SAAB 9-5, pytania po zakupie |
SAAB 9-5, pytania po zakupie |
Tue, 05 May 2015 - 22:24
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
Kupiłem SAABa 9-5, rok 2007, MY2008, silnik 2.0T 150km, przebieg potwierdzony 230tkm.
Mam kilka pytań, na które trudno mi znaleźć odpowiedzi: 1. Jak szukać części do SAABa? W BMW wchodzę na realoem.com, wpisuje nr vin i widzę każdą śrubkę i jej nr w konkretnym modelu, da się tutaj tak? 2. Jak podłączyć go pod komputer? Analogicznie, w BMW jest jeden program- INPA i wszystkie parametry, błedy można obejrzeć, jak to wygląda tutaj? 3. Auto słabo odpala, myślałem, że to akumulator (założony 64Ah, zamiast rekomendowanego 70-74), ale to nie ten trop. Pobór na rozruszniku ok, alternator dobrze ładuje. Co to może być, jakiś czujnik położenia wałka czy coś w tym stylu? Pewnie dopiero po podłączeniu do kompa się dowiem. 4. Auto w porówaniu do 5er 200km/400nm+ jest wolne. Tak ma być, czy doszukiwać się spadku mocy? Świece, filtry itd. wymienię w tym tygodniu. Jutro jadę do ASO dowiedzieć się o co chodzi i mam nadzieję, że będzie podpięty pod kompa, ale szukam już odpowiedzi |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 05 May 2015 - 22:24
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 05 May 2015 - 22:36
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa |
No po wersji 150KM to się dynamiki nie doszukuj, tam turbo ma dać wysoki moment obrotowy z dołu, to nie jest żaden ścigacz w serii.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
Tue, 05 May 2015 - 22:59
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
1. Draken.com.pl jeśli chodzi o sklep, natomiast nr części wyciągniesz z EPC Saaba, trzeba ściągnąć i zainstalować.
2. Trochę Ci da ELM, ale raczej jest bieda i wiele widać dopiero pod techem. Część można wyciągnąć na opensid (google+youtube, jak nie skumasz to pytaj) 3. Może czujnik, może kaseta zapłonowa, ale Saaby generalnie jakoś super nie odpalają. 4. To ciężka krowa, 150KM nie ma prawa jechać jak niewiele cięższe 200KM. Silnik jest podatny na soft, więc co nieco da się ugrać. Mam to samo, tylko młodsze, z mniejszym przebiegiem i dłubnięte - jak coś to pytaj |
|
|
Tue, 05 May 2015 - 23:00
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 09 February 2007 |
Co do słabego zapalania to sprawdż kasetę zapłonową , typowa usterka po większym nalocie.
A co do osiągów to czego się spodziewać po 150KM , a przede wszystkim dużo mniejszym momencie obrotowym niż we wspomnianej BMce. |
|
|
Thu, 07 May 2015 - 08:20
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 February 2005 Skąd: wwa |
Ale slabo odpala w sensie dusi sie itp., czy tak "powoli" odpala?
Bo jak powoli to jak najbardziej tam moze byc, byly dwa typy rozrusznikow i jeden tak powoli krecil silnikiem. |
|
|
Thu, 07 May 2015 - 11:12
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
Rozrusznik kręci powoli, jakby był słaby akumulator. Przejrzałem całą historię w ASO i wyszło, że od 110tkm świece zapłonowe nie były ruszane, więc na pewno je dzisiaj/ jutro wymienię. Poza tym, dowiedziałem się, że przy 170tkm było robione uszczelnianie silnika i rozrząd - chyba dosyć szybko jak na łańcuch? Była też wymieniana skrzynia i kompletne sprzęgło. Te auta się tak sypią czy jakiś odosobniony przypadek?
|
|
|
Thu, 07 May 2015 - 11:24
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków |
Nooo... To co napisałeś to są najmniejsze problemy
Zajmij się po zakupie odmą, ten rocznik ma już nowy typ ale posprawdzaj czy nie jest zaszlamiona. Generalnie standardowa procedura po zakupie powinna obejmować ściągnięcie i wyczyszczenie miski olejowej oraz sprawdzenie stanu panewek głównych i korobowych. Ja ze swojej strony polecam typowo saabowe forum: saabotage.pl |
|
|
Thu, 07 May 2015 - 11:41
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Jeśli był regularnie zmieniany olej to nie będzie co czyścić w misce (mówię tu o silniku z nową odmą i srebrną pokrywą), ale do słynnej trzeciej panewki zawsze można zajrzeć.
kinko: Skrzynia i sprzęgło sypie się rzadko przy takich mocach. Rozrząd między 150 a 250 kkm się kończy, także to normalka, tak samo uszczelnienie silnika. |
|
|
Thu, 07 May 2015 - 12:50
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków |
Jak był... kinko piszę że ma pełną historię z ASO więc to super ale ja bym tam sprawdził bo to nie jest jakaś skomplikowana opercja. Taki urok tych silników
|
|
|
Thu, 07 May 2015 - 22:06
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa |
A do rozrządu, mimo że to łańcuch też proponuję zaglądać dużo wcześniej niż te 150kkm...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
Fri, 08 May 2015 - 06:45
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa |
Ogolnie, zeby to jechalo to musisz miec mowiac krotko maximum z tej turbiny czyli jakies 230-250km. Do zrobienia programem. Ja mialem przyjemnosc dzieki bliskiej znajomosci z Kuba jezdzic roznymi opcjami i cos sie zaczyna dziac dopiero przy tej mocy. Dzieki tej malej turbince cios jest z dolu wiec bardzo elastycznie. Nie wiem jak w tej wersji ale 9-5 bez pakietu aero w zawiasie nie nadaje sie do szybszej jazdy.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Fri, 08 May 2015 - 19:59
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa |
I dzięki temu strzałowi z dołu co i rusz trzeba szukać nowego silnika... 2.0/2.3 żeby normalnie jeździło wcale nie musi mieć 500Nm, jak ktoś oczekuje takich momentów z dołu to niech szuka diesla około 3.0 pojemności.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
Sun, 10 May 2015 - 10:59
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa |
Ale czy ja mowie o strzale 500nm z dołu. Chodzi o to, ze na tej turbinie zachowuje się bdb elastyczność do codziennej jazdy. Takie było założenie tego silnika. Wlasciciel pyta czy to normalne, ze to nie jedzie to odpowiadam kiedy 9-5 zaczyna sie jakoś jechać. A moment z dolu to ostatnie co zabija ten silnik. Furkę trzeba oddać do jakiegoś speca i już. Ewentualnie wystarczy też poczytać w/w forum.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Sun, 10 May 2015 - 18:16
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
Wymieniłem świece, dynamika się poprawiła, ale odpala nadal za wolno. Kaseta zapłonowa okazała się świeża, z 2012 roku, więc to nie to. Stare świece wyglądały ok Może po filmie ocenicie czy taki rozruch jest normalny.
|
|
|
Sun, 10 May 2015 - 21:04
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 03 December 2010 |
Słaby akumulator.
|
|
|
Sun, 10 May 2015 - 22:19
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze |
Kupiłeś Saaba bez wczesniejszego obeznania w temacie - szacun za odwage. Ze znajomym 3 razy wyciagaliśmy taki motor z Jego 9-5tki (rozrząd/panewki/rozrząd). Rozrusznik Boscha czy Mitsubishi?
Jak coś zalega mi nojka Boscha 80Ah |
|
|
Mon, 11 May 2015 - 11:00
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
Kupiliśmy go spontanicznie bo byl zdrowy, w oryginalnym lakierze i z udokumentowana historia. Równie spontanicznie mogę sie go pozbyć Spróbuje podpiąć aku z 5er i zobacze jak zareaguje:)
|
|
|
gość_pontony_* |
Mon, 11 May 2015 - 16:23
Post
#18
|
|
Coobcio by pewnie wszystko ogarnal...
|
|
|
Mon, 11 May 2015 - 16:27
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków |
Jak ktoś faktycznie o niego dbał to nie jest taka straszna mina.
Ja od remontu silnika jestem bardzo zadowolonym właścicielem saaba |
|
|
Mon, 11 May 2015 - 17:10
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 |
Albo:
slaby akumlator(maly prad rozruchowy) rozrusznik na wykonczeniu. Ilosc obrotu walu prawidlowa |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 13:21 |