![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Kupiłem SAABa 9-5, rok 2007, MY2008, silnik 2.0T 150km, przebieg potwierdzony 230tkm.
Mam kilka pytań, na które trudno mi znaleźć odpowiedzi: 1. Jak szukać części do SAABa? W BMW wchodzę na realoem.com, wpisuje nr vin i widzę każdą śrubkę i jej nr w konkretnym modelu, da się tutaj tak? 2. Jak podłączyć go pod komputer? Analogicznie, w BMW jest jeden program- INPA i wszystkie parametry, błedy można obejrzeć, jak to wygląda tutaj? 3. Auto słabo odpala, myślałem, że to akumulator (założony 64Ah, zamiast rekomendowanego 70-74), ale to nie ten trop. Pobór na rozruszniku ok, alternator dobrze ładuje. Co to może być, jakiś czujnik położenia wałka czy coś w tym stylu? Pewnie dopiero po podłączeniu do kompa się dowiem. 4. Auto w porówaniu do 5er 200km/400nm+ jest wolne. Tak ma być, czy doszukiwać się spadku mocy? Świece, filtry itd. wymienię w tym tygodniu. Jutro jadę do ASO dowiedzieć się o co chodzi i mam nadzieję, że będzie podpięty pod kompa, ale szukam już odpowiedzi ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No po wersji 150KM to się dynamiki nie doszukuj, tam turbo ma dać wysoki moment obrotowy z dołu, to nie jest żaden ścigacz w serii.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
1. Draken.com.pl jeśli chodzi o sklep, natomiast nr części wyciągniesz z EPC Saaba, trzeba ściągnąć i zainstalować.
2. Trochę Ci da ELM, ale raczej jest bieda i wiele widać dopiero pod techem. Część można wyciągnąć na opensid (google+youtube, jak nie skumasz to pytaj) 3. Może czujnik, może kaseta zapłonowa, ale Saaby generalnie jakoś super nie odpalają. ![]() 4. To ciężka krowa, 150KM nie ma prawa jechać jak niewiele cięższe 200KM. Silnik jest podatny na soft, więc co nieco da się ugrać. Mam to samo, tylko młodsze, z mniejszym przebiegiem i dłubnięte - jak coś to pytaj ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 09 February 2007 ![]() |
Co do słabego zapalania to sprawdż kasetę zapłonową , typowa usterka po większym nalocie.
A co do osiągów to czego się spodziewać po 150KM , a przede wszystkim dużo mniejszym momencie obrotowym niż we wspomnianej BMce. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 February 2005 Skąd: wwa ![]() |
Ale slabo odpala w sensie dusi sie itp., czy tak "powoli" odpala?
Bo jak powoli to jak najbardziej tam moze byc, byly dwa typy rozrusznikow i jeden tak powoli krecil silnikiem. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Rozrusznik kręci powoli, jakby był słaby akumulator. Przejrzałem całą historię w ASO i wyszło, że od 110tkm świece zapłonowe nie były ruszane, więc na pewno je dzisiaj/ jutro wymienię. Poza tym, dowiedziałem się, że przy 170tkm było robione uszczelnianie silnika i rozrząd - chyba dosyć szybko jak na łańcuch? Była też wymieniana skrzynia i kompletne sprzęgło. Te auta się tak sypią czy jakiś odosobniony przypadek?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Nooo... To co napisałeś to są najmniejsze problemy
![]() Zajmij się po zakupie odmą, ten rocznik ma już nowy typ ale posprawdzaj czy nie jest zaszlamiona. Generalnie standardowa procedura po zakupie powinna obejmować ściągnięcie i wyczyszczenie miski olejowej oraz sprawdzenie stanu panewek głównych i korobowych. Ja ze swojej strony polecam typowo saabowe forum: saabotage.pl |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli był regularnie zmieniany olej to nie będzie co czyścić w misce (mówię tu o silniku z nową odmą i srebrną pokrywą), ale do słynnej trzeciej panewki zawsze można zajrzeć.
kinko: Skrzynia i sprzęgło sypie się rzadko przy takich mocach. Rozrząd między 150 a 250 kkm się kończy, także to normalka, tak samo uszczelnienie silnika. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Jak był... kinko piszę że ma pełną historię z ASO więc to super ale ja bym tam sprawdził bo to nie jest jakaś skomplikowana opercja. Taki urok tych silników
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A do rozrządu, mimo że to łańcuch też proponuję zaglądać dużo wcześniej niż te 150kkm...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ogolnie, zeby to jechalo to musisz miec mowiac krotko maximum z tej turbiny czyli jakies 230-250km. Do zrobienia programem. Ja mialem przyjemnosc dzieki bliskiej znajomosci z Kuba jezdzic roznymi opcjami i cos sie zaczyna dziac dopiero przy tej mocy. Dzieki tej malej turbince cios jest z dolu wiec bardzo elastycznie. Nie wiem jak w tej wersji ale 9-5 bez pakietu aero w zawiasie nie nadaje sie do szybszej jazdy.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
I dzięki temu strzałowi z dołu co i rusz trzeba szukać nowego silnika... 2.0/2.3 żeby normalnie jeździło wcale nie musi mieć 500Nm, jak ktoś oczekuje takich momentów z dołu to niech szuka diesla około 3.0 pojemności.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale czy ja mowie o strzale 500nm z dołu. Chodzi o to, ze na tej turbinie zachowuje się bdb elastyczność do codziennej jazdy. Takie było założenie tego silnika. Wlasciciel pyta czy to normalne, ze to nie jedzie to odpowiadam kiedy 9-5 zaczyna sie jakoś jechać. A moment z dolu to ostatnie co zabija ten silnik. Furkę trzeba oddać do jakiegoś speca i już. Ewentualnie wystarczy też poczytać w/w forum.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wymieniłem świece, dynamika się poprawiła, ale odpala nadal za wolno. Kaseta zapłonowa okazała się świeża, z 2012 roku, więc to nie to. Stare świece wyglądały ok
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
Słaby akumulator.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Kupiłeś Saaba bez wczesniejszego obeznania w temacie - szacun za odwage. Ze znajomym 3 razy wyciagaliśmy taki motor z Jego 9-5tki (rozrząd/panewki/rozrząd). Rozrusznik Boscha czy Mitsubishi?
Jak coś zalega mi nojka Boscha 80Ah ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Kupiliśmy go spontanicznie bo byl zdrowy, w oryginalnym lakierze i z udokumentowana historia. Równie spontanicznie mogę sie go pozbyć
![]() |
|
|
gość_pontony_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
Coobcio by pewnie wszystko ogarnal...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Jak ktoś faktycznie o niego dbał to nie jest taka straszna mina.
Ja od remontu silnika jestem bardzo zadowolonym właścicielem saaba ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Albo:
slaby akumlator(maly prad rozruchowy) rozrusznik na wykonczeniu. Ilosc obrotu walu prawidlowa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 05:15 |