![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Witam
Powiedzmy ze cylinder ma 20 cm długości , rysa o głębokości circa 1 mm ,wyczuwalna przez opuszek palca, pionowa, w przedziale powiedzmy od 5 do 15 cm długości cylindra czyli nie na całej długości cylindra, tylko "pośrodku"... Będzie miała negatywny wpływ na motor czy będzie to neizauważalne ? 1.8 T 20V Bedę wdzięczny za opinie , Pozdrawiam kolegów |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
raczej będzie zauwazalne jesli ma około 1mm głębokości, tymbardziej że na długosci 10cm.
cisnienie bedzie napewno nizsze niż na innych cylindrach conajmniej o 2 bary , oraz przedmuchy do skrzyni korbowej. trzeba by to naprawić , ale nie mam pojecia jak ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jeżeli ma naprawde 1mm to jest lipa mimo tego że to prawie koniec suwu
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
jeżeli ma naprawde 1mm to jest lipa mimo tego że to prawie koniec suwu od 5 do 15 cm to jest prawie cały sów jesli cylinder ma 20cm długości ![]() -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Link do foto
Napisałem przykładowo, nie mam pojęcie jak długi jest cylinder w 1.8 T 20V Rysa wzdłużna jest na długości około 40% cylindra w samym jego srodku |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
No ale wtedy należy pomysleć o większych tłokach ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
problemem w takiej sytuacji są ostre krawędzie rysy które potęgują odczucie głębokości, honowanie to miałem na myśli zabielenie całej gładzi , nie zbierzesz nawet setki. to będzie pod grubsze mody czy nie? weź też pod uwage że zamki na pierścieniach też są pewnego rodzaju rysą a silnik działa bez zarzutu
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
Jeżeli ta rysa ma naprawdę 1 mm głębokości, to blok jest na śmietnik (chyba, że są tłoki + 2 mm).
Ale bez dokładnych pomiarów, zapraszam z tym pytaniem na forum.jasnowidz.pl ![]() Odpowiadając na Twoje pytanie - ta rysa jest na większości skoku tłoka, będzie powodowała spory przedmuch i co gorsza pierścienie kompresyjne szybko się skończą - nawet jak ma 0.2 mm głębokości - blok do szlifu + nadwymiarowe tłoki hz10 - pierścienie się po 1. rozszerzają, co w optymalnej temperaturze silnika powoduje, że zamki mają minimalną szczelinę, po 2. pierścienie się obracają w czasie pracy, więc zamek wypada co raz w innym miejscu, a po 3. są po 2 pierścienie ustawiane zamkami jak najdalej od siebie po to, żeby zminimalizować efekt przedmuchu przez zamek. PS. Rysa ze zdjęcia jest bardzo szeroka.... i powstała dolną częścią tłoka na calutkiej długości suwu... -------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ciezko sobie wyobrazic honowanie rysy 1mm
![]() Ogolnie najtaniej bedzie wymienic tuleje. Radze tez sprawdzic tloki czy trzymaja wymiar. Drozsza opcja to szlif pod nowe tloki nadwymiarowe. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Motor seria ,
Co do 1mm to moje subiektywne odczucie, może przesadzam, co ciekawe do czasu kontuzji pompy olejowej i tak dalej, auto jezdziło normalnie , mam poprostu motor na stole rozebrany w mak, czeka na wymianę wału , panewek, turbiny itd , opinia rzeczoznawcy mowi, ze przy "spokojnej eksploatacji" rysa może pozostać nieusunięta ....spokojna jazda...no jasne.... doładowanym motorem 210 PS w serii + zmodyfikowany soft na circa 250KM , 350Nm... Generalnie stoję i zastanawiam się co dalej... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
ja bym wymienił sam słupek, nie jest drogi a skoro i tak masz na stole i wymieniasz bebechy to co za problem.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Słupek ?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Luckystrike1979 miałem u siebie podobny problem, tyle że ja taka rysę a nawet kilka miałem na każdym cylindrze. Jeżeli chodzi o jej wpływ na prace silnika to w moim przypadku nie odczuwałem żadnych negatywnych skutków, samochód jeździł normalnie ( nie czułem spadku mocy) i zuzycie oleju było na poziomie 0,5 litra na 10000 km. Wieczorem wrzuce fotki. Ja kupiłem drugi blok i poprzekładałem bebechy z mojego bloku. Jeżeli ta rysa jest wyczuwalna paluchem to pewnie sporo tego materiału trzeba by zebrać z tulei. Ja proponuje znaleźć drugi blok w dobrym stanie.
Luckystrike1979 a masz LPG IV gen.?? I tu pojawia się pytanie co mogło zrobić taką rysę?? -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
Dokładnie wymienić cały słupek* na zdrowy - opcja najtańsza i najprostsza.
* słupek - silnik bez osprzętu -------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Nie, nie mam LPG , tylko zupa
Co do powodów powstania rys ...być moze latające po całym motorze opiłki metalu, przez to zatarła sie pompa oleju i tak dalej... Skoro nie miało to wpływu to po co kombinowałes ? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
BartekS
ok, pod warunkiem, że motor będzie w 100% zdrowy a w wypadku używek to wiesz jak jest... Dlatego się motam... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 16 October 2003 Skąd: 100lica ![]() |
Spuścić olej + czapka w górę i wszystko widać jak na dłoni
-------------------- Mitsumaniak
Legnum VR-4 '99 Space Wagon '99 Swap 2.5 V6-24 - żonoidzieciowóz Galanty A161 '82 i A164 '81 - zabytki |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
cos muszę postanowić , jestem praktycznie bez wozu...
Dlatego ważne są dla mnie opinie osob które miały takowy problem a nie domyslających się jak to moze byc ... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Skoro nie miało to wpływu to po co kombinowałes ? A Ty po co kombinujesz?? Jak nic się nie działo to składaj na tym bloku z rysą. Cel rozbiórki silnika był inny, ale jak zdjąłem czapkę i zobaczyłem te sznty to nie miałem serca składać tego w takim stanie. Tylko u mnie było ich więcej. Podobny problem widziałem u znajomego w silniku, też była taka rysa jak u Ciebie na fotce. W przypadku mojego znajomego rysa ciągnęła się od połowy cylindra do samego dołu i była wyczuwalna pod palcepsem, ale złozyłem ten silnik, założyłem nowe pierścienie i śmiga, jak do tej pory bez problemowo. Silnik seria 150 KM. A jeżeli chcesz mieć czyste sumienie, jak ja to szukaj samego bloku, tak żebyś mógł obejrzeć i pomacać gładzie ![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:32 |