![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Pacjent to Saab 9-3 2.2 TID wersja anniversary
Jako ze ten model Saaba jest zbudowany na płycie podłogowej Opla Vectry i dzieli z oplem praktycznie cala mechanike. Zastanawiam się od dluższego czasu czy nie dało by rady wpasować napedu 4x4 z Calibry badź Vectry. Skrzynia biegow przy tym silniku pochodzi od opla. wiec transfer powinien pasowac. Widzialem na forum temat ze ktos spiol w Vectrze silnik z saaba ze skrzynia od 4x4. Wielka prośba do ludzi siedzących glęboko w oplu o pomoc i jezeli to mozliwe o zdjecia calosci napedu i tylnego zawieszenia z Vectry i Calibry Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Nie ten temat!
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A wytrzymałość napędu znasz? Czy tylko sztuka dla sztuki? Ile masz na to finansów? W ogóle wiesz gdzie to będziesz robił?
Podłoga jest ta sama dla fwd i awd? Zresztą po co ja to piszę... -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Może i dzieli ale chyba z Vectrą B a tej nie było 4x4.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Jeżeli to płyta podłogowa vectry A to tak ale jeżeli jest ona z tyłu na wahaczu calibra każda była na wahaczu a vectra a tylko 4x4, vectry fwd były z tyłu na belce i jest to trochę inna konstrukcja ale możesz zawsze wspawać podłoge od vectry
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Proponuję użyć google i wpisać NEOBrothers, albo nie - oszczędzę tego potwornego kazania :
Neo Brothers 4WD NG900 Pisz do nich i po sprawie, może odpowiedzą, bo wątpię żeby Per Eklund szybciutko odpisał... Oczywiście pytanie jest o 9-3, ale podłoga jest ta sama co w NG. p.s.Cieniu - gdzieś mi się obiło o uszy (ręki obciąć sobie nie dam), że podłoga jest taka sama jak w Calibrze i Vectrze A, co by oznaczało że 4x4 podejdzie. -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Dziekuje za przeniesienie tematu do wlasciwego dzialu.
Zmiane bede robil sam. Problem mam ze zdobyciem wiedzy na ten temat. W przypadku grupy vag jest etka i tego typu podobne programy. Doswiadcznie mam , miejsce i potrzebne narzedzia tez , finanse jak najbardziej Saab jest w sumie 4-tym autem w rodzinie. I zona kazala go zostawic bo strasznie go lubi. problemem jest niewlasciwy naped na przednia os. Narazie wiem ze podloga pochodzi z Vectry a zawieszenia sa mixem Vectry A i B i Calibry z tylu sa wleczone wachacze a z przodu aluminiowe wachacze. silnik i skrzynia to opel. Moc nie bedziedrastyczna kolo 160ps i 350~400nm wiec naped powinien to zniesc bez problemu. Eklund u siebie z tego co kojarze mial silnik wzdloznie. wielkie dzieki za link |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 Skąd: Wwa ![]() |
Radze zdac sobie sprawe z tego, ze ten naped byl projektowany pod c20ne. Przy 450 nm wytrzymuje kilkaset kilometrow (w moim przypadku). Samo wzmocnienie transfer box-a to koszt ok 3000. Nie pod kazda skrzynie podchodzi transfer box. Z tego, co pamietam tylko F20 (pod 4x4) i F28 wchodza w gre.
Montujac transfer box do skrzyni na samochodzie dostaniesz bialej goraczki - tak przemyslane jest podejscie pod sruby. Do tego cala instalacja hydrauliczna i elektornika, ktora podobno rozpina i tak ten naped przy wyzszych predkosciach. (Nie dam glowy, bo u mnie jest to juz zmodzone i zapinam/rozpinam przelacznikiem z kokpitu). Skrzynia tez nie wyrabia. Przy wysokim niutonie wycinaja sie synchronizatory 2 czasem i 3 biegu. Z zalozenia F20 - projektowano pod 200 nm, F28 pod 280 nm. Nie wiem czy warto sobie glowe zawracac dla dodatkowych 80 nm na tylnej osi - tyle max przenosi w standartowej specyfikacji. Jesli auto ma ponizej 300 koni, to raczej nie warto. Przekraczajac 300, warto to przemyslec. (Pisze o jezdzie po suchym asfalcie). Jesli chcesz upalac w deszczu, czy na sniegu - wkladaj, ale licz sie z wysokimi kosztami. Pozdro |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
CYTAT p.s.Cieniu - gdzieś mi się obiło o uszy (ręki obciąć sobie nie dam), że podłoga jest taka sama jak w Calibrze i Vectrze A, co by oznaczało że 4x4 podejdzie. tak vectra miała tynią część podłogi z kali ale tylko w modelu 4x4 CYTAT Radze zdac sobie sprawe z tego, ze ten naped byl projektowany pod c20ne calibra turbo też miała napęd robiony pod c20ne ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 Skąd: Wwa ![]() |
calibra turbo też miała napęd robiony pod c20ne ? Czy Calibra turbo, czy vectra turbo czy 2.0 osmiozaworowe - wszystko to samo mechanicznie. Jedyna roznica o jakiej slyszalem - to czujnik temperatury oleju przy C20LET 4x4 powodujący rozpięcie napędu w razie przekroczenia okolic 150 stopni w transfer boxie. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
To pozostaje kupić wkład QUIFE'a
![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 April 2009 ![]() |
Czujnik temp. był rózny w zależności od rocznika, w 8V sprzęgło wiskotyczne jest mniejsze, a tak wogóle to do Calibry FWD zakładając napęd należy delikatnie przerabiać przednią część tunelu, a elektronika najprosciej można zrobić po guziku bez żadnego komputera czujników itd.
-------------------- CALIBRA RWD 2.5 TT
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 Skąd: Wwa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 April 2009 ![]() |
a i zapomniałbym jak jest mniejsze wisko to i przegub do wału jest mniejszy.(który jest bardzo cięzko dostać)
-------------------- CALIBRA RWD 2.5 TT
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 Skąd: Wwa ![]() |
Koszt wzmacnianego przegubu - okolice 1500 pln.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Dzięki za informacje muszę zacząć od zdobycie chociażby transferu i przypasować go do skrzyni dieslowskiej ale z tego co widzę to na tym skończy się projekt. Skad elektronika berze sygnał do zarządzania napędem?? W Saabie prędkość jest brana z tylnych kol z czujników ABS , i czy sterownik napędu działa po CAN?? ogółem skąd wziąć schematy , numery części? Bo wkładać napęd po to żeby działał tylko po przycisku troche mija się z celem sądziłem ze będzie możliwość włożenia go i normalnego funkcjonowania. Saab służy do normalnej jazdy bez przesadnego upalania.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 August 2004 Skąd: Wwa ![]() |
Saab służy do normalnej jazdy bez przesadnego upalania. To może po prostu zajebista opona R888, ZZR, lub cywilna GoodYear Eagle F1 z regulowanym gwintem wstarcza... kupiłem ostatnio "sprawny" reduktor na allegro. Okazało się, że stoi demba. W środku znaleźliśmy tryby porozrzucane po reduktorze niczym puzzle. Dt tego opiłkowy szlam, który kaleczył palce... szału dostałem. Jesli bedziesz jednak szukal - przywiez sobie całe sprawne - sprawdzone! auto z zachodu. Nie sadze, bys u nas znalazl cos, co by sie nadawalo. Zapinanie napedu na przycisk jest ok. Wyobraz sobie, ze podczas dluzszego slajda na mokrym odpina Ci tyl... zrobi sie nieciekawie. Sygnal jest brany z ABS-u. I bardzo wazna sprawa - na przodzie i tyle takie same opony tak samo zurzyte! Zamiana przodu z tylem co 3000 km. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Saab to taka mily autostradowy pojezdzacz szkoda mi go sprzedac a na codzien jezdze audi 80 competition
znam sie na 4 napedach i wiem o opanach i wszystkim z tym zwiazanym. co do odpiecia tylnej osi w luku to mielismy octawie 4x4 i znam ten bol i bledy haldexa. potrzebuje narazie skrzynie od TiD i transfer zeby zobaczyc czy w ogole pasuje. sprawa nastepna czy bedzie sie zgadzac przelozenie glowne dyfra w skrzyni i tylnym moscie. Skad brac takie informacje?? do audi jest etka a do opla?? ogolem dzieki za pomoc ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 January 2006 ![]() |
jeśli przez "etkę" rozumiesz skomputeryzowany katalog części to dla saabów nazywa się to EPC (elektr. prts katalog) i jest do ściągnięcia z sieci, podejrzewam że dla całej grupy GM jest ten sam patent.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Czasami jeszcze przydatny bywa WIS, też do zdobycia w sieci.
-------------------- On the edge.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:41 |