VTG ma często ciekawe FMICe.
EGT - najlepiej zamontować zaraz przed turbo - w VF34 miałem po prostu nawierconą obudowę turbiny.
Kolektor mam zmieniony.
SMTP pewnie też poradzi, ale nie wiem.
Moje turbo - no taka hybryda
VF na sprzedaż


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mad dog
post Mon, 01 Sep 2003 - 12:44
Post #9


User
Dołączył: Sun, 10 August 2003
Skąd: Polska Centralna





ktos ma pomysl za ile i skad da sie wyrwac rozsadna chlodnice? (specow na rury jest coraz wiecej...)

masz na mysli rury do dolotu ?
poszukuje kontaktu do kogos kto moze cos takiego poskladac do kupy.
Niekoniecznie z nierdzewki i nie koniecznie drogo ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Mon, 01 Sep 2003 - 13:54
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Maciek Grabowski - zrobił to już w jednej imprezie.


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 01 Sep 2003 - 18:10
Post #11


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





OT-Maciek, ten srebrny kombiak jest Twój...???


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Mon, 01 Sep 2003 - 20:31
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





moj = wielkie slowa...

tak - to nowe auto mojej rodziny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Mon, 01 Sep 2003 - 21:25
Post #13


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Za pierwszym razem jak go zobaczyłem, to wpadły mi w oko kółka na jakich jest posadzony, ale jak zacząłem widywać go praktycznie codziennie, to przestałem myśleć o przypadku...bardzo fajnie się prezentuje

OK koniec OT


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 01 Sep 2003 - 22:24
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





OT - PrOsIaQ - czyżby były mowa o SI GT stojącej naprzeciwko sportowego na Grójeckiej?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mad dog
post Mon, 01 Sep 2003 - 22:26
Post #15


User
Dołączył: Sun, 10 August 2003
Skąd: Polska Centralna





CYTAT("marcin@klubsubaru.pl":30bp6de8)
Spokojnie np Unichip sobie poradzi.


A gdzie przebiega granica gdzie UC "juz" sobie nie radzi i trzeba stand-alone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin@klubsubar...
post Tue, 02 Sep 2003 - 09:43
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("mad dog":3utcab09)
A gdzie przebiega granica gdzie UC "juz" sobie nie radzi i trzeba stand-alone


Przy "powaznych rozwiazaniach" standalone zawsze bedzie lepszy.
Ale nie mozna powiedziec, ze piggyback z czyms sobie nie poradzi - takiej granicy nie ma.


--------------------
1:41,519 - Tor Poznań - Subaru Impreza - małymi krokami do przodu
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 12:43