Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> SAAB 9-3 2.2 TiD wsadzenie napedu 4x4, Prosba do madrych glow tego forum o pomoc.
chmiel25
post Wed, 27 Jan 2010 - 16:53
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





Pacjent to Saab 9-3 2.2 TID wersja anniversary

Jako ze ten model Saaba jest zbudowany na płycie podłogowej Opla Vectry i dzieli z oplem praktycznie cala mechanike.
Zastanawiam się od dluższego czasu czy nie dało by rady wpasować napedu 4x4 z Calibry badź Vectry. Skrzynia biegow przy tym silniku pochodzi od opla. wiec transfer powinien pasowac. Widzialem na forum temat ze ktos spiol w Vectrze silnik z saaba ze skrzynia od 4x4.

Wielka prośba do ludzi siedzących glęboko w oplu o pomoc i jezeli to mozliwe o zdjecia calosci napedu i tylnego zawieszenia z Vectry i Calibry


Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Jan 2010 - 16:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Toldi
post Wed, 27 Jan 2010 - 17:29
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





Nie ten temat!


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 27 Jan 2010 - 17:42
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





A wytrzymałość napędu znasz? Czy tylko sztuka dla sztuki? Ile masz na to finansów? W ogóle wiesz gdzie to będziesz robił?
Podłoga jest ta sama dla fwd i awd?

Zresztą po co ja to piszę...


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Wed, 27 Jan 2010 - 17:55
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Może i dzieli ale chyba z Vectrą B a tej nie było 4x4.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 27 Jan 2010 - 18:15
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Jeżeli to płyta podłogowa vectry A to tak ale jeżeli jest ona z tyłu na wahaczu calibra każda była na wahaczu a vectra a tylko 4x4, vectry fwd były z tyłu na belce i jest to trochę inna konstrukcja ale możesz zawsze wspawać podłoge od vectry biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Wed, 27 Jan 2010 - 18:28
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Proponuję użyć google i wpisać NEOBrothers, albo nie - oszczędzę tego potwornego kazania :

Neo Brothers 4WD NG900

Pisz do nich i po sprawie, może odpowiedzą, bo wątpię żeby Per Eklund szybciutko odpisał...
Oczywiście pytanie jest o 9-3, ale podłoga jest ta sama co w NG.

p.s.Cieniu - gdzieś mi się obiło o uszy (ręki obciąć sobie nie dam), że podłoga jest taka sama jak w Calibrze i Vectrze A, co by oznaczało że 4x4 podejdzie.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmiel25
post Wed, 27 Jan 2010 - 19:49
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





Dziekuje za przeniesienie tematu do wlasciwego dzialu.
Zmiane bede robil sam.
Problem mam ze zdobyciem wiedzy na ten temat. W przypadku grupy vag jest etka i tego typu podobne programy. Doswiadcznie mam , miejsce i potrzebne narzedzia tez , finanse jak najbardziej Saab jest w sumie 4-tym autem w rodzinie. I zona kazala go zostawic bo strasznie go lubi. problemem jest niewlasciwy naped na przednia os.
Narazie wiem ze podloga pochodzi z Vectry a zawieszenia sa mixem Vectry A i B i Calibry z tylu sa wleczone wachacze a z przodu aluminiowe wachacze.
silnik i skrzynia to opel.
Moc nie bedziedrastyczna kolo 160ps i 350~400nm wiec naped powinien to zniesc bez problemu.
Eklund u siebie z tego co kojarze mial silnik wzdloznie. wielkie dzieki za link
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bahn stormer
post Wed, 27 Jan 2010 - 20:29
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004
Skąd: Wwa





Radze zdac sobie sprawe z tego, ze ten naped byl projektowany pod c20ne. Przy 450 nm wytrzymuje kilkaset kilometrow (w moim przypadku). Samo wzmocnienie transfer box-a to koszt ok 3000. Nie pod kazda skrzynie podchodzi transfer box. Z tego, co pamietam tylko F20 (pod 4x4) i F28 wchodza w gre.
Montujac transfer box do skrzyni na samochodzie dostaniesz bialej goraczki - tak przemyslane jest podejscie pod sruby. Do tego cala instalacja hydrauliczna i elektornika, ktora podobno rozpina i tak ten naped przy wyzszych predkosciach. (Nie dam glowy, bo u mnie jest to juz zmodzone i zapinam/rozpinam przelacznikiem z kokpitu). Skrzynia tez nie wyrabia. Przy wysokim niutonie wycinaja sie synchronizatory 2 czasem i 3 biegu. Z zalozenia F20 - projektowano pod 200 nm, F28 pod 280 nm. Nie wiem czy warto sobie glowe zawracac dla dodatkowych 80 nm na tylnej osi - tyle max przenosi w standartowej specyfikacji.

Jesli auto ma ponizej 300 koni, to raczej nie warto. Przekraczajac 300, warto to przemyslec. (Pisze o jezdzie po suchym asfalcie). Jesli chcesz upalac w deszczu, czy na sniegu - wkladaj, ale licz sie z wysokimi kosztami.

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Wed, 27 Jan 2010 - 20:36
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





CYTAT
p.s.Cieniu - gdzieś mi się obiło o uszy (ręki obciąć sobie nie dam), że podłoga jest taka sama jak w Calibrze i Vectrze A, co by oznaczało że 4x4 podejdzie.

tak vectra miała tynią część podłogi z kali ale tylko w modelu 4x4

CYTAT
Radze zdac sobie sprawe z tego, ze ten naped byl projektowany pod c20ne

calibra turbo też miała napęd robiony pod c20ne ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bahn stormer
post Wed, 27 Jan 2010 - 20:44
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004
Skąd: Wwa





CYTAT(Cieniu @ Wed, 27 Jan 2010 - 21:36) *
calibra turbo też miała napęd robiony pod c20ne ?


Czy Calibra turbo, czy vectra turbo czy 2.0 osmiozaworowe - wszystko to samo mechanicznie. Jedyna roznica o jakiej slyszalem - to czujnik temperatury oleju przy C20LET 4x4 powodujący rozpięcie napędu w razie przekroczenia okolic 150 stopni w transfer boxie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Wed, 27 Jan 2010 - 20:52
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





To pozostaje kupić wkład QUIFE'a biggrin.gif


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Reggi
post Wed, 27 Jan 2010 - 21:08
Post #12


User
Dołączył: Sat, 11 April 2009





Czujnik temp. był rózny w zależności od rocznika, w 8V sprzęgło wiskotyczne jest mniejsze, a tak wogóle to do Calibry FWD zakładając napęd należy delikatnie przerabiać przednią część tunelu, a elektronika najprosciej można zrobić po guziku bez żadnego komputera czujników itd.


--------------------
CALIBRA RWD 2.5 TT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bahn stormer
post Wed, 27 Jan 2010 - 21:17
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004
Skąd: Wwa





CYTAT(Reggi @ Wed, 27 Jan 2010 - 22:08) *
w 8V sprzęgło wiskotyczne jest mniejsze


Cenne info, dzieki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Reggi
post Wed, 27 Jan 2010 - 21:18
Post #14


User
Dołączył: Sat, 11 April 2009





a i zapomniałbym jak jest mniejsze wisko to i przegub do wału jest mniejszy.(który jest bardzo cięzko dostać)


--------------------
CALIBRA RWD 2.5 TT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bahn stormer
post Wed, 27 Jan 2010 - 21:34
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004
Skąd: Wwa





Koszt wzmacnianego przegubu - okolice 1500 pln.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmiel25
post Wed, 27 Jan 2010 - 23:29
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





Dzięki za informacje muszę zacząć od zdobycie chociażby transferu i przypasować go do skrzyni dieslowskiej ale z tego co widzę to na tym skończy się projekt. Skad elektronika berze sygnał do zarządzania napędem?? W Saabie prędkość jest brana z tylnych kol z czujników ABS , i czy sterownik napędu działa po CAN?? ogółem skąd wziąć schematy , numery części? Bo wkładać napęd po to żeby działał tylko po przycisku troche mija się z celem sądziłem ze będzie możliwość włożenia go i normalnego funkcjonowania. Saab służy do normalnej jazdy bez przesadnego upalania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bahn stormer
post Thu, 28 Jan 2010 - 10:53
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 August 2004
Skąd: Wwa





CYTAT(chmiel25 @ Thu, 28 Jan 2010 - 00:29) *
Saab służy do normalnej jazdy bez przesadnego upalania.


To może po prostu zajebista opona R888, ZZR, lub cywilna GoodYear Eagle F1 z regulowanym gwintem wstarcza...

kupiłem ostatnio "sprawny" reduktor na allegro. Okazało się, że stoi demba. W środku znaleźliśmy tryby porozrzucane po reduktorze niczym puzzle. Dt tego opiłkowy szlam, który kaleczył palce... szału dostałem. Jesli bedziesz jednak szukal - przywiez sobie całe sprawne - sprawdzone! auto z zachodu. Nie sadze, bys u nas znalazl cos, co by sie nadawalo. Zapinanie napedu na przycisk jest ok. Wyobraz sobie, ze podczas dluzszego slajda na mokrym odpina Ci tyl...
zrobi sie nieciekawie. Sygnal jest brany z ABS-u. I bardzo wazna sprawa - na przodzie i tyle takie same opony tak samo zurzyte! Zamiana przodu z tylem co 3000 km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chmiel25
post Thu, 28 Jan 2010 - 12:17
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 September 2008
Skąd: łódź





Saab to taka mily autostradowy pojezdzacz szkoda mi go sprzedac a na codzien jezdze audi 80 competition
znam sie na 4 napedach i wiem o opanach i wszystkim z tym zwiazanym. co do odpiecia tylnej osi w luku to mielismy octawie 4x4 i znam ten bol i bledy haldexa. potrzebuje narazie skrzynie od TiD i transfer zeby zobaczyc czy w ogole pasuje.
sprawa nastepna czy bedzie sie zgadzac przelozenie glowne dyfra w skrzyni i tylnym moscie.
Skad brac takie informacje?? do audi jest etka a do opla??
ogolem dzieki za pomoc biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bojowy_trol
post Thu, 28 Jan 2010 - 12:35
Post #19


Rookie
Dołączył: Sat, 28 January 2006





jeśli przez "etkę" rozumiesz skomputeryzowany katalog części to dla saabów nazywa się to EPC (elektr. prts katalog) i jest do ściągnięcia z sieci, podejrzewam że dla całej grupy GM jest ten sam patent.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 28 Jan 2010 - 13:57
Post #20


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Czasami jeszcze przydatny bywa WIS, też do zdobycia w sieci.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:41