![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Witam wszystkich zainteresowanych
![]() Mój pierwszy projekt RX8 z silnikiem Hondy civic TYPE-R 2.0 K20Z4, Może zbyt ambitny projekt jak na pierwszy raz , ale nie mam zamiaru odpuścić. Zakładam ten temat, by przetrzeć szlak tym, którzy chcą uratować jakieś RX8 od zagłady z powodu padniętego silnika Wankla, swap-ując to auto. Chciałbym by każdy zainteresowany mógł znaleźć tu potrzebne mu informacje planując swój projekt nie koniecznie z silnikiem k20, bo to nie łatwa droga, ale jeśli powiedziałem A to trzeba teraz powiedzieć B. ( Z góry proszę wszystkich, którzy nie mają zamiaru wnieść niczego sensownego i wartościowego do tego tematu by się powstrzymali od zbędnych postów) silnik: -k20z4 z civica typer -kolektor ssący s2000 naped: -skrzynia z rx8 6 stopniowa -sprzęgło rx8 -koło zamachowe Rx8 (odchudzone, przerobione mocowanie i odsadzenie pod k20 układ wydechowy: - komorowy seria rx8 elektronika: - ecumaster EMU |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 05 May 2012 Skąd: Gdynia ![]() |
Nie żeby coś ,ale Ameryki nie odkryłeś , pionierem w Polsce też nie będziesz , szukajka czasem pomaga , albo przejrzenie forum , na następnej stronie już coś można znaleźć
![]() http://www.racingforum.pl/RX-8-VTEC-k20-by...72-t105452.html . Nie zmienia to faktu , że życzę Ci powodzenia ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Wiem że nie jestem pierwszy i nie to jest sednem tego tematu, tylko to by dać ludziom więcej info potrzebnych , tym ludziom którzy chcą się zabrać za swap rx 8 Powyższy link i temat znam bardzo dobrze był inspiracją , ten wątek nie gości tylko na tym forum
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Kolego tu się opisuje gotowe projekty i obowiązuję pewien schemat pierwszego posta. Ja również życzę powodzenia ale temat pewnie długo nie pożyje.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Oto mój REX niestety brak kompresji silnik kręcił nie odpalał
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Może rzeczywiście to niewłaściwe miejsce, ale to opinia jak na razie tylko jednej osoby, prace aktualnie wyglądają tak. Projekt nie jest gotowy to fakt
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Hej,
przeniosłem temat do lepszego działu. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Ok. W miarę możliwości i czasu dopracuję temat, podam więcej szczegółów zdjąć i spostrzeżeń związanych z wykonanymi dotychczas pracami pracami
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Powodzenia świetny swap. Ja właśnie namawiam kolegę na swap 1jz z toyota soarer. Ma ładnego rx(szkoda tych aut). Powodzenia i dużo zdjęć
![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
No i super! Na jakim kompie będziesz to odpalał? przema użył ecumaster emu.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Silnik będzie odpalony na EMU, gdyby ktoś potrzebował to mam mapę startową do k20 na emu. Postaram się ogarnąć i zacząć od początku po kolei opisać wymiary silnika komory silnika RX8 itp. Trochę się zrobiło zamieszania na początku tematu, ale mam nadzieję, że będzie przejrzyście i bogato w info.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK ![]() |
Powodzenia świetny swap. Ja właśnie namawiam kolegę na swap 1jz z toyota soarer. Ma ładnego rx(szkoda tych aut). Powodzenia i dużo zdjęć ![]() jest pewien problem ![]() a rx8em to w polsce juz chyba prawie wszystko bylo ![]() ![]() -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Jeśli chodzi o rozkład mas to zgadzam się, ale trzeba by się zastanowić na ile zwykły zjadacz chleba jest w stanie wykorzystać taki rozkład mas podróżując po naszych drogach publicznych
![]() podam trochę wymiarów dotyczących tego projektu: silnik k20 długość - 50cm(z kołem pasowym na )wale wysokość -64cm od osi wału do wierzchołka kapy zaworowej 45cm w k20z4 mały problem z króćcem chłodziwa EGR znajdujących się za głowicą w moim przypadku od strony grodzi lepiej jest w starszym silniku k20a2 od ep3 wylot wody z bolku za kolektorem ssącym za głowicą tylko czujniki wałków rozrządu RX8 komora silnika od skrzyni do przedniej belki sanek 40cm od skrzyni do maglownicy 49cm szerokość między bocznymi belkami sanek 48,5cm silnik wankla od osi wału do górnej krawędzi sanek 13 cm (jednocześnie poziom oś skrzyni) od skrzyni do stabilizatora przód 54cm Malo co może się zmieścić bez przebudowy sanek i położenia magla ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
żeby można przymierzyć k20 trzeba 54cm mierząc od skrzyni, odstawienie od skrzyni od 30 do 40mm na więcej nie pozwala stabilizator. Skrzynia jest cofnięta ok 20 mm w stosunku do grodzi
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Mega! Opisuj każdy najmniejszy szczegół i wszystkie modyfikacje bo sam mam zamiar odratowac jakiegoś RX'a
![]() ![]() -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
Po takim rozcięciu belki zapomnij, że uda ci się prawidłowo ustawić kąty zawiasu.
Ta belka jest kluczowym elementem konstrukcji samochodu. Jeżeli pospawasz ją tak samo bezmyślnie jak ją pociąłeś to nie wróżę niczego dobrego. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Po takim rozcięciu belki zapomnij, że uda ci się prawidłowo ustawić kąty zawiasu. Ta belka jest kluczowym elementem konstrukcji samochodu. Jeżeli pospawasz ją tak samo bezmyślnie jak ją pociąłeś to nie wróżę niczego dobrego. Warto by bylo najpierw ta belke zlaczyc jakims pretem przed cieciem. Wtedy sie nic nie przesunie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
Mierzyłem przed cięciem i po, nic nie uciekło nie sądzie by to było bardziej bezmyślne niż to:
Ale jestem otwarty na uwagi, jeśli zrobiłbyś to inaczej lepiej to powiedz jak gdy miska k20 wchodzi w sanki i wystaje 2cm poniżej nich ?? Gdybym mógł nie ciąłbym nic, zrobiłbym łapy sprzęgło wiązkę i jazda. Na temat bezsensowności bym się nie wypowiadał bo niektórzy nie wiedzą czym jeżdżą w serii na co dzień i mają przód po lifcie a tył pprzed i to dopiero jest rzeźnia |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 12:47 |