Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Rozpórka kielichów przód
Rigor
post Tue, 07 Feb 2017 - 14:03
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 07 February 2017





Przeglądałem tematy dot. rozpórek i zdania o montażu (czy na podniesionym, czy na stojącym na kołach aucie) są różne.
Ale zastanawia mnie jeszcze coś, bo sama nazwa wskazuje, że rozpórka rozpiera. A w paru miejscach znalazłem informację, że niektórzy "skręcają" zamiast "rozkręcać" śrubę rzymską w rozpórce i w efekcie rozpórka ściąga kielichy do siebie.
Czy jest to poprawne? Podobno daje inny efekt i można nią regulować pochylenie koła do jazdy na wprost i w zakręcie zależnie od rozparcia lub skręcenia, zależnie od tego masz korzyści w jeździe w zakrętach lub tylko na wprost.
Mowa tylko o górnej rozpórce, brak dolnej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Feb 2017 - 14:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
m52owner
post Tue, 07 Feb 2017 - 15:29
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





CYTAT
Podobno daje inny efekt i można nią regulować pochylenie koła do jazdy na wprost i w zakręcie zależnie od rozparcia lub skręcenia, zależnie od tego masz korzyści w jeździe w zakrętach lub tylko na wprost.

Tak skręcąjąc śrubę rzymską w rozpórce ściągasz kielichy do siebie tworząc negatyw kół a rozkręcając rozpórkę o 0,5 metra ustawiasz kielichy do jazdy na wprost. biggrin.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Tue, 07 Feb 2017 - 16:46
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Śruba rzymska w rozpórce jest po to by owa rozpórka pasowała też do ulepów prostowanych o drzewo i tyle. Według mnie rozpórka powinna być sztywna - bez regulacji itd itp bajerów bo są nie potrzebne jeśli buda prosta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rigor
post Tue, 07 Feb 2017 - 18:00
Post #4


Rookie
Dołączył: Tue, 07 February 2017





Ale rozkręcać czy skręcać przy napinaniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Tue, 07 Feb 2017 - 18:37
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Podnosisz przednie koła, zakładasz rozpórkę, rozkręcasz, opuszczasz auto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Tue, 07 Feb 2017 - 19:43
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





Maaaad nie pisz tak bo chłopak będzie rozkręcał dopóki gwintu będzie biggrin.gif

Jak masz już tą śrube rzymską to podnosisz samochód tak jak Maaaad pisze. Rozkręcasz tak aby trafiła na szpilki, skręcasz do kolumn i stawiasz samochód na kołach. Gwarantuję Tobie że jak miałbyś sztywną rozpórkę bez śruby rzymskiej musiałbyś zrobić tak samo i pasowałoby na 100% - pod warunkiem że nie było strzała przez co jeden kielich jest w którąś stronę przesunięty o kilka mm i byłoby łatwiej o brak tajemniczej regulacji śruby rzymskiej biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rigor
post Tue, 07 Feb 2017 - 20:23
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 07 February 2017





Zakładanie na aucie stojącym na kołach to błąd w sztuce? I ew wtedy rozparcie śrubą?
Aż takie przesunięcia są, że śruby nie pasują?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Tue, 07 Feb 2017 - 22:32
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Rozpórka ma rozpierać kielichy bo one właśnie mają zazywczaj tendencje do skłądania się do siebie, poza tym łaczy oba jakby w jeden element usztywniając wszystko zarazem. Ja też uważam że sztywne lepsze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Wed, 08 Feb 2017 - 10:01
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Byłbym ostrożny ze stwierdzeniem że kielichy się schodzą. Robiliśmy rozpórki i najczęściej się zdążało że były za krótkie... Choć robione z szablonu wszystkie identyczne. tongue.gif Podejrzewam że zależy to od konstrukcji auta...


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAS Parts
post Wed, 08 Feb 2017 - 11:07
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 28 April 2016





od konstrukcji auta, od producenta samochodu (zakładana dokładność wykonania karoserii) Przebieg, przebieg na gwincie przed założeniem rozporki.

Takie BMW często ma problem zwłaszcza na "gwintach betonach" że kieliichy się schodzą. Czasem się zdarza że otwory nie trafiają o 5mm bo w jeden bok był strzał i ściągnęło kielich. Do takich sytuacji rozpóreczka ze śrubą to idealna sprawa.

Najłatwiej się robi rozpórki do w miarę nowych samochodów - po 2000r produkcji, najwięcej porażek jest w budach z lat 80tych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 08 Feb 2017 - 11:40
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





paww99 No jak wzor zdjeliscie z krzywego auta... smile.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Wed, 08 Feb 2017 - 23:19
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(paww99 @ Wed, 08 Feb 2017 - 10:01) *
Byłbym ostrożny ze stwierdzeniem że kielichy się schodzą. Robiliśmy rozpórki i najczęściej się zdążało że były za krótkie... Choć robione z szablonu wszystkie identyczne. tongue.gif Podejrzewam że zależy to od konstrukcji auta...

Też tak podejrzewam. Zakładałem rozpórkę do auta kupionego jako nowe i mającego minimalny przebieg. Regulacja się przydała. Poprawa sztywności też był zauważalna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 08 Feb 2017 - 23:43
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





CYTAT(Rigor @ Tue, 07 Feb 2017 - 20:23) *
Zakładanie na aucie stojącym na kołach to błąd w sztuce? I ew wtedy rozparcie śrubą?
Aż takie przesunięcia są, że śruby nie pasują?


Na pewno to nie żaden błąd w sztuce. Oryginalne Alfowskie rozpórki są sztywne, nie regulowane i zakłada się je na auto normalnie stojące na ziemi na kołach. Wszystko pasuje idealnie. Do dwóch 156tek zakładałem jednej 1-czy dwuletniej , drugiej 5 czy 6 letniej. Przy zdejmowaniu tak samo po ponad 10 latach normlanie zeszła po odkręceniu, na stojącym samochodzie.
Natomiast - oryginalna taka profi rozpórka w Alfie 156 pucharowej - ma ciut gwintu na prawym i lewym mocowaniu. Jak ją zakładali w fabryce nie wiem, ale ja po zdjęciu do malowania, na aucie stojącym, założyłem tak samo na normalnie stojącym na kołach. Nie wiem po co to unoszenie ?
Wóz prowadzi się tak samo świetnie przed i po.
Ona ma zapobiegać pracy kielichów w czasie jazdy przecież, a nie "na sucho" coś ściągać czy rozpierać , czy nie ?


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Thu, 09 Feb 2017 - 07:41
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Wojtek no nie koniecznie. Rozataw kielichow sprawdzony z katalogiem.

No i zrobilismy ich z 20 a nie pasowaly z 3 sztuki tongue.gif


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 09 Feb 2017 - 08:45
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





To jakies krzywe macie te wozy, w moim 20 letnim e36 rozporke można było zdjąć i zalozyc czy na podniesionym czy oduszczonym a nie miała zadnej regulacji.
W evo tak samo demontuje ja i zakładam czy na podniesionym czy opuszczonym, cusco - nie regulowana.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Thu, 09 Feb 2017 - 12:49
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Albo nie kumasz albo ja Cie nie kumam. Na moich 10 srednio 25-35 letnich sierrach tez tak zrobie.
Napisałem tylko ze nie jest regułą ze kielichy sie schodza! Moga sie rozejsc! Zalezy to od konstrukcji auta i sierry np tak maja ze kielichy ze staroscia moga sie rozejsc. I nie pisalem nic o opiszczaniu i podnoszeniu. Nic to nie zmieni jesli buda jest sztywna, tylko pogieta.


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Woj.Tek
post Sat, 11 Feb 2017 - 22:38
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 23 July 2007
Skąd: Lidzbark Warminski





mysle ze ważniejsze jest ze sie schodzą w zakrętach... bo ze wzgledu na wiek to jedny sie schodza a drugim rozchodząsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 18:35