![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 August 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Witam,
zauważyłem ostatnio, że moje D5 dymi przy wyższych prędkościach – w trakcie jazdy autostradą z prędkością 140-160km/h przy dodawaniu gazu zostawia za sobą obfita chmurę czarnego dymu. Podczas gwałtownego ruszania z miejsca nie zaobserwowałem żadnego dymienia. Sprawdziłem układ dolotowy, wtryskiwacze (metoda przelewowa) turbosprężarkę (brak luzów oraz oleju w układzie dolotowym). Aktualny przebieg samochodu to 240tkm. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 04 December 2008 ![]() |
czarna chmura dymu związana jest niestety z nieprawidłową dawką paliwa(ropy)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Jest zbyt duża dawka w stosunku do powietrza. Mogą to być wtryski, dolot albo turbo. Przy takim przebiegu stawiam na turbo - nawet jak nie ma luzów trzebaby sprzwdzić ciśnienie w funkcji obrotów przy obciążeniu. Sprawdzałeś mocowanie czujnika ciśnienia na wylocie z IC? Taka głupota ale często się tam luzuje i auto dymi na czarno.
Trzeba to koniecznie sprawdzić, bo D5 z cieknącymi wtryskami potrafi skończyć z przytopionym tłokiem...! -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 August 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Sprawdzałem mocowanie czujnika ciśnienia na wylocie z IC oraz cały układ dolotowy - wszystkie elementy wyglądają na szczelne.
Mam pytanie - gdzie w Krakowie mogę zrobić kompleksową diagnostykę mojego samochodu? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 12 December 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Serwis Volvo "Motomar" Andrzej Rosa, ul. Ciepłownicza 28; 31-574 Kraków
-------------------- Audi A4 Avant AVF TDI Quattro
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Zeby dymilo przy 140-160 to musi byc ladny batory przy 50km/h
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 August 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Serwis MotoMar znam bardzo dobrze, niestety poza testem przelewowym nie potrafią zbyt wiele zrobić - nie maja odpowiedniego sprzętu do diagnostyki układów wtryskowych.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
W Krakowie nie wiem. Ja wybrałbym się do Volvotech w Chorzowie albo Autoklimat w Tychach. W tym ostatnim od września znajdujemy się również my.
Do obydwu warsztatów masz godzinę z Krakowa a powinni roziązać Twoje problemy. -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 August 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Usterka usunięta, pomogła wymiana przepływomierza
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 August 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Rogalotti, nie rozumiem Twojej wypowiedzi, zastanawiam się czy to brak wiedzy, czy brak zrozumienia tekstu?
Wymieniłem przepływomierz na nowy - oryginalny. Samochód przestał dymić, lepiej przyspiesza. Okazało się, że przepływomierz działał właściwie tylko przy niskich obrotach, w miarę wzrostu obrotów silnika wartości zmierzone były coraz mniejsze od wymaganych. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Rogalotti, nie rozumiem Twojej wypowiedzi, zastanawiam się czy to brak wiedzy, czy brak zrozumienia tekstu? Wymieniłem przepływomierz na nowy - oryginalny. Samochód przestał dymić, lepiej przyspiesza. Okazało się, że przepływomierz działał właściwie tylko przy niskich obrotach, w miarę wzrostu obrotów silnika wartości zmierzone były coraz mniejsze od wymaganych. Ja akurat umiem czytac i diagnozowac usterki w samochodach ![]() To jest prosta sprawa, jezeli przepływomierz mniej mierzy to układ wtryskowy podaje mniej paliwa. Kapiszi ? Pozdrawiam ![]() Ps. Albo mechanikom przy okazji wymiany przepływki udało sie wytrzepac nie wymieniany od nowosci filtr powietrza albo zle zrozumiałes ich przekaz... wystapił error na drodze przekazu ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 15 August 2005 Skąd: Kraków ![]() |
Niestety nie masz racji, jak według Ciebie ma prawo jeździć samochód z wypiętym lub całkowicie uszkodzonym przepływomierzem.
![]() Co do filtrów i oleju to wymieniam co 10.000km........... ![]() Jedno jest pewne, dzisiaj założyłem dla próby uszkodzony przepływomierz. Samochód od razu zaczyna dymić powyżej 3000obr/min. Po założeniu dobrego przepływomierza nie zauważyłem dymienia. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Niestety nie masz racji, jak według Ciebie ma prawo jeździć samochód z wypiętym lub całkowicie uszkodzonym przepływomierzem. ![]() Co do filtrów i oleju to wymieniam co 10.000km........... ![]() Jedno jest pewne, dzisiaj założyłem dla próby uszkodzony przepływomierz. Samochód od razu zaczyna dymić powyżej 3000obr/min. Po założeniu dobrego przepływomierza nie zauważyłem dymienia. Ma prawo, a uzasadnieniem sa mapy zamienne w sterowniku silnika. Masz dwie przepływki o różnych cha-kach, jedna dzieki temu mierzy wiecej druga mniej. Tylko pytanie brzmi która jest odpowiednia do mapy liniowosci w sterowniku silnika. Stary szkoda klikania w klawiature... ciesze sie ze autko dobrze jezdzi ![]() Pozdrawiam. PS. zmien mechaników.. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Rogal ma pełną rację, w ECU jest między innymi zależność ilości wtryskiwanego paliwa od odczytu z MAF oraz obrotów silnika. Faktem jest, że im mniejszy odczyt MAF tym odpowiednio ECU tnie dawki paliwa.
Zdarza się niestety również (na własnym przykładzie) że przepływka kłamała w drugą stronę i mieszanka była bardzo uboga. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 June 2008 Skąd: OSTROLEKA ![]() |
Chyba zbyt bogata
![]() -------------------- Corsa A c20let ET 12.26
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
w sensie uboga w powietrze
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
zbyt uboga- za mało paliwa
zbyt bogata- za dużo paliwa tak zwał i tylko tak ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Tylko, że auto z odłączonym/uwalonym przepływomierzem pracujące na sztywnej wartości zastępczej podstawionej przez ECU puści bąka, szczególnie jeśli jest w automacie
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Ale przepływomierz bardzo rzadko się uwala do końca aby silnik pracował na "zastępczej" wartiości w 95% po prostu przeklamuje a ecu leje tyle paliwa ile po przeplywce jest i tyle.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:42 |