Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> SEAT AROSA YAMAHA POWERED, Czyli 143PS , 998ccm - bez turbo i kompresora :)
buulee
post Mon, 01 Nov 2010 - 11:53
Post #1


User
Dołączył: Sun, 08 November 2009
Skąd: TST





Witam Wszystkich!
Nareszcie znalazła się wolna chwila aby opisać moją tegoroczną wydumkę:

Auto budowane własnoręcznie pod kątem wypadów na tor na imprezy typu SUPEROES , TRACK DAY , MINISPRINT , I INNE POJEŻDŻAWKI.

Założenie było takie że wóz ma zapied..ać i ma być w miarę łatwy do ogarnięcia co przydaje się na zawodach .

Nadwozie

Seat Arosa 1998r - nówka sztuka bezwypadek i bez rdzy oczywiście

Silnik :

Seria - 999cm3 55KM, 86 Nm

Obecnie - 998cm3 143KM/10000rpm , 105 Nm przy 7500rpm , nie mam czasu ani potrzeby jechać na hamownie silnik w stanie idealnym pewnie ma ile ma mieć smile.gif
Dolot seria (cztery gaźniki) , oryginalny airbox, wydech prawie seryjny z zaworem exup - pomijając kształt i sam tłumik
Chłodnica od sc , wentylator oryginalny od yamahy

Przekazanie napędu:

Skrzynia kłowa , sprzęgło seria w silniku, dodatkowo przekładnia ze szperą wiskotyczną , najmocniejszy seryjny łańcuch DID 530 ZVM2, pólosie skracane, przeguby z koncernu vw , do zrobienia został elektryczny wsteczny.

Zawieszenie :

Wahacze, belka itp. seria, zmiany objęły :

Amorki - Gwint K&W z wkładami KONI , regulacja odbicia ,

Stabilizator przód : najgrubszy dostępny drążek od polo GTi 22mm (plus wszystkie łączniki, gumki itp.)

Oczywiście po wszystkim geometria zrobiona na torowe wypady – kąty i zbieżność przód , oraz poprawione kąty z tyłu (na seryjnych auto z racji lekkiego tyłu robiło się bardzo nadsterowne - dobra geometria załatwiła problem raz na zawsze)

Hamulce:

Seryjne niewentylowane tarcze spowodawały że klocki spaliły się cztery razy podczas pierwszej półgodzinnej jazdy próbnej smile.gif

Więc zmiany objęły:

Przód tarcze wentylowane 239mm + zaciski od SDI + klocki ATE

Tył seria – bębny 180mm (w zupełności wystarczają przy tej masie auta) + nowe szczeki ATE

Wnętrze :

Fotele Mirco S3, pasy Schrott, zegary prawie seria , Shift light , wysoki lewarek, kierownica momo.


Auto obecnie jest po całym sezonie SUPEROES na torze Kielce (pierwsze miejsce klasa I), sprawowało się bardzo dobrze, a co najważniejsze 100% bezawaryjnie , ze swoimi czasami z reguły plasowało się w pierwszej połowie z pośród blisko 90-100 startujących aut.

Nie mierzyłem przyspieszenia, ani nigdy nie było okazji na test prędkości maksymalnej (policzona na 180km/h) , ale po kilku "testach" do około 130km/h jedzie podobnie jak wybebeszone 190 konne clio sport 2,0 czy civic 1,8 180ps - wiec jak na litrówkę daje dobrze radę i naprawdę duuużo radochy z jazdy – bo w sumie oto w tym wszystkim mi chodziło.




Po kolei :

Szukałem ładnego prostego i nie zgnitego egzemplarza i znalazłem takie cudeńko


Uploaded with ImageShack.us

Początek zabawy


Uploaded with ImageShack.us

Ciekawe ułożenie tłoków


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Pierwsze przymiarki


Uploaded with ImageShack.us

Silnik już sam "wisi"


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Oj było z tym roboty


Uploaded with ImageShack.us

Wsporniki silnika góra i dół


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Przy okazji wyjętego silnika regulacja zaworów


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Zabawę z wydechem czas zacząć


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Chłodzenie


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Kabelkownia - niech się stanie światłość


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Prawie gotowe


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Jeszcze "tylko" fotele , panel , zegary ...


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Pierwsze "sukcesy" smile.gif


Uploaded with ImageShack.us

Koniec sezonu na mojej półce smile.gif - wspomnienia bezcenne


Uploaded with ImageShack.us

Parę fotek z toru


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Filmiki na YT

http://www.youtube.com/watch?v=TGxdbDQweQQ

http://www.youtube.com/watch?v=hZcK2PfUxDE...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Pk3EHWREQHM...feature=related

Dziękuje wszystkim za uwagę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 01 Nov 2010 - 11:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TJung
post Mon, 01 Nov 2010 - 11:57
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Miazga !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 01 Nov 2010 - 12:03
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Od kiedy zaczął się pojawiać w artykułach w WRC z różnych pojeżdżawek, czekałem z niecierpliwością na szersze info.

Mega gratulacje! Dawaj jakieś filmiki smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buulee
post Mon, 01 Nov 2010 - 12:09
Post #4


User
Dołączył: Sun, 08 November 2009
Skąd: TST





Linki do kilku filmików są na końcu - sporo ich też na YT pod hasłem arosa kielce - ale to wszystko z toru - muszę chyba nakręcić jeszcze jakieś upalanie by zaspokoić Waszą ciekawość smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RSMANIEK
post Mon, 01 Nov 2010 - 12:16
Post #5


User
Dołączył: Wed, 04 May 2005
Skąd: Warszawa





Upalanie obowiazkowo smile.gif
Na ostatnim zdjeciu na gotowo wyglada jakby to fabryka byla pod maska smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hortex51
post Mon, 01 Nov 2010 - 12:20
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 04 April 2009
Skąd: 3Miasto





Skubane sie trzyma drogi jak gokart laugh.gif

Gratki!!


--------------------
Always braking the limits! I hate limits!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej_K
post Mon, 01 Nov 2010 - 12:38
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 14 April 2009





Świetny projekt w odpowiednich rękach, gratulacje!

PS. Szybszy magiel by się przydał tylko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Mon, 01 Nov 2010 - 12:43
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





takie projekty to lubię biggrin.gif, gratulacje wiertarki, jedynym minusem wydaje mi się dużo większe obciążenie silnika, przez wagę


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Mon, 01 Nov 2010 - 12:46
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





Gratuluje pomysłowości. Super autko


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qulek
post Mon, 01 Nov 2010 - 13:28
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 03 October 2006
Skąd: Kielce





Wóz oglądany wielokrotnie na Superoesach w Kielcach na torze i robi niesamowitą robotę. Zapina zdrowo i bardzo fajnie się odzywa. Gratuluje sukcesów, razem z maluchem w klasie 1 robicie niesamowity show na torze.


--------------------
STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hater
post Mon, 01 Nov 2010 - 16:56
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 18 August 2009
Skąd: Sobótka





dokladnie tak samo jak pinin odkad przeczytalem w wrc ze lata taki maly killer to chcialem sie dowiedziec coz to takiego wink.gif jest mega szczegolnie w klasie do 1300. a czy przypadkiem jakis czas temu to auto nie bylo na sprzedaż ??


--------------------
e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buulee
post Mon, 01 Nov 2010 - 17:04
Post #12


User
Dołączył: Sun, 08 November 2009
Skąd: TST





CYTAT(hater @ Mon, 01 Nov 2010 - 16:56) *
dokladnie tak samo jak pinin odkad przeczytalem w wrc ze lata taki maly killer to chcialem sie dowiedziec coz to takiego wink.gif jest mega szczegolnie w klasie do 1300. a czy przypadkiem jakis czas temu to auto nie bylo na sprzedaż ??


Tak to prawda, auto było wystawione można powiedzieć sondażowo , jednak z racji na to że po głowie chodzi mi kolejny projekt auto będzie niebawem ogłoszone w mediach (na tą chwilę chcę objeździć cały sezon na Torze Kielce).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buulee
post Mon, 01 Nov 2010 - 17:09
Post #13


User
Dołączył: Sun, 08 November 2009
Skąd: TST





CYTAT(RSMANIEK @ Mon, 01 Nov 2010 - 12:16) *
Upalanie obowiazkowo smile.gif
Na ostatnim zdjeciu na gotowo wyglada jakby to fabryka byla pod maska smile.gif



Lubie niektórych druciarzy ale nie lubię druciarstwa i wiem że jak w pracę włoży się sporo dokładności i dbałości o szczegóły to wszystko potem procentuje długą , a co ważne bezawaryjną pracą - i tak jest w przypadku tego sprzęta smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Offczar
post Mon, 01 Nov 2010 - 18:04
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 06 May 2009
Skąd: Jelenia Góra





dobry sprzęcior smile.gif jak zobaczyłem tytuł tematu to po cichu mialem nadzieje ze rwd i silnik centralnie... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Mon, 01 Nov 2010 - 18:20
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





Świetny projekt, gratulacje! Rozumiem ze taki silnik żeby zmieścić się w klasie do 1000ccm?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Mon, 01 Nov 2010 - 18:56
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, mega projekt. W pierwszej chwili myślałem, że zaturbiłeś arosę, ale nie pasowała mi ta głowica z dwoma wałkami, dopiero niżej na fotkach dojrzałem, że to silnik z motoru. Gratuluję pomysłu. Wrzuć jakiś filmik jak to przyspiesza.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buulee
post Mon, 01 Nov 2010 - 19:10
Post #17


User
Dołączył: Sun, 08 November 2009
Skąd: TST





CYTAT(tomiw @ Mon, 01 Nov 2010 - 18:20) *
Świetny projekt, gratulacje! Rozumiem ze taki silnik żeby zmieścić się w klasie do 1000ccm?


Mniej więcej o to chodziło - choć autem można też nieźle namieszać i w klasie do 1300.

PS
Cieszę się że fura się podoba smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Mon, 01 Nov 2010 - 19:26
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





wydech MISZCZ smile.gif oj widac,ze bylo roboty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 01 Nov 2010 - 19:54
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





pomysł jak i maszyna świetna biggrin.gif ale rozbroiła mnie plakietka SDi na klapie laugh.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Mon, 01 Nov 2010 - 20:48
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(MArcin91 @ Mon, 01 Nov 2010 - 19:54) *
pomysł jak i maszyna świetna biggrin.gif ale rozbroiła mnie plakietka SDi na klapie laugh.gif


zaciski reklamuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:03