Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> S60 D5 czarny dym
Tomekkr1
post Sun, 16 Aug 2009 - 16:13
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 15 August 2005
Skąd: Kraków





Witam,

zauważyłem ostatnio, że moje D5 dymi przy wyższych prędkościach – w trakcie jazdy autostradą z prędkością 140-160km/h przy dodawaniu gazu zostawia za sobą obfita chmurę czarnego dymu.

Podczas gwałtownego ruszania z miejsca nie zaobserwowałem żadnego dymienia.


Sprawdziłem układ dolotowy, wtryskiwacze (metoda przelewowa) turbosprężarkę (brak luzów oraz oleju w układzie dolotowym).
Aktualny przebieg samochodu to 240tkm.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 16 Aug 2009 - 16:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kuba_195
post Sun, 16 Aug 2009 - 16:53
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 04 December 2008





czarna chmura dymu związana jest niestety z nieprawidłową dawką paliwa(ropy)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Sun, 16 Aug 2009 - 23:27
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





Jest zbyt duża dawka w stosunku do powietrza. Mogą to być wtryski, dolot albo turbo. Przy takim przebiegu stawiam na turbo - nawet jak nie ma luzów trzebaby sprzwdzić ciśnienie w funkcji obrotów przy obciążeniu. Sprawdzałeś mocowanie czujnika ciśnienia na wylocie z IC? Taka głupota ale często się tam luzuje i auto dymi na czarno.

Trzeba to koniecznie sprawdzić, bo D5 z cieknącymi wtryskami potrafi skończyć z przytopionym tłokiem...!


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekkr1
post Mon, 17 Aug 2009 - 17:07
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 15 August 2005
Skąd: Kraków





Sprawdzałem mocowanie czujnika ciśnienia na wylocie z IC oraz cały układ dolotowy - wszystkie elementy wyglądają na szczelne.

Mam pytanie - gdzie w Krakowie mogę zrobić kompleksową diagnostykę mojego samochodu?






Go to the top of the page
 
+Quote Post
Proof
post Sat, 29 Aug 2009 - 13:57
Post #5


User
Dołączył: Tue, 12 December 2006
Skąd: Kraków





Serwis Volvo "Motomar" Andrzej Rosa, ul. Ciepłownicza 28; 31-574 Kraków


--------------------
Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 29 Aug 2009 - 17:39
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Zeby dymilo przy 140-160 to musi byc ladny batory przy 50km/h wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekkr1
post Sat, 29 Aug 2009 - 23:03
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 15 August 2005
Skąd: Kraków





Serwis MotoMar znam bardzo dobrze, niestety poza testem przelewowym nie potrafią zbyt wiele zrobić - nie maja odpowiedniego sprzętu do diagnostyki układów wtryskowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Sun, 30 Aug 2009 - 01:03
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





W Krakowie nie wiem. Ja wybrałbym się do Volvotech w Chorzowie albo Autoklimat w Tychach. W tym ostatnim od września znajdujemy się również my.
Do obydwu warsztatów masz godzinę z Krakowa a powinni roziązać Twoje problemy.


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekkr1
post Sat, 03 Oct 2009 - 21:18
Post #9


Rookie
Dołączył: Mon, 15 August 2005
Skąd: Kraków





Usterka usunięta, pomogła wymiana przepływomierza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Sun, 04 Oct 2009 - 08:54
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT(Tomekkr1 @ Sat, 03 Oct 2009 - 21:18) *
Usterka usunięta, pomogła wymiana przepływomierza


Aha czyli metoda naprawy poprzez zastosowanie gorszego przepływomierza laugh.gif

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekkr1
post Sun, 04 Oct 2009 - 18:55
Post #11


Rookie
Dołączył: Mon, 15 August 2005
Skąd: Kraków





Rogalotti, nie rozumiem Twojej wypowiedzi, zastanawiam się czy to brak wiedzy, czy brak zrozumienia tekstu?
Wymieniłem przepływomierz na nowy - oryginalny. Samochód przestał dymić, lepiej przyspiesza.
Okazało się, że przepływomierz działał właściwie tylko przy niskich obrotach, w miarę wzrostu obrotów silnika wartości zmierzone były coraz mniejsze od wymaganych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Mon, 05 Oct 2009 - 20:38
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT(Tomekkr1 @ Sun, 04 Oct 2009 - 18:55) *
Rogalotti, nie rozumiem Twojej wypowiedzi, zastanawiam się czy to brak wiedzy, czy brak zrozumienia tekstu?
Wymieniłem przepływomierz na nowy - oryginalny. Samochód przestał dymić, lepiej przyspiesza.
Okazało się, że przepływomierz działał właściwie tylko przy niskich obrotach, w miarę wzrostu obrotów silnika wartości zmierzone były coraz mniejsze od wymaganych.


Ja akurat umiem czytac i diagnozowac usterki w samochodach wink.gif

To jest prosta sprawa, jezeli przepływomierz mniej mierzy to układ wtryskowy podaje mniej paliwa. Kapiszi ?

Pozdrawiam laugh.gif

Ps. Albo mechanikom przy okazji wymiany przepływki udało sie wytrzepac nie wymieniany od nowosci filtr powietrza albo zle zrozumiałes ich przekaz... wystapił error na drodze przekazu laugh.gif wylicz na nowo sume kontrolna i zapodaj pod hełm smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomekkr1
post Mon, 05 Oct 2009 - 20:47
Post #13


Rookie
Dołączył: Mon, 15 August 2005
Skąd: Kraków





Niestety nie masz racji, jak według Ciebie ma prawo jeździć samochód z wypiętym lub całkowicie uszkodzonym przepływomierzem. unsure.gif

Co do filtrów i oleju to wymieniam co 10.000km........... laugh.gif

Jedno jest pewne, dzisiaj założyłem dla próby uszkodzony przepływomierz. Samochód od razu zaczyna dymić powyżej 3000obr/min. Po założeniu dobrego przepływomierza nie zauważyłem dymienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Mon, 05 Oct 2009 - 20:52
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT(Tomekkr1 @ Mon, 05 Oct 2009 - 20:47) *
Niestety nie masz racji, jak według Ciebie ma prawo jeździć samochód z wypiętym lub całkowicie uszkodzonym przepływomierzem. unsure.gif

Co do filtrów i oleju to wymieniam co 10.000km........... laugh.gif

Jedno jest pewne, dzisiaj założyłem dla próby uszkodzony przepływomierz. Samochód od razu zaczyna dymić powyżej 3000obr/min. Po założeniu dobrego przepływomierza nie zauważyłem dymienia.



Ma prawo, a uzasadnieniem sa mapy zamienne w sterowniku silnika. Masz dwie przepływki o różnych cha-kach, jedna dzieki temu mierzy wiecej druga mniej. Tylko pytanie brzmi która jest odpowiednia do mapy liniowosci w sterowniku silnika.

Stary szkoda klikania w klawiature... ciesze sie ze autko dobrze jezdzi laugh.gif

Pozdrawiam.

PS. zmien mechaników..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Tue, 06 Oct 2009 - 09:01
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





Rogal ma pełną rację, w ECU jest między innymi zależność ilości wtryskiwanego paliwa od odczytu z MAF oraz obrotów silnika. Faktem jest, że im mniejszy odczyt MAF tym odpowiednio ECU tnie dawki paliwa.
Zdarza się niestety również (na własnym przykładzie) że przepływka kłamała w drugą stronę i mieszanka była bardzo uboga.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arekaudia6
post Tue, 06 Oct 2009 - 09:38
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 30 June 2008
Skąd: OSTROLEKA





Chyba zbyt bogata cool.gif


--------------------
Corsa A c20let ET 12.26
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Tue, 06 Oct 2009 - 10:13
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





w sensie uboga w powietrze smile.gif zbyt bogata w paliwo smile.gif jak zwal tak zwal i tak wszyscy wiedza o co kaman
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Tue, 06 Oct 2009 - 13:35
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





zbyt uboga- za mało paliwa
zbyt bogata- za dużo paliwa
tak zwał i tylko tak wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Tue, 06 Oct 2009 - 15:24
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Tylko, że auto z odłączonym/uwalonym przepływomierzem pracujące na sztywnej wartości zastępczej podstawionej przez ECU puści bąka, szczególnie jeśli jest w automacie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Tue, 06 Oct 2009 - 16:27
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





Ale przepływomierz bardzo rzadko się uwala do końca aby silnik pracował na "zastępczej" wartiości w 95% po prostu przeklamuje a ecu leje tyle paliwa ile po przeplywce jest i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:42