![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 June 2018 Skąd: WPZ ![]() |
Witam szanowne grono.
Czy ktoś z Was posiada/posiadał w.w silnik i cokolwiek oprócz montażu lpg z nim zrobił? Pytam pod kątem możliwości i rozwoju tego silnika. Ogólnie K-seria Rovera uważana jest za barachło z racji szpilek przechodzących przez całą długość pieca. Jednak jest kilka projektów w sieci które napawają optymizmem. Mam takowy silnik w Polonezie, po pełnej odbudowie, na fabrycznie nowej graciarni. Na czas dotarcia i zebrania potrzebnych klocków, pracuje sobie spokojnie jako N/A sterowane seryjną elektroniką Poloneza 1.4 16V. W międzyczasie kupiłem od FMIC.pl GT28RS. Naturalnie jest to silnik fabrycznie odprężony z mocniejszymi tłokami. Auto buduję raczej jako sztuka dla sztuki- bardziej chodzi mi o przyjemność z jazdy i sam fakt posiadania Poloneza T. Dryfty pod Lidelm, Orneta, orka lokalnych rond- nie wchodzi w grę. Oczywiście miło by było pochwalić się wykresem 300PS/400Nm ![]() - Czym to ogólnie stroić? Od razu EMU czy styknie DET? - Jakie są realne przyrosty KM/Nm które mogę bezpiecznie zapodać w piec? W dalszej perspektywie widzę tam sprowadzone z Jukeju kute korby i tłoki. Obecnie jest sprzęgło 200mm z kevlarową tarczą. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. Na dniach założę też stosowny topic o budowie tego auta. -------------------- (f)FSO OBRSO. Fabryka w której spełniały się marzenia.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Jeśli robisz sobie sam, to i det da radę. Jeśli ktoś ma Tobie to stroić, to tylko EMU - hasło na sofcik i stroiciel jest w miarę bezpieczny jeśli chodzi o swoją pracę. A czasem (czytaj: często) ludzie lubią się bawić, czy to mbc, czy "sobie delikatnie podleję/zubożę" i potem jest płacz i zgrzytanie zębów podczas dyskusji ze stroicielem nad wysadzonym silnikiem
![]() Inna kwestia, to przeniesienie napędu - weź do bagażnika jakąś szufelkę i wiadro. Będzie do czego tą skrzynię zbierać z asfaltu ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Ten motor mial jakas inna skrzynie niz wszystkie pozostale k-serie, moze nie wypadaja z nich dyfry na ulice?
Turbo k-serie przerabial Bartek z zasteca, oni cos tam mocno modzili, skonczylo sie smrodem w swiatku 1/4 mili, nawet na naszym forum bylo chyba zapytanie jak wyglada wypruta setka z tylu ![]() Aha - rada Bartka - szpilki ARP i mozna naprawde duzo z tym silnikiem zdzialac |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ten motor mial jakas inna skrzynie niz wszystkie pozostale k-serie, moze nie wypadaja z nich dyfry na ulice? Turbo k-serie przerabial Bartek z zasteca, oni cos tam mocno modzili, skonczylo sie smrodem w swiatku 1/4 mili, nawet na naszym forum bylo chyba zapytanie jak wyglada wypruta setka z tylu ![]() Aha - rada Bartka - szpilki ARP i mozna naprawde duzo z tym silnikiem zdzialac Silnik jest w poldku, więc skrzynie poprzeczne montowane do niego nie mają tutaj znaczenia ![]() Co do smrodu w 1/4, to była wolnossąca 1.8 która latała jako 1.4 ![]() ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Potem poszli w turbo jeszcze
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Potem poszli w turbo jeszcze Piszesz o 2 zupełnie różnych osobach - Dwaku miał w Roverze 200 wsadzone 1.8 i jeździł w klasie mini. Zastec miał to w roverze 100, ale tam nie pamiętam żadnej akcji z nimi. Fakt, że potem turbo mieli, o ile dobrze pamiętam, to specu ma ich front z rovera założony w corsie teraz ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 June 2018 Skąd: WPZ ![]() |
Dzięki za odpowiedzi. Skrzynia w Polonezie znosi ok 300Nm i jest to potwierdzone info. Wystarczy w YT wpisać frazę "Polonez Turbo" i wyskakuje kilkanaście filmików. Jest jeszcze coś takiego jak Zombiepox, silnik Rovera+turbo i skrzynia FSO. Daje radę nawet przy zawodowym drifcie. Pytanie jeszcze jest następujące: w moim przypadku czym to stroić?
-------------------- (f)FSO OBRSO. Fabryka w której spełniały się marzenia.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Piszesz o 2 zupełnie różnych osobach - Dwaku miał w Roverze 200 wsadzone 1.8 i jeździł w klasie mini. Zastec miał to w roverze 100, ale tam nie pamiętam żadnej akcji z nimi. Fakt, że potem turbo mieli, o ile dobrze pamiętam, to specu ma ich front z rovera założony w corsie teraz ![]() Ja caly czas pisze o secie z zasteka ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Emu na potrzeby kup i zrob ogarnelo sterownik dla rovera ( konkretnie lotusa elise z k-seria bez vvc ) - wiec jakas baza juz jest
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Dzięki za odpowiedzi. Skrzynia w Polonezie znosi ok 300Nm i jest to potwierdzone info. Wystarczy w YT wpisać frazę "Polonez Turbo" i wyskakuje kilkanaście filmików. Jest jeszcze coś takiego jak Zombiepox, silnik Rovera+turbo i skrzynia FSO. Daje radę nawet przy zawodowym drifcie. Pytanie jeszcze jest następujące: w moim przypadku czym to stroić? EMU - Niuton miał styczność z tym silnikiem na tym sterowniku, więc już nawet masz stroiciela na tacy podanego ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:16 |