Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Roznica miedzy podtlenkiem azotu benzyna dizel
Fido_dido
post Sun, 02 Sep 2007 - 19:11
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Elbląg





Chciałem sie zapytac jaka jest roznica miedzy zestawami podtlenku azotu
do dizli i benzyn czy one sie jakos roznia ??

Czy mozemy zamontowac zestaw który sprzedawany jest do benzyny w silniku tdi, czy trzeba szukac zestawu dedykowanego do tdi

kolega jest obecnie w stanach i mam mozliwosc nie drogo kupienia takiego zestawu NX tylko tam nie ma do dizli i z stąd moje pytanie

pacjent to

1.9 tdi 1z
z FIMC wtryskami 0.230 wydechem 3 cale hybryda Gt20 pompa 11mm

zestaw miałby byc uzywany sporadycznie bo auto jest uliczne

co o tym sadzicie czy olac temat bo sie wysra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 Sep 2007 - 19:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pakarod
post Sun, 02 Sep 2007 - 22:10
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 November 2004





kolego przede wszystkim szukarki uzywaj bo to wszystko bylo!

nitro a dokladnie podtlenek azotu uzywa sie w benzynie do tdi pcha sie mieszanke azotu z lpg. Tak wiec nie ma takiej mozliwosci zebys jeden zestaw plug & play przelozyl z benzyny do diesla.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fido_dido
post Sun, 02 Sep 2007 - 22:43
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Elbląg





serio przeglądam to forum codzienie od bardzo dawna i nie widziałem
widocznie słabo sie rozglądałem

dzieki za info pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Petroholic
post Wed, 05 Sep 2007 - 00:23
Post #4


Rookie
Dołączył: Wed, 14 March 2007
Skąd: Looblyn





Do benzyny zakladasz instalacje podlenku a do diesla tylko instalacje wtrysku gazu PXS jak juz kolega pakarod napisal. Instalacje wtrysku PXS sa juz dostepne w Polsce a zalozenie jest dosc proste jak sie umie i ma hamownie. Jakby co priv...


--------------------
Gdyby Bóg preferował przedni napęd - ludzie chodziliby na rękach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 05 Sep 2007 - 08:04
Post #5


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("pakarod":zpmixuds)
kolego przede wszystkim szukarki uzywaj bo to wszystko bylo!

nitro a dokladnie podtlenek azotu uzywa sie w benzynie do tdi pcha sie mieszanke azotu z lpg. Tak wiec nie ma takiej mozliwosci zebys jeden zestaw plug & play przelozyl z benzyny do diesla.


Bredzisz Pan!

Nitro z benzyny mozna uzyc w dieslu - poprostu nie podlacza sie wtryskiwacza i zasilania w dodatkowe paliwo - tylko sam podtlenek. Dodatkowo sterowac trzeba jakos tym, bo diesel nie ma przepustnicy, a zwykle jeden z dwoch wlacznikow nitro musi byc na przepustnicy - ale na wszystko jest sposob i to dosyc prosty. Gaz natomiast jest tensam


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 05 Sep 2007 - 08:14
Post #6









CYTAT("fopeR":1m3v8o08)
Chciałem sie zapytac jaka jest roznica miedzy zestawami podtlenku azotu
do dizli i benzyn czy one sie jakos roznia ??



blisko masz http://www.tune-up.pl

Rob miał coś takiego robić... zapytaj...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Wed, 05 Sep 2007 - 09:10
Post #7


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT("Colin":wyxcpfw4)
CYTAT("pakarod":wyxcpfw4)
kolego przede wszystkim szukarki uzywaj bo to wszystko bylo!

nitro a dokladnie podtlenek azotu uzywa sie w benzynie do tdi pcha sie mieszanke azotu z lpg. Tak wiec nie ma takiej mozliwosci zebys jeden zestaw plug & play przelozyl z benzyny do diesla.


Bredzisz Pan!

Nitro z benzyny mozna uzyc w dieslu - poprostu nie podlacza sie wtryskiwacza i zasilania w dodatkowe paliwo - tylko sam podtlenek. Dodatkowo sterowac trzeba jakos tym, bo diesel nie ma przepustnicy, a zwykle jeden z dwoch wlacznikow nitro musi byc na przepustnicy - ale na wszystko jest sposob i to dosyc prosty. Gaz natomiast jest tensam


dodatkowo przydalby sie drugi program "batory"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Wed, 05 Sep 2007 - 10:50
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT("Colin":1dqzvp8i)
CYTAT("pakarod":1dqzvp8i)
kolego przede wszystkim szukarki uzywaj bo to wszystko bylo!

nitro a dokladnie podtlenek azotu uzywa sie w benzynie do tdi pcha sie mieszanke azotu z lpg. Tak wiec nie ma takiej mozliwosci zebys jeden zestaw plug & play przelozyl z benzyny do diesla.


Bredzisz Pan!

Nitro z benzyny mozna uzyc w dieslu - poprostu nie podlacza sie wtryskiwacza i zasilania w dodatkowe paliwo - tylko sam podtlenek. Dodatkowo sterowac trzeba jakos tym, bo diesel nie ma przepustnicy, a zwykle jeden z dwoch wlacznikow nitro musi byc na przepustnicy - ale na wszystko jest sposob i to dosyc prosty. Gaz natomiast jest tensam


Czyli wystarczy kupic obojetnioe jaki suchy zestaw?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 05 Sep 2007 - 11:04
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("rottie":nbqnkds3)
CYTAT("Colin":nbqnkds3)
CYTAT("pakarod":nbqnkds3)
kolego przede wszystkim szukarki uzywaj bo to wszystko bylo!

nitro a dokladnie podtlenek azotu uzywa sie w benzynie do tdi pcha sie mieszanke azotu z lpg. Tak wiec nie ma takiej mozliwosci zebys jeden zestaw plug & play przelozyl z benzyny do diesla.


Bredzisz Pan!

Nitro z benzyny mozna uzyc w dieslu - poprostu nie podlacza sie wtryskiwacza i zasilania w dodatkowe paliwo - tylko sam podtlenek. Dodatkowo sterowac trzeba jakos tym, bo diesel nie ma przepustnicy, a zwykle jeden z dwoch wlacznikow nitro musi byc na przepustnicy - ale na wszystko jest sposob i to dosyc prosty. Gaz natomiast jest tensam


Czyli wystarczy kupic obojetnioe jaki suchy zestaw?


Kwestia tylko dobrania dysz odpowiedniego rozmiaru oraz sterowania. Nie wiem czy nitro do diesla ma jakies wzbogacenie mieszanki (wspomniany przez Zaprzala "batory").


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fido_dido
post Wed, 05 Sep 2007 - 13:52
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Elbląg





CYTAT("Golfista":1rgvpp97)
CYTAT("fopeR":1rgvpp97)
Chciałem sie zapytac jaka jest roznica miedzy zestawami podtlenku azotu
do dizli i benzyn czy one sie jakos roznia ??



blisko masz http://www.tune-up.pl

Rob miał coś takiego robić... zapytaj...


Rob bedzie mi stroił auto i nie wie z czym to sie je
bo juz pytałem


no tak tylko ja chce te nitro tak odswietnie na zawody

a niewiem czy da sie w dizlu 2 mapy na włacznik czyli powiedzmy ulica nitro cos jak ma smt 6 w swoich mozliwosciach

widziałem ze compoty maja nitro u siebie jak by to nie było jakaś wielka tajemnica moze by sie ktos wypowiedział było by bardzo miło



http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ZEX-PRO- ... dZViewItem

myslałem o tym zestawie moze ktos zerknie

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 05 Sep 2007 - 13:56
Post #11









CYTAT("fopeR":33s6aus8)
a niewiem czy da sie w dizlu 2 mapy na włacznik czyli powiedzmy ulica nitro cos jak ma smt 6 w swoich mozliwosciach


Wiem, ze może być przełącznik, ale nie wiem, czy się to rozwiązuje przez 2 sterowniki, czy 2 mapy są wgrane do jednego???
Popytaj Roba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fido_dido
post Wed, 05 Sep 2007 - 14:03
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Elbląg





przy najbliżej okazji zapytam

przyrosty jake mnie interesują to 35-50 koni maks niechce wysadzic silnika i tak juz bedzie wyżyłowany a chce jedzic tym na codzien a nitro tak od czasu do czasu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 05 Sep 2007 - 14:07
Post #13









CYTAT("fopeR":2q8latt3)
przy najbliżej okazji zapytam

przyrosty jake mnie interesują to 35-50 koni maks niechce wysadzic silnika i tak juz bedzie wyżyłowany a chce jedzic tym na codzien a nitro tak od czasu do czasu


TO nie lepiej zrobić 2 programy??
Możesz mieć spokojny 130 KM na ulice i 160 KM na streeta...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fido_dido
post Wed, 05 Sep 2007 - 14:19
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Elbląg





tylko mnie by interesowało 180 na ulice i 200 z hakiem na streeta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 05 Sep 2007 - 14:36
Post #15









CYTAT("fopeR":12aely83)
tylko mnie by interesowało 180 na ulice


z 1Z ???? (w sensie trwałości ???), bo mocowo to luz....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zaprzal
post Wed, 05 Sep 2007 - 14:46
Post #16


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT("Golfista":31koummg)
CYTAT("fopeR":31koummg)
tylko mnie by interesowało 180 na ulice


z 1Z ???? (w sensie trwałości ???), bo mocowo to luz....


to nie jest jakis kosmiczny setup

Jesli Rob powie, ze mozna zapodac drugi program "batory" to w przypadku foper-a N2O mogloby byc nieglupim pomyslem. Wtryski 0,230 + pompa 11mm beda wydajniejsze niz hybryda na bazie awx, wiec zapas paliwka sie znajdzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fido_dido
post Wed, 05 Sep 2007 - 14:46
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 21 September 2003
Skąd: Elbląg





a co w tym dziwnego ze 180 na ulice jak silnik ma tylko wał stary wszystko nowe po porzadnej kapitalce ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzybu
post Thu, 06 Sep 2007 - 08:50
Post #18


Super User
Dołączył: Thu, 06 January 2005
Skąd: warszawa





Jak napisał Colin nitro stosuje się w dieslu....nawet stworzone zostało do diesla a potem zaczęto je adoptować do benzyn.....


Systemy do diesla są jak wcześniej napisano systemami suchymi i podają tylko podtlenek jako utleniacz pomagający spalić większą dawkę paliwa.
Z większą ilością paliwa w dieslu nie ma problemu i nawet silniki "po stosunku" maja jego zapas umożliwiający użycie dodatkowego systemu.

Montowaliśmy już takie systemy do TDI 130KM które zostały podkręcone softem do 175KM i do tego okazjonalnie 35KM strzał nitro......gania pięknie! auta mają zainstalowane wskaźniki EGT i nie ma żadnych problemów (oprócz trakcji )

Systemy takie tak ja wcześniej była mowa wymagają instalowania czujnika pod pedałem lub "RPM switch" aby włączały system przy pełnym gazie.

Pod względem przeciążenia silnika też są lepszą opcją niż wysokie doładowanie gdyż przy tym samym przyroście mocy mamy mniejszą ilość mieszanki do sprężenia w komorze spalania a więc i mniejsze przeciążenia na układ korbowo/tłokowy.

W UK chłopaki od 20 lat do seryjnych diesli strzelają nawet do 150KM!! bez jakichkolwiek problemów mechanicznych i wzmacniania silnika!!

Kiedyś był nawet fajny filmik na FIFTH GEAR o tym jak do Golfa III 1,9 automat panowie z HIGHPOWER włożyli instalację nitro dającą 100KM i wystawili go do wyścigu z NSX




kto widział ten wie jak fajnie to wyglądało.......


--------------------
IC TUNING DIVISION :
www.ictuning.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 06 Sep 2007 - 08:56
Post #19









CYTAT("fopeR":2gab803b)
a co w tym dziwnego ze 180 na ulice jak silnik ma tylko wał stary wszystko nowe po porzadnej kapitalce ?


Chodziło mi, że to w dalszym ciągu 1Z.
Sa przecież różnice konstrukcyjne 1Z>AFN>ASZ>ARL w sensie bloku / wału / korb / tłoków.

Nie mówię, ze to nie pojeździ, bo przecież choćby Darksmile miał 200 KM na ASV.
Tylko chodzi mi jak długo....?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zmoświ
post Thu, 06 Sep 2007 - 09:28
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





CYTAT("grzybu":2owipfv7)
Montowaliśmy już takie systemy do TDI 130KM które zostały podkręcone softem do 175KM i do tego okazjonalnie 35KM strzał nitro......gania pięknie! auta mają zainstalowane wskaźniki EGT i nie ma żadnych problemów (oprócz trakcji )


a jakie egt mają/miały te diesle na sterydach??
i jaki jest orientacyjny koszt takiej instalacji i jej wystrojenia??
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 02:17